Cityrock 2017

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Cityrock 2017

Bericht door MetalDelight » wo feb 15, 2017 10:49 am

Cityrock vindt in 2017 zowel plaats in Leeuwarden als in Eindhoven.
In beide gevallen is Europe de hoofdact.

Voor Leeuwarden kan daar het positieve nieuws aan worden toegevoegd dat, door een verbod voor het Rengerspark, men terugkeert naar de mooie en initiële stek op het Oldehoofsterkerkhof (Oldehove).

http://cityrock.nl/

Gebruikersavatar
MetalDelight
Berichten: 801
Lid geworden op: ma sep 08, 2014 7:09 pm
Locatie: Burgum FRL

Re: Cityrock 2017

Bericht door MetalDelight » zo sep 10, 2017 4:54 pm

Wat een geluk gisteravond! Ten eerst wil ik nog een keer aanhalen dat het echt fijn was dat Cityrock nabij de Oldehove (zelfde plaats als Into The Grave) plaatsvond. Ik moet er niet aan denken om met de buien van de afgelopen week in het gras van het Rengerspark rond te hebben moeten banjeren. Gistermiddag rond 16.00 nog een klein spatje, daarna volledig droog.
We kwamen binnen tijdens Navarone, een band die ik alleen van naam kwam.
Vergelijkingen met Led Zeppelin en (dus ook) Kingdom Come waren snel gemaakt. Absoluut niet slecht.
Daarna Living Colour wat muzikaal gewoon mijn ding niet is. Prima muzikanten enzo, muziek raakt me nergens.
Fisher-Z gebruikt om bij te tanken en op te laden voor het tweeluik UFO/ Europe.
Voor beide bands geldt; W-E-E-R-G-A-L-O-O-S
Ik heb echt genoten van de oude rockers in UFO al leunt de band tegenwoordig met name op het spel van gitarist Vinnie Moore wat buitenaards goed was.
Europe kwam zag en overwon. Geholpen door een perfect geluid kwam de band uitstekend uit de verf. Scream Of Anger en Wings Of Tomorrow waren de kersen op de taart.
Maar nummers als War Of Kings, Last Look At Eden, Ready Or Not gingen er ook in als koek.
Eigenlijk bestond de setlist uit louter hoogtepunten, jaja daar zaten Carrie en TFCD ook bij :-)
Ondanks dat veel mensen het een zeiknummer vinden werd Carrie wel schitterend gebracht.

Opvallend;
Europe- geen merchandise
Lauwe reactie publiek, duidelijk was te merken dat het hoofdzakelijk een mainstream publiek was.

Europe brengt in oktober een nieuw album uit. Indien ze Nederland weer aan doen ben ik er bij.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Cityrock 2017

Bericht door yowannuzz » do sep 14, 2017 9:42 pm

Ik heb gewerkt achter de bar in het Klokgebouw en moet zeggen dat ik ook erg genoten heb.
Living Colour was echt fantastisch, wat een muzikanten zijn dat en wat een nummers, het blijven halfgoden voor me.
Ook Europe was vreselijk goed bezig ; Feestje !!
Fischer Z was stiekem ook best leuk.
En Navarone en UFO zijn niet helemaal mijn ding maar wel erg goed in wat ze doen.

Leuk festivalletje !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Plaats reactie