17/5 Antwerp Metal Fest - Madball, Cancer, Sinister, ...
Re: 17/5 Antwerp Metal Fest - Madball, Cancer, Sinister, ...
Een eclectische mengeling van bands/sub-genres. Waarvan ik het merendeel niet ken.
Aantal leuke bands maar ik ben dan op The Hague DeathFest
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ik ben er bij als het goed weer is en dus niet uitverkocht is in de laatste week
risico op regen, je snapt het wel
leuk dat er ook effectief antwerpse bands staan en madball is een hardcore band die iedereen wel kan pruimen, lijkt me
risico op regen, je snapt het wel
leuk dat er ook effectief antwerpse bands staan en madball is een hardcore band die iedereen wel kan pruimen, lijkt me
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- KoenM
- Contacteer:
Kijk iig wel uit naar Madball en Cancer! Eerst spelen en daarna bandjes kijken. Hopelijk een zonnetje, wordt ongetwijfeld een mooie dag!
Toffe locatie wel!
sabaton is mijn favoriete epic metal band
Nogmaals dank.
Asking for a friend, weet je welk merk pinten er getapt wordt?
Asking for a friend, weet je welk merk pinten er getapt wordt?
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
pils dat weet ik niet, dat drink ik niet, maar ze hebben hun eigen tripel gebrouwen voor dit festival, dus dat gaan we zeker proeven
gebrouwen door brouwerij aangeschoten
gebrouwen door brouwerij aangeschoten
- KoenM
- Contacteer:
Bijkomend is Johnny Liquor er ook met tal van speciaalbieren.
Ok, bedankt, kleinschalig en plaatselijk dua, leuk.
Mocht je geweten hebben of er misschien maes pils getapt werd, dan hebben wij ineens twee vrijwilligers als chauffeur.
Mocht je geweten hebben of er misschien maes pils getapt werd, dan hebben wij ineens twee vrijwilligers als chauffeur.
- KoenM
- Contacteer:
Jan, waar ben je?
Helaas uw optreden gemist, redelijk (voor mijn maat's doen) op tijd aangereisd, maar omdat de CIA iets met het gps signaal gedaan had en de afslag Merksem verstopt had, iets langer over de reis gedaan, dus waren we er een uur of vier pas.
Ik heb me prima vermaakt, misschien jullie wel gezien, ik ben/was die redelijk lange oude Ollander met (er waren er meer in het "zwart") Weedeater shirt aan, met Clint Eastwood er op.
De Gnome mutskes blijft vaag en ik mocht van mijn maat vanwege leeftijd de "pit" niet meer in bij Madball.
Al met al leuk festival, volgend jaar weer.
De Johnny Liqor mensen waren een Uitkomst voor wie Maes niet trekt, en de AMF-tripel werd door het gezelschap ook prima "gesmaakt".
Ik heb me prima vermaakt, misschien jullie wel gezien, ik ben/was die redelijk lange oude Ollander met (er waren er meer in het "zwart") Weedeater shirt aan, met Clint Eastwood er op.
De Gnome mutskes blijft vaag en ik mocht van mijn maat vanwege leeftijd de "pit" niet meer in bij Madball.
De Johnny Liqor mensen waren een Uitkomst voor wie Maes niet trekt, en de AMF-tripel werd door het gezelschap ook prima "gesmaakt".
- KoenM
- Contacteer:
Ja die AMF-tripel was goed. Erg goed.
(Ik was geen BOB en om 13u15 al klaar met spelen)
Madball van de zijkant van het podium was toch wel een topervaring. Korte babbel en selfie met Freddy maakten het af.
Langer verslag volgt later.
(Ik was geen BOB en om 13u15 al klaar met spelen)
Madball van de zijkant van het podium was toch wel een topervaring. Korte babbel en selfie met Freddy maakten het af.
Langer verslag volgt later.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
was vermakelijk
+
de afm tripel was idd goed, blikstem stout bier van 13 procent was ook lekker
madball: voorspelbaar, altijd hetzelfde, maar ik vind het altijd goed, van mij mag Madball elk jaar op de festivals langskomen met dezelfde set, nouja, liever wat meer ouder werk ipv nieuwere songs, dat is enige kritiekpuntje, en de bandleden, uitgezonderd freddie zijn ook totaal inwissselbaar
,
niet teveel volk, geen wachtrijen, goed festivalweer, gemakkelijk en gratis parkeren en goed georganiseerd
en becoming ad en fatal move deden wat ze altijd doen, lekker rammen, toxic shock vind ik altijd wat saai, ondanks hun podiumpresentatie, ze moeten gewoon betere songs leren schrijven
mordkaul speelde wel goede zweedse death metal
en cancer was ok, niet speciaal, maar toch weer bandje die ik van mijn lijstje geziene bands kan schrappen
gnome was ok, maar niet echt mijn ding
-
sisnister, man,klonk nergens naar, zelf een top song als dit:
klink live compleet nergens naar, tijd om te stoppen
+
de afm tripel was idd goed, blikstem stout bier van 13 procent was ook lekker
madball: voorspelbaar, altijd hetzelfde, maar ik vind het altijd goed, van mij mag Madball elk jaar op de festivals langskomen met dezelfde set, nouja, liever wat meer ouder werk ipv nieuwere songs, dat is enige kritiekpuntje, en de bandleden, uitgezonderd freddie zijn ook totaal inwissselbaar
,
niet teveel volk, geen wachtrijen, goed festivalweer, gemakkelijk en gratis parkeren en goed georganiseerd
en becoming ad en fatal move deden wat ze altijd doen, lekker rammen, toxic shock vind ik altijd wat saai, ondanks hun podiumpresentatie, ze moeten gewoon betere songs leren schrijven
mordkaul speelde wel goede zweedse death metal
en cancer was ok, niet speciaal, maar toch weer bandje die ik van mijn lijstje geziene bands kan schrappen
gnome was ok, maar niet echt mijn ding
-
sisnister, man,klonk nergens naar, zelf een top song als dit:
klink live compleet nergens naar, tijd om te stoppen
- KoenM
- Contacteer:
Jan1973 schreef: ↑zo mei 18, 2025 9:11 am Helaas uw optreden gemist, redelijk (voor mijn maat's doen) op tijd aangereisd, maar omdat de CIA iets met het gps signaal gedaan had en de afslag Merksem verstopt had, iets langer over de reis gedaan, dus waren we er een uur of vier pas.

Dit was ik iig.
Heel mooie dag! We openden de mainstage om 12u30 nadat de deuren open gingen om 12u00. Erg goed ontvangen daar, sympathieke no-nonsense crew, backstage prima in orde qua eten en drinken. Gaaf podium met veel heen-en-weer ruimte voor mij en de gitaristen. Geluid was onstage prima, en naar ik vernam op het veld ook. 40 minuten geknald waarbij het veld steeds voller liep. Vroeg natuurlijk om te spelen en dat weet je vooraf. Tegelijkertijd toch wel heel wat mensen kunnen bereiken en dat was top.
Nadien wat gegeten backstage en even bij de merch gezeten waar ik een paar LP's en CD's mocht verkopen, wat kletsen met Jan (nee niet onze Jan, gemiste kans) en alleman. Voor de show enkel water en een cola'tje. Na de show 1 pilske en daarna een aantal AMF-tripels, die erg lekker binnen gingen. Op aanraden van Kriestof ook nog die 13% stout gaan halen bij Johnny Liqour - erg lekker, maar net iets minder geschikt voor een festival, hehe.
De eerste show die ik bewust ben gaan kijken was Mordkaul. Niet erg origineel, wel erg goed uitgevoerde stevige Gothenburg door vijf Belgen! Alle trucjes van At the Gates, Dark Tranquillity, In Flames, Hypocrisy en The Haunted beheersten ze tot in de puntjes. Erg leuke show!
Vervolgens naar de tent voor de cross-over thrash chaos van Toxic Shock. Ik ben iets positiever dan Kriestof. De nummers zijn misschien niet beter dan gemiddeld, maar dat maken ze ruimschoots goed met de compleet geflipte energie op het podium. Nog even de moshpit in gedoken bij Great Great Gift, heerlijk!
Naar de mainstage voor Cancer. Degelijke show, fijne nineties riffs. Het was wel een beetje statisch allemaal. Duidelijk teren op oude glorie, maar dat mag. Volgens mij is enkel de frontman nog origineel?
Tijdens Fatal Move backstage gaan bbq-en, was goed geregeld. Sinister was zaaddodend saai. Gnome in de tent was leuk, maar ik heb ze al beter gezien. Ligt misschien aan de setlist. Op de laatste twee nummers toch nog een dansje geplaceerd, kwam er toen pas goed in.
Madball kwam op 5 minuten over 10 en klapte er gelijk goed op met Heavenhell, de opener van Legacy, de plaat waar ik Madball mee leerde kennen. Vervolgens aan een hoog tempo oude klassiekers en nieuwere nrs afgewisseld. Tweede helft van de show gekeken vanop de zijkant van het podium, mooie ervaring! Na de show korte babbel met Freddy en selfie, enorm vriendelijke en down-to-earth kerel!
De festivalzomer is geopend! Laat de rest maar komen.

Toxic Shock was waar er ineens een kerel met microfoon op het tentdak opdook???
Ik constateer nietsnel dat iets "minder" overkomt, maar wat Cancer en ook Sinister betreft is dat wel een conclusie waar ik me in kan vinden, "statisch".
Freddie van Madball lijkt mij een leuke vent in de omgang, ja. Hij veronschuldigde zich zowat dat ze ern "hardcore" band op een "metal" festival. De Johnny Liqor 13% heb ik niet aangedurfd. Ik hou het bij 9% max.
Ik constateer nietsnel dat iets "minder" overkomt, maar wat Cancer en ook Sinister betreft is dat wel een conclusie waar ik me in kan vinden, "statisch".
Freddie van Madball lijkt mij een leuke vent in de omgang, ja. Hij veronschuldigde zich zowat dat ze ern "hardcore" band op een "metal" festival. De Johnny Liqor 13% heb ik niet aangedurfd. Ik hou het bij 9% max.