Helheim
- XnegativeX
- Contacteer:
Helheim
Eigenlijk had ik het over deze band willen hebben in het "Vicking metal" topic maar officieel maken ze daar geen deel meer van uit.
Helheim heeft voor zover ik weet 4 cd's op de markt gebracht:
- Jormundgand (1995)
- Av Norrøn Ætt (1997)
- Blod og ild (2000)
- Yersinia pestis (2003)
Op hun eerste 2 albums konden ze nog een beetje gezien worden als het kleine broertje van Enslaved. Rauwe vicking/black metal dus. Maar op hun laatste 2 releases is de sound iets veranderd. De basis is hetzelfde gebleven maar het klinkt allemaal wat moderner. Persoonlijk vond ik Blod og ild niet zo heel geweldig maar op Yersinia pestis hebben ze grip gekregen op de nieuwe stijl en dat is wat mij betreft dan ook een van de betere black metal albums van het vorige jaar geweest. Mensen die van originele black metal houden moeten Helheim zeker maar eens een kans geven.
Op hun site http://www.helheim.com/ zie ik net dat er ook een nieuw album onderweg is genaamd "The journeys & the experiences of death".
Helheim heeft voor zover ik weet 4 cd's op de markt gebracht:
- Jormundgand (1995)
- Av Norrøn Ætt (1997)
- Blod og ild (2000)
- Yersinia pestis (2003)
Op hun eerste 2 albums konden ze nog een beetje gezien worden als het kleine broertje van Enslaved. Rauwe vicking/black metal dus. Maar op hun laatste 2 releases is de sound iets veranderd. De basis is hetzelfde gebleven maar het klinkt allemaal wat moderner. Persoonlijk vond ik Blod og ild niet zo heel geweldig maar op Yersinia pestis hebben ze grip gekregen op de nieuwe stijl en dat is wat mij betreft dan ook een van de betere black metal albums van het vorige jaar geweest. Mensen die van originele black metal houden moeten Helheim zeker maar eens een kans geven.
Op hun site http://www.helheim.com/ zie ik net dat er ook een nieuw album onderweg is genaamd "The journeys & the experiences of death".
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus
- Hieronimus
- Hieronimus
- Hieronimus
Ze zei net al ja volgens mijOthrys schreef:He Nynke, doe es mijn vraag beantwoorden

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm