Savatage
- The Horseman
Savatage
Zijn er fans/liefhebbers van deze Heavy Metalband ?
(okee, hier kom ik weer met mijn standaard zinnen)
Wat zijn jullie favoriete ?
*Albums
*Nummers
(okee, hier kom ik weer met mijn standaard zinnen)
Wat zijn jullie favoriete ?
*Albums
*Nummers
Laatst gewijzigd door The Horseman op vr jan 30, 2004 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
- Lone Starr
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
niet echt een favoriet van mij, maar ik vind Jon zeker een sympathieke persoonlijkheid, vooral ook omdat hij bijna altijd knetter stoned is 
triest geval was dat inderdaad met Criss
muzikaal best aardig, maar ik ken betere bands in het genre

triest geval was dat inderdaad met Criss
muzikaal best aardig, maar ik ken betere bands in het genre
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Lone Starr
- toffe_ellende
deze band had natuurlijk de status van een Metallica of Megadeth moeten hebben. Aan de songs ligt het niet in elk geval.
De Zakk Stevens periode heeft mijn voorkeur.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]
- XnegativeX
- Contacteer:
100% mee eens. Ik heb alle reguliere full-lengths vanaf Gutter ballet. Daarvoor deed het me niet zoveel maar daarna zijn ze des te geniaal geworden. Ik denk dat Streets mijn favoriete album is. En Alone you breath mijn favoriete nummer. Maar het is wel moeilijk kiezen want kippenvel trekkend materiaal is niet schaars bij Savatage.toffe_ellende schreef:deze band had natuurlijk de status van een Metallica of Megadeth moeten hebben. Aan de songs ligt het niet in elk geval.
Check trouwens Trans siberian orchestra ook eens uit. Het klassieke projectje van wat Savatage leden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Meesterlijke band, hoewel de vroegere albums me meer doen dan de latere, beste album is voor mij Hall of the mountain king... die Jon Olivia heeft zo'n characteristieke krijststem... kippevel krijg ik ervan.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Mr_No_Good
- Contacteer:
Echt een geweldige band, mijn favoriet op het moment. Moet ik echt meer cd's van kopen. Hun thrashy beginperiode is goed te pruimen, maar met Zack Stevens erbij is het echt nog vele malen beter geworden IMO. De teksten zijn net niet standaard, ze spreken me goed aan. Verder fantastische gitaristen gehad (jammer van Criss). Het houdt vaak een beetje het midden tussen hard-rock en heavy, maar stijlen als blues, thrash en prog zitten er vaak door vermengd.
Ik kan er echt uren naar luisteren omdat ze best wel afwisselende nummers hebben (Taunting Cobras, Hall of the Mountain King, Handfull of Rain, Stare into the Sun, This isn't what we meant). Ook de orchestrale gitaarpartijen en de opera-zang vind ik erg prachtig.
Ik kan er echt uren naar luisteren omdat ze best wel afwisselende nummers hebben (Taunting Cobras, Hall of the Mountain King, Handfull of Rain, Stare into the Sun, This isn't what we meant). Ook de orchestrale gitaarpartijen en de opera-zang vind ik erg prachtig.
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]
- XnegativeX
- Contacteer:
Savatage is m'n favoriete band.
Favo cd : Streets en Dead Winter Dead
Favo nummer: when the crowds are gone
Live echt erg goed, jammer dat ik ze nooit met Zak Stevens live heb gezien (was te jong volgens mama), naja heb 'm in ieder geval met Circle II circle live gezien, das toch net zoiets alleen dan anders.
Heb ze nu 3x live gezien, de laatste keer in 013 vond ik het zo geweldig dat ze when the crowds are gone speelden. Brr. De meet & greet daar was ook leuk, aardige gasten (Vooral Jon & Jack).
Doctor Butcher is trouwens ook echt goed. Tenminste niet zo gladjes en esthetisch verantwoord als de laatste paar cd's maar gewoon wat harder zoals vroegah.
TSO vind ik ook wel leuk, maar valt naar mijn mening teveel in herhaling. Steeds een piano introotje, dan de gitaren die er "plotseling" invallen, couplet, refrein, couplet, solo, piano outtro.
Favo cd : Streets en Dead Winter Dead
Favo nummer: when the crowds are gone
Live echt erg goed, jammer dat ik ze nooit met Zak Stevens live heb gezien (was te jong volgens mama), naja heb 'm in ieder geval met Circle II circle live gezien, das toch net zoiets alleen dan anders.
Heb ze nu 3x live gezien, de laatste keer in 013 vond ik het zo geweldig dat ze when the crowds are gone speelden. Brr. De meet & greet daar was ook leuk, aardige gasten (Vooral Jon & Jack).
Doctor Butcher is trouwens ook echt goed. Tenminste niet zo gladjes en esthetisch verantwoord als de laatste paar cd's maar gewoon wat harder zoals vroegah.
TSO vind ik ook wel leuk, maar valt naar mijn mening teveel in herhaling. Steeds een piano introotje, dan de gitaren die er "plotseling" invallen, couplet, refrein, couplet, solo, piano outtro.
I ask for so little. Just fear me, love me, do what I say and I will be your slave...
- The Horseman
Kristof schreef:ook een van de weinige bands die me emtioneel kunnen raken
When The Crowds Have Gone
werklijk schitterend
- yesferro
- Contacteer:
TSO is hier razend populair rond de kerstdagen,vandaar de luistervriendelijkheid. Volgens Jon is het zn voornaamste bron van inkomsten, savatage is wat hij werkelijk graag doet, maar als hij wat wil verdienen gaat hij weer es met TSO werkenChaostar schreef:TSO vind ik ook wel leuk, maar valt naar mijn mening teveel in herhaling. Steeds een piano introotje, dan de gitaren die er "plotseling" invallen, couplet, refrein, couplet, solo, piano outtro.
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja toch iets rustiger en teksten zijn beetje zoeterTokus schreef:toch gek, want TSO verschilt niet zo super veel qua muziek van Savatage.
en savatage heeft nogaltidj hardrock/metal imago en dat willen ze naar jon eigen zeggen totaal niet draaien op de radio wegens dat imago van metal
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Mr_No_Good
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Mr_No_Good
- Contacteer:
Ik twijfel nog altijd in welk genre ze het best in te delen zijn.Kristof schreef:[..]
ja toch iets rustiger en teksten zijn beetje zoeter
en savatage heeft nogaltidj hardrock/metal imago en dat willen ze naar jon eigen zeggen totaal niet draaien op de radio wegens dat imago van metal
[b]Wat doet een hippie op een metalforum?[/b]
- The Horseman
Heb er slecht 3 albums vandaar deze mischien wat kale album lijst
1.Gutter Ballet
2.Edge Of Thorns
3.Dead Winter Dead
1.Gutter Ballet
2.Edge Of Thorns
3.Dead Winter Dead