Kataklysm - Serenity in fire

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kataklysm - Serenity in fire

Bericht door fetuskiller » di feb 17, 2004 7:24 pm

Jawel 8 maart komt ie uit!!
hopen dat hij net zo geweldig is als Shadows & Dust.
ik kijk er naar uit!

trouwens de nieuwe CC kwam toch ook uit op die datum?
dure en toffe dag dusch!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » di feb 17, 2004 7:27 pm

Nummertje van gehoord, beviel best aardig
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
pier_hier
Berichten: 2653
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 7:28 pm
Locatie: kattuk aan t strand
Contacteer:

Bericht door pier_hier » di feb 17, 2004 7:32 pm

ben ook wel benieuwd ja

gaaf optreden afgelopen jaar op wacken trouwens ook
erg toepasselijk met een hoop stof en helaas weer weinig schaduw

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di feb 17, 2004 10:39 pm

Op Xmass 2002 waren ze heel bruut.
Ik heb Shadows...en nog een :)
en die zijn helemaal niet slecht
t zal me benieuwen wat t wordt
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di feb 17, 2004 10:53 pm

Mwah...ik vind t eigenlijk niet zo n geweldig bandje...
Misschien toch nog maar eens n keer luisteren, wie weet vind ik t toch wel wat :)
Heus.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo feb 18, 2004 12:57 am

Heb hem al meerdere malen geluisterd, zeer tevreden! Lekker fris geluid, niet puur brutal deathmetal. Afwisselend album. Aanrader: meteen het eerste nummer "The Ambassador of Pain", weer een mooie combinatie van brutaldeathmetal en vette groovy syncopische gitaarriffs! Een nummer dat met 2 benen op de grond staat.

De meeste nummers zijn behoorlijk goed. Zeker een aanrader! Shadows&Dust was ook erg tof, zeker geen overbodige band dit. Ohja, die zanger is echt EEN bruut live! Wat een bikkel.

Ohja, er staan blastbeats op van bijna 440BPM 16'e noten. Dat zijn ongeveer 14 snare-aanslagen met 1 hand, snelste tot nu toe (Skinless niet meegerekend). Ter vergelijking, de meeste deathmetal drummers bereiken geen tempo hoger dan 260BPM 16'e noten :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo feb 18, 2004 10:00 am

Yokozuna schreef:Heb hem al meerdere malen geluisterd, zeer tevreden! Lekker fris geluid, niet puur brutal deathmetal. Afwisselend album. Aanrader: meteen het eerste nummer "The Ambassador of Pain", weer een mooie combinatie van brutaldeathmetal en vette groovy syncopische gitaarriffs! Een nummer dat met 2 benen op de grond staat.

De meeste nummers zijn behoorlijk goed. Zeker een aanrader! Shadows&Dust was ook erg tof, zeker geen overbodige band dit. Ohja, die zanger is echt EEN bruut live! Wat een bikkel.

Ohja, er staan blastbeats op van bijna 440BPM 16'e noten. Dat zijn ongeveer 14 snare-aanslagen met 1 hand, snelste tot nu toe (Skinless niet meegerekend). Ter vergelijking, de meeste deathmetal drummers bereiken geen tempo hoger dan 260BPM 16'e noten :)
dat is mooi
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo feb 18, 2004 10:24 am

Leg me ff uit hoe je dat berekend hebt :? 440/60 is bij mij namelijk 7 1/3 :arrow: hoe kom je dan aan 14?? Ja x 2 :P Maar leg ns uit :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo feb 18, 2004 10:25 am

dubbele klopper he
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » wo feb 18, 2004 10:30 am

Ah ok :)

Maar ben wel benieuwd naar dat album, Shadows & Dust was best lekker :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » wo feb 18, 2004 10:30 am

Ik vind Kataklysm gewoon geen ruk aan. Niks bruut. Voor mij is Kataklysm één van de grootste tyfusbands die er te vinden zijn, binnen metal.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » wo feb 18, 2004 11:07 am

Plaag schreef:Ik vind Kataklysm gewoon geen ruk aan. Niks bruut. Voor mij is Kataklysm één van de grootste tyfusbands die er te vinden zijn, binnen metal.
amen
En de man zal heersen.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo feb 18, 2004 10:46 pm

Hieronimus schreef:Leg me ff uit hoe je dat berekend hebt :? 440/60 is bij mij namelijk 7 1/3 :arrow: hoe kom je dan aan 14?? Ja x 2 :P Maar leg ns uit :)
Aantal BPM in 16'e noten gedeeld door 15 = aantal aanslagen per seconde.
Ik zat dus fout, het is 440BPM 8e noten. En gemiddeld is het maximum van drummers (op albums) ongeveer 220-280BPM. (dit wil allemaal niet zeggen dat de snelste drummer ook de beste is in mijn ogen :) )
Ik vind Kataklysm gewoon geen ruk aan. Niks bruut. Voor mij is Kataklysm één van de grootste tyfusbands die er te vinden zijn, binnen metal.
Voor mij niet, ze maken nog altijd betere deathmetal dan 100x andere standaard saaie brutal-deathmetal bandjes.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Vampire Magazine Ricardo
Berichten: 70
Lid geworden op: wo feb 12, 2003 8:50 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » do feb 19, 2004 9:32 am

Aardige plaat, typisch geval van "leuk, het beukt, in de kast en over 3 maanden terug uit de kast om hetzelfde te concluderen". Vind persoonlijk de nummers "Serenity In Fire" en "Blood On The Swans" de betere nummers waarbij de laatste lekker begint met een flinke egotripperij van de drummer. Waar ik persoonlijk dan ook weer niks op tegen heb hehe.

Wel een bruut en bot nummer is "The Awakener". Effe vergeten waar die op stond.
http://www.vampire-magazine.com

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do feb 19, 2004 10:30 am

Hmm, iemand zei laatst ook iets van een drummer die 16 handbewegingen per seconde had, is toch net iets sneller eh ;)
Front voor/der Matigheid
last.fm

Ethnobotanikkk
Berichten: 140
Lid geworden op: do dec 18, 2003 6:49 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ethnobotanikkk » do feb 19, 2004 4:10 pm

Heb jammer genoeg nog geen kans gehad een album te beluisteren. Wel heb ik ze vorig jaar live gezien op Party San Open Air. Lekker optreden, uitstekende band voor een goed avondje live gehak in ieder geval.
Spuithanasie!!!!

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do feb 19, 2004 4:40 pm

Ohja, er staan blastbeats op van bijna 440BPM 16'e noten. Dat zijn ongeveer 14 snare-aanslagen met 1 hand, snelste tot nu toe (Skinless niet meegerekend). Ter vergelijking, de meeste deathmetal drummers bereiken geen tempo hoger dan 260BPM 16'e noten
het punt bij dit soort snelheden is dat er niet meer gecontroleerd wordt gespeeld. De snaaraanslag is een soort van verkramping. Ik heb de drummer van Kataklysm al regelmatig van dichtbij zien spelen en het te zien aan zijn speelstijl.

Flo Mournier van Cryptopsy heeft daar ook een handje van. Hele korte blastbeats op de china en snare zodat de nuance grotendeels verloren gaat.

Ik wil Flo wel eens zien doorhalen ala Max van Krisiun, dat redt ie nooit.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » do feb 19, 2004 6:39 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:
Ohja, er staan blastbeats op van bijna 440BPM 16'e noten. Dat zijn ongeveer 14 snare-aanslagen met 1 hand, snelste tot nu toe (Skinless niet meegerekend). Ter vergelijking, de meeste deathmetal drummers bereiken geen tempo hoger dan 260BPM 16'e noten
het punt bij dit soort snelheden is dat er niet meer gecontroleerd wordt gespeeld. De snaaraanslag is een soort van verkramping. Ik heb de drummer van Kataklysm al regelmatig van dichtbij zien spelen en het te zien aan zijn speelstijl.

Flo Mournier van Cryptopsy heeft daar ook een handje van. Hele korte blastbeats op de china en snare zodat de nuance grotendeels verloren gaat.

Ik wil Flo wel eens zien doorhalen ala Max van Krisiun, dat redt ie nooit.
Daar heb je gelijk in, veel drummers spelen met hun pols, dat houd je nooit langer dan 20 sec vol. Het ontbreekt in de metalwereld erg veel aan goede vingertechniek.

Oh, en wat Flo betreft: kan ie wel degelijk, met name op Blasphemy Made Flesh doet ie dat veel.
Makkers staakt uw wild geraas

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do feb 19, 2004 8:20 pm

Daar heb je gelijk in, veel drummers spelen met hun pols, dat houd je nooit langer dan 20 sec vol. Het ontbreekt in de metalwereld erg veel aan goede vingertechniek.
je moet juist met je pols spelen, dat is techniek. Met je vingers spelen? Leg mij dat eens uit?
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do feb 19, 2004 8:22 pm

volgens mij dat je drumstick los in je hand legt en dan je 4 vingers licht samentrekt, maar dan heb je nog steeds je polsen nodig
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Kevin
Berichten: 9351
Lid geworden op: za jul 19, 2003 5:01 pm
Locatie: nee
Contacteer:

Bericht door Kevin » do feb 19, 2004 8:24 pm

saaie band

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do feb 19, 2004 8:49 pm

volgens mij dat je drumstick los in je hand legt en dan je 4 vingers licht samentrekt, maar dan heb je nog steeds je polsen nodig
Ik wou net zeggen, als ik Rascul Waznagga moet geloven vingert hij zijn vriendin nog bruter dan dan het op een snaredrum mept.
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do feb 19, 2004 8:56 pm

TMDC Wordfuhrer schreef:het punt bij dit soort snelheden is dat er niet meer gecontroleerd wordt gespeeld. De snaaraanslag is een soort van verkramping. Ik heb de drummer van Kataklysm al regelmatig van dichtbij zien spelen en het te zien aan zijn speelstijl.
dat verkrampen ken ik. ik gebruik het normaal altijd bij FF VIII om hoog te komen bij de summon boosts.
maar bij drums kom zelfs een onge-oefende drummer als ik nog redelijk snel op die manier, maar niet strak
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

TMDC Wordfuhrer
Berichten: 501
Lid geworden op: za aug 09, 2003 3:23 pm

Bericht door TMDC Wordfuhrer » do feb 19, 2004 9:03 pm

ik gebruik het normaal altijd bij FF VIII om hoog te komen bij de summon boosts
eehmm watte?
[b]Dako schreef[/b]
De houding van TMDC kennende bedoelt meneer iets als 'we klooiden maar wat aan, en toch speelden we de rest van de Nederlandse scene helemaal zoek'. Pre Order: @ www.monolith-deathcult.com/popup.htm

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do feb 19, 2004 9:07 pm

Final Fantasy 8, dan moet je snel op de knop rammen om een hoog getal te krijgen. door mijn arm te verkrampen haal ik snelheden die ik normaal niet haal.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » do feb 19, 2004 10:09 pm

Plaag schreef:Ik vind Kataklysm gewoon geen ruk aan. Niks bruut. Voor mij is Kataklysm één van de grootste tyfusbands die er te vinden zijn, binnen metal.
Idem.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » do feb 19, 2004 11:35 pm

Rascul_Waznagga schreef:[..]
Daar heb je gelijk in, veel drummers spelen met hun pols, dat houd je nooit langer dan 20 sec vol. Het ontbreekt in de metalwereld erg veel aan goede vingertechniek.

Oh, en wat Flo betreft: kan ie wel degelijk, met name op Blasphemy Made Flesh doet ie dat veel.
Flo Mounier neemt teveel hooi op z'n vork op albums :) Maar hij gebruikt wel degelijk zijn vingers, gewoon franse grip. Op de drumsolo van de liveCD (geloof ik), heeft ie betere single/double stroke roll controle dan de gemiddelde deathmetal drummer.

Alleen die blastbeats op de albums wil hij gewoon TE snel spelen waardoor hij controle en vooral volume verliest.
Het ontbreekt in de metalwereld erg veel aan goede vingertechniek.
Nou niet in de extreme genres hoor :) Zijn genoeg drummers die franse/duitse grip prima beheersen.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Plaats reactie