Supuration / SUP / Spherical Unit Provided

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Supuration / SUP / Spherical Unit Provided

Bericht door XnegativeX » vr feb 27, 2004 8:08 pm

Dit franse gezeldschap heeft al 3 namen versleten in zijn loopbaan en maar heet op hun laatste album Incubation gewoon weer Supuration.
Voor zover ik weet hebben ze al 6 albums uit:
- The cube
- Room 7
- Chronophobia
- Anomaly
- Angelus
- Incubation
Maar ze zijn altijd erg onbekend gebleven.

De muziek van SUP ligt ook niet bepaald makkelijk in het gehoor en laat zich niet makkelijk omschrijven. Daarom zijn de meningen ook zeer verdeelt. Bladen als de Aarschok en Rock tribune schrijven het nieuwe album de grond in maar de Mindview en Vampire magazine zijn beide lyrisch.

De muziek valt het beste te omschrijven als zware death/doom metal. Opzich niks vreemds maar de band weet elke keer weer een zeer ongemakkelijke, onmenselijke sfeer op te roepen. Zonder allerlei extra instrumenten of andere speeltjes. Het is puur de onconventionele manier van spelen en sfeer creeeren die van SUP zo'n ongewone band maakt.

Het tekstuele concept past daar dan ook altijd bij. De teksten zijn nogal vaag en voor echte uitleg kun je het best even een interview met de bandleden lezen (zoals in de nieuwe Mindview) maar ze handelen meestal over de "andere kant" van de realiteit. Matrix meets religie meets aliens. Moeilijk uit te leggen maar wel erg origineel.

Probeer het eens zou ik zo zeggen.
http://sup.free.fr
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc

Bericht door Maarten_Hc » za feb 28, 2004 8:37 pm

hiermee blijkt toch wel weer dat de helft van jullie metalfans niet eens kennis willen maken met nieuwe muziek..:lol:
We Make You Begging On The Streets Of London!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 29, 2004 3:19 pm

Daar zeg je een waar woord.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Rascul

Bericht door Rascul » zo feb 29, 2004 4:19 pm

Ik ken et, en ben niet al te enthousiast. Het idee is leuk, de uitvoering minder...
Makkers staakt uw wild geraas

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo feb 29, 2004 4:21 pm

Vind je? Ik vind het juist wel strak uitgevoerd. Maar het inderdaad geen muziek die direct lekker in het gehoor ligt. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik het kon waarderen. Maar als je de sfeer eenmaal te pakken hebt klinkt het allemaal zeer knap.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 29, 2004 4:40 pm

sommige nummer kan ik aardig pruimen, maar het meeste is ronduit kut
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Narsil

Bericht door Narsil » di mar 02, 2004 9:34 pm

Yezzz, yez, deze band is gewoonweg fantastisch! Ik kan me echter wel inbeelden dat mensen die n CD's van hun een eerste keer horen er niet meteen weg van zijn, het is allemaal nogal ontoegankelijk en vreemd...

Het interview verschijnt echter niet in de Mindview zelf, maar staat online op de website: http://www.mindview.be , bij het onderdeeltje interviews.

Rascul

Bericht door Rascul » wo mar 03, 2004 12:43 pm

XnegativeX schreef:Vind je? Ik vind het juist wel strak uitgevoerd. Maar het inderdaad geen muziek die direct lekker in het gehoor ligt. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik het kon waarderen. Maar als je de sfeer eenmaal te pakken hebt klinkt het allemaal zeer knap.
Dat is het probleem, de sfeer en bezieling. Strak spelen kan elke kneus met teveel tijd, er echt muziek van maken is vraag twee.

Narsil

Bericht door Narsil » wo mar 03, 2004 4:44 pm

Ja, het klinkt echt kil, koud, onmenselijk en synthetisch hé... jammer dat bijna niemand dat kan apprecieren... :?

Rascul

Bericht door Rascul » wo mar 03, 2004 4:47 pm

Nou, het klinkt gewoon zielloos. Er zijn genoeg ijskoude en onwerkelijk mechanische bands die toch veel bezieling hebben, dat mis ik bij SUP een beetje.

Narsil

Bericht door Narsil » zo apr 04, 2004 8:25 pm

SUPURATION heeft nu ook een engelstalige website... nog maar pas online, en nog errrrrrg under construction, maar dat komt wel goed: http://www.supuration.tk

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 05, 2004 7:03 am

Hey, heb je hem online? Ziet er erg goed uit!
Mijn complimenten.

Narsil

Bericht door Narsil » do apr 08, 2004 4:15 pm

Merci :D

Moet nog wel héél veel aan aangepast en geupdate worden natuurlijk...

Tijmen from hell

Bericht door Tijmen from hell » do apr 08, 2004 4:33 pm

Wat een baggerband!

verwoesting

Bericht door verwoesting » do apr 08, 2004 4:38 pm

RingWorm schreef:hiermee blijkt toch wel weer dat de helft van jullie metalfans niet eens kennis willen maken met nieuwe muziek..:lol:
En dat is jou conclusie omdat je ziet dat er weinig reacties zijn op dit topic? Beetje jammer.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do apr 08, 2004 6:25 pm

verwoesting schreef:[..]

En dat is jou conclusie omdat je ziet dat er weinig reacties zijn op dit topic? Beetje jammer.
Niet alleen op dit topic. Bijna alle topics over onbekende metalbands laat men links liggen. Of je krijgt een reactie als "Ken ik niet". En daar is de kous dan mee af. Leer het eens kennen zou ik zeggen. Graaf eens een beetje in de underground, kijk eens wat verder dan je neus lang is.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 16, 2005 7:49 pm

Ik draai op dit moment Angelus eens weer. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat niemand op Metalfan dit kan waarderen.

Toegegeven, je moet echt houden van vreemde, atmosferische muziek. SUP is niet ieder z'n "ding". Maar albums als Angelus en Incubation zijn toch dermate sterk dat ze wel wat aandacht verdienen van metalheads die wat verder durven te kijken.

Mensen als Hieronimus, Erased, Vlammy, etc...?

iscariah

Bericht door iscariah » wo feb 16, 2005 8:19 pm

Ik sta morgen op breedband dus ik beluister het zeker effen, klinkt weer zwaar interessant de beschrijving.
Laat overmorgen wel effe weten wat ik ervan vind.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » vr feb 18, 2005 8:09 pm

Euh, ik zou het met alle genoegen luister kerel, maar de mp3'tjes op hun site funktionieren nicht. :(
Front voor/der Matigheid
last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 18, 2005 8:15 pm

http://www.supuration.com/mp3/Pendere%20animi.mp3

http://www.supuration.com/mp3/Labi%20Mente.mp3

Twee nummers van Angelus.
En op de site van Narsil vind je er nog veel meer.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo feb 20, 2005 6:45 pm

op cd zeer aangenaam, origineel en verrassend

ik heb ze vorig jaar echter live gezien en dat was heel erg slecht
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Plaats reactie