Het "Ze zijn beroemd maar waardoor?" topic

Voor alle andere bands
Daisycutter

Het "Ze zijn beroemd maar waardoor?" topic

Bericht door Daisycutter » za mar 06, 2004 8:22 pm

er zijn genoeg beroemde mensen waarvan je denkt waarom zijn ze beroemd maar toch zijn ze het

-David Bowie, bijna niemand kent een nummer van die vent maar toch weet iedereen wie het is.

-Duran Duran, ze scoorden 1.5 hits maar toch zijn ze het icoon van de jaren 80. :?

-DJ tiesto, hij is de zogenaamde beste van de wereld, maar wie bepaald dat? Olympisch comité?
Sir Cliff Richard Front!

DaKonium

Bericht door DaKonium » za mar 06, 2004 8:24 pm

als ik een uurtje een willekeurige radiozender luister heb ik al vaakzoiets van 'wtf'.

maar ik snap wat je bedoeld.

euh...adam curry

waarom die kerel pas die reality soap heeft gescoord is me nog steeds een raadsol
Sterf!

The Horseman

Bericht door The Horseman » za mar 06, 2004 8:25 pm

-DJ tiesto, hij is de zogenaamde beste van de wereld, maar wie bepaald dat? Olympisch comité?

Het trendy publiek ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Took
Contacteer:

Re: Het "Ze zijn beroemd maar waardoor?" topic

Bericht door Took » za mar 06, 2004 8:39 pm

Daisycutter schreef:er zijn genoeg beroemde mensen waarvan je denkt waarom zijn ze beroemd maar toch zijn ze het

-David Bowie, bijna niemand kent een nummer van die vent maar toch weet iedereen wie het is.
Omdat hij een pionier was in de jaren 70, en ook tegenwoordig nog steeds niet afgezakt is naar een 3e rangs artiest. Dat hij geen hitjes meer scoort maakt niet uit, hij heeft genoeg fans, en krijgt er de laatste jaren weer meer bij doordat hij gewoon goeie albums blijft maken.

-Duran Duran, ze scoorden 1.5 hits maar toch zijn ze het icoon van de jaren 80. :?
als je een stuk of 5 of 6 albums uitbrengt en diverse hits scoort lijkt me dat je wel een reden hebt om bekend te zijn. dat jij maar 1 nummer kan noemen is niet hun schuld.

Figuren waar ik me altijd bij afvraag waarom ze bekend zijn zijn van die mutsen als Beertje Van Beers en Silvie Meis. Blijkbaar waren die van iets bekend, en komen ze ineens overal op tv. Moet ik die kennen dan???
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

inageandsadness
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » za mar 06, 2004 9:08 pm

Tokus schreef:[..]

als je een stuk of 5 of 6 albums uitbrengt en diverse hits scoort lijkt me dat je wel een reden hebt om bekend te zijn. dat jij maar 1 nummer kan noemen is niet hun schuld.

Figuren waar ik me altijd bij afvraag waarom ze bekend zijn zijn van die mutsen als Beertje Van Beers en Silvie Meis. Blijkbaar waren die van iets bekend, en komen ze ineens overal op tv. Moet ik die kennen dan???
Fijn dat jij het even zei, anders had ik het gezegd..
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

Othrys

Bericht door Othrys » za mar 06, 2004 10:04 pm

Daisycutter schreef: -David Bowie, bijna niemand kent een nummer van die vent maar toch weet iedereen wie het is.
Ziggy Stardust, Space oddity, Let's dance. Wedden dat je die wel eens ergens gehoord hebt?
The True North, Strong and Free

Kimzel

Bericht door Kimzel » za mar 06, 2004 10:10 pm

het is maar een jochie

verwacht toch niks van dat blaag

something_dead
Contacteer:

Bericht door something_dead » za mar 06, 2004 11:11 pm

Daisycutter schreef:David Bowie, bijna niemand kent een nummer van die vent maar toch weet iedereen wie het is.
huhh..omdat hij verdomme STIJL heeft, nog altijd. en ook de grootste idioot kent Under pressure en Ziggy Stardust, duss hij hoort niet in dit topic..
i believe in peace, bitch
---
[url=http://www.photoblog.be/innertear]immers[/url] en [url=http://www.photoblog.be/]daarentegen[/url]

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » za mar 06, 2004 11:17 pm

Daisycutter schreef:DJ tiesto, hij is de zogenaamde beste van de wereld, maar wie bepaald dat? Olympisch comité?
aangezien de andere 2 punten al aangesneden zijn zal ik deze maar ff onder handen nemen

die kerel is namelijk verdomd goed, het is overduidelijk dat je niet verder dan kijken dan je eigen smaak en je gebrek aan muzikale kennis

ga naar je hol snotneus
Nee, jij!!

Sick

Bericht door Sick » za mar 06, 2004 11:39 pm

Daisycutter schreef:er zijn genoeg beroemde mensen waarvan je denkt waarom zijn ze beroemd maar toch zijn ze het

bowie heeft meer hits gehad als jij orgasmes
duran duran sucks maar toch goed voor zo'n 6 wereldhits
en dj tiesto ken ik gelukkig niet
En nou?

Sick

Bericht door Sick » za mar 06, 2004 11:41 pm

bowie is echt wel goed en maakt al sinds de 60's onafgebroken goede platen.
Wie the fuck ben jij dan wel,mafkees.

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 12:14 am

Demorpheus schreef: die kerel is namelijk verdomd goed, het is overduidelijk dat je niet verder dan kijken dan je eigen smaak en je gebrek aan muzikale kennis

ga naar je hol snotneus
Het valt mee, de meeste nummers van hem zijn erg cliche, en zijn cd's bevatten veel geremixte nummers van andere dj's, neem de hele albumserie Magik. Sommige nummers zijn wel goed, zoals Clockwork Orange, en Flight 643.
Verder is, uiteraard de eentonigheid van de muziek, die je bij de meeste soortgelijke dj's vind.
Cosmic Gate is sowieso beter.
Wantlist cd/lp:

Original Sin ‎– Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Demorpheus
Poseur Extraordinair

Bericht door Demorpheus » zo mar 07, 2004 12:15 am

doe nou niet, ik probeer hier een point te maken
Nee, jij!!

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 12:26 am

Ok, DJ Tiësto is toch de enige die een stadionconcert gegeven heeft, succesvol, en heeft talloze succesvolle singles uitgebracht, zijn album verkoop is wat minder, vooral door de kopieerhoeren, maar hij is al tweemaal als beste DJ gedingesd.
Nederland is altijd een vooruitstrevend land geweest qua house, neem bijvoorbeeld Armin van Buuren, een topdj, die liep vroeger al te klooien met een drumcomputer, puur voor de beats, dat vond ie gaaf, tegenwoordig heeft ie het redelijk voor elkaar.
Tiësto (eigenlijk heet ie Tijs) heeft altijd handig op het publiek in weten te spelen door standaard house te maken met meeroepbare teksten.
Neem, Lethal Industry, redelijk nummer, ernstig saai, maar bepaalde gedeelte's zijn uitermate goed meeschreeuwbaar, dat zelfs na de eerste keer luisteren je halverwege de 'tekst' al kent, heel goed gedaan.
Verder heeft ie na een twintigtal albums zoveel bekendheid verworven, dat ie overal als 'goed en geniaal' bekend staat.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » zo mar 07, 2004 12:36 am

Mag ik hieruit concluderen dat Daisy zijn huiswerk niet goed gedaan heeft?
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Suncross
Loves humping buffalo

Bericht door Suncross » zo mar 07, 2004 12:37 am

nou en echt

Fusion

Bericht door Fusion » zo mar 07, 2004 1:01 pm

Haha, wat een aanfluiting dit topic... Geen nummers van David Bowie? Die man heeft naast t feit dat ie heel veel geniale nummers heeft geschreven, altijd briljante muzikanten om zich heen (Reeves Gabrel, Adrian Belew, Brian Eno, Stevie R. Vaughan) heeft echt wel minimaal 10 mega-hits gehad.

Duran Duran heeft ook zeker meerdere hits gehad (uit mn hoofd: Girls On Film, Union Of The Snake, The Reflex, Notorious, Rio De Janeiro, Ordinary World), en ik vind ze verdomme goed ook.

En hoewel ik persoonlijk de muziek die Tiesto draait/maakt niet zo veel aan vindt, weet ik wel dat ie zo'n beetje door alle internationale bladen is uitgeroepen tot de beste in zijn vakgebied.

Dus, daisycutter, terug naar de muzikale schoolbanken voor jou! :roll:
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

cyanide

Bericht door cyanide » zo mar 07, 2004 1:07 pm

Tokus schreef:
irritante wijven. oprotten met die lui.
wat heb ik toch een hekel aan mensen

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo mar 07, 2004 1:08 pm

CoenV schreef:Ok, DJ Tiësto is toch de enige die een stadionconcert gegeven heeft, succesvol, en heeft talloze succesvolle singles uitgebracht, zijn album verkoop is wat minder, vooral door de kopieerhoeren, maar hij is al tweemaal als beste DJ gedingesd.
Nederland is altijd een vooruitstrevend land geweest qua house, neem bijvoorbeeld Armin van Buuren, een topdj, die liep vroeger al te klooien met een drumcomputer, puur voor de beats, dat vond ie gaaf, tegenwoordig heeft ie het redelijk voor elkaar.
Tiësto (eigenlijk heet ie Tijs) heeft altijd handig op het publiek in weten te spelen door standaard house te maken met meeroepbare teksten.
Neem, Lethal Industry, redelijk nummer, ernstig saai, maar bepaalde gedeelte's zijn uitermate goed meeschreeuwbaar, dat zelfs na de eerste keer luisteren je halverwege de 'tekst' al kent, heel goed gedaan.
Verder heeft ie na een twintigtal albums zoveel bekendheid verworven, dat ie overal als 'goed en geniaal' bekend staat.
ik heb lethal industry gehoord op de radio en tv maar kon geen tekst horen of ik heb er niet op gelet
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » zo mar 07, 2004 1:08 pm

op het punt van triesto geef ik hem toch echt gelijk.

bowie is best leuk.

lees een roddelblad en er wordt gemutst over allerlei zogenaamde bekende nederlanders. nog nooit iemand van gehoord natuurlijk...

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 1:11 pm

Oblivion schreef:[..]

ik heb lethal industry gehoord op de radio en tv maar kon geen tekst horen of ik heb er niet op gelet
Je hebt meerdere versies, de originele van 6 minuten ofzo, een 3 minuten versie, en een gemixte versie door een andere knaap, bij een van deze hoor je telkens 'back to the lethal industry' en lethal industry'
Veel meer tekst zit er niet in geloof ik, en het deuntje dat vooraf gaat hierbij schijnt ook nogal origineel en pakkend te zijn.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo mar 07, 2004 1:13 pm

ik vond het deuntje van de versie die ik had gehoord erg simpel, 2 tonen en in 1 seconde op de gitaar nagespeeld
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 1:20 pm

Volgens mij staat die hele scene niet bekend om de muzikale ontwikkeling, maar eerder door de vatbaarheid van de muziek, het simpel en lekker in het gehoor liggen ervan.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Fusion

Bericht door Fusion » zo mar 07, 2004 1:24 pm

Het is dans-muziek, muziek waar je uren achter elkaar op wilt dansen. Dus dan is t logisch dat de vergelijkingen met bijv Watchtower ver te zoeken zijn ja :roll: ;)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

Kimzel

Bericht door Kimzel » zo mar 07, 2004 1:29 pm

Laus schreef:op het punt van triesto geef ik hem toch echt gelijk.

bowie is best leuk.

lees een roddelblad en er wordt gemutst over allerlei zogenaamde bekende nederlanders. nog nooit iemand van gehoord natuurlijk...
zijn vaak vrouwen van, zoals ie silvie meis (ofzo) is een 'voetbalvrouw' net als dat wijf van de modepolitie
en beertje is een dochter van iemand

zijn misselijke wijven en beroemd door een relatie

Fusion

Bericht door Fusion » zo mar 07, 2004 1:33 pm

Maar hebben wel altijd lekkere geile bekkies...

anub_arak

Bericht door anub_arak » zo mar 07, 2004 1:47 pm

mhm,wordt het geen tijd dat daisycutter wordt geband ?

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » zo mar 07, 2004 2:56 pm

alles wat op de tv komt is tegenwoordig beroemd door al die inhuur hoeren...
Gelegenheids Satanist

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 2:57 pm

CALIBANaan schreef:alles wat op de tv komt is tegenwoordig beroemd door al die inhuur hoeren...
Zelfs Dimmu Borgir maakt zich daaraan schuldig.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » zo mar 07, 2004 3:04 pm

jammer he?

maar goed dat de muziek nog te doen is.
Gelegenheids Satanist

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mar 07, 2004 3:14 pm

Fusion schreef:Haha, wat een aanfluiting dit topic... Geen nummers van David Bowie? Die man heeft naast t feit dat ie heel veel geniale nummers heeft geschreven, altijd briljante muzikanten om zich heen (Reeves Gabrel, Adrian Belew, Brian Eno, Stevie R. Vaughan) heeft echt wel minimaal 10 mega-hits gehad.

Duran Duran heeft ook zeker meerdere hits gehad (uit mn hoofd: Girls On Film, Union Of The Snake, The Reflex, Notorious, Rio De Janeiro, Ordinary World), en ik vind ze verdomme goed ook.

En hoewel ik persoonlijk de muziek die Tiesto draait/maakt niet zo veel aan vindt, weet ik wel dat ie zo'n beetje door alle internationale bladen is uitgeroepen tot de beste in zijn vakgebied.

Dus, daisycutter, terug naar de muzikale schoolbanken voor jou! :roll:
Je vergeet Save a prayer en Bad Boys bij Duran Duran, dat kan ik als liefhebber (nou ja min of meer exliefhebber) weten :P
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » zo mar 07, 2004 6:10 pm

ik kan geen nummer van david bowie noemen, ik zal vast wel eentje gehoord hebben, is me niet bij gebleven

wat tiesto kan kan ik ook wel, die gast heeft gewoon een random song generator op zijn computer
Sir Cliff Richard Front!

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo mar 07, 2004 6:14 pm

Heroes
Ziggy Stardust
Under Pressure
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 6:17 pm

Daisycutter schreef:wat tiesto kan kan ik ook wel, die gast heeft gewoon een random song generator op zijn computer
Er zijn opleidingen op htsniveau voor dj's etc, wel meer dan dat alleen, ok.
Maar om een beetje leuke songs te maken, die niet alleen op feesten goed klinken (want daar klinkt alles best) maar ook op cd nog ergens naar klinken is toch nog wel iets moeilijker.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » zo mar 07, 2004 6:22 pm

CoenV schreef:[..]

Er zijn opleidingen op htsniveau voor dj's etc, wel meer dan dat alleen, ok.
Maar om een beetje leuke songs te maken, die niet alleen op feesten goed klinken (want daar klinkt alles best) maar ook op cd nog ergens naar klinken is toch nog wel iets moeilijker.
wat dacht je van, bonk bonk bonk ping ping ping bonk bonk bonk, kanker wat ben ik briljant, de beste van de wereld
Sir Cliff Richard Front!

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » zo mar 07, 2004 6:23 pm

Daisycutter schreef:[..]

wat dacht je van, bonk bonk bonk ping ping ping bonk bonk bonk, kanker wat ben ik briljant, de beste van de wereld
das natuurlijk onzin he, hoewel ik trance schijtmuziek vind is het wel zo dat het heus niet simpel is om een fantsoenlijk nummer te maken.

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 6:28 pm

Vraag een willekeurige mongool wat metal is volgens hem.
- Een gitaar waarop zo snel en hard mogelijk wordt geranseld
- Een drummer die zich compleet uitleeft
- Een zanger die harder schreeuwt dan KingKong.

en zo kortzichtig denk jij ook.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » zo mar 07, 2004 6:29 pm

als ik ritmisch mijn gitaar vals draai komt er nog mooier geluid uit dan wat hij doet
Sir Cliff Richard Front!

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » zo mar 07, 2004 6:29 pm

CoenV schreef:[..]

Vraag een willekeurige mongool wat metal is volgens hem.
- Een gitaar waarop zo snel en hard mogelijk wordt geranseld
- Een drummer die zich compleet uitleeft
- Een zanger die harder schreeuwt dan KingKong.

en zo kortzichtig denk jij ook.
wat is metal volgens jou?
Sir Cliff Richard Front!

CoenV

Bericht door CoenV » zo mar 07, 2004 6:30 pm

wat is metal volgens jou?
Ik ben een willekeurige mongool.
Reken maar uit.
Wantlist cd/lp:

Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy

Sick

Bericht door Sick » zo mar 07, 2004 6:50 pm

anub_arak schreef:mhm,wordt het geen tijd dat daisycutter wordt geband ?
ja of de belgen d'r uit 8)

Fusion

Bericht door Fusion » zo mar 07, 2004 8:17 pm

Daisycutter schreef: wat dacht je van, bonk bonk bonk ping ping ping bonk bonk bonk, kanker wat ben ik briljant, de beste van de wereld
Ga de uitdaging aan: en doe t zelf. Ik geef toe dat van de huidige muzieksoorten, dit soort commerciele trance-achtige house zeker in de categorie makkelijker-te-maken-dan-andere-soorten valt ja (veel makkelijker nog dan R&B ja!). Maar goed, jij onderschat t wel heel erg. De kunst van het DJ-en is moeilijker dan t lijkt, en zelf trance maken ook. Je moet op meer dingen letten dan je denkt. En soms is de eenvoud die een nummer moet hebben, juist t ingewikkeldste...

Svenson

Bericht door Svenson » zo mar 07, 2004 8:17 pm

inkytoy schreef:[..]
ja of de belgen d'r uit 8)
Helemaal mee eens!
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 07, 2004 9:11 pm

duran duran heeft wel tien hits gehad
wie is dj tiesto?
en david bowie? niemand kent bijna een nummer van hem? rot op zeg
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Jesper

Bericht door Jesper » zo mar 07, 2004 9:16 pm

Omdat je niet van trance houdt betekent niet dat het makkelijk om te maken is. Hoe denken die trance-mensen dan over grindcore? :)
Heus.

Daisycutter

Bericht door Daisycutter » zo mar 07, 2004 9:20 pm

alsof grindcore zo makkelijk te maken is
Sir Cliff Richard Front!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 07, 2004 9:21 pm

Daisycutter schreef:alsof grindcore zo makkelijk te maken is
je hebt grindcore en je hebt grindcore, groot verschil
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Jesper

Bericht door Jesper » zo mar 07, 2004 9:22 pm

Daisycutter schreef:alsof grindcore zo makkelijk te maken is
Nee. Dat bedoel ik nou.
Heus.

Rascul

Bericht door Rascul » ma mar 08, 2004 11:00 am

Kristof schreef:[..]

je hebt grindcore en je hebt grindcore, groot verschil
Inderdaad, in elk genre zitten boutbands
Makkers staakt uw wild geraas

The Reckoning

Bericht door The Reckoning » ma mar 08, 2004 11:22 am

Mensen nemen gewoon een platenproducer mee naar bed en hoopt
dat ze onder de indruk zijn van je swans en je een platencontract aanbieden.
[quote="AltarOfSacrifice"]Je bent geweldig.[/quote]

Plaats reactie