Er komt een nieuwe Blood Red Throne...

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
BlackGoat

Er komt een nieuwe Blood Red Throne...

Bericht door BlackGoat » zo mar 28, 2004 1:32 pm

HAEMOPHILIACS BEWARE! Blood Red Throne is once again on the prowl, as preparations are made for the band`s Earache debut, tentatively titled "Altered Genesis"...
With the majority of the material completed, mainman Tchort and his sickzoid cohorts are ready to deal death a helping hand once again, with recording sessions scheduled for the end of May in Dub Studios, where the band previously corrupted 'Affilated with the Suffering' and 'Monument of Death'. The mix will be handled at Studio Mega in Sweden, scene of Anata's 'Under A Stone With No Inscription' recordings.

Titles set to make the final cut include 'Flesh To Destroy', 'Eyelicker' and 'State of Darkness'. Tchort had this to say about the way the material is shaping up;

" 'Altered Genesis' is gonna be all that Blood Red Throne is about, but pushed to the extreme. Its faster, more aggressive and heavier than before and we are looking forward to continue the very good harvest Earache had so far this year with Death Metal."
Although no definite date has been set for the release of the album, it seems likely to emerge in September, with the band touring at the end of the year in support of what is sure to be a deviant slice of Death Metal.

fakking heersch
[b][url=http://niggers.on.nimp.org/]http://www.gratismetalalbumsdownloaden.nu[/url][/b]

Fenris

Bericht door Fenris » zo mar 28, 2004 1:37 pm

Hopelijk is deze beter dan affiliated with the suffering. Het eerste album was wel heersch.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 28, 2004 1:37 pm

ik heb de band eens gezien in biebob

ze speelden tien minuten en dan alles opgeblazen

einde concert
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 28, 2004 2:50 pm

Ah vet! Affiliated with suffering vind ik een heerlijk stukje death metal. Niet erg origineel maar zeker te genieten. Dus ik ben zeer benieuwd wat ze op hun volgende album gaan doen.

Ik heb ze 1x live gezien in Zwolle met Severe torture en een of andere andere kutband. Maar live zijn ze ook behoorlijk strak. Dat was zeker voor herhaling vatbaar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

verwoesting

Bericht door verwoesting » zo mar 28, 2004 2:53 pm

XnegativeX schreef:Ah vet! Affiliated with suffering vind ik een heerlijk stukje death metal. Niet erg origineel maar zeker te genieten. Dus ik ben zeer benieuwd wat ze op hun volgende album gaan doen.

Ik heb ze 1x live gezien in Zwolle met Severe torture en een of andere andere kutband. Maar live zijn ze ook behoorlijk strak. Dat was zeker voor herhaling vatbaar.
Eerst album ken je niet? Zo nee: Kopen!
Hun eerste album vind ik beter dan Affiliated with Suffering.
Ik ben zeer benieuwd wat ze ervan gaan bakken met hun nieuwe plaat. Datzelfde geldt voor Amon Amarth en Bloodbath.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

!

Bericht door Gr. Dracula » zo mar 28, 2004 3:00 pm

verwoesting schreef:[..]

Ik ben zeer benieuwd wat ze ervan gaan bakken met hun nieuwe plaat. Datzelfde geldt voor Amon Amarth en Bloodbath.
Mee eens! Ik vind Monument Of Death ook beter dan hun laatste schijf. Overigens is het verschil nou ook weer niet zo bepalend dat ik de laatste schijf links laat liggen...

Ik wacht vol spanning op de nieuwe. Ook op de nieuwe Bloodbath ja!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 28, 2004 3:05 pm

verwoesting schreef:[..]

Die ken ik uiteraard wel. Maar ik vond de tweede toch beter. Net iets "spannender". Zal wel aan persoonlijke smaak liggen.

Komt Bloodbath ook met een nieuwe cd dan? Ik mag er zo onderhand wel een 2e baan bij nemen!

@Gr. Dr.: Valt nog niet mee zo'n CD-lijst maken *zweet*
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo mar 28, 2004 3:11 pm

XnegativeX schreef:[..]

Die ken ik uiteraard wel. Maar ik vond de tweede toch beter. Net iets "spannender". Zal wel aan persoonlijke smaak liggen.

Komt Bloodbath ook met een nieuwe cd dan? Ik mag er zo onderhand wel een 2e baan bij nemen!

@Gr. Dr.: Valt nog niet mee zo'n CD-lijst maken *zweet*
Ik heb de de eerste BRT schijf eerder gehoord dan de 2de en toen had ik best zoiets van "wow, dat klinkt ee potje bruut". Toen de 2de schijf uitkwam vond ik de band nog altijd bruut ( helaasch pindakaasch wel het concert met Severe Torure gemist *boink voor kopf!*) maar had ik wel het idee "ja, dit heb ik al gehoord". Maar nogmaals, de breide schijven liggen dicht bij elkaar voor mij + het feit dat ik Monument of Death pas later heb aangeschaft ook nog...

Of Bloodbath met een nieuwe schijf komt weet ik niet. Ik hoop het wel want het wordt tijd!

Gnagna.. natuurlijk valt een cd-lijst maken niet mee ( handdoekje nodig?). Dat is ook 1 van de redenen waarom ik er niet aan begin. Ik zal een kaarsje voor je branden!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

verwoesting

Bericht door verwoesting » zo mar 28, 2004 3:51 pm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 28, 2004 3:52 pm

aha ik luister nu naar ribspreader, een old school death metal project van dan swano en rogga van paganizer

cd volgende maand uit, review volgt

nieuwe bloodbath word ook geweldig

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo mar 28, 2004 4:04 pm

dat zijn berichten! die laatste viel idd wat tegen maar die eerste was super strak! Ben benieuwd
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mar 29, 2004 8:05 am

Mike Åkerfeldt niet meer op vocalen? Dat vind ik bij voortbaat al een verlies voor de band/project. Zijn strot maakte het voor mij hrelemaal af. Ik hoop maar dat ze een waardige vervanger weten te strikken...

pier_hier
Contacteer:

Bericht door pier_hier » ma mar 29, 2004 9:18 am

dan moet herr swanö zelf maar de vocalen verzorgen
dat kan ook zeker geen kwaad

verders, ben erg benieuwd naar de nieuwe blood red throne... ik vond allebei de platen ook goed te verteren
live kwam t helaas niet helemaal uit de verf zo naast de net wat brutere herrie van severe torture, maar was ook meerendeels te wijten aan een zwak geluid

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma mar 29, 2004 7:12 pm

pier_hier schreef:dan moet herr swanö zelf maar de vocalen verzorgen
dat kan ook zeker geen kwaad

verders, ben erg benieuwd naar de nieuwe blood red throne... ik vond allebei de platen ook goed te verteren
live kwam t helaas niet helemaal uit de verf zo naast de net wat brutere herrie van severe torture, maar was ook meerendeels te wijten aan een zwak geluid
Ik blijf lekker dwars. Mike op vocalen, punt!!! Ik weet niet in hoeverre Dan Swano een betere "opvolger" zal zijn, maargoed, dat is volgens mij niet aan de orde. Dan Swano is Dan Swano op zich, namelijk...

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma mar 29, 2004 7:13 pm

Kristof schreef:ik heb de band eens gezien in biebob

ze speelden tien minuten en dan alles opgeblazen

einde concert
correctie: de stoppen sloegen door in de biebob en 5min later speelde ze weer verder ;)

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma mar 29, 2004 8:34 pm

Jaymz schreef:[..]

correctie: de stoppen sloegen door in de biebob en 5min later speelde ze weer verder ;)
kwartier later en ze speelden daarna nog een half nummer

maar goed toen kwam septic flesh ons omver beuken :roll:

Robgoroth

Bericht door Robgoroth » di mar 30, 2004 2:52 pm

Fenris schreef:Hopelijk is deze beter dan affiliated with the suffering. Het eerste album was wel heersch.
Dat is het enige album dat ik van ze ken, en ik mag er wel graag naar luisteren.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Yokozuna
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » wo mar 31, 2004 5:16 pm

Blood red Throne is gewoon een standaard brutal deathmetal band die weet hoe het moet klinken.
mp3's: http://members.home.nl/yoko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 17, 2005 12:46 pm

Ik heb het promotje vrijdag in huis gekregen en heb hem dit weekend eens aan een paar stevige luisterbeurten onderworpen.

Ik kan alleen maar zeggen dat Blood red throne niet alleen z'n eigen werk heeft overtroffen maar ook nog eens een van de betere death metal platen van dit moment heeft neer weten te zetten.
Het eerste dat opvalt is dat Altered genesis geen herhalingsoefening is. Het klinkt nogsteeds als Blood red throne maar het is toch weer een fikse stap vooruit vanaf Affiliated with the suffering.
Lompe, drijvende stukken ploegen dwars door velden bezaait met gierende solo's. En dan, uit het niets, vliegen de blastbeats je om de oren om vervolgens over te gaan in licht melodieuse stukjes of vreemd aandoent basswerk. Afwisseling troef dus. Maar altijd wordt het geheel ondersteunt door een vreselijk zieke drive. Het is in ieder geval een erg krachtig album geworden.

Namen die me te binnen schieten bij het luisteren van Altered genesis zijn Grave, Cannibal corpse en Suffocation.

Hoe dan ook, gewoon een dikke aanrader.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma jan 17, 2005 1:26 pm

ik ben beniewd. het beste werk van hun vind ik monument of death, die ik machinaler vind klinken.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

MK

Bericht door MK » do jan 20, 2005 8:57 am

Soulcollector schreef:ik ben beniewd. het beste werk van hun vind ik monument of death, die ik machinaler vind klinken.
Ik ben ook benieuwd ja! Ik ga hem in februari gelijk halen in ieder geval.
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do jan 20, 2005 9:02 am

heb jij monument of death al geluisterd mk? anders vraag maar es een nummer als je online bent.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

MK

Bericht door MK » do jan 20, 2005 9:05 am

Soulcollector schreef:heb jij monument of death al geluisterd mk? anders vraag maar es een nummer als je online bent.
Die heb ik al joh, strakke plaat en inderdaad net iets gaver dan AWTS. 8)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Sai
Contacteer:

Bericht door Sai » do jan 20, 2005 9:59 am

Zal nu es naar Altered Genesis luisteren terwijl de koffie loopt.

Ik begin toch teveel stoner te draaien de laatste tijd 's ochtends
dan is dit beter... :roll:
Under The Banner Of Death

Plaats reactie