Heaven shall burn

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Heaven shall burn

Bericht door XnegativeX » ma apr 26, 2004 8:34 pm

Op het Goudvishal fest afgelopen zondag heb ik het duitse Heaven shall burn mogen aanschouwen. En aldaar heb ik ook maar direct hun nieuwe album Antigone aangeschaft.

Ik ken deze band eigenlijk pas sinds een paar dagen maar Antigone is ondertussen al hun 3e full-length is.

Wat ik wel kan vertellen is dat Antigone echt een verpletterende indruk op mij heeft gemaakt. Wat een vreselijk brute cd is dit menschen. Na een kort klassiek intro knallen ze fel als een losgeslagen wildzwijn uit de startblokken met The Weapon they fear. Die energie word de rest van de cd niet meer losgelaten. Hoewel ze het hele skala emoties, van duister tot treurig tot bloed agressief, afgaan blijven ze de hele cd bijten als een pitbull.

De muziek valt het best te omschrijven als at the gates achtige melodieen, beukende thrash riffs en hardcore achtige beatdowns.

Iedereen die wel zin heeft om zijn hersenen uit zijn hoofd te laten blazen moet dit even gaan checken.

http://www.heavenshallburn.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » ma apr 26, 2004 8:37 pm

ooit eens wat van gedowload, vondt het maar wat tegen vallen.
Deze mp3 van hun nieuwe album, klinkt daarintegen wel lekker..zal binnekort eens hun cd luisteren.

Edit:Klinkt wel een beetje als Caliban
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma apr 26, 2004 8:38 pm

Het heeft inderdaad wel wat weg van Caliban. Maar dit vind ik persoonlijk nog weer beter.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » ma apr 26, 2004 8:44 pm

dat niet..:)
kan ik trouwens niet oordelen na een mp3..maar caliban is wel orgineel
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 27, 2004 7:23 pm

Je zou toch echt wat meer nummers van die nieuwe cd moeten gaan luisteren. Ik krijg maar geen genoeg van dat album.

Wat mij betreft hebben ze met Antigone Caliban totaal overtroffen. Caliban moet van hoge huizen komen willen ze deze cd nog weer overtreffen.

Ps.
Zijn wij, samen met Gr. Dracula, dan echt de enigen die deze band kennen?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di apr 27, 2004 7:29 pm

mja, ik denk dat `t probleem weer bij een bepaalde categorie vooroordelen ligt. Heaven Shall Burn wordt meestal in 1 adem met de Hardcore-scene genoemd. Mensen die daar niet warm voor lopen ( het merendeel van metalfan dus) zullen de band bij voorbaat links laten liggen, terwijl het muzikaal in wezen evengoed tegen metal aanleunt, vind ik.

Ik heb `t laatste album inmiddels ook compleet grijsgedraaid. Shiit...die plaat heeft een onbetwiste plaats naast me in m`n graf, als de tijd daar is!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Butcher
Berichten: 1060
Lid geworden op: wo nov 05, 2003 5:20 pm

Bericht door Butcher » di apr 27, 2004 7:32 pm

Het is me laatst aangesmeerd door iemand, en het klinkt best aardig. Als ik geld ervoor heb eens een cd ervan aanschaffen.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di apr 27, 2004 7:47 pm

Gr. Dracula schreef:Heaven Shall Burn wordt meestal in 1 adem met de Hardcore-scene genoemd. Mensen die daar niet warm voor lopen ( het merendeel van metalfan dus) zullen de band bij voorbaat links laten liggen, terwijl het muzikaal in wezen evengoed tegen metal aanleunt
precies.ik vindt dat nummer ook echt lekker, dus binnekort tripje sounds tilburg.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
metal_rose
Berichten: 3892
Lid geworden op: wo dec 31, 2003 6:11 pm
Locatie: een gat bij Rotterdam

Bericht door metal_rose » di apr 27, 2004 10:55 pm

Dit klinkt lekker dit nummer!

Heaven shall burn - the weapon they fear
[url=http://www.imageshack.us][img]http://img76.imageshack.us/img76/295/ledzeppelinbanner8wn.jpg[/img][/url]

"we are two lost souls swimming in a fish bowl"

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » wo apr 28, 2004 12:22 am

Mmmm.... dat zij mij nooit eerder opgevallen zijn.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Heaven shall burn

Bericht door CALIBANaan » wo apr 28, 2004 6:39 am

XnegativeX schreef:Op het Goudvishal fest afgelopen zondag heb ik het duitse Heaven shall burn mogen aanschouwen. En aldaar heb ik ook maar direct hun nieuwe album Antigone aangeschaft.

Ik ken deze band eigenlijk pas sinds een paar dagen maar Antigone is ondertussen al hun 3e full-length is.

Wat ik wel kan vertellen is dat Antigone echt een verpletterende indruk op mij heeft gemaakt. Wat een vreselijk brute cd is dit menschen. Na een kort klassiek intro knallen ze fel als een losgeslagen wildzwijn uit de startblokken met The Weapon they fear. Die energie word de rest van de cd niet meer losgelaten. Hoewel ze het hele skala emoties, van duister tot treurig tot bloed agressief, afgaan blijven ze de hele cd bijten als een pitbull.

De muziek valt het best te omschrijven als at the gates achtige melodieen, beukende thrash riffs en hardcore achtige beatdowns.

Iedereen die wel zin heeft om zijn hersenen uit zijn hoofd te laten blazen moet dit even gaan checken.

http://www.heavenshallburn.com
ene paar dagen maar? jij!?!?!?! het grote Heaven shall burn?
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Bericht door impaled succubus » wo apr 28, 2004 12:53 pm

Dacht ik zondag in Heaven Shall Burn eindelijk weer eens een band van kaliber gevonden te hebben in dit genre, een mix van brute death met hardcore, Blijkt de cd bijna spoocy core te bevatten :cry:
Nee hardcore mist over het algemeen iets voor mij. Misschien de pakkendheid misschien de agressie.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Heaven shall burn

Bericht door XnegativeX » wo apr 28, 2004 7:27 pm

CALIBANaan schreef:[..]


ene paar dagen maar? jij!?!?!?! het grote Heaven shall burn?
Zelfs ik ben niet helemaal perfect.

@IS: Ik begrijp echt niet waar jij die spookycore invloeden weg haalt. Heaven shall burn mag dan een modern geluid hebben maar ze lijken in de verste verten niet op een Korn of een Coal chamber.

Ik ken me wel voorstellen dat de nummers niet direct pakken maar agressief zijn ze toch zeker.
Hardcore is trouwens bijna altijd agressief. Wel op een andere manier als black en/of death metal maar des al niet te min wel agressief.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » do apr 29, 2004 1:58 am

meer als kampers, een grote familie agressie...
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
impaled succubus
Berichten: 919
Lid geworden op: di sep 17, 2002 10:59 pm
Locatie: apeldoorn

Re: Heaven shall burn

Bericht door impaled succubus » do apr 29, 2004 11:07 am

XnegativeX schreef:[..]


@IS: Ik begrijp echt niet waar jij die spookycore invloeden weg haalt. Heaven shall burn mag dan een modern geluid hebben maar ze lijken in de verste verten niet op een Korn of een Coal chamber.

Ik ken me wel voorstellen dat de nummers niet direct pakken maar agressief zijn ze toch zeker.
Hardcore is trouwens bijna altijd agressief. Wel op een andere manier als black en/of death metal maar des al niet te min wel agressief.
Ach ik zal 'm nog een paar keer beluisteren maar er zat voor mij toch echt een bepaalde Slipknot/Spoocy core sound in; Maar ach wat wil je van een Blackie :wink:

Hardcore/Metal Core trekt mij idd om de agressie maar dat is niet het belangrijkste; Death, grind en Thrash zijn ook agressief.
Nee waarom Hardcore mij aanspreekt boven death is omdat ik het idee heb dat de muziekanten net iets verder willen gaan dan een pleziertje voor het gehoor neer zetten, net als bij black.
De essentie in de muziek gaat net iets verder. Maar hardcore is voor mij vaak toch niet wat ik zoek.

Gebruikersavatar
cyntex
Berichten: 291
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 6:29 pm
Locatie: M-town

Bericht door cyntex » za mei 01, 2004 12:22 pm

vette plaat! Antigone is zeer wel de moeite waard. Andere aanraders: All Out War - Condemned to Suffer, Born form Pain - Sands of Time
I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.

http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mei 01, 2004 12:38 pm

Dat zijn inderdaad ook 2 zeer goeie platen. Hoewel wel totaal anders. Heaven shall burn zit in het melodieuse death metal straatje, All out war is meer thrash met hardcore invloeden en Born from pain is moshcore.

Ze worden idd alle 3 metalcore genoemd in mijn ogen is dat niet terecht. Daarvoor verschillen ze teveel van elkaar. En bands als Heaven shall burn kennen nog maar zeer weinig hardcore invloeden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » za mei 01, 2004 2:46 pm

Heb de cd net aangeschaft..ben de cd nu ook aan het luisteren.Klinkt echt vet ja!
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
cyntex
Berichten: 291
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 6:29 pm
Locatie: M-town

Bericht door cyntex » za mei 01, 2004 6:11 pm

hzm iemand bekend met freya? iss ook meer melodieuse metalcore
I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.

http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » za mei 01, 2004 6:13 pm

Dat is die nieuwe band van de zanger van Earth Crisis..vindt het wat minder.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mei 09, 2004 6:03 pm

*kick*

Mensen, Antigone is gewoon een beenharde plaat.
Iedereen die vind dat metal saai is geworden (zie ander topic) moet dit echt eens gaan luisteren. De energie knalt er gewoon vanaf.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » zo mei 09, 2004 6:35 pm

Klinkt inderdaad super. Vindt alleen de lange lengtes van alle nummers een minpunt, maar dat maakt het er niet minder op.
We Make You Begging On The Streets Of London!

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » zo jun 06, 2004 6:39 pm

http://www.soulgate666.com/download/pas ... length.mp3
Check dit nummer eens, zou zo op hun laatst nieuwe cd kunnen staan, nu is het de band Soulgates Dawn

http://www.soulgate666.com/
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do aug 12, 2004 3:45 pm

Zo, even dit topic omhoog schoppen. Dan hoef ik verder geen woord meer te reppen over hoe geweldig die laatste Heaven shall burn wel niet is.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » do aug 12, 2004 4:52 pm

Laat ze inderdaad maar weer eens komen hier naar Nederland. Oude cd is trouwens ge-released staat in de large van dit kwartaal.

Wat dnek je hiervan?
Sworn Enemy- As Real As It Gets 6,99 Euro
Hatebreed- Under The Knife 8,99 Euro
Hatebreed- Satisfaction.... 11,99 euro! :)

Gelijk besteld
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Napo
Berichten: 170
Lid geworden op: di nov 01, 2005 4:37 pm
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Napo » vr mar 10, 2006 7:55 pm

metal_rose schreef:Dit klinkt lekker dit nummer!

Heaven shall burn - the weapon they fear
Echt wel!! Ik ben helemaal verslaafd aan ze geraakt door dit nummer :)

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jul 31, 2006 11:47 pm

Fuckers, waarom hoor ik niemand over de aankomende schijf van deze geniale band?

"Deaf To Our Prayers", 28 augustus. Ooh, schatjes, dat wordt zo`n gruwelijke rosplaat. Ik heb met veel pijn en moeite een mp3tje van het nieuwe album weten op te snorren en het is weer keihard smullen geblazen aan de andere kant van het glas.

Precies zoals liefhebbers Heaven Shall Burn willen horen. Superfel, recht voor zijn raap, sfeervol ook, en die stem, die stem gaat door merg en been.

Deze band heeft op een één of andere manier iets magisch.

hier is de link naar de mp3:

http://www.lambgoat.net/media/mp3/heave ... course.mp3

Wordt fucking vervolgd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma jul 31, 2006 11:52 pm

Ik ben niet zo thuis in die metalcore (want dat is t toch?) hoek, maar t klinkt mij nogal standaard in de oren. Niet slecht voor n nummertje of 3, maar dan heb ik dit wel weer gehad :?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di aug 01, 2006 12:02 am

Fusion schreef:Ik ben niet zo thuis in die metalcore (want dat is t toch?) hoek, maar t klinkt mij nogal standaard in de oren. Niet slecht voor n nummertje of 3, maar dan heb ik dit wel weer gehad :?
Ik vind het persoonlijk te simpel om Heaven Shall Burn enkel een "metalcore" stempel mee te geven.

Ik ben overigens ook totaal niet thuis in dat genre. Ik heb Heaven Shall Burn wel voor het eerst gezien op een hardcorefest, ( en was op slag verkocht) dus die connecties zijn er uiteraard ( ook goed hoorbaar), maar Heaven Shall Burn speelt meer dan enkel metalcore.

Neggie omschrijft de band vrij aardig in de eerste post van dit topic. Ik zou er nog een scheut deathmetal aan toe willen voegen, want ook van die invloeden maakt de band dankbaar gebruik. Alleen de melodieuze kant en de stem overschaduwen de bruutheid van de muziek soms.

Overigens maakt het ook geen fuck uit hoe je het noemt, het blijft gaaf en daar gaat het om.

Heaven Shal Burn is overigens vrij divers in het spel. De albums van deze band zijn voorzien van de nodige aangename variatie waardoor zo`n plaat zonder meer een aandachttrekker is. Ik verwacht dat het op de nieuwe plaat niet anders zal zijn.

Maar persoonlijk ( no offence verder ), als ik een beetje naar jouw muzieksmaak kijk, denk ik ook niet dat het echt een band voor jou is.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di aug 01, 2006 12:04 am

Mmmm ik hou best van wat simpeler en catch hoor, zeker zelfs! En nogmaals, ik kan hier 3 nummers best van luisteren, maar ik hoor niet wat t zo bijzonder maakt, tov van andere al-dan-niet-metalcore ;) bands. Ik baseer me overigens alleen maar op bovenstaande mp3.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di aug 01, 2006 12:08 am

Fusion schreef: Ik baseer me overigens alleen maar op bovenstaande mp3.
ja, oké, dat is zo.

Je zou eigenlijk "Antigone" moeten luisteren. Ik denk dat dat wel een album zal zijn waar je het meeste mee kan. De voorganger is wat rauwer en harder.

Ik ben heel benieuwd welke kant deze nieuwe plaat op gaat.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di aug 01, 2006 12:09 am

Zal t s tjsekken.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » di aug 01, 2006 12:21 am

Ik ben eigenlijk alleen bekend met het nummer "The Weapon They Fear", die ik zeker niet verkeerd vind. Heb ook wel eens een paar andere numers gehoord, maar daar kan ik me niet veel meer van herinneren.. Na de vakantie maar weer eens ff beluisteren.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » di aug 01, 2006 1:21 am

dat is inderdaad wel een van de betere nummers, maar ik vind het zeker een goede band vooral de vocals zijn erg goed

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » di aug 01, 2006 3:12 am

De band is gewoon weg gaaf :D (behoort tot men persoonlijke favorieten) en ik kijk ook uit naar dat album van 28 augustus.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
blut_aus_nord
Berichten: 611
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:48 pm
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door blut_aus_nord » di aug 01, 2006 8:32 am

kan het kloppen dat ze over een tijdje in baroeg staan, heb dat een tijdje geleden ergens gelezen
http://www.recordnerd.com/lists/blut_aus_nord/

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di aug 01, 2006 9:01 am

ze staan wel op de hell on earth-tour, maar die doet rotterdam niet aan. daarvoor moet je in haarlem en eindhoven zijn, maar juist hier is heaven shall burn er niet bij geloof ik.

edit:

Sep. 15 - Haarlem, NETH @ Patronat*
Sep. 16 - London, UK @ Mean Fiddler*
Sep. 17 - Bournemouth, UK @ Opera House*
Sep. 18 - Manchester, UK @ Rockworld*
Sep. 19 - Glasgow, SCO @ Cathouse*
Sep. 20 - Milton Keynes, UK @ Pitts*
Sep. 21 - Trier, GER @ Ex Haus*
Sep. 22 - Schweinfurt, GER @ Alter Stadtbahnhof
Sep. 23 - Berlin, GER @ SO 36 (Popcok Showcase)*
Sep. 24 - Frankfurt, GER @ Baschkapp
Sep. 25 - Salzburg, AUT @ Rockhaus
Sep. 26 - Pinarella Di Cervia, ITA @ Rockplanet Club
Sep. 27 - Kofmehl, SWI @ Solothurn
Sep. 28 - Munchen, GER @ Backstage
Sep. 29 - Bielefeld, GER @ Kamp
Sep. 30 - Flensburg, GER @ Roxy
Oct. 01 - Hasselt, BEL @ Music - O - Drom
Oct. 02 - Dresden, GER @ Reithalle
Oct. 03 - Jena, GER @ Fhaus
Oct. 04 - Eindhoven, NET @ Effenaar


* no HEAVEN SHALL BURN

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » di aug 01, 2006 12:02 pm

had ze met de vorige hell on earth tour gezien, ook met as i lay dying etc. daar waren ze erg gaaf live. dus deze keer ook maar weer naar de hell on earth tour. in eerste instantie zou ik naar haarlem gaan aangezien dat dichterbij is, maar daar speelt heaven shall burn niet zie ik dus ga ik denk ik maar naar de effenaar. mijn moeder kent zat mensen in eindhoven dus ik heb ook een slaapplaats :bier: maar wordt heaven shall burn vervangen door een andere band in haarlem? of is het gewoon hell on earth bands maar dan zonder heaven shall burn?
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » di aug 01, 2006 12:06 pm

volgens mij geen vervanger.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di aug 01, 2006 12:08 pm

Flaw schreef:ze staan wel op de hell on earth-tour, maar die doet rotterdam niet aan. daarvoor moet je in haarlem en eindhoven zijn, maar juist hier is heaven shall burn er niet bij geloof ik.
Klopt, geen Heaven Shall Burn in Haarlem. Klotestreek, want daar wilde ik dus graag heen. Eindhoven wordt ivm de laatste trein geen optie :(.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di aug 01, 2006 12:20 pm

Nou dat mp3'tje van de Graaf staat hier aan, maar ik kan er eigenlijk vrij weinig mee. Niks voor mij, dit genre.

Al denk ik dat ik live wel helemaal los kan gaan bij zo'n band als Heaven Shall Burn.
Heus.

Jereplofje
Berichten: 396
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 6:08 pm
Locatie: Drachten

Bericht door Jereplofje » di aug 01, 2006 2:47 pm

Geen zin om het hele topic door te lezen, maar ik raad iedereen de eerste split cd met Caliban aan. Zowel HSB als Caliban hebben zichzelf sindsdien nooit meer overtroffen, hoewel HSB met hun albums nog wel een paar supervette nummers heeft (The Weapon they fear van Antigone en Whatever it may take van Whatever it may take om wat te noemen).

Jereplofje
Berichten: 396
Lid geworden op: ma mei 24, 2004 6:08 pm
Locatie: Drachten

Bericht door Jereplofje » di aug 01, 2006 2:51 pm

Nieuwe album is gewoon een gerecyclede Antigone trouwens. Hoeft op zich niets mis mee te zijn, maar het verveelt me wat snel.

The seventh cross, aanrader! Ik krijg kippevel van dat nummer!

TiR
Berichten: 40
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 12:07 pm
Contacteer:

Bericht door TiR » di aug 01, 2006 9:00 pm

Ik heb HSB ook op vorige Hell on Earth gezien (met As I Lay Dying). Ik vond dat de zanger live (daar iig) zelfs nog beter klonk dan op cd. Die gast heeft een te brute strot.
En voor mensen die HSB lekker vinden: probeer eens Neaera, ietsje meer Death maar ook erg lekker 8)
Bury your fuckin' dead!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di aug 01, 2006 10:01 pm

Jereplofje schreef:Nieuwe album is gewoon een gerecyclede Antigone trouwens.
Ab-so-luut niet.

Het nieuwe album is minder catchy, rauwer, sneller en donkerder qua sfeer.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

TiR
Berichten: 40
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 12:07 pm
Contacteer:

Bericht door TiR » wo aug 02, 2006 11:21 am

Ik vind het wel jammer dat je bij Antigone de snare regelmatig bijna niet kan horen, hopelijk is dat op het nieuwe album weggewerkt, want dat is wel een smet op een heerlijke plaat.
Bury your fuckin' dead!

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » wo aug 02, 2006 1:15 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Klopt, geen Heaven Shall Burn in Haarlem. Klotestreek, want daar wilde ik dus graag heen. Eindhoven wordt ivm de laatste trein geen optie :(.
Ik moet even kijken hoe ik met werk zit die dag. Als ik ga kan/kunnen je/jullie wel hier blijven slapen.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo aug 02, 2006 1:54 pm

Flaw schreef:[..]


Ik moet even kijken hoe ik met werk zit die dag. Als ik ga kan/kunnen je/jullie wel hier blijven slapen.
Dat is verrekte aardig van je, potvers, dankjewel voor zo`n een gastvrijheid. Maar helaas moeten we echt koste wat kost het thuisfront halen, die avond of nacht, want de volgende ochtend moet er weer om 8 uur gewerkt worden :(. Dus een crash ruim 100 km van huis is niet echt handig...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » wo aug 02, 2006 3:40 pm

aan mij heeft het in ieder geval niet gelegen :wink: moet nog maar even zien of ik ga, maar het is zeker de moeite waard.

Gebruikersavatar
blut_aus_nord
Berichten: 611
Lid geworden op: za apr 01, 2006 11:48 pm
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door blut_aus_nord » wo aug 02, 2006 4:33 pm

04.10. Rotterdam - De Baroeg (Netherlands)


bron:
http://www.heavenshallburn.com/tours.php
http://www.recordnerd.com/lists/blut_aus_nord/

Plaats reactie