Demorpheus schreef:that reminds me, hou onderhoud jij jou BC Rich dan? ik weet niet hoe de vochtigheidsgraat in jullie hok is, maar bij ons kan die nog wel eens hoog zijn, ik ben wel benieuwd hoe jij dat oplost, of is die gitaar van jou soms 'badly preserved' (sorry, flauw grapje, moest even)
lol. Ik vond die opmerking lang geleden van je in de trant van "klinkt als een goedkope zombiefilm" anders ook behoorlijk lachwekkend
Maar wat die vochtigheidsgraad betreft..
Mijn gegeven info was niet helemaal correct. Tot enige tijd geleden stond mijn BC Rich in het repeteerhok [welk niet zozeer vochtig is, maar wel koud. En temperatuursverschillen zijn ook niet alles voor een gitaar]. Tijdens het repeteren gaat de kachel hard aan.
Uit voorzorgsmaatregelen stal ik hem tegenwoordig door de week bij onze zanger thuis. Daar ik in Eindhoven studeer vind ik het praktisch om niet wekelijks met een gitaar heen&weer te hoeven zeulen. Zo staat mijn gitaar altijd bij het repeteer hok in de buurt, en ook nog veilig.
Om mezelf er gemakkelijk vanaf te maken [lees niet tientallen regels te hoeven typen

] zei ik maar "staat altijd in het repeteerhok" welk de situatie in 1 klap grotendeels duidelijk maakt. Behalve dan als je met zo'n vraag komt..
Maar waar het wel op neerkomt: Het is altijd beter een gitaar op kamer temperatuur te houden en idd niet te vochtig. In de repetitieruimte loop je altijd wel enig risico..
Maar mijn BC Rich draait al zo'n 10 jaar mee, en van alle punten is de verf er goed af. De schroeven van mijn bridge beginnen aardig te corroderen. Dus binnenkort misschien eens een beurtje geven.
Doch speelt en klinkt hij altijd fantastisch.
..it's all just a togetherwalk of circumstances...