Avulsed
- XnegativeX
- Contacteer:
Avulsed
Hier even een topic over een death metal band die bruut is zonder snelle blastbeats of technische breaks.
De muziek van Avulsed rolt eerder als een trage, alles vernietigende tank over je heen door middel van logge riffs en rollende bassdrums.
Avulsed maakte al een geweldige indruk op hun, in 1999 verschenen, Stabwound orgasm maar aan Yearning for the grotesque uit 2002 ben ik pas echt helemaal verkocht. Alles klopt gewoon aan deze cd. De mid tempo death metal beukt als een gek, de strot van Dave Rotten is heerlijk laag en vies, het artwork ziet er geweldig uit en zelfs de productie is om door een ringetje te halen. De cd is trouwens geproduceerd in de Spacelab studio van Everon. Oliver Philips van diezelfde band speelt alle keyboards in en doet zelfs nog een solo op het nummer Devourer of the dead.
Al met al gewoon een geweldige band en het uitchecken meer dan waard.
http://www.avulsed.com
De muziek van Avulsed rolt eerder als een trage, alles vernietigende tank over je heen door middel van logge riffs en rollende bassdrums.
Avulsed maakte al een geweldige indruk op hun, in 1999 verschenen, Stabwound orgasm maar aan Yearning for the grotesque uit 2002 ben ik pas echt helemaal verkocht. Alles klopt gewoon aan deze cd. De mid tempo death metal beukt als een gek, de strot van Dave Rotten is heerlijk laag en vies, het artwork ziet er geweldig uit en zelfs de productie is om door een ringetje te halen. De cd is trouwens geproduceerd in de Spacelab studio van Everon. Oliver Philips van diezelfde band speelt alle keyboards in en doet zelfs nog een solo op het nummer Devourer of the dead.
Al met al gewoon een geweldige band en het uitchecken meer dan waard.
http://www.avulsed.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Heej! Alwieder een deathmetal topic. Omhoog met die hap!
Ik heb hun Yearning for the Grotesque al even liggen en inmiddels meerdere malen beluisterd. Mezelf elke keer realiserend dat ik de rest van hun werk ook es op de kopf moet tikken, alleen komt dat, zoals veel dingen, het er weer elke keer niet van.
Ikzelf zou Avulsed trouwens niet gauw in een midtempo-klasse pleuren. Up-tempo is weer te hoog gegrepen, wellicht daar ergens tussenin? Als ik over mid-tempo deathmetal praat, bedoel ik meer zo`n "ramp-stamp-band" als Six Feet Under...
Overigens is het wel waar dat de band geen constant tempo aanhoudt op dit album, zeker als je naar de gitaren kijkt. Willen de vocalen zo nu en dan idd effe gas terug nemen, rossen en gieren de gitaren er tegengewichtig vrolijk op los. Leuke combi, zowiezo valt het me op dat deze deathmetal band hoge ogen met hun gitaarspel en stevige drumstukken gooit.
oor het stemgebruik ben ik ook gesmolten, dit is brullen zoals ik dat het liefst hoor. Zeker in combinatie met de geproduceerde noten is het feit dat de vocalen uiterst uitmuntend zijn een heerlijke knisperende spekjesaanvulling op m`n gebakken eitje ( hongermodus).
Tot slot wil ik graag naar de openingsnoten van "Pale Red Blood" verwijzen. Heersch!!!
mensen, uitchecken de handel!!!
Ik heb hun Yearning for the Grotesque al even liggen en inmiddels meerdere malen beluisterd. Mezelf elke keer realiserend dat ik de rest van hun werk ook es op de kopf moet tikken, alleen komt dat, zoals veel dingen, het er weer elke keer niet van.
Ikzelf zou Avulsed trouwens niet gauw in een midtempo-klasse pleuren. Up-tempo is weer te hoog gegrepen, wellicht daar ergens tussenin? Als ik over mid-tempo deathmetal praat, bedoel ik meer zo`n "ramp-stamp-band" als Six Feet Under...
Overigens is het wel waar dat de band geen constant tempo aanhoudt op dit album, zeker als je naar de gitaren kijkt. Willen de vocalen zo nu en dan idd effe gas terug nemen, rossen en gieren de gitaren er tegengewichtig vrolijk op los. Leuke combi, zowiezo valt het me op dat deze deathmetal band hoge ogen met hun gitaarspel en stevige drumstukken gooit.
oor het stemgebruik ben ik ook gesmolten, dit is brullen zoals ik dat het liefst hoor. Zeker in combinatie met de geproduceerde noten is het feit dat de vocalen uiterst uitmuntend zijn een heerlijke knisperende spekjesaanvulling op m`n gebakken eitje ( hongermodus).
Tot slot wil ik graag naar de openingsnoten van "Pale Red Blood" verwijzen. Heersch!!!
mensen, uitchecken de handel!!!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Inderdaad, klinkt fijn, en lekker ontwikkeld, beukt als een bezetene, muzikaal lekker duidelijk, geen massa kankerherrie, maar goeie stakke shit, lekkere vocalen ook trouwens.Gr. Dracula schreef:Volgens mij, maar corrigeer me als ik `t mis heb, is het gewoon beukende deathmetal?
Covers en wallpapers op de site zijn ook bruut trouwens, hehe.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Korefuji
- Grote boze forum moddereter
Gr. Dracula schreef:doom is het dus zeker niet, of ik moet m`n gebakken ei middels m`n oren hebben gegeten.
Volgens mij, maar corrigeer me als ik `t mis heb, is het gewoon beukende deathmetal?
Wow, kan je dat?! Dat wil ik ook kunnen, kan je mij dat leren??!

Maarre ik ken de band helemaal niet....het is wel goed klinkend?

The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it and then misapplying the wrong remedies.
- Groucho Marx
XnegX komt continu aan met onbekende toffe bands, hoe hij er telkens aan komt is me een raadsel, maar gaaf is het wel.Korefuji schreef: Maarre ik ken de band helemaal niet....het is wel goed klinkend?
Luister dit eens, en oordeel zelf.
Wat wel jammer is, is dat ze ook een album met remixes hebben, klinkt weer een stuk minder.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Soulcollector
- Contacteer:
als ze bij dat nummer de titel zingen, hoor je er een heel cliché riffje onder. verder klinkt het goed.CoenV schreef:[..]
XnegX komt continu aan met onbekende toffe bands, hoe hij er telkens aan komt is me een raadsel, maar gaaf is het wel.
ik had, aan de hand van de omschrijving, wat langzamere muziek verwacht.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Indien je van deathmetal houdt zul je deze band waarschijnlijk kunnen waarderen. Ik vind het een vrij uitmuntend schijfje door erg prettig instrumenten- en vocalengebruik, EN de combinatie van beiden, aangevuld door een lekker afwisselend tempo.Korefuji schreef:[..]
Maarre ik ken de band helemaal niet....het is wel goed klinkend?
Ik zou zeggen: zoek het es op, verteer, en doe verslag!
- Korefuji
Oeh....klinkt wel goed!CoenV schreef:[..]
XnegX komt continu aan met onbekende toffe bands, hoe hij er telkens aan komt is me een raadsel, maar gaaf is het wel.
Wat wel jammer is, is dat ze ook een album met remixes hebben, klinkt weer een stuk minder.

The secret of life is honesty and fair dealing..if you can fake that, you've got it made.
- Groucho Marx
- Groucho Marx
- Korefuji
Heb ik net gedaan....Gr. Dracula schreef:[..]
Indien je van deathmetal houdt zul je deze band waarschijnlijk kunnen waarderen. Ik vind het een vrij uitmuntend schijfje door erg prettig instrumenten- en vocalengebruik, EN de combinatie van beiden, aangevuld door een lekker afwisselend tempo.
Ik zou zeggen: zoek het es op, verteer, en doe verslag!

- Groucho Marx
- Groucho Marx
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik hoor gewoon graag nieuwe dingen. Daarom lees ik veel reviews op zowel het internet als in gewone bladen en alles wat me aanspreekt dat probeer ik gewoon. En aangezien ik een behoorlijk brede smaak heb is er ook veel dat me aanspreekt.CoenV schreef:[..]
Ik vind het gewoon jammer om te zien dat zoveel metalheads blijven steken bij de voor de hand liggende bands. Daardoor zie je bands als Avulsed juist over het hoofd. Terwijl die het zeker verdienen om gehoort te worden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Goeie zaak, dat wel, maar bij mij blijft het meestal bij die paar mp3's, om nu een cd van de andere kant van de wereld hierheen te laten komen is al snel vrij prijzig.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik download het meestal eerst. Maar ik ben wel echt zoiemand die het origineel moet hebben als het echt goed is.
Dan bestel ik het meestal bij een mailorder (Displeased of Codex4) of ik koop het op een metal-market.
Dan bestel ik het meestal bij een mailorder (Displeased of Codex4) of ik koop het op een metal-market.
- Korefuji
Ja...hier precies hetzelfde...als het echt goed en ik er echt gek van ben, dan koop ik ook de cd wel.XnegativeX schreef:Ik download het meestal eerst. Maar ik ben wel echt zoiemand die het origineel moet hebben als het echt goed is.
Nu eerst eens wat meer van Avulsed horen...misschien dat ik dan ook maar de cd ga kopen!

Maar ik ben er erg positief over! Kent iemand trouwens de band Kekal?
- Groucho Marx
- Groucho Marx
-
- Contacteer:
Avulsed onbekend? Mwoah...valt toch wel mee?
Stabwound Orgasm persoonlijk favoriet = Nice Rotting Eyes (heerlijke lage grunt in het refrein)
Yearning for the Grotesque pers. favo = Daddy Stew (ziekelijke 2 vocalen in het refrein, ik kan niet stilzitten bij dit nummer!)
En dan heb ik nog die cover EP van hen + "Eminence In Putresence" uit '96 wat meer bot is dan bot + melodie. Lange tijd geleden trouwens dat ik die heb geluisterd, binnenkort maar weer eens doen. Fijn dat dit soort topics me aan herinneren dat ergens nog een goede cd stof aan het happen is.
Stabwound Orgasm persoonlijk favoriet = Nice Rotting Eyes (heerlijke lage grunt in het refrein)
Yearning for the Grotesque pers. favo = Daddy Stew (ziekelijke 2 vocalen in het refrein, ik kan niet stilzitten bij dit nummer!)
En dan heb ik nog die cover EP van hen + "Eminence In Putresence" uit '96 wat meer bot is dan bot + melodie. Lange tijd geleden trouwens dat ik die heb geluisterd, binnenkort maar weer eens doen. Fijn dat dit soort topics me aan herinneren dat ergens nog een goede cd stof aan het happen is.
http://www.vampire-magazine.com
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb ondertussen Stabwound orgasm ook in mijn bezit. Dat is inderdaad ook een heerlijke cd. Lekker lomp en toch melodieus.
Toch geniet Yearning for the grotesque mijn voorkeur. Om een paar simpele redenen:
De songs zijn catchier, de productie is beter, en Stabwound orgasm is eigenlijk iets te lang.
Neemt niet weg dat Stabwound orgasm ook een dijk van een death metal plaat is!
Toch geniet Yearning for the grotesque mijn voorkeur. Om een paar simpele redenen:
De songs zijn catchier, de productie is beter, en Stabwound orgasm is eigenlijk iets te lang.
Neemt niet weg dat Stabwound orgasm ook een dijk van een death metal plaat is!
- XnegativeX
- Contacteer:
- defenderofsteel
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik ga eveneens voor Yearning... boven Stabwound Orgasm. Het is idd een puike plaat, gaat ook zeker vaker geluid produceren hier, maar op Yearning... hoor je echt een vooruitgang. Het is een logische opvolger, net een tikkie beter, grijpender en indrukwekkender.
Als ik SO beluisterd heb, verkrijg ik een "ok-gevoel" en loop ik weer om de volgende plaat. Als ik Yearning... beluisterd heb, blijf ik net iets langer zitten in overweging de repeat-knop in te drukken.
Als ik SO beluisterd heb, verkrijg ik een "ok-gevoel" en loop ik weer om de volgende plaat. Als ik Yearning... beluisterd heb, blijf ik net iets langer zitten in overweging de repeat-knop in te drukken.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- disastercasper
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Is dit nog de moeite van het aanschaffen waard of is het gewoon Yearning for the grotesque deel 2?fetuskiller schreef:Avulsed - Goresplattered suicide
Van het gelijnamige album
Heerlijke Death metal met een vies randje eraan.
Erg goed te pruimen.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Neggie, barbaar! Houd het Deathmetaltopic nou es een keer een beetje in de gaten.XnegativeX schreef:[..]
Is dit nog de moeite van het aanschaffen waard of is het gewoon Yearning for the grotesque deel 2?
En JA! Aanschaffen de nieuwste. Op de straf des BBQ`S!!!!
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Geen probleem!XnegativeX schreef:Ik houd het death metal topic bijna constant in de gaten. Maar ik kan je niet meer bijbenen.
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... ed#1081646
ZO. Ben je al op weg naar de platenboer?
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
XnegativeX schreef:[..]
Ik hoor gewoon graag nieuwe dingen. Daarom lees ik veel reviews op zowel het internet als in gewone bladen en alles wat me aanspreekt dat probeer ik gewoon. En aangezien ik een behoorlijk brede smaak heb is er ook veel dat me aanspreekt.
Ik vind het gewoon jammer om te zien dat zoveel metalheads blijven steken bij de voor de hand liggende bands. Daardoor zie je bands als Avulsed juist over het hoofd. Terwijl die het zeker verdienen om gehoort te worden.
Dat is idd een goede manier. Veel mensen blijven ook steken op metalfan, waardoor veel mensen (vooral de BM-liefhebbers hier) precies dezelfde bands luisteren. Ik ook hoor, en ik had die bands niet willen missen, maar spreken van een 'hype' is dan natuurlijk onzin, je beinvloedt elkaar gewoon. Voor ik op dit forum kwam had ik bv. ook nooit gehoord van USBM, nu heb ik van elke gave band binnen die groep zo'n beetje wel een album. Kun je nagaan hoeveel goede muziek er nog te vinden is op andere fora en e-magazines.
Moet maar eens wat meer gaan surfen. Misschien is het dan ooit nog eens mogelijk om het nieuwe-band-monopolie van XnegX aan te vechten

een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn