Necrophagia
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Necrophagia
Mensen, betreedt het spookhuis der deathmetal!
rottende mummies, vergaande lijken, onthoofde kinderen, en oogloze zombies omarmen u stevig en laten u totaan de eindstreep geen seconde los, terwijl de muziek van Necrophagia u met bebloedde hamers op de kanis timmert.
Necrophagia ademt horror, kotst horror, IS horror. Gehuld in een gore doch stevige jas van detahmetal en horrorsamples belicht de band de kleuren van het kerkhof, de geuren van een verlaten schuur tot aan de nok toe gevuld met bot gereedschap en wegterende ledematen en de smaak van vers, warm mensenvlees in champignonsaus.
De herkomst van dit horrorcircus is Amerika, in 1987 is deze band door brulboei Killjoy van tussen de wormen uit de grond gestampt. Inmiddels, 17 jaar later, timmeren de heren nog altijd succesvol aan de weg met hun laatste album Devine Art of Torture op zak en de opvolger staat voor 2005 gepland, voorafgegaand door een dvd welke eind 2004 in de schappen te vinden is.
Meer liefhebbers van deze delicatesse?
rottende mummies, vergaande lijken, onthoofde kinderen, en oogloze zombies omarmen u stevig en laten u totaan de eindstreep geen seconde los, terwijl de muziek van Necrophagia u met bebloedde hamers op de kanis timmert.
Necrophagia ademt horror, kotst horror, IS horror. Gehuld in een gore doch stevige jas van detahmetal en horrorsamples belicht de band de kleuren van het kerkhof, de geuren van een verlaten schuur tot aan de nok toe gevuld met bot gereedschap en wegterende ledematen en de smaak van vers, warm mensenvlees in champignonsaus.
De herkomst van dit horrorcircus is Amerika, in 1987 is deze band door brulboei Killjoy van tussen de wormen uit de grond gestampt. Inmiddels, 17 jaar later, timmeren de heren nog altijd succesvol aan de weg met hun laatste album Devine Art of Torture op zak en de opvolger staat voor 2005 gepland, voorafgegaand door een dvd welke eind 2004 in de schappen te vinden is.
Meer liefhebbers van deze delicatesse?
Laatst gewijzigd door Gr. Dracula op ma mei 31, 2004 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Soulcollector
- Contacteer:
Dat was Necrophagist, lul.Robgoroth schreef:Daar heb ik Coen over gehoord!
Ik heb van hem tevens een album op mp3 gekregen, laat ik van de gelegenheid gebruik gaan maken, om die eens te beluisteren!
Over Necrophagia, gaaf, had het gedownload omdat Phil Anselmo er in zit, en wel het album The Divine Art Of Torture, erg lomp, hard en gaaf.
Qua lyrics zal ik het nog eens checken, maar ik ga dit nog wel wat luisterbeurten gunnen.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Het is nogal lastig om een goede muzikale defenitie van de band te geven. Fundamenten wortelen in het deathmetal-poel, maar er wordt eigenlijk van alles doorheen gemengd, zoals vleugen grind en horrorsamples.Soulcollector schreef:ik ken slechts de naam. in welk straatje moet ik deze muziek zoeken?
Het beluisteren meer dan waard, en je kunt me op m`n woord geloven

- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik neem aan dat je `t optreden in Baroeg met Exmortem bedoelt? Ja, het was toen idd echt he-le-maal niet druk. Blijkbaar had men weinig zin om zich op een doordeweekse dag in the realm of horror te wagen. En ze hebben wat gemist want het optreden was om te smullen ( podiumdecoratie trouwens ook!).Gods Puke schreef:Tevens waren ze live ook goed te doen! Alleen was het toen vrij rustig (10 man ofzo).
Trouwens, ook Iscariah (ex-Immortal) zit er in...
En idd, het Necrophagia-front wordt versterkt door de voormalige bloederen van immortal. Moet zeggen dat de overgang van black naar gore death `m goed is afgegaan.
Phil Anselmo zat er dus TOCH in!CoenV schreef: Over Necrophagia, gaaf, had het gedownload omdat Phil Anselmo er in zit, en wel het album The Divine Art Of Torture, erg lomp, hard en gaaf.
Ik had nog een discussie met iemand enige tijd geleden. Toen ik de naam Phil aanhaalde werd ik aangekeken alsof ik zojuist "een beer gevuist had"
Toen dacht ik: "Oei, niet dus.."
..it's all just a togetherwalk of circumstances...
- XnegativeX
- Contacteer:
Op het oudere werk vond ik Necrophagia altijd wat rommelig en vooral de strot van Killjoy overheerste enorm. Maar met The Divine art of torture brengen ze een van de meest smerige death metal cd's ooit uit. De muziek kent zijn oorsprong in de old school death metal van bijvoorbeeld Autopsy. Maar Necrophagia is veel extremer. Door het toepassen van lichte black metal invloeden en horrorfilm effecten klinken ze vunziger dan welke death metal band ook (ik ben ze in ieder geval nog niet smeriger tegengekomen).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Agreed! Is soms idd een zooitje ongeregeld. Maar van deze band kan ik `t gek genoeg goed hebben. Deze band is een pronkstuk in z`n soort en ben ik blijkbaar bereid enige schoonheidsfouten door de vingers te zien. Als ik in de stemming ben kan ik ook enorm van hun eerdere werk genieten.XnegativeX schreef:Op het oudere werk vond ik Necrophagia altijd wat rommelig en vooral de strot van Killjoy overheerste enorm.
-
Nu ik het weer luister, wat een godsgruwelijke smerige volvette raggende kankerherrie zeg, haha, de smerigheid druipt door de speakers, die kauwende halve rochel vocalen, echt bruut.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind persoonlijk Gorelord, met enkele leden van Necrophagia in de gelederen, ook geweldig (er zijn mensen die dat niet helemaal met me eens zijn
). Ook zo lekker ranzig. Net als Wurdulak. Op de een of andere manier begint alles waar Killjoy mee in aanraking komt op een positieve manier te rotten.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
rotten doet `t inderdaad ja!
Gorelord is noemenswaardig door originaliteit en de onwezenlijke manier van de thema-weergave. Damn, je proeft zowaar bloed in je bek! Vooral Necrophilic Orgy In Entrails & Cum is een nummer om trots op te zijn. Ik heb hun zombie-schijf toevallig gisternacht nog gedraaid met de balkondeur wijd open. De waarneming van zombiegekrijs dat de zachte meinacht in galmt is een waar genot. Ook voor de buren!
geluidskwaliteit is voor de rest maar matig. Hoort weliswaar bij het genre maar had alsnog iets beter gekund.
Gorelord is noemenswaardig door originaliteit en de onwezenlijke manier van de thema-weergave. Damn, je proeft zowaar bloed in je bek! Vooral Necrophilic Orgy In Entrails & Cum is een nummer om trots op te zijn. Ik heb hun zombie-schijf toevallig gisternacht nog gedraaid met de balkondeur wijd open. De waarneming van zombiegekrijs dat de zachte meinacht in galmt is een waar genot. Ook voor de buren!
geluidskwaliteit is voor de rest maar matig. Hoort weliswaar bij het genre maar had alsnog iets beter gekund.
Gorelord heerscht, Fug en Fredablio (die in necrophagia, Wurdulak,...... spelen) hebben veel vooruitgang geboekt sinds hun eerste cd die nog rommelig klonk.
Wurdulak is fantastisch, vunzige death/black metal met o.a. Maniac, Iscariah, Killjoy erin, werkelijk fantastisch.
Necrophagia tenslotte, deze band is geniaal alhoewel het oudere werk wat simplistisch is klinkt het toch lekker vunzig, bevat het die heerlijke horrorsfeer en op The Divine Art Of Torture klinkt men fantastisch. Ik moet nog die nieuwe EP aanschaffen maar die koop ik zeer binnenkort.
Weet trouwens iemand iets als er al nieuws is over die horrorfilm die Killjoy gaat opnemen?
Wurdulak is fantastisch, vunzige death/black metal met o.a. Maniac, Iscariah, Killjoy erin, werkelijk fantastisch.
Necrophagia tenslotte, deze band is geniaal alhoewel het oudere werk wat simplistisch is klinkt het toch lekker vunzig, bevat het die heerlijke horrorsfeer en op The Divine Art Of Torture klinkt men fantastisch. Ik moet nog die nieuwe EP aanschaffen maar die koop ik zeer binnenkort.
Weet trouwens iemand iets als er al nieuws is over die horrorfilm die Killjoy gaat opnemen?
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Calibanaan had dacht ik een album in mp3vorm weten te bemachtigen, moet ik nog eens aan hem vragen.iscariah schreef:Wel jammer dat het Eibon-project met Satyr niet doorgaat voorlopig.
De vrijgegeven mp3's van de officiele site rocken wel.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Dat is er eentje van, en nog een mp3 met Messiah erin ofzo, dacht ik.
En ja, Phil Anselmo zit daar ook in, die gozer die doet 1400 projecten tegelijk.
En ja, Phil Anselmo zit daar ook in, die gozer die doet 1400 projecten tegelijk.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- zwarte krijser
Gorelord is ook gaaf ja! Dat is toch met Frediablo en Killjoy? IK geloof dat ik Forcefed On Human Flesh hier nog wel heb. Vanavond maar weer eens aanzettenXnegativeX schreef:Ik vind persoonlijk Gorelord, met enkele leden van Necrophagia in de gelederen, ook geweldig (er zijn mensen die dat niet helemaal met me eens zijn). Ook zo lekker ranzig. Net als Wurdulak. Op de een of andere manier begint alles waar Killjoy mee in aanraking komt op een positieve manier te rotten.

@dako: dat was dus met Exmortem. Was op een dinsdagavond...
Heus.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Hey Sven, voorbeelden, voorbeelden, voorbeelden, gaarne!
Ikzelf ben naast Necrophagia onderhand ook bekend met Gorelord en Wurdulak enigzins. Oke, niet alles klopt altijd even goed maar het weet mij altijd wel te estheteren.
Nu ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar andere werken van Killjoy. Kun je enige namen noemen en ook vooral beargumenteren waarom ze geen hout snijden volgens jou?
Ikzelf ben naast Necrophagia onderhand ook bekend met Gorelord en Wurdulak enigzins. Oke, niet alles klopt altijd even goed maar het weet mij altijd wel te estheteren.
Nu ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar andere werken van Killjoy. Kun je enige namen noemen en ook vooral beargumenteren waarom ze geen hout snijden volgens jou?
- Soulcollector
- Contacteer:
ik heb wat nummers van die nieuwste cd geluisterd. het klinkt erg lomp, soms chaotisch door wat achtergrond geluiden die de muziek verstoren. tot nu toe vind ik het niet boeiend, maar ik zal het nog een paar kansen geven.
gorelord ken ik ook volgens mij, maar vond ik ook niet geweldig.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Killjoy en Phil Anselmo zitten samen in Viking Crown, doel je daar op?Svenson schreef:Gave band, vooral erg leuke clips.
En ik ben het oneens met de stelling dat alles wat Killjoy aanraakt prettig rot want ook hij heeft dingen gemaakt (al dan niet samen met Phil Anselmo) die zegmaar "niet door de beugel kunnen".
Ik heb die band nog nooit gecheckt, maar het gaat als 'kut' door.
Hierover, ik zie net dat hij eruit is!saz schreef:[..]
Phil Anselmo zat er dus TOCH in!
Ik had nog een discussie met iemand enige tijd geleden. Toen ik de naam Phil aanhaalde werd ik aangekeken alsof ik zojuist "een beer gevuist had"
Toen dacht ik: "Oei, niet dus.."
Maar hij heeft er wel ingezeten.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik ben van mening dat zowel Gorelord als Necrophagia geen hap-slik-weg muziek maken EN je moet er absoluut in de stemming voor zijn ( geldt voor mij iig) want anders komt de muziek idd heel gauw als een brok chaos over.Soulcollector schreef:ik heb wat nummers van die nieuwste cd geluisterd. het klinkt erg lomp, soms chaotisch door wat achtergrond geluiden die de muziek verstoren. tot nu toe vind ik het niet boeiend, maar ik zal het nog een paar kansen geven.
Je moet een beetje in de sfeer van de muziek komen, zeg maar. Mijn tip is, vind je het nu nix? Leg het weg, maar draai het zeker nog eens een paar keer als he het idee hebt in voor zulke herrie te zijn. Want het is op geheel eigen wijze heel sfeervol en zodra je door de chaos weet te breken zul je daar echt van kunnen smullen.
Maargoed, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de band niet voor jou in de wieg is gelegd. Toch adviseer ik het niet meteen af te schrijven!
- XnegativeX
- Contacteer:
Vicking crown bedoel je zeker? Dat klinkt inderdaad nergens naar. Maar dat ligt meer aan Phil Assholemo dan aan Killjoy. Phil wilde het graag zo.Svenson schreef:Gave band, vooral erg leuke clips.
En ik ben het oneens met de stelling dat alles wat Killjoy aanraakt prettig rot want ook hij heeft dingen gemaakt (al dan niet samen met Phil Anselmo) die zegmaar "niet door de beugel kunnen".
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
oke lieve mensen, wie is er hier behulpzaam en verstrekt me enige muzikale informatie betreffende:
- Viking Crown ( idd dus de samenwerking tussen Killjoy en Phil A.)
- Eibon ( wederom Killjoy, Phil A. Fenriz en Satyr)
- the Ravenous ( Killjoy & co) ---> vooral hier ben ik erg benieuwd naar
- Cabal ( Killjoy & co)
Mijn zoektochten hebben tot dusver weinig opgeleverd. Indien iemand dus bekend is met werk van de bovengenoemde projecten, barst los of vries in hel!
- Viking Crown ( idd dus de samenwerking tussen Killjoy en Phil A.)
- Eibon ( wederom Killjoy, Phil A. Fenriz en Satyr)
- the Ravenous ( Killjoy & co) ---> vooral hier ben ik erg benieuwd naar
- Cabal ( Killjoy & co)
Mijn zoektochten hebben tot dusver weinig opgeleverd. Indien iemand dus bekend is met werk van de bovengenoemde projecten, barst los of vries in hel!
Eibon ligt schijnbaar dood, op de twee nummers na die vrij gepubliceert staan op hun website.
Viking Crown schijnt kut te zijn, maar heeft toch al wat albums gemaakt.
Anselmo zit ook nog in Down en Superjoint Ritual.
Viking Crown schijnt kut te zijn, maar heeft toch al wat albums gemaakt.
Anselmo zit ook nog in Down en Superjoint Ritual.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik had idd begrepen dat Eibon nu even nix doet. Jammer want ik was hier best benieuwd naar. Viking Crown betreffende lees ik idd weinig positive reacties maar juist daarom ben ik zo benieuwd naar wat er ruk is aan deze band.
iemand?
iemand?
Ik heb Viking Crown gecheckt, maar het is niet noemenswaardig, het zou blackmetal zijn, maar het is langzaam kruipende keyboardkutmuziek, duistere atmosfeer misschien wel, maar ik vind ik echt kut, Anselmo moet rocken, niet van die druipherrie maken.
Wat een teleurstelling is dit.
En dat drie albums lang.
Wat een teleurstelling is dit.
En dat drie albums lang.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy