Frozen shadows (black metal)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Frozen shadows (black metal)

Bericht door XnegativeX » vr jun 11, 2004 2:52 pm

Toen ik net naar black metal begon te luisteren werd ik geconfronteerd met albums als Frost en Eld van Enslaved en Pure holocaust en Battles in the north van Immortal. Vooral Eld en Battles in the north zijn voor mij nooit overtroffen. Sterker nog, ik ken eigenlijk geen enkel ander album dat mij hetzelfde gevoel kan geven als die 2 albums. Totdat ik een tijdje geleden dit Canadeese Frozen shadows leerde kennen.

Frozen shadows weet op hun 2e full length Hantises hetzelfde sfeertje op te roepen als de oude meesters. IJzige riffs gaan gepaart met ratelende drums en een krijs die je tot op het bot doet verkleumen. Het gaspedaal wordt bijna het hele album tot de grond toe ingetrapt. Maar er is genoeg afwisseling en ook in de langzame stukken zorgen sterke, bijtende riffs dat je aandacht bij de muziek blijft.

Eld en Battles in the north zijn en blijven klassiekers maar Hantises verdient wat mij betreft een ere vermelding.

Discography:
EMPIRES DE GLACE demo (1996 & 1999)
DANS LES BRAS DES IMMORTELS (1999)
HANTISES (2004)

http://www.total.net/~frozen/
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo jun 13, 2004 3:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » vr jun 11, 2004 2:53 pm

Nog geen samples in de aanbieding blijkbaar, maar wat je beschrijft klinkt erg interessant
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » vr jun 11, 2004 5:06 pm

Frozen Shadows heb ik lang geleden bij toeval ontdekt. Ik zag "Empires de Glace" en "Dans le bras des Immortels" in de 2de hands cd bak liggen en heb ze toen allebei gekocht. En ik was werkelijk verrast! Vooral omdat ik nog nooit eerder van ze gehoord had, en hun muziek zo duister, mysterieus en kil was.
Ik dacht eigenlijk dat ze er weer mee gekapt waren tot een canadees die hun goed kende me zei dat ze een nieuwe cd gingen uitbrengen. Dat was dus "Hantises", en die is echt nog beter dan het oudere werk.
Ze maken geen hapklare refrein nummers, of nummers met veel herhaling erin en daar door duurt het wel ff voordat je het doorhebt (kunt waarderen). Dat was bij tenminste zo. Maar het is zeker de moeite waard om eens te beluisteren.
Pure duisternis.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 11, 2004 6:03 pm

Absoluut! Het mooie is ook dat het rauwe black metal is maar niet direct lijkt op Darkthrone of Burzum. En dat is nou juist waar veel van de rauwe black metal bands van tegenwoordig hun geluid op baseren. Daardoor klinkt het weer net anders als het gros van de scene.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Robgoroth
Berichten: 12431
Lid geworden op: vr jun 13, 2003 4:19 pm

Bericht door Robgoroth » vr jun 11, 2004 7:51 pm

Klinkt interessant, wel een erg clichénaam, ik zal eens kijken.
De oude Immortal & Enslaved zijn best gaaf.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 11, 2004 7:53 pm

Door de cliche naam was ik in het begin ook een beetje twijfelachtig. Daarom heb ik eerst maar wat MP3's gedownload. En die klonken super! En op cd klinkt het eigenlijk alleen nog maar beter.

Bij de versie die ik van Hantises heb zit een extra cd met daarop Empires de glace. Die klinkt ook niet onverdienstelijk moet ik zeggen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » vr jun 11, 2004 7:54 pm

Ik ga hier ook maar eens wat van proberen :)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 12, 2004 11:47 am

Laat even weten wat je ervan vindt.

Ik ben trouwens blijkbaar niet de enige die onder de indruk is:
http://www.vampire-magazine.com/reviews ... n%20shadow
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za jun 12, 2004 12:47 pm

Ik heb nou wat mp3'tjes en die klinken gaaf! :)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 12, 2004 3:16 pm

Jawel he?

Het gitaarwerk doet me ook meer dan eens aan het debuut van Borknagar denken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 13, 2004 3:20 pm

Waar heb je die MP3's trouwens gevonden? Misschien wel handig als anderen dat ook weten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo jun 13, 2004 3:54 pm

XnegativeX schreef:Waar heb je die MP3's trouwens gevonden? Misschien wel handig als anderen dat ook weten.
Gewoon via soulseek, je kunt ze daar nu dus ook via mij krijgen, mn naam is daar hetzelfde als hier

Gebruikersavatar
Meltdown
Berichten: 6139
Lid geworden op: di sep 16, 2003 9:39 pm
Locatie: Ermelo

Bericht door Meltdown » zo jun 13, 2004 3:58 pm

Hehe, nu je het zegt; ik heb al een hele tijd Dans Les Brass Des Immortels op m'n harde schijf staan, maar moet het nog steeds luisteren.
Zal het zeker eens gaan doen, nu ik dit gelezen heb. :)
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo jun 13, 2004 8:45 pm

Frozen Shadows doet hun naam wat mij betreft eer. Holy fuck, hun muziek doet het onmogelijke en irriele doodvriezen en afsterven, geen woord is teveel gezegd.

Neem alleen `t nummer A l`ombre du mal... De eerste tonen daarvan maken mij abrupt al met de ijstijd gelijk. Overigens is heel Hantises behoorlijk indrukwekkend dankzij de medogenloze maar op geheel eigen wijze ook mooie presentatie. Fijn! Zo`n album maakt blackmetal en het leven in het algemeen zeer de moeite waard.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 15, 2004 8:01 pm

Ik vind het echt een stuiter goed cd'tje. En hoe vaker je hem luistert hoe beter hij wordt. Wat kan die drummer onbenullig beuken zeg! Zo snel hoor je ze maar weinig. Mooi contrast is dat trouwens, het ene moment heerst er een ijzige sfeer en zo van het een op het andere moment knalt de aggressie weer uit je boxen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di jun 15, 2004 8:14 pm

Goede review ervan gelezen in de Aardschok, ook hier lees ik positieve reacties dus reden genoeg om het dan eens nader te bekijken.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jun 16, 2004 8:14 pm

Als je houdt van albums als:
Immortal - Pure holocaust
Enslaved - Eld
Borknagar - Borknagar

Dan moet je Hantises zeker even gaan luisteren. Zoals ik al zei is het geen klassieker zoals bovengenoemde albums maar hij is wel fucking goed!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
nuberus
Berichten: 3775
Lid geworden op: wo dec 03, 2003 10:55 am
Locatie: Helversum

Bericht door nuberus » do jun 17, 2004 8:59 pm

mp3???
En de man zal heersen.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » do jun 17, 2004 9:01 pm

XnegativeX schreef:Als je houdt van albums als:
Immortal - Pure holocaust
Enslaved - Eld
Borknagar - Borknagar

Dan moet je Hantises zeker even gaan luisteren. Zoals ik al zei is het geen klassieker zoals bovengenoemde albums maar hij is wel fucking goed!
dan doen we dat

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 17, 2004 9:07 pm

nuberus schreef:mp3???
Die staan jammer genoeg niet op de site. Dan zul je toch op Soulseek of Direct connect moeten kijken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 28, 2004 7:26 pm

We should get some samples online within a week or so...

Myrkhaal


Spraakzame mensen die gasten van Frozen shadows.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Brömmerhead
Berichten: 708
Lid geworden op: wo mar 10, 2004 10:00 am

Bericht door Brömmerhead » ma jun 28, 2004 8:36 pm

"Bevroren Schaduwen".

Dat kan toch helemaal niet man.

Heb je enig idee hoeveel wetten der Physica je daarvoor zou moeten breken? Hmmmm?

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 28, 2004 8:41 pm

Heb jij wel eens iemand gezien met een motorhoofd dan?

Ga het nou gewoon maar even luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma jun 28, 2004 8:41 pm

Hehehe :D
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
NIBDEM
Berichten: 2306
Lid geworden op: do mei 27, 2004 10:46 pm

Bericht door NIBDEM » ma jun 28, 2004 9:05 pm

Ik ga deze band zeker eens proberen!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 7:42 pm

XnegativeX schreef:We should get some samples online within a week or so...

Myrkhaal


Spraakzame mensen die gasten van Frozen shadows.
Niet spraakzaam en ook niet echt daadkrachtig. Die MP3's staan nogsteeds niet online. En hun label is ook al zo waardeloos. Die hebben volgens mij niet eens een site (Holy records).

Jammer dat een band, die de harten van mensen die hongeren naar de dagen van Pure Holocaust zou kunnen verwarmen, zo slecht wordt gepromoot.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NecroNoud
Berichten: 1047
Lid geworden op: wo nov 19, 2003 7:36 pm

Bericht door NecroNoud » wo okt 20, 2004 8:22 pm

Ik heb "Hantises" deze week nog een aantal keren geluisterd, het is en blijft een meesterlijke cd! Ongelooflijk. En die drums, fucking gaaf.

Vanavond nog maar eens het oudere materiaal erbij pakken.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 8:23 pm

Echt waar...die drummer is gewoon ziek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Lord Leuber
Berichten: 301
Lid geworden op: do jul 01, 2004 8:41 pm
Locatie: Santpoort
Contacteer:

Bericht door Lord Leuber » wo okt 20, 2004 9:24 pm

XnegativeX schreef:Als je houdt van albums als:
Immortal - Pure holocaust
Enslaved - Eld
Borknagar - Borknagar

Dan moet je Hantises zeker even gaan luisteren. Zoals ik al zei is het geen klassieker zoals bovengenoemde albums maar hij is wel fucking goed!
Okee, dat is reden genoeg om Frozen Shadows eens te gaan proberen, bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 13, 2009 9:28 pm

Fuck zeg! Na tijden Hantises weer eens onder het stof vandaan gehaald. Na al die tijd doet dit album het nog steeds erg goed.

Jammer dat deze band op z'n gat ligt want Hantises zit dicht bij perfectie. De enige minpuntjes zijn de lengte van het album: voor zulke extreme muziek is het album gewoon domweg te lang. En er missen echt memorabele riffs. Het gitaarwerk klinkt wel goed maar het blijft nog nergens hangen. Daarom zitten bands als Immortal en Enslaved in de ere divisie en Frozen shadows (nog) niet. Maar ik blijf hopen.

Myrkhaal runt momenteel Sepulchral productions. Het label van Forteresse en Gris. Ook geen misselijke bezigheid dus.

Voor een MP3 kun je trouwens hier terecht:
http://www.holyrecords.com/holy_prod/Fr ... dows_1.htm#
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Finsternis
Berichten: 1714
Lid geworden op: zo sep 07, 2008 10:12 pm

Bericht door Finsternis » wo jan 14, 2009 2:31 pm

Klinkt best lekker :)

Gebruikersavatar
Scream filled Silence
Berichten: 1658
Lid geworden op: di mar 02, 2004 7:39 pm

Bericht door Scream filled Silence » wo jan 14, 2009 3:48 pm

XnegativeX schreef:Fuck zeg! Na tijden Hantises weer eens onder het stof vandaan gehaald. Na al die tijd doet dit album het nog steeds erg goed.

Jammer dat deze band op z'n gat ligt want Hantises zit dicht bij perfectie. De enige minpuntjes zijn de lengte van het album: voor zulke extreme muziek is het album gewoon domweg te lang. En er missen echt memorabele riffs. Het gitaarwerk klinkt wel goed maar het blijft nog nergens hangen. Daarom zitten bands als Immortal en Enslaved in de ere divisie en Frozen shadows (nog) niet. Maar ik blijf hopen.

Myrkhaal runt momenteel Sepulchral productions. Het label van Forteresse en Gris. Ook geen misselijke bezigheid dus.

Voor een MP3 kun je trouwens hier terecht:
http://www.holyrecords.com/holy_prod/Fr ... dows_1.htm#
Voor de mensen zonder quicktime of vista ..... http://www.youtube.com/watch?v=a_-VqLr6F7s

En inderdaad wat een briesend stuk black metal, lekker hoor. Dit moest ik maar eens verder gaan checken.
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » wo jan 14, 2009 4:07 pm

Een tijd terug ook "Hantises" weer gedraaid, zo met die sneeuw en kou doet zo'n plaat het toch net iets beter.

En die drums godverdomme, ratel de ratel!!
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Ekibyougami
Berichten: 2735
Lid geworden op: za okt 29, 2005 4:38 pm
Locatie: Noord-Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » wo jan 14, 2009 5:17 pm

Zo, dat klinkt interessant. Deze band kende ik ook nog helemaal niet.
Binnenkort maar eens opsnorren dan.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

Plaats reactie