Incapacity (death metal)
- XnegativeX
- Contacteer:
Incapacity (death metal)
Onlangs kwam mij de nieuwe Incapacity, genaamd 9th order extinct, ten ore. Deze band was voor mij totaal onbekend maar mijn interesse was meteen gewekt. Na enig onderzoek bleek het hier te gaan om de band van:
Christian Älvestam - gitaar & backingvocals (Unmoored, Solar dawn)
Andreas "Drette" Axelsson - vocalen (Edge of sanity, Infestdead, Marduk)
Robert Ivarsson - Gitaar (Pan-thy-monium)
Anders Edlund - Bass (Solar dawn)
Hendrik Schonstorm - Drums (Unmoored, Solar dawn)
Redelijk geroutineerde muzikanten dus. En dat is te horen. Niet dat Incapacity een grote verrassing is maar ze brengen het enorm overtuigend.
Wat direct opvalt is het feit dat Incapacity allerlei vormen van death metal met elkaar mengt. Het ene moment is het rollende old school, dan weer ligt het bijna tegen grind aan en het volgende moment klinkt het melodieus met lichte black metal invloeden.
Hoewel dit dus geen originele muziek is is dit wel een van de betere death metal platen die ik de laatste tijd gehoord heb. Alles klopt gewoon: strak spel, een open productie, brute stukken afgewisseld met een apparte manier van melodie gebruik etc etc.
Nou ja, luister zelf eens zou ik zeggen:
http://www.incapacity.tk/
Christian Älvestam - gitaar & backingvocals (Unmoored, Solar dawn)
Andreas "Drette" Axelsson - vocalen (Edge of sanity, Infestdead, Marduk)
Robert Ivarsson - Gitaar (Pan-thy-monium)
Anders Edlund - Bass (Solar dawn)
Hendrik Schonstorm - Drums (Unmoored, Solar dawn)
Redelijk geroutineerde muzikanten dus. En dat is te horen. Niet dat Incapacity een grote verrassing is maar ze brengen het enorm overtuigend.
Wat direct opvalt is het feit dat Incapacity allerlei vormen van death metal met elkaar mengt. Het ene moment is het rollende old school, dan weer ligt het bijna tegen grind aan en het volgende moment klinkt het melodieus met lichte black metal invloeden.
Hoewel dit dus geen originele muziek is is dit wel een van de betere death metal platen die ik de laatste tijd gehoord heb. Alles klopt gewoon: strak spel, een open productie, brute stukken afgewisseld met een apparte manier van melodie gebruik etc etc.
Nou ja, luister zelf eens zou ik zeggen:
http://www.incapacity.tk/
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo jun 13, 2004 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Je hebt mn aandacht weten te trekken met dit mooie verhaaltje 
Ik moet zeggen dat het me best bevalt. Inderdaad, het ene moment bruut, en het volgende moment weer vrij melodieus.
Op zich klinkt het allemaal niet erg origineel, maar wat deze band hoeft dat ook niet. Het klinkt gewoon allemaal lekker strak en bruut, en dat bevalt me wel

Ik moet zeggen dat het me best bevalt. Inderdaad, het ene moment bruut, en het volgende moment weer vrij melodieus.
Op zich klinkt het allemaal niet erg origineel, maar wat deze band hoeft dat ook niet. Het klinkt gewoon allemaal lekker strak en bruut, en dat bevalt me wel

Heus.
- Forseti's Justice
- XnegativeX
- Contacteer:
- Forseti's Justice
- XnegativeX
- Contacteer: