Karmakanic (superprogrockband)
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Karmakanic (superprogrockband)
Karmakanic is het geesteskindje van bassist Jonas Reingold, samen met prominente proggers maakt hij eerlijke progrock:
Karmakanic line up:
Vocals: Goran Edman
Bass. Jonas Reingold
Guitars: Krister Jonsson
Drums: Zoltan Czorsz
Prominent guests among many:
Roine Stolt: Transatlantic, The Flower kings, Kaipa
Tomas Bodin: The Flower Kings
Richard Andersson: Time Requiem, Space Odyssey
In 2002 besprak ik het sublieme debuut 'Entering the spectra'.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=430
En een paar weken geleden kreeg ik de opvolger in mijn brievenbus genaamd 'Wheel of life', een plaat die door Yes zou kunnen gemaakt zijn.
Mijn review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1172
Site van bassist Reingold:
http://www.reingoldmusic.com/
Binnenkort komt er ook INTERVIEW aan!
Karmakanic line up:
Vocals: Goran Edman
Bass. Jonas Reingold
Guitars: Krister Jonsson
Drums: Zoltan Czorsz
Prominent guests among many:
Roine Stolt: Transatlantic, The Flower kings, Kaipa
Tomas Bodin: The Flower Kings
Richard Andersson: Time Requiem, Space Odyssey
In 2002 besprak ik het sublieme debuut 'Entering the spectra'.
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... ent&id=430
En een paar weken geleden kreeg ik de opvolger in mijn brievenbus genaamd 'Wheel of life', een plaat die door Yes zou kunnen gemaakt zijn.
Mijn review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=s ... nt&id=1172
Site van bassist Reingold:
http://www.reingoldmusic.com/
Binnenkort komt er ook INTERVIEW aan!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ah ja, dit is een erg goede band! Ik heb hun eerste album Entering the spectra uit 2002. Mijn interesse was toen gewekt omdat er een Flowerking lid aan mee deed. Ik ben persoonlijk een grote fan van bands als Spock's beard en de botanische heerschers. En ook Karmakanic stelde me niet teleur. De nieuwe moet ik nog even horen maar ik heb verschillende verhalen gehoord. De een zegt dat hij te soft is en de ander vindt hem weer geweldig. Dus dat moet ik nog even afwachten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Hij is heel soft, volledig Yes achtig, lekker chill plaatje, en veel improvisatie, in begin valt hij ook tegen, maar na wat luisterbeurten is het genieten, vanvond vragen verzinnen voor interview, als je wat weet, hoor ik het welXnegativeX schreef:Ah ja, dit is een erg goede band! Ik heb hun eerste album Entering the spectra uit 2002. Mijn interesse was toen gewekt omdat er een Flowerking lid aan mee deed. Ik ben persoonlijk een grote fan van bands als Spock's beard en de botanische heerschers. En ook Karmakanic stelde me niet teleur. De nieuwe moet ik nog even horen maar ik heb verschillende verhalen gehoord. De een zegt dat hij te soft is en de ander vindt hem weer geweldig. Dus dat moet ik nog even afwachten.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ja, maar wat is soft? Ik bedoel, Spock's beard en de botanische heerschers beuken ook de dakpannen niet van het dak. Maar ik vreesde eigenlijk dat het allemaal wat te dromerig en kalmpjes voort kabbelend was geworden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
ja dat bedoel ik ook met softXnegativeX schreef:Ja, maar wat is soft? Ik bedoel, Spock's beard en de botanische heerschers beuken ook de dakpannen niet van het dak. Maar ik vreesde eigenlijk dat het allemaal wat te dromerig en kalmpjes voort kabbelend was geworden.
zitten niet echt veel drukke momenten in waarbij de heren volledig loos gaan, lekker kabbelend plaatje
- XnegativeX
- Contacteer:
Ah, in dat geval zal ik hem toch eerst even uitgebreid moeten gaan luisteren voordat ik hem aanschaf. Ik vind dit soort prog-rock echt prachtig maar ik vind het juist gaaf als ze lekker afwisselen tussen mooie emotionele stukken en technische uitbarstingen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb even een paar nummers beluisterd. Ze zijn inderdaad wel erg mello geworden. Ook in vergelijking met hun eerste album. Maar het is wel duidelijk dat deze mensen weten hoe ze muziek moeten maken. Het klinkt nogsteeds steen goed.
Als je de kans krijgt zou je hun eerste album ook eens moeten luisteren.
En als je dan toch bezich bent, check dan ook:
Spock's beard, The Flower kings, Kiapa, Transatlantic...
Als je de kans krijgt zou je hun eerste album ook eens moeten luisteren.
En als je dan toch bezich bent, check dan ook:
Spock's beard, The Flower kings, Kiapa, Transatlantic...

- HellcommandeR
- fetuskiller
- Contacteer:
- Hieronimus
Wow, ik heb hier 'Alex in Paradise' opstaan, klinkt heel erg joyfull and happy, beetje Ayreon-achtig ook dan (misschien een foute vergelijk, but ah, shoot me!). Heel leuk!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Re: Karmakanic (superprogrockband)
Kristof schreef: Drums: Zoltan

- Hieronimus
http://www.metalfan.nl/interviews.php?o ... ent&id=156Kristof schreef:schop
interview met jonas reingold
astublieft.
Re: Karmakanic (superprogrockband)
Dus dat is dus een van die lui die nog altijd op zoek zijn naar de continuum transfunctioner.Suncross schreef:[..]
- XnegativeX
- Contacteer:
Entering the spectra vond ik een geweldig album. Het tweede album, Wheel of life, vond ik een stuk minder. Maar het zojuist verschenen Who's the boss in the factory klinkt toch wel weer helemaal te gek. Fans van Spock's beard en The Flower kings kunnen dit album dan ook blind aanschaffen.
Persoonlijk vind ik Karmakanic net een tikje beter dan The Flower kings omdat ik hun songs beter uitgewerkt vind. Maar dat is iets persoonlijks.
Ik kan in ieder geval erg van dit nieuwe album genieten. Vooral van kippenvel trekkers als "Who's the boss in the factory?" en "Eternally pt.2".
Persoonlijk vind ik Karmakanic net een tikje beter dan The Flower kings omdat ik hun songs beter uitgewerkt vind. Maar dat is iets persoonlijks.
Ik kan in ieder geval erg van dit nieuwe album genieten. Vooral van kippenvel trekkers als "Who's the boss in the factory?" en "Eternally pt.2".