Finntroll
- innuendo
- Lult over cdtjes
Finntroll
Ik weet het, hier zijn al redelijk wat topics over geweest, maar ik wilde graag de discussie over deze band weer heropenen. wat zijn jullie favoriete albums en nummers etc.
als je deze band niet goed vind, moet je wel een klootzak zijn, al zeg ik het zelf
als je deze band niet goed vind, moet je wel een klootzak zijn, al zeg ik het zelf
Laatst gewijzigd door innuendo op zo jun 27, 2004 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- HellcommandeR
Re: Finntroll
ik vind het een kutband en toch ben ik geen klootzak, ik ben zelfs een hele vriendelijke, sympathieke knaap.innuendo schreef:als je deze band niet goed vind, moet je wel een klootzak zijn, al zeg ik het zelf
- Brömmerhead
- Hieronimus
Jaktens Tid
edit: Ik ben een stomme hoer die meent verstand van zaken te hebben
edit: Ik ben een stomme hoer die meent verstand van zaken te hebben
Laatst gewijzigd door Hieronimus op zo jun 27, 2004 4:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Heerschband! Eén van de eerste bands waardoor ik veel naar metal ben gaan luisteren.
Jaktens Tid vind ik hun beste. Uitermate sfeervol meesterwerkje!
Wat me misschien wel het meest aan ze bevalt is dat ze ontzettend brute teksten hebben, en dat toch ondersteunen door heerlijk vrolijke beukmuziek.
Jaktens Tid vind ik hun beste. Uitermate sfeervol meesterwerkje!
Wat me misschien wel het meest aan ze bevalt is dat ze ontzettend brute teksten hebben, en dat toch ondersteunen door heerlijk vrolijke beukmuziek.

Hêhêh, vishandel Berekoek.
- Brömmerhead
- Hieronimus
Sorry, my mistake, zat ergens nog ver in m'n gedachten vaag te doen 
Post is al ge-edit

Post is al ge-edit
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ik heb zelf gekozen voor jaktens tid. vooral omdat dat het album is waarmee ik ze heb leren kennen, en omdat er heerschende nummers op staan --> skogens hamnd, jaktens tid, slaged vid blodsalv, vargtimmen en ga zo maar door.
nattfod ken ik nog niet zo, wel heb ik hier de trollhammaren mini cd liggen en die heerscht geweldig, zeker met het titelnummer en de hardere versie van forssvin du som lyser.
nattfod ken ik nog niet zo, wel heb ik hier de trollhammaren mini cd liggen en die heerscht geweldig, zeker met het titelnummer en de hardere versie van forssvin du som lyser.
Een van de weinige folk/vikingmetalbands die ik een beetje luisterbaar vind.
Jaktens Tid is mijn favoriete album, gewoon een keer op geluid geluk voor 5 euro gekocht. Visor Om Slutet vond ik een matige kutcd.
Die nieuwe is daarintegen weer erg gaaf.
Jaktens Tid is mijn favoriete album, gewoon een keer op geluid geluk voor 5 euro gekocht. Visor Om Slutet vond ik een matige kutcd.
Die nieuwe is daarintegen weer erg gaaf.
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
-
-
Is het trouwens iemand ooit opgevallen dat er op elk album een nummertje zit dat verhaalt over twee illustrere priesters genaamd Aamund en Kettil?
Midnattens Widunder: Bastuvisan (Sauna Song)
Jaktens Tid: Kyrkovisan (Church Song)
Nattföd: Marknadvisan (Market Song)
Moet je voor de gein de vertalingen eens bijpakken (was één of andere site voor, adres is me even ontschoten). Erg droog! Die nummers gaan ook telkens hetzelfde. Intro die bij het onderwerp hoort, dan knalt ineens de muziek vanuit het niets naar binnen en wordt het verhaaltje geblért.
Midnattens Widunder: Bastuvisan (Sauna Song)
Jaktens Tid: Kyrkovisan (Church Song)
Nattföd: Marknadvisan (Market Song)
Moet je voor de gein de vertalingen eens bijpakken (was één of andere site voor, adres is me even ontschoten). Erg droog! Die nummers gaan ook telkens hetzelfde. Intro die bij het onderwerp hoort, dan knalt ineens de muziek vanuit het niets naar binnen en wordt het verhaaltje geblért.

-
-
- metal-willem
-
Finntroll, gave band. Elke Cd heeft wel een paar toppers, maar op het moment ligt Midnattens Widunder er weer vaak in.
Heb ze in totaal drie keer gezien, stuk voor stuk brute en energieke optredens (en gvd wat zijn die gitaristen en bassist lekker!!! - goed daar zijn andere topics voor).
Die video van Trollhammaren is ook wel aardig, alleen fakking donker.
Oh en Huib, nog bedankt voor Visor Om slutet!
Heb ze in totaal drie keer gezien, stuk voor stuk brute en energieke optredens (en gvd wat zijn die gitaristen en bassist lekker!!! - goed daar zijn andere topics voor).
Die video van Trollhammaren is ook wel aardig, alleen fakking donker.
Oh en Huib, nog bedankt voor Visor Om slutet!
Wilska is trouwens ook een aanwinst zeg. Die kerel is zelf gewoon een trol! 

Hehe, prachtig lomp. Qua stemgeluid doet ie ook niet onder voor Katla.
Z'n lagere gebrul heeft zelfs net als z'n uiterlijk meer van een trol weg dan Katla had, en da's alleen maar goed.
In de Aardschok stond trouwens in een interview dat ie eerst de lichtman was en zodoende bevriend met de band.
Dat vind ik nou een gave opbouw; van lichtman tot zanger!

Z'n lagere gebrul heeft zelfs net als z'n uiterlijk meer van een trol weg dan Katla had, en da's alleen maar goed.
In de Aardschok stond trouwens in een interview dat ie eerst de lichtman was en zodoende bevriend met de band.
Ja, hij is echt goed, hij heeft met zn brede postuur ook wel wat weg van Messiah Marcolin. Bovendien is ie een uitermate goeie frontman, lekker het publiek uitdagen: "the next song is about some thing you all know in Holland, caus' it's about MUSHROOMS! This one's called UUUURRRRRRRSSSSSSVAAAAAAAAAMMMPPP
Makkers staakt uw wild geraas
- Hieronimus
metal-willem schreef:Deze band is mij te commercieel!

Commercieel? Dacht het niet!
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
-
- innuendo
- Lult over cdtjes
Meltdown schreef:Wilska is trouwens ook een aanwinst zeg. Die kerel is zelf gewoon een trol!
ik had laatst ergens gelezen dat hij op 2 nummers meegezongen heeft op oceanborn van nightwish. Ik heb wel even geluisterd, maar ik heb 'm er niet uitgehaald.
'k heb een tijdje terug ook een interview gedaan met Wilska en daar vertelde hij dat ook:Meltdown schreef:In de Aardschok stond trouwens in een interview dat ie eerst de lichtman was en zodoende bevriend met de band.
hier is de rest van het interview:quote uit het interview schreef:You’re just telling you are coming from another part of Finland, how did you get involved in Finntroll?
I already knew the guys of Finntroll before I started singing in it. I’d knew Dominator, Trollhorn and Somnium since mid-90’s. They where playing with Barathrum, I was the Light-guy at live gigs of Barathrum, so I know them for a long time. I’ve helped them already with some clean vocals on the first album, and when that album came out I did live-sound for Finntroll and also the Lights at gigs. So it was quite easy for me to take the step from behind the desk to the stage.
http://www.vampire-magazine.com/intervi ... =finntroll
Laatst gewijzigd door NIBDEM op ma jun 28, 2004 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hieronimus
3 woorden:phyrexianc schreef:Ze zijn toch ook bezig met een DVD?
Halen Die Hap
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Sturmblast