Exhorder
Exhorder
Ik las in het Panteratopic een reactie van Riptor dat Pantera alles gejat zou hebben van Exhorder, dat wekte toch wel mijn nieuwsgierigheid.
Loop ik de dag erna een beetje rond te stuvelen in de Mediamarkt, zie ik opeen een twee-in-een cd liggen, voor 14 euro, van Exhorder, met de cd's Slaughter In The Vatican en The Law.
Maar gelijk gekocht, aangezien er de naam Pantera in de buurt genoemt was.
Maar kanker, wat een smerige thrash is dit! Bruut en gaaf, hoe kan het zijn dat ik nooit van deze band gehoord hebt, dit rost menig grafbandje de botvergruizing in, wat een geweldige cd's!
Zo'n typische bizarre ontdekking van iets bizar gaafs heb ik al een tijd niet gehad!
Ik kan iedereen aanraden om naar de Mediamarkt te sprinten en deze cd uit de rekken te hengelen, want voor dit geld heb je twee meesterlijke cd's.
Gauw de rest van de discography van deze band checken, al is die niet zo groot, zag ik.
Riptor, bedankt!
Loop ik de dag erna een beetje rond te stuvelen in de Mediamarkt, zie ik opeen een twee-in-een cd liggen, voor 14 euro, van Exhorder, met de cd's Slaughter In The Vatican en The Law.
Maar gelijk gekocht, aangezien er de naam Pantera in de buurt genoemt was.
Maar kanker, wat een smerige thrash is dit! Bruut en gaaf, hoe kan het zijn dat ik nooit van deze band gehoord hebt, dit rost menig grafbandje de botvergruizing in, wat een geweldige cd's!
Zo'n typische bizarre ontdekking van iets bizar gaafs heb ik al een tijd niet gehad!
Ik kan iedereen aanraden om naar de Mediamarkt te sprinten en deze cd uit de rekken te hengelen, want voor dit geld heb je twee meesterlijke cd's.
Gauw de rest van de discography van deze band checken, al is die niet zo groot, zag ik.
Riptor, bedankt!
Wantlist cd/lp:
Original Sin – Sin Will Find You Out
Sindrome - Into the Halls of Extermination
Sindrome - Vault of Inner Conscience
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
ZE hebben maar twee CD's en met name the law is pantera achtig....
Phil Anselmo heeft nog effe bij ze gezongen voordat "slaughter" uitkwam er wordt gezegd dat ie daar de blauwdruk voor de latere pantera opgedaan heeft.
Phil Anselmo heeft nog effe bij ze gezongen voordat "slaughter" uitkwam er wordt gezegd dat ie daar de blauwdruk voor de latere pantera opgedaan heeft.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
Ik zeg alleen dat the law meer als PanterA klinkt als die eerste CD....ik vind ze allebei wel kikke...toch vind ik de eerste twee (post glam) PanterA albums beter...
Ik heb de "The law" CD ooit een jaar of 7 geleden gevonden bij een super vaag CD zaakje in een piepklein dorpje in zeeland HAHAHA daar stond ie gewoon nog, verder hadden ze bijna geen metal..
De originele CD's zijn fukking rare! met name die eerste....
Kyle Thoman van EXHORDER heeft eind jaren 90 nog een CD volgespeeld met FLOODGATE dat werd toen heel erg gehypt maar is gigantisch geflopt ze hebben toen nog met SEPULTURA in de AHOY gespeeld in 1998 ofzo de laatste tour met Max cavalera geloof ik.
Die CD is ook best vet al is het veel moderner dan EXHORDER en heeft eht weinig met thrash te maken meer super droge Doom/stoner metal a la COC, Down, Crowbar etc..
Ik heb de "The law" CD ooit een jaar of 7 geleden gevonden bij een super vaag CD zaakje in een piepklein dorpje in zeeland HAHAHA daar stond ie gewoon nog, verder hadden ze bijna geen metal..
De originele CD's zijn fukking rare! met name die eerste....
Kyle Thoman van EXHORDER heeft eind jaren 90 nog een CD volgespeeld met FLOODGATE dat werd toen heel erg gehypt maar is gigantisch geflopt ze hebben toen nog met SEPULTURA in de AHOY gespeeld in 1998 ofzo de laatste tour met Max cavalera geloof ik.
Die CD is ook best vet al is het veel moderner dan EXHORDER en heeft eht weinig met thrash te maken meer super droge Doom/stoner metal a la COC, Down, Crowbar etc..
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
Ze hebben inderdaad niet meer studioalbums, nog wel een livealbum, weet iemand of dat wat is?
Of is dat ding ook nergens meer te vinden?
En de twee demo's die ze hebben bevatten volgens mij alleen nummers die later ook op een album terecht zijn gekomen.
Of is dat ding ook nergens meer te vinden?
En de twee demo's die ze hebben bevatten volgens mij alleen nummers die later ook op een album terecht zijn gekomen.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb The Law ooit eens van een collega van me geleend en was inderdaad danig onder de indruk. Het deed mij idd direct aan Pantera denken maar Exhorder doet het bij mij toch stukken beter dan Pantera. Herkenbare songs, lekker beukwerk, sterke zang...het steekt gewoon goed in elkaar.
Floodgate heb ik ook eens gehoord maar dat deed het dan weer niet bij mij. Geef mij C.O.C. maar (mijn goden).
Floodgate heb ik ook eens gehoord maar dat deed het dan weer niet bij mij. Geef mij C.O.C. maar (mijn goden).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Exhorder
Ja dat je erachter kwam dat je graag had dat bejaarde mannen over je heen plassen is alweer n tijdje geleden he?CoenV schreef:Zo'n typische bizarre ontdekking van iets bizar gaafs heb ik al een tijd niet gehad!
Maar goed, ik ben eigenlijk ERG benieuwd naar Exhorder geworden!!! Hebben ze nog n site met mp3s?
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ja, zulke dingen zijn na een tijdje ook niet meer leuk.Fusion schreef:[..]
Ja dat je erachter kwam dat je graag had dat bejaarde mannen over je heen plassen is alweer n tijdje geleden he?
Maar goed, ik ben eigenlijk ERG benieuwd naar Exhorder geworden!!! Hebben ze nog n site met mp3s?
En aangezien ze al een tijdje niet meer bestaan, en geen officiele site hebben, moet je maar kijken waar je je mp3's vandaan haalt.
Maar als je Pantera gaaf vind, lust je dit ook wel.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Wat een kankersite, wav's in plaats van mp3's, links naar anti-Panterasites, waar Pantera afgekraakt wordt op hun glamperiode, volgens mij is die site in 1993 gemaakt en daarna nooit meer geupdate, wat een primitieve gammele tyfuszooi.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- XnegativeX
- Contacteer:
Was geen kritiek op jou hoor.XnegativeX schreef:Boeiend. D'r staat info over Exhorder op en je kunt de muziek luisteren. Als jij wat beters kan vinden...maak me dan wakker.
Maar ik kijk wel effe of er wat beters is, want dit is niks.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Oblivion
- Contacteer:
ik MOET dit horen!CoenV schreef:[..]
Maar als je Pantera gaaf vind, lust je dit ook wel.
"Poep, Zweet en Tranen"
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]
Naar de Mediamarkt, smerige huppelkut!Oblivion schreef:[..]
ik MOET dit horen!
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
tsjah das mischien het enige positieve nog aan roadrunner , dat ze hun ouwe platen opnieuw uitbrengen.
tegenwoordig zitten er alleen maar kut bands bij!
tegenwoordig zitten er alleen maar kut bands bij!
ll the bands I used to like are going down the drain
What the hell has happened here, have they gone insane?
I used to think that heavy bands ignored the current trends!!!
- Soulcollector
- Contacteer:
- Oblivion
- Contacteer:
nou ik heb het geluisterd hoor, erg vette thrash, dat wel, dat qua zang erg veel op die van phil lijkt maar muzikaal lijkt t dus echt niet op pantera he, nee dan is cowboys from hell toch wel gaver en die reetaap met z'n exhorder-tribute site zit er compleet naast dat CFH een slap aftreksel is van exhorder.
"Poep, Zweet en Tranen"
Luister het eerste nummer van het album The Law, Soul Search Me, maar. Dat album heeft meer Panterainvloeden dan Slaughter In The Vatican vind ik.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
waarom zit hij ernaast?Oblivion schreef:nou ik heb het geluisterd hoor, erg vette thrash, dat wel, dat qua zang erg veel op die van phil lijkt maar muzikaal lijkt t dus echt niet op pantera he, nee dan is cowboys from hell toch wel gaver en die reetaap met z'n exhorder-tribute site zit er compleet naast dat CFH een slap aftreksel is van exhorder.
alleen omdat JIJ cfh beter vind dan slaughter......zit hij er naast kom op zeg?
slaughter beukt alle pantera albums er dubbel en dwars uit.
dat vind ik en ik snap niet hoe JIJ kunt oordelen over een plaat/band die je net kent.(plaat heb je mischien 1X gehoord , of je ehbt er een paar nummers van gedownload!? )
ik respecteer je omdat je een pantera fan bent , ik persoonlijk vind er niet veel aan (af en toe eens een nummertje(walk hostile) , alleen van hun eerste 2 platen met phil daarna is eht snel kut geworden )
ll the bands I used to like are going down the drain
- Soulcollector
- Contacteer:
- Oblivion
- Contacteer:
ik heb hem verscheidene keren in de platenzaak geluisterd en daarna gekocht (vette plaat dat wel) en ik zat eerlijk gezegd me te verheugen op DE plaat waar CFH een slap aftreksel van was (volgens zeggen) omdat CFH 1 van mijn favoriete platen is.Riptor schreef:[..]
waarom zit hij ernaast?
alleen omdat JIJ cfh beter vind dan slaughter......zit hij er naast kom op zeg?
slaughter beukt alle pantera albums er dubbel en dwars uit.
dat vind ik en ik snap niet hoe JIJ kunt oordelen over een plaat/band die je net kent.(plaat heb je mischien 1X gehoord , of je ehbt er een paar nummers van gedownload!? )
ik respecteer je omdat je een pantera fan bent , ik persoonlijk vind er niet veel aan (af en toe eens een nummertje(walk hostile) , alleen van hun eerste 2 platen met phil daarna is eht snel kut geworden )
maar ik kon dat dus echt niet concluderen na het een paar keren geluisterd te hebben al is het alleen al omdat het vaak 3 x sneller gaat dan het gemiddelde nummer op CFH.
en verder kan ik alles wel waarderen van pantera maar die eerste 2 (verkrijgbare) albums zijn toch wel de beste.
"Poep, Zweet en Tranen"
- Oblivion
- Contacteer:
oh jij had zeker de veronderstelling dat ik ff flink wat van ze ging downloaden, hoer!CoenV schreef:[..]
Naar de Mediamarkt, smerige huppelkut!
"Poep, Zweet en Tranen"
- XnegativeX
- Contacteer:
Zo, ik heb eindelijk wat van Exhorder aan kunnen schaffen.
Aangezien er bijna niet meer aan het origineel is te komen (ja, The Law voor 25 euro op stonehenge) heb ik Two from the vault gekocht. Slaughter in the vatican en The Law in 1.
Slaughter in the vatican is een heerlijk agressieve, snelle thrash plaat waar ik het helemaal warm van krijg. Dit soort thrash zou tegenwoordig wat meer gemaakt moeten worden.
The Law kende ik al. Agressieve thrash met een brute groove.
Deze plaat laat trouwens wel zien dat Pantera helemaal zo origineel niet was.
Beide cd's zijn erg de moeite waard!
Aangezien er bijna niet meer aan het origineel is te komen (ja, The Law voor 25 euro op stonehenge) heb ik Two from the vault gekocht. Slaughter in the vatican en The Law in 1.
Slaughter in the vatican is een heerlijk agressieve, snelle thrash plaat waar ik het helemaal warm van krijg. Dit soort thrash zou tegenwoordig wat meer gemaakt moeten worden.
The Law kende ik al. Agressieve thrash met een brute groove.
Deze plaat laat trouwens wel zien dat Pantera helemaal zo origineel niet was.
Beide cd's zijn erg de moeite waard!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Er schijnen nogal wat bootlegs van deze band te zijn, heeft iemand die toevallig? Ik heb ongetwijfeld wat leuke zooi om te traden. Ook zijn er wat bootleg videos van optredens. Heeft iemand die toevallig? Ik heb mijn reet er af gezocht, en wat halve dingen gedownload, maar het schiet maar niet op.
Het enige wat ik heb is een audiobootleg, Live In New Orleans '90, maar die download je overal.
Het enige wat ik heb is een audiobootleg, Live In New Orleans '90, maar die download je overal.
Wantlist cd/lp:
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
Vulture - Easier to Lie
Paradox - Heresy
- Audiophile
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zit op dit moment mijn Two from the vault van Exhorder te luisteren. En dat is volgens mij een mooie gelegenheid om dit topic weer eens omhoog te kicken.
Wat een belachelijk gave band is dit zeg! Ik zit dit ook 20x zo lief op als Pantera. Maar dat is persoonsgebonden denk ik.
In het boekje van deze cd wordt ook iets gezegd over een reunie. Is daar nog wat meer van bekend?
"The Exhorder legend has only grown louder. Rumors abound of a reunion...we can only await the brutality to come." Mike Gitter.
Wat een belachelijk gave band is dit zeg! Ik zit dit ook 20x zo lief op als Pantera. Maar dat is persoonsgebonden denk ik.
In het boekje van deze cd wordt ook iets gezegd over een reunie. Is daar nog wat meer van bekend?
"The Exhorder legend has only grown louder. Rumors abound of a reunion...we can only await the brutality to come." Mike Gitter.
- The Horseman
Misdadig gaaf, dit is een kroonjuwel in de Thrash metal.
En dan met name Slaughter In The Vatican.
Zo oprechte en bloedagressieve plaat, geweldig.
Ik ga morgen het weer eens opzetten en dan kan ik The Law weer eens opzetten want ik ben er nog niet echt aan toe gekomen om die zo goed te luisteren want Slaughter heeft me gewoon overdonderd.
Wat is Death In Vain toch een briljant nummer.
"they buried me when I was alive !!!"
En dan met name Slaughter In The Vatican.
Zo oprechte en bloedagressieve plaat, geweldig.
Ik ga morgen het weer eens opzetten en dan kan ik The Law weer eens opzetten want ik ben er nog niet echt aan toe gekomen om die zo goed te luisteren want Slaughter heeft me gewoon overdonderd.
Wat is Death In Vain toch een briljant nummer.
"they buried me when I was alive !!!"
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]
Helemaal gelijk heb je daar! Ik ben ook erg fan van het album. Daarnaast is het de enige white trash band op deze aarde! ECHTE white trash dan hahahah!XnegativeX schreef:Ik zit op dit moment mijn Two from the vault van Exhorder te luisteren. En dat is volgens mij een mooie gelegenheid om dit topic weer eens omhoog te kicken.
- The Horseman
http://www.myspace.com/exhordernola
Op de myspace van deze overleden band zijn nu 2 tracks te horen van de split Live Death (met ook Cancer, Suffocation en Malevolent Creation) en daar laat deze band horen dat het ook live wist te presteren. Goeie genade, de woede gaat hand in hand met vakkundig spel.
Op de myspace van deze overleden band zijn nu 2 tracks te horen van de split Live Death (met ook Cancer, Suffocation en Malevolent Creation) en daar laat deze band horen dat het ook live wist te presteren. Goeie genade, de woede gaat hand in hand met vakkundig spel.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
wat schets mijn verbazing in dit topic en over het forum in het algemeen;
Heb nog niets ( of ik moet mijn goede bril niet op hebben) gelezen over Decapitator. Deze band bestaat uit twee leden van Exhorder als ik mij niet vergis. Hun eerste Cd,The Storm Before the Calm is echt een juweeltje voor de liefhebber van Trash zoals dat werdt gemaakt door Exodus, Kreator, Flotsam en een Slayer sausje ten tijde van hun eerste cd's.....voorzien van een heerlijk vette mix.
Haal de streepjes broeken, tanklaarzen, kogelriemen en spijkerjacks maar weer van zolder want dit doet oude tijden( bij mij althans) herleven.
THRASH TILL YOU DIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb nog niets ( of ik moet mijn goede bril niet op hebben) gelezen over Decapitator. Deze band bestaat uit twee leden van Exhorder als ik mij niet vergis. Hun eerste Cd,The Storm Before the Calm is echt een juweeltje voor de liefhebber van Trash zoals dat werdt gemaakt door Exodus, Kreator, Flotsam en een Slayer sausje ten tijde van hun eerste cd's.....voorzien van een heerlijk vette mix.
Haal de streepjes broeken, tanklaarzen, kogelriemen en spijkerjacks maar weer van zolder want dit doet oude tijden( bij mij althans) herleven.
- innuendo
- Lult over cdtjes
The Horseman schreef:http://www.myspace.com/exhordernola
Gave zooi is dat ja! Het doet me ook sterk aan Dark angel denken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Municipal Beeste
staat hier wel ergens in 't topic, maar waarschijnlijk juist geschreven als deKapitatortoxic schreef:wat schets mijn verbazing in dit topic en over het forum in het algemeen;

is trouwens met (ex?)Exhumed-leden
en 't is hun tweede cd
die goede bril zou dus een interessante optie zijn

[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]
bedankt voor de info, toch handig zo'n forum je altijd weer eens iets leren.Municipal Beeste schreef:[..]
staat hier wel ergens in 't topic, maar waarschijnlijk juist geschreven als deKapitator![]()
is trouwens met (ex?)Exhumed-leden
en 't is hun tweede cd
die goede bril zou dus een interessante optie zijn
hoe heet hun eerste schijfje?
- Municipal Beeste
driemaal raden wie er ook het reunie-virus hebben opgelopen:
Link
Link