Into eternity (prog/death)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Into eternity (prog/death)

Bericht door XnegativeX » za jul 03, 2004 11:30 am

Een collega van me schoof een tijdje geleden de cd Buried in oblivion van de band Into eternity onder de neus. Ik had wel eens van de band gehoord maar er nooit echt serieus aandacht aan besteed. Tot mijn spijt blijkt nu want dit Into eternity steekt erg strak in elkaar, maakt zeer emotionele muziek en is nog eens relatief origineel ook.

Into eternity mixt prog metal met death metal. Een andere band die dit doet is bijvoorbeeld Wolverine maar Into eternity gaat toch iets dieper op de zaak in dan alleen prog metal maken met een death grunt. Ze mixen invloeden van bands als Dream theater, Pain of salvation en Rush met invloeden van Opeth of zelfs pure death metal bands als Suffocation.

Dit levert een lekkere emotionele cocktail op die het ene moment ingetogen en het andere moment weer agressief is.

Check het allen uit:
http://www.intoeternity.com
Laatst gewijzigd door XnegativeX op zo jul 25, 2004 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Farnesse
Berichten: 650
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 5:14 pm
Locatie: Assen

Re: Into eternity

Bericht door Farnesse » za jul 03, 2004 11:32 am

XnegativeX schreef:Een collega van me schoof een tijdje geleden de cd Buried in oblivion van de band Into eternity onder de neus. Ik had wel eens van de band gehoord maar er nooit echt serieus aandacht aan besteed. Tot mijn spijt blijkt nu want dit Into eternity steekt erg strak in elkaar, maakt zeer emotionele muziek en is nog eens relatief origineel ook.

Into eternity mixt prog metal met death metal. Een andere band die dit doet is bijvoorbeeld Wolverine maar Into eternity gaat toch iets dieper op de zaak in dan alleen prog metal maken met een death grunt. Ze mixen invloeden van bands als Dream theater, Pain of salvation en Rush met invloeden van Opeth of zelfs pure death metal bands als Suffocation.

Dit levert een lekkere emotionele cocktail op die het ene moment ingetogen en het andere moment weer agressief is.

Check het allen uit:
http://www.intoeternity.com
Ken de band wel..heb de voorganger van hun huidige plaat hier liggen..inderdaad een orginele en retestrakke band :h
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jul 03, 2004 11:24 pm

Hoe klinkt de eerste in vergelijking met Buried in oblivion?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Farnesse
Berichten: 650
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 5:14 pm
Locatie: Assen

Bericht door Farnesse » za jul 03, 2004 11:40 pm

Kan ik niet zeggen, want ik heb "Buried" nog niet beluisterd, wel is de voorganger een dijk van een plaat
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jul 09, 2004 1:52 pm

Zijn wij nou echt de enige twee mensen die dit wat vinden dan?
Kan ik me moeilijk voorstellen. Ik denk dat fans van Evergrey, Wolverine of misschien zelfs Opeth hier wel wat mee kunnen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jul 09, 2004 6:50 pm

staat op nog uit te checken bands lijstje
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jul 09, 2004 6:52 pm

XnegativeX schreef:Zijn wij nou echt de enige twee mensen die dit wat vinden dan?
Kan ik me moeilijk voorstellen. Ik denk dat fans van Evergrey, Wolverine of misschien zelfs Opeth hier wel wat mee kunnen.
Een van de vele albums die al maanden op mn pc staat, maar ik steeds vergeet te luisteren. Ik luister het wel eens, ooit, denk ik...:?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Mendel
Berichten: 3773
Lid geworden op: di dec 30, 2003 9:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Mendel » vr jul 09, 2004 6:53 pm

ik zie dit topic nu pas,
klinkt best aantrekkelijk, maar heb nu nog even TE veel andere muziek om te beluisteren. ik houd de naam in gedachte en check het een deze dagen eens even uit.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr jul 16, 2004 8:21 pm

Het debuut van Into Eternity ( eveneens Into Eternity getiteld) vloeit nu hier uit de speakers ( evenals een paar dagen terug ) en daar moet ik toch echt even wat lovend woordjes over kwijt.

Hell, wat een waanzinnige cd! De band leek me al interessant zat, maar zoveel kwaliteit, daar was zelfs ik niet op berekend :). Schitterende emotionele stukken voeren de boventoon bij deze cd en worden zo nu en dan afgewisseld door een stivig potje grunt en ragwerk, precies op de manier waarop ik het gaarne waarneem!
Nu wil ik weten of de latere platen de kwaliteit van het debuut hebben kunnen overtreffen, wat mij echt een lastige klus lijkt, gezien de hoge ogen die deze schijf al gooit. Mochten ze er toch in slagen zal de stilte hier nog lang niet aanbreken.

Ik heb het in het deathmetaltopic ook al even vermeld: mensen die Into Eternity kunnen waarderen zouden ook eens Dammercide moeten checken. Het is weliswaar niet geheel hetzelfde principe, meer deathmetal, meer gitaarwerk en ook wel ander vocalengebruik, toch zijn de bands enigzins vergelijkbaar en denk ik dat het in de smaak zal vallen bij de geinteresseerden uit dit topic.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » vr jul 16, 2004 9:51 pm

Wow, vette gitaarshit, heb even het eerste nummer van het nieuwe album opstaan (via discography van site). Ik heb zo'n combinatie nauwelijks gehoord, eerst deathmetal gitaarwerk met zo'n Morbid Angel achtig geluid, en dan opeens cleane vocals die er goed op aansluiten.

Yoko kijkt OP, das lang geleden. Kennen weinig mensen deze band? Redelijk onbekend? Ik ga eens meer uitzoeken, klinkt in ieder geval interessant.

Hej dit klinkt wel gaaf, goeie lead zanger ook, de rest van de band grunt ook mee, klinkt allemaal erg afwisselend (Y)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Jozz In Flames
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 13, 2004 10:35 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door Jozz In Flames » za jul 17, 2004 10:27 am

Goeie en vooral originele band. Buried In Oblivion is een zeer degelijke cd.
Stay metal!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 25, 2004 11:05 am

Gisteren heb ik Buried into oblivion op de kop weten te tikken. Verdomme wat een gave band is dit toch! Ze mixen death metal en progressieve metal niet simpelweg door het gemiddelde van beide genres te nemen maar eerder door het beste van beide werelden te gebruiken. Technische riffs, flitsende solo's en emotionele zang worden samengesmolten met beukende gitaarloopjes, dubbele bass en blastbeat aanvallen en een agressieve grunt. Zonder ook maar ergens chaotisch of gekunsteld te klinken. Alles valt gewoon precies op z'n plek.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » zo jul 25, 2004 1:51 pm

Dit is dus de volgende zwaar ondergewaardeerde band die we weer tegenkomen? Toch handig dat metalfan :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » zo jul 25, 2004 1:57 pm

Zo onberoemd zijn ze nu ook weer niet:
[Hit Tracker
Today: 38
Total: 162408]

Ik had ze nog in m'n wishlist staan, mooie gelegenheid om er eens wat meer over te weten te komen :)
Front voor/der Matigheid
last.fm

inhuman Form
Berichten: 1139
Lid geworden op: wo mar 10, 2004 6:54 am
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door inhuman Form » zo jul 25, 2004 2:20 pm

Gotferdomme, gave muziek zeg :finger:

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » zo jul 25, 2004 5:10 pm

Heel gaaf, die nummers blijven nog meteen hangen ook, lijkt net pop wat dat betreft. Dat zanglijn aan het eind van die Splintered Visions zit verdomme de hele tijd in m'n kop. De overgangen van hard naar zacht verlopen wel erg natuurlijk inderdaad. Vaak verloopt dat van de hak op tak... Echt zo'n band die verschillen stijlen "relevant" weet te mixen en dus origineel op een goede manier is :)

Deathmetal, metalcore, nu-metal, atmosferische industrial stukjes, en nog een zooi die ik niet op kan noemen! Toch maar gewoon progmetal noemen? :)
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
inageandsadness
Berichten: 4945
Lid geworden op: wo jul 02, 2003 6:30 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door inageandsadness » zo jul 25, 2004 6:09 pm

Now downloading...
[url=http://www.inageandsadness.com][img]http://members.chello.nl/p.houwelingen2/logo.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
Knevelaer
Berichten: 1776
Lid geworden op: wo apr 21, 2004 1:46 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Knevelaer » zo jul 25, 2004 8:36 pm

XnegativeX schreef:Zijn wij nou echt de enige twee mensen die dit wat vinden dan?
Kan ik me moeilijk voorstellen. Ik denk dat fans van Evergrey, Wolverine of misschien zelfs Opeth hier wel wat mee kunnen.
Dit is inderdaad gaaf, ook al ben ik absoluut geen Opeth fan. Ik vind het ook niet op Opeth lijken.
Terug van weg geweest

Gebruikersavatar
Yokozuna
Berichten: 1711
Lid geworden op: di jul 22, 2003 8:00 pm
Locatie: Roosendaal & Tilburg
Contacteer:

Bericht door Yokozuna » zo jul 25, 2004 9:35 pm

Het lijkt op tèveel bands om ergens op te lijken :P
mp3's: http://members.home.nl/yoko

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4074
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma jul 26, 2004 6:02 pm

Ik heb hun laatste CD een paar maanden geleden gedownload en weer gewist, kon me niet zo boeien. Maar ik ga ze een tweede kans geven :).
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do aug 05, 2004 9:09 pm

Nadat ik Into eternity en Dead or dreaming van een collega had geleend heb ik ze even naast Buried in oblivion geluisterd.

Op Into eternity is al duidelijk dat we hier met een speciale band te maken hebben. De basis voor hun aparte mix van death metal en progressieve metal is hier al gelegd. Alleen komt het hier en daar nog een beetje knullig over. De zang komt niet niet altijd even sterk uit de verf en de productie is niet echt vet.

Dead or dreaming is al stukken strakker en vetter. De death metal grunt is hier vervangen door een krijs en het geheel klinkt lekker agressief. De mix van stijlen klinkt ook niet meer zo gekunsteld.

Buried in oblivion is het meest volwassen album. De mix van stijlen sluit perfect op elkaar aan. Ook zijn er duidelijk meer stijlen als alleen death en progressieve metal versmolten tot een eigen stijl. De grunt is terug op dit album maar de krijs is oook nogsteeds aanwezig. En zelfs de cleane zang klinkt geweldig. Wat vooral opvalt is de songwriting. Songs die direct in je hoofd blijven zitten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » do aug 05, 2004 9:11 pm

GVD! Dit was dus die band die ik me nog probeerde te herinneren toen ik laatst in Venlo was :(
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr aug 06, 2004 9:49 am

Leuk bandje meer niet
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » vr aug 06, 2004 10:49 am

Gitaren leuk, drums leuk, death vocals leuk, krijs vocals aardig, cleane zang :cry:
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 06, 2004 11:27 am

Je houdt er van of je houdt er niet van natuurlijk. Maar op de laatste cd zijn de cleane vocalen toch erg goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr aug 06, 2004 11:41 am

Shit! Nog altijd niet beluisterd. Ik ga het doen, ooit :?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » vr aug 06, 2004 12:32 pm

XnegativeX schreef:Je houdt er van of je houdt er niet van natuurlijk. Maar op de laatste cd zijn de cleane vocalen toch erg goed.
Ik hou zeker van cleane vocalen in metal, maar dan gezongen op de
manier zoals bij bijv. Opeth en niet op de manier zoals James LaBrie en
bij Iron Maiden. Inderdaad kwestie van smaak hehe...
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fat Bastard
Berichten: 1094
Lid geworden op: do jul 01, 2004 9:44 pm
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Bericht door Fat Bastard » ma aug 09, 2004 10:38 am

Na het lezen van dit topic beluisterd met hoog gespannen verwachting en...
wat een kutband zeg!

Muzikaal kan ik het nog wel enigzins pruimen, maar wat is die zang kut zeg! Duidelijk niet mijn band.

Oh ja, ik zag mensen paralellen leggen tussen deze band (Into Eternity) en Opeth. Niet doen, deze band komt niet in de buurt van Opeth.

Er zijn nog een aantal van die bands, die leuk technisch werk proberen te leveren maar net een verkeerde afslag nemen. Farmakon bijvoorbeeld. Leuk geprobeerd, maar eigenlijk net niet. Textures is ook leuk, maar alleen de eerste 3 of 4 nummers. De rest van de plaat is puur vulling. Je kunt inderdaad een nummer van 18 minuten maken, of minuten lang een paar toetsen op een synthesizer indrukken, maar maak het dan wel interessant. Neem een voorbeeld aan Edge of Sanity's Crimson (I, 40 minuten) of die nieuwe van Meshuggah (22 minuten) en wil je dan toch een synthesizer gebruiken, neem dan een voorbeeld aan Dream Theater of Pink Floyd.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style5,Fat-spc-Bastard.png[/img][/url]

[url]http://www.profanation.nl[/url] | [url]http://www.myspace.com/profanenl[/url]

Iria
Berichten: 1182
Lid geworden op: do mar 06, 2003 10:38 pm
Locatie: Nieuwerkerk a.d. fucking IJssel
Contacteer:

Bericht door Iria » ma aug 09, 2004 10:59 am

Dankzij Gr.Dr. ook in bezit van een album van deze band. Kijk, dat is nou eens prima aan te horen! Zoals men weet ben ik absoluut geen deathfan, maar DIT klinkt lekker! Alright, dat waren alleen mijn eerste indrukken, moet de plaat nog eens goed luisteren voordat ik echt een oordeel kan vellen, maar eerste indrukken zijn goed. Stem doet me erg denken aan Elton van Badly Preserved trouwens....
Horns raised and filled...!

Iria
Berichten: 1182
Lid geworden op: do mar 06, 2003 10:38 pm
Locatie: Nieuwerkerk a.d. fucking IJssel
Contacteer:

Bericht door Iria » ma aug 09, 2004 11:00 am

Fat Bastard schreef:Er zijn nog een aantal van die bands, die leuk technisch werk proberen te leveren maar net een verkeerde afslag nemen. Farmakon bijvoorbeeld.
Ja woooeeeehahaha Farmakon; heb me zelden helemaal kapot gelachen bij een cd... DIE ZANG! Hahaha
(zie voor u: manneke met een al niet te brute stem die ook nog eens flink in zijn ballen geknepen wordt.)
Horns raised and filled...!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 16, 2004 9:21 pm

ondertussen heb ik Buried in Oblivion ook maar eens waargenomen. Leek me na hun titelloze debuut zonder meer de moeite waard.

Het mag duidelijk zijn dat de band op Buried in Oblivion een stevigere noot aanslaat dan op hun eerste ( meester)werk. Nadruk is deze keer meer gevestigd op de wat rauwere kant van de band, wat het geluid ook zeker siert.

Wel vind ik deze schijf iets minder gestuctureerd dan "Into Eternity". Veel onverwachtse uithalen en gitaarrifjes, waar je soms behoorlijk van in de war raakt. Dit album moet je vaker door je darmkanaal proppen wil je `m goed de baas worden!

Ik snap nu ook waarom menig metalman in dit topic problemen met de cleane zang ondervond. Het klinkt inderdaad niet gemiddeld, soms hebben de vocalen zelfs ene iestwta electonisch tintje. Mij hindert het maar weinig, maar ik kan wel vatten wara men zich eventueel aan kan storen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma aug 16, 2004 10:39 pm

Podver.... en ik maar denken dat er iemand een ode wilde brengen aan 'Into Eternity' van Desultory. Een der betere vergeten deathmetal platen uit de jaren negentig.

Rost zonder twijfel het bandje in kwestie hier vele malen omver.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 17, 2004 7:13 am

Natuurlijk doet ie dat...
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door MK » di aug 17, 2004 8:12 am

Ik heb na het luisteren van een aantal samples zin gekregen om eens naar de cd-winkel te gaan!
Gave band, kende ze nog niet. :)
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » ma aug 14, 2006 11:01 am

Buried In Oblivion prijkte zéér hoog in m ijn top10 van 2004! Geweldige plaat is dat, energiek, emotioneel, groovend en loodzwaar. Schitterend!

Ze komen terug met een nieuw album ergens dit jaar en ze hebben als één nieuw nummer online gezet:
http://www2.centurymedia.com/index.aspx ... _country=3

De kwaliteit is té slecht om een oordeel te vellen, maar de basedrums klinken wel zéér crappy.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma aug 14, 2006 11:07 am

Ik heb het album op promo hier liggen.

Persoonlijk vind ik de voorgaande albums beter, aangezien Into Eternity mij te prog is geworden. Wat voorheen een mooie combinatie was tussen melodieuze death, cleane vocalen, brute grunts en vernuftige gitaarriffs, is nu de veel "softere" kant op gegaan.

Er wordt nauwelijks nog gegrunt, de heavy metal invloeden komen wel erg vaak om de hoek kijken, de cleane stem is veelal hoog en schreeuwerig zoals veel heavy metal-artiesten blieven te vocaliseren...

Liefhebbers van progmetal zullen deze cd vast helemaal geweldig vinden. Ik ben eerlijk gezegd lichtelijk teleurgesteld.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 16, 2006 9:43 pm

Ik heb zaterdag de nieuwe gehaald. Ik weet nog niet of ik hem wel zo goed vind als de vorige maar goed is hij zeker. Grappig genoeg is de eerste naam die me te binnen schiet Death. Dat is grappig omdat ik geen andere band ken die lijkt of me doet denken aan Death. Maar Into eternity heeft het voor elkaar gekregen om op sommige momenten echt een Death-achtig geluid te hebben. En dat is natuurlijk altijd gaaf. Eigenlijk lijkt Into eternity op dit album een beetje een kruising tussen Death en Control Denied (nou ja, dat is misschien wel heel kort door de bocht...maar ik hoop dat het idee duidelijk is).

De logge US-death metal invloeden zijn eigenlijk verdwenen maar daarvoor in de plaats zijn prog-death invloeden gekomen. Eigenlijk klinkt Into eternity op dit album nog extremer dan op hun vorige maar dat komt vooral omdat de verschillende invloeden nog verder uit elkaar liggen. Er komt bijvoorbeeld ook regelmatig Rob Halford achtig gegil voorbij.

Het enige nadeel vind ik op dit moment dat de riffs soms een beetje voorspelbaar zijn. Een beetje standaard Children of bodom achtig zeg maar. Maar dat is iets waar ik, denk ik, na een paar luisterbeurten doorheen luisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di okt 17, 2006 2:57 am

Nou, ik ben er definitief uit, wat Into Eternity betreft. Geef mij het oude werk maar, deze nieuwe cd kan ik wel hebben, maar ik geniet er niet echt meer van. Ik kan `m wel redelijk op waarde schatten, maar ik krijg geen zin om de nummers mee te zingen, uit volle borst ( en misschien is dat maar goed ook), zoals ik dat wel bij de vorige albums had.

Neggie verwoordt voor mij exact waar het aan ligt.

Al hoop ik Into Eternity nog wel live te zien, binnenkort. Live vond ik het de vorige keren een genot voor het oor. Nou, dat zal nu, ondanks de nieuwe nummers, niet anders zijn.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » di okt 17, 2006 4:11 am

Maar s tsjekken.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » di okt 17, 2006 10:53 am

Leuk stukje muziek wat ze produceren, alleen na verloop van tijd gaat de zang irriteren.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di okt 17, 2006 11:19 am

Welke zang? Die gasten gooien 4 a 5 verschillende zangstijlen door elkaar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » di okt 17, 2006 11:31 am

Die cleane zang
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » vr dec 15, 2006 5:48 pm

Enige wat me stoort aan deze plaat is het wat 'plastic' double bass geluid. Verder een toffe plaat. Zelfs de Rob Halford uithalen, waar ik normaal zwaar allergisch voor ben, zijn goed te doen.

Zal hun vorige werk ook eens checken, als ik de verhalen van de Graaf en Xneg hierboven zo lees moet dat me nog iets meer aanspreken.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo dec 17, 2006 12:00 pm

Lekker plaatje, die nieuwste CD. Ik kende deze band nog niet, maar wat CTTS zegt over die plastic bass klopt wel. De basdrum is wat te aanwezig, en klinkt hoog.

De gitaartutorials op de site zijn leuk trouwens :)

Gebruikersavatar
Nakur
Berichten: 1919
Lid geworden op: ma okt 03, 2005 6:11 pm
Locatie: Rheden

Bericht door Nakur » zo dec 17, 2006 12:09 pm

is er dan niemand die de productie uitermate kut vinden? de kickdrums overheersen de muziek
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » zo dec 17, 2006 3:41 pm

Dat is bij die nieuwe van Cradle of Filth ook. Voor de rest vind ik het wel meevallen hoor.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo dec 17, 2006 9:35 pm

Oude Into Eternity, zeg ik u!

Puur genot. De nieuwe haalt het er niet bij (voor mij).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Plaats reactie