Demonoid (Therion side-project)
- XnegativeX
- Contacteer:
Demonoid (Therion side-project)
Dit is een leuke nieuwe ontdekking zeg! Demonoid bestaat uit:
Christofer Johnsson, Kristian Niemann, Johan Niemann (Therion) en Rickard Evensand (ex-Soilwork en Chimaira). Die line-up is dus niet mis.
Maar muzikaal lijkt Demonoid totaal niet op de Therion, Soilwork of Chimaira. Hoewel het oude werk van Soilwork misschien nog het dichtst in de buurt komt.
Demonoid knalt uit je boxen in de vorm van ouderwetse thrash met death metal invloeden en een licht black metal randje.
Geloof me mensen, dit knalt! Let vooral op de geweldige solo's.
http://www.nuclearblast.de/entry.html
Christofer Johnsson, Kristian Niemann, Johan Niemann (Therion) en Rickard Evensand (ex-Soilwork en Chimaira). Die line-up is dus niet mis.
Maar muzikaal lijkt Demonoid totaal niet op de Therion, Soilwork of Chimaira. Hoewel het oude werk van Soilwork misschien nog het dichtst in de buurt komt.
Demonoid knalt uit je boxen in de vorm van ouderwetse thrash met death metal invloeden en een licht black metal randje.
Geloof me mensen, dit knalt! Let vooral op de geweldige solo's.
http://www.nuclearblast.de/entry.html
Laatst gewijzigd door XnegativeX op vr jul 09, 2004 6:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- Hieronimus
- Hieronimus
Real Player? Verplichte kost lijkt me. Btw de serverbandbreedte van Nuclear Blast zit vol, dus momenteel valt het niet te luisteren 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Jozz In Flames
- Hieronimus
Idd, heb je goed, die drummer is weg
Maar dit Demonoid rost wel zeg! Retebruut
Maar dit Demonoid rost wel zeg! Retebruut
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- Contacteer:
- Yokozuna
- Contacteer:
Re: Demonoid (Therion side-project)
Voor iedereen die Real Player en Quicktime kutprogramma's vindt, hier zijn de realplayer en quicktime CODECS te vinden, waardoor je alle realplayer/quicktime troep ook met andere programma's kunt afspelen, naar eigen wens CHECK
http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm
mp3's: http://members.home.nl/yoko
of www.free-codecs.com bij tools kan je zowel real alternative als quiktome alternative vinden.Yokozuna schreef:Voor iedereen die Real Player en Quicktime kutprogramma's vindt, hier zijn de realplayer en quicktime CODECS te vinden, waardoor je alle realplayer/quicktime troep ook met andere programma's kunt afspelen, naar eigen wens CHECK
Heerlijk Helder Taalloeder
- XnegativeX
- Contacteer:
Zijn er ondertussen al mensen die Demonoid hebben beluisterd? Ik heb de promo weten te bemachtigen en moet zeggen dat ik het, iedereen die van wat melodieuser ragwerk houdt, warm kan aanbevelen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik zal eens even door de nummers heen wandelen:
Wargods: Begint als een redelijk standaard thrash nummertje. Maar hoe verder het nummer vordert hoe melodieuser het wordt. Direct valt het flitsende gitaarwerk op en de prachtige solo's.
Firestorms: Hier komen de death metal invloeden om de hoek kijken. Het tempo wordt wat opgevoerd tot polka ritmes en hier en daar duikt zelfs een blastbeat op. Toch blijven de thrash riffs de boventoon voeren. En de melodie wordt nergens uit het oog verloren. Gaaf om te horen hoe ze soleren tijdens een blastbeat.
Witchburner: Op dit nummer gaan ze meer de old school death metal kant op. Een beetje zoals de oude Death zeg maar. Beukende riffs, gierende solo's en melodieus gitaarwerk.
14th Century plague: Hier laat Demonoid zich even van de doom kant zien. Slepende riffs, trage opbouw en rollende bassdrums.
Hunger my consort: Dit nummer is weer een stuk melodieuser en hier gaan ze weer de thrash richting op. Lekker up-tempo gitaarwerk met melodieen die hier en daar wat aan het oude werk van In flames doen denken. Gaaf refrein ook: DIE DIE DIE! DIE DIE DIE!
The Evocation: Hey, hier steken ineens de Therion invloeden de kop op. Cleane zang en zelfs een zangeres komen voorbij. Ik krijg zelf echt kippenvel van het beukende gitaarwerk dat dit nummer nog een extra duister tintje meegeeft.
Arrival of the horsemen: Het intro van dit nummer doet me om de een of andere reden een beetje aan Megadeth denken en ik realiseer me dat ik die link al vaker heb gelegd. Je kunt dus wel nagaan dat het hier weer thrash is dat de klok slaat. Maar ook wat old school death metal. In het refrein wordt in een keer het concept van de cd opgesomt: War, plague, starvation, death!
End of our times: De heren gaan zetten hier eigenlijk de lijn voort van nummers als Wargods en Hunger my consort.
Death: Beukend gitaarwerk, gierende solo's en herkenbare songstructuren. Eigenlijk komen hier alle hoofd ingredienten van het album nog even weer bij elkaar.
Knappe jongen/meisje die ondertussen het concept achter deze cd heeft geraden.
Wargods: Begint als een redelijk standaard thrash nummertje. Maar hoe verder het nummer vordert hoe melodieuser het wordt. Direct valt het flitsende gitaarwerk op en de prachtige solo's.
Firestorms: Hier komen de death metal invloeden om de hoek kijken. Het tempo wordt wat opgevoerd tot polka ritmes en hier en daar duikt zelfs een blastbeat op. Toch blijven de thrash riffs de boventoon voeren. En de melodie wordt nergens uit het oog verloren. Gaaf om te horen hoe ze soleren tijdens een blastbeat.
Witchburner: Op dit nummer gaan ze meer de old school death metal kant op. Een beetje zoals de oude Death zeg maar. Beukende riffs, gierende solo's en melodieus gitaarwerk.
14th Century plague: Hier laat Demonoid zich even van de doom kant zien. Slepende riffs, trage opbouw en rollende bassdrums.
Hunger my consort: Dit nummer is weer een stuk melodieuser en hier gaan ze weer de thrash richting op. Lekker up-tempo gitaarwerk met melodieen die hier en daar wat aan het oude werk van In flames doen denken. Gaaf refrein ook: DIE DIE DIE! DIE DIE DIE!
The Evocation: Hey, hier steken ineens de Therion invloeden de kop op. Cleane zang en zelfs een zangeres komen voorbij. Ik krijg zelf echt kippenvel van het beukende gitaarwerk dat dit nummer nog een extra duister tintje meegeeft.
Arrival of the horsemen: Het intro van dit nummer doet me om de een of andere reden een beetje aan Megadeth denken en ik realiseer me dat ik die link al vaker heb gelegd. Je kunt dus wel nagaan dat het hier weer thrash is dat de klok slaat. Maar ook wat old school death metal. In het refrein wordt in een keer het concept van de cd opgesomt: War, plague, starvation, death!
End of our times: De heren gaan zetten hier eigenlijk de lijn voort van nummers als Wargods en Hunger my consort.
Death: Beukend gitaarwerk, gierende solo's en herkenbare songstructuren. Eigenlijk komen hier alle hoofd ingredienten van het album nog even weer bij elkaar.
Knappe jongen/meisje die ondertussen het concept achter deze cd heeft geraden.
- Hieronimus
Nou bovenstaande werkt niet en bij het downloaden van Real Player krijg ik een foutmelding (moet ik nog eens na laten kijken). Ik zal nog even moeten wachten dus.Yokozuna schreef:Voor iedereen die Real Player en Quicktime kutprogramma's vindt, hier zijn de realplayer en quicktime CODECS te vinden, waardoor je alle realplayer/quicktime troep ook met andere programma's kunt afspelen, naar eigen wens CHECK
Tenzij iemand een Winamp of mediaplayer bestandje van Demonoid heeft...
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus

Ik hoor nu pas dat ene liedje dat op de Nuclear Blast site stond! Damn, is me dit ff gaaf!! Album moet ik echt eens even hebben, dat hoor ik zo

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
Sterker nog, het klinkt beter dan gaaf! Dit is ay-fakking-may briljant 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Sturmblast
- XnegativeX
- Contacteer:
- Hieronimus
- Hieronimus
Nog niet te koop bij Displeased... Dan koop ik 'm wel in Utrecht (nog steeds)
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Demorpheus
- Poseur Extraordinair
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Gek genoeg zie ik dus wel enige bintenis met Therion. Zeker als je bedenkt dat Therion vroeger ook een Deathmetal band was. Overigens is het totaalgeluid van de vroegere Therion wel anders dan van Demonoid, maar als je goed luistert proef je dat beide beken wellicht uit 1 rots ontspringen.XnegativeX schreef: Maar muzikaal lijkt Demonoid totaal niet op de Therion, Soilwork of Chimaira.
Ook heeft Demonoid een zekere duistere kant die ik eveneens van Therion gewend ben. Wederom in een ander jasje gestoken maar ergens met dezelfde intentie voortgebracht.
Oke, eerlijk is eerlijk, als ik niet had geweten dat dit een zij-project van Therion is, had ik het er waarschijnlijk ook niet heen gelinkt. Maar nu ik wel over de nodige kennis beschik lukt het ook enigzins om de beide bands door 1 poort te drukken.
Ovrigens moet ik ook melden dat ik demonoid beter dan Therion vind. Meer mijn ding en ze hebben ook een dijk van een plaat op ons losgelaten!
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb na tijden dit plaatje weer eens opgezet. Het blijft toch een enorm lekker stuk muziek zeg. Hoe vaker je hem luistert hoe beter de melodieen naar voren komen. Ik hoor ook steeds meer old school zweedse death metal door de sound.
Zijn er ondertussen al wat meer mensen die dit bandje hebben ontdekt. Ik had namelijk verwacht dat ik wel veel meer zou horen over Demonoid.
Zijn er ondertussen al wat meer mensen die dit bandje hebben ontdekt. Ik had namelijk verwacht dat ik wel veel meer zou horen over Demonoid.
Demonoid is inderdaad een lekkere mix van old school death ,thrash en moderne extreme metal, die door de vele details niet snel gaat vervelen. Ik vind enkel het album wat overgeproduceerd. D.w.z.: het klinkt m.i. een beetje te digitaal. Verder niets dan lof voor dit project.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
ik heb het nog niet gehoord, ik ben wel benieuwd, ik heb hier nog wel 2 cd's van carbonized (grindidee) liggen een oudere side project van therion ten tijde van lepaca kliffoth.
On countless worlds the earth shakes as the forces of Chaos strive to gain control. Whilst they unleash their devastating weaponry upon their foes there is no time for peace - only Eternal War.
ik heb net wat nummers gedownload en ik moet zeggen het klinkt allemaal lekker.
The Evocation
Je kan duidelijk horen dat Christoffer de zang voor zijn rekening neemt , en een duidelijk (oude) therion invlloed heeft. (voor ho drakos..)
Arrival Of The Horsemen
Dit nummer had zo op lepacakliffoth kunnen staan.
EndOf Our Times
Dit is een vrij vernieuwend nummer, zeer thrashy
Death
Ook zeer thrashy, lekkere lead partijen. met de nodige doominvloeden
meer nummers heb ik nog niet, maar om nou te gaan zeggen dat dit alles zo vernieuwend is..
luister dan is het ehte oude werk van Therion t/m ho dragos .
The Evocation
Je kan duidelijk horen dat Christoffer de zang voor zijn rekening neemt , en een duidelijk (oude) therion invlloed heeft. (voor ho drakos..)
Arrival Of The Horsemen
Dit nummer had zo op lepacakliffoth kunnen staan.
EndOf Our Times
Dit is een vrij vernieuwend nummer, zeer thrashy
Death
Ook zeer thrashy, lekkere lead partijen. met de nodige doominvloeden
meer nummers heb ik nog niet, maar om nou te gaan zeggen dat dit alles zo vernieuwend is..
luister dan is het ehte oude werk van Therion t/m ho dragos .
On countless worlds the earth shakes as the forces of Chaos strive to gain control. Whilst they unleash their devastating weaponry upon their foes there is no time for peace - only Eternal War.