Atreyu
- XnegativeX
- Contacteer:
Atreyu
Sinds kort is de tweede cd van Atreyu, genaamd The Curse, op de markt gekomen. Reden genoeg voor een topic leek me.
Misschien hebben mensen deze band vorig jaar op Graspop mogen aanschouwen? Maar voor de mensen die het niet kennen:
Atreyu maakt een soort mix tussen metal en emotionele hardcore. De boventoon wordt gevoerd door melodieuse death metal. Een beetje in het straatje van The Black dahlia murder alleen dan wat emotioneler. De muziek is knalhard, erg strak en hier en daar ook behoorlijk technisch. Maar door het sporadisch gebruik van cleane zang, een overdosis aan prachtige melodieen en wat doom invloeden staat emotie hoog in het vaandel bij deze band.
Een aanrader voor fans van In flames en Dark tranquillity die wel eens wat anders willen. Of gewoon voor fans van strakke metal.
http://www.atreyurock.com/
Misschien hebben mensen deze band vorig jaar op Graspop mogen aanschouwen? Maar voor de mensen die het niet kennen:
Atreyu maakt een soort mix tussen metal en emotionele hardcore. De boventoon wordt gevoerd door melodieuse death metal. Een beetje in het straatje van The Black dahlia murder alleen dan wat emotioneler. De muziek is knalhard, erg strak en hier en daar ook behoorlijk technisch. Maar door het sporadisch gebruik van cleane zang, een overdosis aan prachtige melodieen en wat doom invloeden staat emotie hoog in het vaandel bij deze band.
Een aanrader voor fans van In flames en Dark tranquillity die wel eens wat anders willen. Of gewoon voor fans van strakke metal.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Re: Atreyu
Damn klinkt goed..toch eens gaan bekijken danXnegativeX schreef:Sinds kort is de tweede cd van Atreyu, genaamd The Curse, op de markt gekomen. Reden genoeg voor een topic leek me.
Help het klimaat verder de vernieling in, eet een foute chocoladeletter!
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Hey, die cd kan ik niet eens. Ik dacht dat Suicide notes and butterfly kisses hun debuut was.Mendel schreef:Ook toevallig, gister na lange tijd weer eens een cdtje van hun opgezet.
Ik heb hier alleen ''Fractures In The Façade Of You''
soms echt superlekker, die nieuwe cd ben ik wel benieuwd naar.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vind Ain't love grand zo'n geweldig nummer. Ook qua tekst.CALIBANaan schreef:schrikniet, mar ik heb de cd Suicide notes and Butterfly kisses.
ik vind het 9e nummer van die cd wel tof.
maar t is niet echt mijn ding.
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Living Each Day Like You're Already Dead staat ook op Fractures in the facade of your porcelain beauty. Op hun site staat dat dat hun enige mini is. En daarna kwamen dus 2 full-lengths. Ofwel: Suicide notes and butterfly kisses en The Curse.CALIBANaan schreef:[..]
ze hebben ook nog een andere met 5 nummers. staat op mn comuter
ik heb ''Visions'' en ''Living each day like you're already dead''
beide met 5 nummers.
wel op mp3
- CALIBANaan
- Contacteer:
op die ''visions'' staan demo versies van de Butterfly en suicide notes kisses. en nog een ander nummer die ze niet hebben uitgebrachtXnegativeX schreef:[..]
Living Each Day Like You're Already Dead staat ook op Fractures in the facade of your porcelain beauty. Op hun site staat dat dat hun enige mini is. En daarna kwamen dus 2 full-lengths. Ofwel: Suicide notes and butterfly kisses en The Curse.
Gelegenheids Satanist
- XnegativeX
- Contacteer:
Goed gezien. *schouderklopje*natassja schreef:never ending story
Over de teksten van Atreyu, dit vind ik een pracht voorbeeld:
Ain't Love Grand
It's so hard to see when your eyes are rolling in the back of your head
It's even harder to speak when everything you say just comes out wrong
Gutted like a pig, all you want is the world to bleed, someone somewhere stole your desire
The pain akin to, being punched in the throat, and stabbed in the chest
You would rather bleed than be without her
Gone are the tender whispers dancing in your ears
Replaced with lackluster memories you cry, your screams play in your empty room
It's even harder to speak when everything you say just comes out wrong
Your bed swallows you whole as the days bleed together, torment on the lips
Of a loved one, and if you try hard enough,
you can almost taste her, feel her pass and
Scream, OH GOD WHY ME
You would rather bleed than be without her
Gone are the tender whispers dancing in your ears
Replaced with lackluster memories you cry, your screams play in your empty room
It's even harder to speak when everything you say just comes out wrong.
- BlizzardBeast
- XnegativeX
- Contacteer:
Eigenlijk had ik verwacht dat The Curse nog meer death metal invloeden zou hebben en nog harder zou zijn dan Suicide notes and butterfly kisses. Maar totaal tegen mijn verwachtingen in kent The Curse juist meer emo- en hardcore invloeden. De songs zijn beter uitgewerkt, de melodieen komen meer tot hun recht en de emotie staat nog meer op de voorgrond.
Het duurde even voordat ik hem helemaal kon waarderen maar dan is het ook geen erg gave plaat. Heerlijk ook om soms van die woeste beatdowns door zo'n melodieus nummer te horen.
Het duurde even voordat ik hem helemaal kon waarderen maar dan is het ook geen erg gave plaat. Heerlijk ook om soms van die woeste beatdowns door zo'n melodieus nummer te horen.
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
xxx
misschien komt dat omdat je de mp3 hebt van het nummer (at least i know im a sinner) waarop DBS-zanger meezingt..RingWorm schreef:Ken alleen een paar mp3's van suicide notes and butterfly kisses, doet me erg aan Death by Stereo denken.

sweet graveyard here we come
-
- XnegativeX
- Contacteer:
Zijn er ondertussen al meer mensen die The Curse hebben gehoord? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe de, niet echt allerdaagse, mix van metalcore, zweedse death metal en gothic rock valt bij de "gemiddelde metalhead".
Dat heb jij wel meer he.XnegativeX schreef:Ik vond het eerst een beetje een moeilijk album om in te komen. Maar nu ben ik er echt helemaal aan verslaafd.
*snik* Wat een juweeltje.

Ja, Atreyu is zeer gaaf, ik heb een paar nummers op compilaties gehoord en een videoclip van de band gezien, gave muziek dat wel.
Ik heb er helaas nog niets van kunnen kopen aangezien ik een beetje verzuip in goede cd's die ik nog moet kopen.
- XnegativeX
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Re: atreyu
A7X is wat sneller en harder, hier zitten een hoop rustige stukjes tussen, en dat doen het em nou net.triforce schreef:ik vind het maar een zeikplaat.
Het is niet onaardig, maar Avenged Sevenfold doet het 10x beter.
Maar ik moet zeggen dat ik wel liever A7X heb.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey
- Gary Busey
- xnightcrawlerx
- Contacteer:
ik vind Avenged Sevenfold meer moderne heavy metal spelen..
waar in de hell ik Atreyu moet plaatsen weet ik echt niet. wel erg vet. en op Pressure fest '03 waren ze super goed iig!
ik heb alleen die 'suicide notes..' LP. 2e album heb ik op mp3s, maar dat is zo kut luisteren. wat ik er tot nu van ken vind ik zekers cool.
waar in de hell ik Atreyu moet plaatsen weet ik echt niet. wel erg vet. en op Pressure fest '03 waren ze super goed iig!
ik heb alleen die 'suicide notes..' LP. 2e album heb ik op mp3s, maar dat is zo kut luisteren. wat ik er tot nu van ken vind ik zekers cool.
sweet graveyard here we come
- XnegativeX
- Contacteer:
Re: atreyu
Hoewel ik Avenged sevenfold erg lekker vind, vind de laatste plaat van Atreyu toch beter dan de laatste plaat van A7X. Waarom?triforce schreef:ik vind het maar een zeikplaat.
Het is niet onaardig, maar Avenged Sevenfold doet het 10x beter.
1) Omdat ik jou gewoon op de kast wil hebben.
2) Omdat The Curse gewoon sterkere nummers heeft. Het steekt allemaal net wat beter in elkaar.
Verder vind ik beide bands ook niet echt met elkaar vergelijkbaar. Atreyu is meer "emo" terwijl Avenged sevenfold meer de pure metal kant op trekt.