Isis - Panopticon
Schop! Want ik kan niet slapen..
Daarom struin ik maar een aantal topics op het forum af om te kijken of er nog wat muziek naar mijn smaak tussen zit. En voor zover ik me kan herinneren wordt er over dit album alleen maar positief gepraat, dus kan ik natuurlijk niet achterblijven met luisteren.
Op dit moment dringen de duistere klanken van Backlit via een koptelefoon mijn hoofd binnen. Perfecte muziek op dit uur van de nacht. Ondanks de afwisselend harde en rustige gedeelten in het nummer heeft het een zeer rustgevende uitwerking op me en dat is precies wat ik nu kan gebruiken. Alleen al door Backlit ben ik benieuwd geworden naar de rest van Panopticon en zijn twee voorgangers.
Aan Neurosis moet ik trouwens ook nog eens de nodige aandacht schenken.
Daarom struin ik maar een aantal topics op het forum af om te kijken of er nog wat muziek naar mijn smaak tussen zit. En voor zover ik me kan herinneren wordt er over dit album alleen maar positief gepraat, dus kan ik natuurlijk niet achterblijven met luisteren.
Op dit moment dringen de duistere klanken van Backlit via een koptelefoon mijn hoofd binnen. Perfecte muziek op dit uur van de nacht. Ondanks de afwisselend harde en rustige gedeelten in het nummer heeft het een zeer rustgevende uitwerking op me en dat is precies wat ik nu kan gebruiken. Alleen al door Backlit ben ik benieuwd geworden naar de rest van Panopticon en zijn twee voorgangers.
Aan Neurosis moet ik trouwens ook nog eens de nodige aandacht schenken.
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Bedankt voor de tips, ik zal eens aan het downloaden slaan. Mijn mening volgt nog in het daarvoor bestemde topic.iscariah schreef:@Vlammy: van Neurosis zijn The Eye Of Every Storm, A Sun That Never Sets en Times Of Grace zeer aan raden.
De samenwerking met de deerne Jarboe, bekend van Swans, is ook zeer aan te raden. FANTASTISCHE CD
- TELEPETHERION
- Contacteer:
Godflesh is gesplit en Justin K. Broadrick gaat nu verder met Jesu.Equinox schreef: is godflesh nu Jesu ofzo?
Green had Godflesh verlaten en Justin voelde dat hij zonder Green niet kon verder gaan en dat Godflesh zijn creativiteit begon te beperken.
Jesu is een Dromerige Drone band met invloeden uit Industrial/Ambient.
Volgens mij kun je dat zo opdreunen!iscariah schreef:[..]
Godflesh is gesplit en Justin K. Broadrick gaat nu verder met Jesu.
Green had Godflesh verlaten en Justin voelde dat hij zonder Green niet kon verder gaan en dat Godflesh zijn creativiteit begon te beperken.
Jesu is een Dromerige Drone band met invloeden uit Industrial/Ambient.

Heb trouwens een cd van Neurosis binnen (The Eye Of Every Storm), zal hem straks eens gaan beluisteren.
Als je die Neurosis goed vind dan zal je Jesu ook wel goed vinden, ze hebben dezelfde atmosfeer.Vlammy schreef:[..]
Volgens mij kun je dat zo opdreunen!![]()
Heb trouwens een cd van Neurosis binnen (The Eye Of Every Storm), zal hem straks eens gaan beluisteren.
Btw: herinner XniggaX er dan eens aan dat hij de Jesu - s/t nog altijd moet kopen.

Edit: En dat hij nog een nummer van <Code> moet rippen voor mij.

Van Jesu ken ik alleen nog maar het nummer Heartache, duurt 20 minuten of zoiets? Die klinkt wel zwaar oké in elk geval. Als ik verder iets van ze probeer te downloaden krijg ik allemaal resultaten met Jesus dus dat schiet niet echt op.iscariah schreef:[..]
Als je die Neurosis goed vind dan zal je Jesu ook wel goed vinden, ze hebben dezelfde atmosfeer.
Btw: herinner XniggaX er dan eens aan dat hij de Jesu - s/t nog altijd moet kopen.![]()

Ik zorg er wel voor dat Neggie die cd koopt, dan mag ik hem vast wel een keer van hem lenen.
Ja, dat is van de Heartache EP.Vlammy schreef:[..]
Van Jesu ken ik alleen nog maar het nummer Heartache, duurt 20 minuten of zoiets? Die klinkt wel zwaar oké in elk geval. Als ik verder iets van ze probeer te downloaden krijg ik allemaal resultaten met Jesus dus dat schiet niet echt op.![]()
Ik zorg er wel voor dat Neggie die cd koopt, dan mag ik hem vast wel een keer van hem lenen.
Nummer duurt 20 minuten ofzo en het tweede nummer Ruined ook.
Maar die EP was meer bedoelt als een experimentje.
Jesu - s/t is voor mij het echte werk, duurt zowat 75 minuten.
Ik vind de s/t gaver maar bepaalde personen, TELEPETHERION, vinden de Heartache EP gaver.
Sounds like a plan to me.

- Hieronimus
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... tings=true
Na een minuut begint de shizzle.
Godver, wat wil ik die lui graag live zien. Gaafgaafgaaf.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Gekregen van BlizzardBeast? hehe.Hieronimus schreef:http://svt.se/svt/road/Classic/shared/m ... tings=true

- Hieronimus
Ik word een beetje moe van dat gepose van je, eigenlijk. Op z'n tijd wel grappig, maar ik weet heus al wel dat jij hier op het forum het meeste verstand hebt van dat soort bands. En een ego-boost heb je al zat gekregen, dus krijg wat.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Chucknorris
- the true Thorko
Kom je aandacht tekort?Hieronimus schreef:Ik word een beetje moe van dat gepose van je, eigenlijk. Op z'n tijd wel grappig, maar ik weet heus al wel dat jij hier op het forum het meeste verstand hebt van dat soort bands. En een ego-boost heb je al zat gekregen, dus krijg wat.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
Na het zien van dat optreden wil ik ze weer dolgraag live zien. Heb erg genoten in 013 en Paradiso dit jaar.
Overigens, voor diegene die het nog niet weten, http://www.fabchannel.com heeft het optreden in Paradiso eerder dit jaar online staan. Helaas komt daar het geluid, dat in live wel goed was, niet erg goed uit de verf.
Overigens, voor diegene die het nog niet weten, http://www.fabchannel.com heeft het optreden in Paradiso eerder dit jaar online staan. Helaas komt daar het geluid, dat in live wel goed was, niet erg goed uit de verf.
- Hieronimus
Ik baal als een stekker dat pas tot me doordrong hoe gaaf Isis is toen die concerten allang en breed de revue gepasseerd waren, dammit.Maerten schreef:Na het zien van dat optreden wil ik ze weer dolgraag live zien. Heb erg genoten in 013 en Paradiso dit jaar.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- the true Thorko
- Hieronimus
Ok, dat soort opmerking mag. Gezien ze volledig terecht zijn. Carry is echt bloody briljant.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- Hieronimus
- Hieronimus
Ook een aardig bandje ja. Stonden toch ook eerst in hun voorprogramma?
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
Ja fok!
Ik heb pas een dik jaar Oceanic liggen en die is ondertussen doorgedrongen tot mijn alltime top10 (tenminste, de laatste poging die ik heb gedaan omdat ik die moest invullen op musicmeter.nl). Ik zet Oceanic zelfs boven Neurosis en Cult of Luna, en ik weet nieteens waarom. Het is pure aantrekkingskracht.
En ik heb pas vandaag, na bijna 1,5 jaar Panotpicon aangeschaft. Ben nu ademloos aan het luisteren. Wow!
Ik heb pas een dik jaar Oceanic liggen en die is ondertussen doorgedrongen tot mijn alltime top10 (tenminste, de laatste poging die ik heb gedaan omdat ik die moest invullen op musicmeter.nl). Ik zet Oceanic zelfs boven Neurosis en Cult of Luna, en ik weet nieteens waarom. Het is pure aantrekkingskracht.
En ik heb pas vandaag, na bijna 1,5 jaar Panotpicon aangeschaft. Ben nu ademloos aan het luisteren. Wow!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]
http://ipecac.com/audio/081.mp3
track is called 'Dulcinea' its track 3 from the album 'in the absence of truth' out Oct 31.
track is called 'Dulcinea' its track 3 from the album 'in the absence of truth' out Oct 31.
Link lijkt hier dood te zijn, echter ook op hun myspace staat het nummer: http://www.myspace.com/sgnl05
- Hieronimus
Héél erg gaaf nummer, beter dan alles van Panopticon, dus ik heb goede hoop voor 't nieuwe album. 

Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
en wat vinden we vn In the Absence of truth? De eerste 2 luisterbeurten maakten me diep ongelukkig. Ik was zwaar teleurgesteld, in tegenstelling tot de nieuwe Cult of Luna die me vanaf de eerste noten bij mijn lurven greep en heeft nogsteeds dezelfde impact. Tegen de tijd dat in the Absence of truth was afgelopen was ik zwaar teleurgesteld. Als groot liefhebber van Oceanic (een plaatsje in mn top10) was het ronduit saai te noemen en had ik nieteens in de gaten datde plaat was afgelopen. De harde stukken klinken mat, de growls komen niet mooi uit de verf en ik was al geen groot fan van Aaron's cleane zang.
gelukkig heb ik, zeker 5 luisterbeurten in één dag later, mijn mening wat bijgesteld. De Ik moet het gewoon niet horen met Oceanic of Celestial in mijn achterhoofd. Dan valt het allemaal reuze mee. Ik wete zeker dat het geen topper gaat worden. En IMo de minste in hun discogr. maar niet slecht
gelukkig heb ik, zeker 5 luisterbeurten in één dag later, mijn mening wat bijgesteld. De Ik moet het gewoon niet horen met Oceanic of Celestial in mijn achterhoofd. Dan valt het allemaal reuze mee. Ik wete zeker dat het geen topper gaat worden. En IMo de minste in hun discogr. maar niet slecht
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik kom er nog ene keer op terug want ik weet precies wat me stoord. De plaat is muzikaal gezien top; de rustige stukken komen heel mooi uit de verf en het is allemaal niet zo gepolijst als op Panopticon (IMO). De harde stukken echter hebben het zelfde makement als Leviathan van Mastodon, namelijk dat ze zéér goed waren geweest als ze niet waren afgemat; zowel de growls als de gitaarmuren. het klinkt slap en afgevlakt en dat is zonde. Ik irriteer me aan Aaron's growls, iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. net als leviathan is een hoog Matt Bayles olume verplicht om dit mankement te overschreeuwen, maar dat kan nu eenmaal niet altijd. Zónde want een 'oceanic' productie had het een topper gemaakt.
of ik zeik gewoon veel te veel over producties
of ik zeik gewoon veel te veel over producties
- Parabellum
Is die al uit dan? Ik heb de vinyl in elk geval gepre-ordered, maar die wordt pas verstuurd over twee weken. Ik vrees er eigenlijk wel voor, want Panopticon vond ik ook al heel wat zwakker dan Oceanic. Maar aangezien het toch weer een of ander speciaal kleur vinyl is zal ik hem wel kwijtgeraken als hij tegenvalt.