BLAZE & Powervice, 04-12 Goudvishal, Arnhem

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
IROn

BLAZE & Powervice, 04-12 Goudvishal, Arnhem

Bericht door IROn » zo okt 16, 2005 12:52 pm

Afbeelding

4 December in de Goudvishal in Arnhem, met Powervice als support! Ik ben hoe dan ook aanwezig.

EDIT: En Methusalem ook dus.

www.planetblaze.com
www.powervice.com
www.goudvishal.nl
Laatst gewijzigd door IROn op zo nov 27, 2005 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Rene

Bericht door Rene » zo okt 16, 2005 1:23 pm

Ik sla een keertje over.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo okt 16, 2005 1:51 pm

Blaze? Nee dankje.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Rene

Bericht door Rene » zo okt 16, 2005 2:55 pm

Het is anders wel een goede live-act.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma okt 17, 2005 8:53 am

Hmmm, dat mag ik niet missen.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

dako

Bericht door dako » ma okt 17, 2005 4:40 pm

Nee, ik ook niet.

Al plannen voor het vervoer, jij?
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma okt 17, 2005 4:41 pm

Damn, hier wil ik ook wel bij zijn.

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » ma okt 17, 2005 4:45 pm

dako schreef:Nee, ik ook niet.

Al plannen voor het vervoer, jij?
Nope. Waarschijnlijk moet ik ergens een slaapplekske regelen. Maar dat zie ik dan wel.

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo nov 27, 2005 3:20 pm

Zo, hier maar verder dan. Of ik erbij ben hangt er nog vanaf. Powervice en Methusalem zijn zeer goede openers en Blaze heb ik ook nog nooit gezien. We zien nog wel.

IROn

Bericht door IROn » zo nov 27, 2005 3:22 pm

Jep. Ik heb al een promotieposter hiervan gescoord gisteren op de AMM, gaaf en groot.

Man, ik heb zin in Blaze. Hoe vaker is het luister, hoe gaver het wordt.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo nov 27, 2005 4:44 pm

Vreemd genoeg kon men Blaze pas op waarde schatten toen die solo begon. Hoe goed hij zijn best ook heeft gedaan bij Maiden (optreden in Rotterdam 1998 was helemaal níet slecht), het was bijna een onmogelijke opgave Dickinson te vervangen. Als je je dan revanceert met uitstekende solo-albums (sterke songs, binnen capiciteit goed gezongen) dan ben je wat mij betreft een held!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » zo nov 27, 2005 9:19 pm

Rebellion666 schreef:Vreemd genoeg kon men Blaze pas op waarde schatten toen die solo begon. Hoe goed hij zijn best ook heeft gedaan bij Maiden (optreden in Rotterdam 1998 was helemaal níet slecht), het was bijna een onmogelijke opgave Dickinson te vervangen. Als je je dan revanceert met uitstekende solo-albums (sterke songs, binnen capiciteit goed gezongen) dan ben je wat mij betreft een held!
Overigens, in welke band speelde jij dan? (over wat je in het vorige topic zei).

IROn

Bericht door IROn » zo nov 27, 2005 10:04 pm

Rebellion666 schreef:Vreemd genoeg kon men Blaze pas op waarde schatten toen die solo begon. Hoe goed hij zijn best ook heeft gedaan bij Maiden (optreden in Rotterdam 1998 was helemaal níet slecht), het was bijna een onmogelijke opgave Dickinson te vervangen. Als je je dan revanceert met uitstekende solo-albums (sterke songs, binnen capiciteit goed gezongen) dan ben je wat mij betreft een held!
Dat is een kwestie van verder kijken dan je neus lang is. Ik heb alleen The X-Factor, en die is geniaal. Er staan echt geweldige nummers op, ook al is het anders dan de andere maidenalbums.

Probleem met Blaze is dat als je Brucenummers door hem uitgevoerd hoort, je altijd een gemengd gevoel krijgt. Soms is het niet slecht(Heaven Can Wait, Afraid To Shoot Strangers. Soms ook wel, The Trooper en NOTB) maar het is lang niet zo geweldig als Bruce. Daarom vind ik het ook gaaf dat Blaze tegenwoordig ook nog nummers uit zijn Maidenperiode speelt. Het publiek vind het gaaf, het is een deel van zijn verleden en hij vind het zelf ook geweldig, dus waarom zou hij niet? Het enigste wat ik aan te merken zou kunnen hebben is dat je dan toch duidelijk niet de echte gitaristen hebt, maar dat is overkoombaar, hij speelt toch grotendeels zijn eisen nummers. En gelukkig maar, want die zijn meestal uitermate gaaf.

Goudvishal
Contacteer:

Bericht door Goudvishal » ma nov 28, 2005 12:09 pm

Afbeelding

Meer info en reserveren op de site van De Goudvishal
De Goudvishal
Postadres: Postbus 251 6800 AG Arnhem
Concert info & reserveringen: 026 4457683
info@goudvishal.nl

Bezoek ook onze website www.goudvishal.nl

Rene

Bericht door Rene » ma nov 28, 2005 2:56 pm

Lekker ouwe foto. Het enige bandlid dat nog over is, is Blaze.

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » ma nov 28, 2005 4:02 pm

Aanwezig.

IROn

Bericht door IROn » za dec 03, 2005 11:25 pm

Morgen dus!

Aan de reacties hier te lezen gaat het niet heel druk worden, wat erg jammer is aangezien het gaaf, gaver, gaafst gaat worden. Eigenlijk verplicht voor iederen Heavy/Powerfan, maar ja.

dako

Bericht door dako » zo dec 04, 2005 10:50 am

Ja, ik zit een beetje krap in tijd, geld en vervoer.
Volgend jaar beter.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo dec 04, 2005 12:33 pm

Was er ook supergraag heengegaan (vooral om bandmaatje David Marcelis te zien optreden. Als is Blaze natuurlijk ook erg vet).

Maar het is in fuckin' zwolle. En dat ga ik allemaal niet redden op zo'n zondag-avond. ERG jammer dus.

IROn

Bericht door IROn » zo dec 04, 2005 2:01 pm

Zwolle? Arnhem vielleicht?

Rene

Bericht door Rene » ma dec 05, 2005 7:11 pm

En, hoe was het?

Deathwish

Bericht door Deathwish » ma dec 05, 2005 10:45 pm

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar.

ik stamp je kapot
Contacteer:

Bericht door ik stamp je kapot » di dec 06, 2005 1:57 pm

het was NIET druk!!!

goed, ik kwam eerlijk gezegt ook alleen maar om ff de trage tergureis uit Zwitserland er uit te zuipen en dus niet voor de bands, dus..

...goed, ik kwam binnen toen Blaze begon...

en tsja,

het is niet mijn muziek, maar de man had er wel zin in..

geen idee welke nummers die speelde, ken hem niet, maar hij zette een aardige show neer, mensen klapten mee en zongen wat mee..

tsja, die iron maiden achtige hevay metal is zeker neit mijn ding...

andere 2 bands niet gezien, maar bezoekers wisten me te vertellen dat Powervice ( de eerste band) ernom goed was en dat die methusalem (de tweede band) enorm jammer was, met een zanger die er andere normen qua zuiver zingen op na hield en nogal aparte poseer manier had....

anyway, de sfeer was relaxt, en dj iwan draaide zeer fijne oude krakers...

en ik was na 3 biertjes flink over de kop...
HE GOT A SHEATH MADE OF PLASTIC....

GRABS IT OVER HIS HEAD....

FOURTY GALLONS OF PETROL....

GONNA BURN YOU ALL DEAD....

Deathwish

Bericht door Deathwish » di dec 06, 2005 5:34 pm

Shit, is Methusalem er zo op achteruit gegaan met die nieuwe zanger?
Laatste keer dat ik ze hier in Friesland zag was het GEWELDIG goed.

IROn

Bericht door IROn » vr dec 09, 2005 12:47 pm

Inderdaad, het was ontiegeglijk rustig, zo erg heb ik het in de GVH nog nooit meegemaakt. Pijnlijk om te moeten zien hoe onpopulair echte heavy metal in Nederland tegenwoordig nog is...

Maar afijn, het was ondanks dat wel ontzettend fakking geweldig gaaf! Vooraf stonden we nog buiten een Big King-hamburger naar binnen te werken, komt daar opeens zomaar Blaze naar buiten lopen, even hallo zeggend en hop, de tourbus in! Een van onze grote helden, zomaar in onze eigen Goudvishal, wat een ervaring.

Het enige voordeel van het gebrek aan publiek was de vrije doorgang richting de bar, dus het bier ging er wel in. Leuke DJ ook, leuk waren de wat onbekendere nummertjes als Sledgehammer - Sledgehammer, en ook Blitzkrieg, Metal Church, Maiden en Accept werden gedraaid.

Toen Powervice begon was er nog steeds geen hond, dus we hebben maar geprobeert het gat voor het podium wat op te vullen. Jammer overigens, want ze speelden echt geweldig. Wat heeft die zanger toch een wereldstem en speciale complimenten voor de drummer, die zat zich echt helemaal kapot te spelen, fenomenaal om te zien. Ik was nog van plan om de demo te kopen na afloop, maar na Blaze bleek hun stand al weg te zijn! Minpuntje, niet zo'n heel handige actie.

Methusalem beviel me ook heel goed, met name door de geweldige gitaristen. Ik vond de zanger trouwens niet eens heel slecht, alleen die valse noten moeten er wel even uit. Gespeelde nummers waren onder andere: Armed With Axes, We're riding out, Helepolis, Heavy Metal Gods, Frisian Metal Warriors, Sentenced to Rock.

Hierna was de zaal al wat meer gevuld gelukkig, zodat het er enigszins acceptabel uitzag. We stonden helemaal vooran tegen het podium, wat gaaf was TOTDAT ze de setlists gingen neerleggen, fijn exact voor ons. Ik heb altijd graag wat verassingen, dus we hebben maar geprobeert de andere kant op te kijken.

Wel, de italianen kwamen het podium op.... en was rook, en opeens was daar BLAZE!!!!! De man begon met spelen... en we wisten dat het goed was. Echt, Blaze speelde geweldig strak, de zang was ook geweldig, het knalde echt van het podium. Ondanks de matige opkomst stond Dhr. Bayley te heerschen alsof hij Ahoy had uitverkocht. Vooral de interactie met de fans was erg goed, vele mensen kregen een hand of mochten even meezingen, heerlijk. De setlist was als volgt:

Alive
Kill & Destroy
Virus
Ghost in the Machine
Silicon Messiah
Ten Seconds
2AM
Stare at the Sun
Hollow Head
Life & Death
Sign of the Cross (!!!!!!!!!)
Will to Win
Indentity
Futureal

En toen vertelde Blaze ons dat we even moesten denken dat we op een groot festival waren en dat de band nu van het podium afging en wer terugkwam voor een toegift waar wij om schreeuwden, aangezien die niet helemaal mogelijk was in ons kleine zaaltje. Oftewel, ze gingen gelijk door.

Tenth Dimension
Man On The Edge
Born as a Stranger

Ik was dus helemaal tevreden, al mijn favoriete nummer werden gespeeld, PLUS nog een stel gave van Maiden!

Kortom ik heb ontzettend genoten, en ik ga de volgende keer zeker weer.
NA afloop liet Blaze zien hoe erg hij op zijn fans gesteld is, want hij ging aan de merch tafel zitten, en handtekeningen uitdelen aan iedereen (Ik heb een gesigneerde poster en mijn backpatch laten signeren) en met iedereen die wilde op de foto. Geweldige kerel.

Klein puntje van kritiek, is dat het geluid echt te hard stond, helemaal als je vooraan stond. Maar ondanks dat kan ik slechts concluderen:

BLAZE IS THE MESSIAH!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr dec 09, 2005 12:54 pm

Damn, wat had ik er graag bij willen zijn. :(

hammer
Contacteer:

Bericht door hammer » vr dec 09, 2005 7:09 pm

inderdaad wederom een erg gave show!
Heb mij ook erg vermaakt! 8)
www.bajvan-agency.nl // www.myspace.com/bajvan

X-plorer
Contacteer:

Bericht door X-plorer » za dec 17, 2005 4:23 pm

Over de reacties hier geplaatst op Blaze kan ik niets aanmerken maar over de 2 eerder bands Powervice en Methusalem: Ik vond Powervice het bij lange na niet halen bij Methusalem. Powevice mist vooral uitstraling. De zanger durft (van de zenuwen ?) niet naar het publiek te kijken dus zijn blik gaat van het plafond naar de grond naar zijn sigaretje wat echt waardeloos is voor een frontman. Dit was ook al zo op graspop waar hij was met stormryder (of was het nu stormwind?) dus dat lag niet aan een slechte avond ofzo. Bovendien zag de bassist eruit als een ongeïtereseerde zwerver met een basgitaar in zijn hand. Ik weet niet of dit gewoon niet zijn avond was ofzo maar hij kwam niet bepaald over als iemand die een metalshow aan het geven was. Wel weer pluspunten verdient Powervice voor het enthiousiaste en goede spel van de gitaristen die in tegenstelling tot de eerder genoemde zanger en bassist wel uitstraling hadden. Ook de drummer deed het heel behoorlijk.

Methusalem had WEL de nodige uitstraling en enthiousiasme. Wel was nog te merken dat ze nog maar net op tour waren en maar enkele weken gezamelijke voorbereiding hadden gehad maar goed dat was niet storend erg. Bovendien, valse noten? weinig kans frans, ik stond vooraan en en heb toch zeker wel het nodige muzikale gevoel om zoiets te horen en nee, ik heb niet of nauwelijks vals noten gehoord.

Ik heb gesproken 8)
'Open wide the gates of Hell and come forth from the abyss
By these names: Satan, Leviathan, Belial, Lucifer...'

IROn

Bericht door IROn » zo dec 18, 2005 10:11 pm

Tsja, die zanger van Powervice is nou eenmaal zo denk ik, tikkeltje eigenaardig maar wel erg goed vind ik.

Plaats reactie