Bericht
door IROn » vr dec 09, 2005 12:47 pm
Inderdaad, het was ontiegeglijk rustig, zo erg heb ik het in de GVH nog nooit meegemaakt. Pijnlijk om te moeten zien hoe onpopulair echte heavy metal in Nederland tegenwoordig nog is...
Maar afijn, het was ondanks dat wel ontzettend fakking geweldig gaaf! Vooraf stonden we nog buiten een Big King-hamburger naar binnen te werken, komt daar opeens zomaar Blaze naar buiten lopen, even hallo zeggend en hop, de tourbus in! Een van onze grote helden, zomaar in onze eigen Goudvishal, wat een ervaring.
Het enige voordeel van het gebrek aan publiek was de vrije doorgang richting de bar, dus het bier ging er wel in. Leuke DJ ook, leuk waren de wat onbekendere nummertjes als Sledgehammer - Sledgehammer, en ook Blitzkrieg, Metal Church, Maiden en Accept werden gedraaid.
Toen Powervice begon was er nog steeds geen hond, dus we hebben maar geprobeert het gat voor het podium wat op te vullen. Jammer overigens, want ze speelden echt geweldig. Wat heeft die zanger toch een wereldstem en speciale complimenten voor de drummer, die zat zich echt helemaal kapot te spelen, fenomenaal om te zien. Ik was nog van plan om de demo te kopen na afloop, maar na Blaze bleek hun stand al weg te zijn! Minpuntje, niet zo'n heel handige actie.
Methusalem beviel me ook heel goed, met name door de geweldige gitaristen. Ik vond de zanger trouwens niet eens heel slecht, alleen die valse noten moeten er wel even uit. Gespeelde nummers waren onder andere: Armed With Axes, We're riding out, Helepolis, Heavy Metal Gods, Frisian Metal Warriors, Sentenced to Rock.
Hierna was de zaal al wat meer gevuld gelukkig, zodat het er enigszins acceptabel uitzag. We stonden helemaal vooran tegen het podium, wat gaaf was TOTDAT ze de setlists gingen neerleggen, fijn exact voor ons. Ik heb altijd graag wat verassingen, dus we hebben maar geprobeert de andere kant op te kijken.
Wel, de italianen kwamen het podium op.... en was rook, en opeens was daar BLAZE!!!!! De man begon met spelen... en we wisten dat het goed was. Echt, Blaze speelde geweldig strak, de zang was ook geweldig, het knalde echt van het podium. Ondanks de matige opkomst stond Dhr. Bayley te heerschen alsof hij Ahoy had uitverkocht. Vooral de interactie met de fans was erg goed, vele mensen kregen een hand of mochten even meezingen, heerlijk. De setlist was als volgt:
Alive
Kill & Destroy
Virus
Ghost in the Machine
Silicon Messiah
Ten Seconds
2AM
Stare at the Sun
Hollow Head
Life & Death
Sign of the Cross (!!!!!!!!!)
Will to Win
Indentity
Futureal
En toen vertelde Blaze ons dat we even moesten denken dat we op een groot festival waren en dat de band nu van het podium afging en wer terugkwam voor een toegift waar wij om schreeuwden, aangezien die niet helemaal mogelijk was in ons kleine zaaltje. Oftewel, ze gingen gelijk door.
Tenth Dimension
Man On The Edge
Born as a Stranger
Ik was dus helemaal tevreden, al mijn favoriete nummer werden gespeeld, PLUS nog een stel gave van Maiden!
Kortom ik heb ontzettend genoten, en ik ga de volgende keer zeker weer.
NA afloop liet Blaze zien hoe erg hij op zijn fans gesteld is, want hij ging aan de merch tafel zitten, en handtekeningen uitdelen aan iedereen (Ik heb een gesigneerde poster en mijn backpatch laten signeren) en met iedereen die wilde op de foto. Geweldige kerel.
Klein puntje van kritiek, is dat het geluid echt te hard stond, helemaal als je vooraan stond. Maar ondanks dat kan ik slechts concluderen:
BLAZE IS THE MESSIAH!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...