Death Metal V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za dec 10, 2005 2:12 pm

Soulcollector schreef:[..]

back from the grave is toch gewoon een soort best of met wat extra's?
fiendish regression is inderdaad erg vet, draai em ook vaak. je moet Into the grave/Tremendous pain maar es proberen.
Voor zover ik weet bestaat Back from the grave gewoon geheel uit nieuw materiaal hoor. Anders zijn het wel een paar hele fijne extra's die ze van mij al veel eerder uit hadden mogen brengen.
Gr. Dracula schreef:[..]

Ik ben niet bijster goed bekend met alle releases van Grave maar van wat ik ken vind ik Into The Grave het beste album. Heel cliche misschien maar dat album is verdomme smerige Zweedse old-school death in pure vorm. Meestal ben ik niet zo van "vroegah" maar inzake Grave liggen de zaken net even anders.

Hoewel ik hun laatste schijf ook zeer kan waarderen.
Into the grave heb ik ooit eens oppervlakkig geluisterd maar die kwam nogal saai op mij over. Hij klonk inderdaad erg ranzig maar ik miste de korte, hakkende gitaarstukken die Back from the grave en Fiendish regression wel kennen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » zo dec 11, 2005 1:28 pm

@neg: ik snap de verwarring. bij de limited edition zit eerder materiaal. ik ga back from the grave maar es goed luisteren dus. verder moet je into the grave nog een kans geven. aangezien het album tig jaar eerder is gemaakt dan degenen die jij noemt klinkt het natuurlijk niet precies hetzelfde, maar het album zit volgestouwd met de typische old school riffs die je zo oppakt en in je kop blijven hangen. na het luisteren blijf je nog uren licht meeknikken.

verder, het canadese Martyr duikt binnenkort weer de studio in. na het, ironisch genoeg, hoopvolle Hopeless Hopes en het bruut hakkende maar technische Warp Zone, maken ze zich nu klaar voor hun 3e full-length. en zoals het eruit gaat zien, stijgen ze wederom boven hun vorige werk uit.
nu hebben ze een pre-production nummer op hun site gezet, genaamd Havoc. dit album beloofd een waar festijn met blastbeats, plotselinge tempowisselingen en ratelende bassdrums te worden.

havoc: http://www.core-designs.org/martyr/audi ... _havoc.mp3
bandsite: http://www.martyr-canada.com/
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo dec 11, 2005 2:09 pm

XnegativeX schreef:[..]

Into the grave heb ik ooit eens oppervlakkig geluisterd maar die kwam nogal saai op mij over. Hij klonk inderdaad erg ranzig maar ik miste de korte, hakkende gitaarstukken die Back from the grave en Fiendish regression wel kennen.
Ja, daar heb je opzich wel een punt maar desondanks ga ik voor Into The Grave.
Die cd is wellicht minder agressief maar zo ontzettend donderend...

Over agressief gesproken: is men hier al bekend met Arsebreed?

Dat is een betrekkelijk nieuwe Nederlandse DM-band, hoewel enkele leden van Arsebreed eens de band Bloodcum beheerden.

Dit jaar is hun debuut Munching The Rotten uitgekomen. En dat is geen misselijk schijfje als u het mij vraagt. Superopgefokt, snel, de vonken vliegen alle kanten op. In het begin deed die band mij een beetje aan Prostitute Disfigurement denken maar Arsebreed heeft een heel eigen gitaargeluid die je in elk nummer goed terug kan herkennen.

Hele interessante nieuwkomer, dit.

Voor meer info van mijn hand:

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2277

Site:

http://www.bloodcum.nl/
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Jesper

Bericht door Jesper » zo dec 11, 2005 4:53 pm

Stabbed In The Arse!
Heus.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » wo dec 14, 2005 11:36 am

Ik heb gister voor de tweede keer Mental Funeral van Autopsy geluisterd, en in tegenstelling tot de eerste keer vod ik het helemaal niet zo saai klinken. Ik denk dat dit typisch een plaat is die ik gewon vaker moet draaien voor ik 'm goed ga vinden

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 14, 2005 12:06 pm

Darth Vader schreef:Ik heb gister voor de tweede keer Mental Funeral van Autopsy geluisterd, en in tegenstelling tot de eerste keer vod ik het helemaal niet zo saai klinken. Ik denk dat dit typisch een plaat is die ik gewon vaker moet draaien voor ik 'm goed ga vinden
'niet helemaal zo saai'

het is een geweldig smerig schijfje!!

en grave, hun debuut is een grote klassieker, daarna zakte het totaal in, en de twee laatste comebackplaten zijn dan weer wel te pruimen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo dec 14, 2005 12:28 pm

Autopsy valt bij mij nog steeds onder een van de beste old school death metalbands, en dan vooral het geniale Mental Funeral. Die worden door mij al snel in een adem genoemt met Effigy of the Forgotten en Clandestine, Toch wel de drie betere in mijn ogen...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 14, 2005 12:36 pm

Kristof schreef:[..]

'niet helemaal zo saai'

het is een geweldig smerig schijfje!!

en grave, hun debuut is een grote klassieker, daarna zakte het totaal in, en de twee laatste comebackplaten zijn dan weer wel te pruimen
Bullshit op beide fronten.

Autopsy is geestdodend saai. Ik begrijp echt niet waarom daar zoveel ophef over wordt gemaakt.

Grave heeft op hun laatste 2 platen echt stuiter goed werk neergezet.
En daarbij is You will never see... ook nog een geweldige plaat.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo dec 14, 2005 12:47 pm

Autopsy is geestdodend saai. Ik begrijp echt niet waarom daar zoveel ophef over wordt gemaakt.

Of Autopsy saai is of niet is puur gebaseerd op smaak. De een vind het gaaf en de ander niet, dat is nou eenmaal met alle muziek zo.

Last.fm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 14, 2005 3:19 pm

autopsy heeft veel sfeer en geweldige sound

ik zeg toch ook dat de twee laatste platen van Grave goed zijn? 'you will never see' is slap aftreksel van het debuut met mindere nummers en de platen daarna ging het zeker bergafwaarts tot het comeback album back from the grave

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do dec 15, 2005 12:53 pm

Menschen, lees ende huiver. Ik heb wieder een nieuwe ontdekking en het zou doodzonde zijn om deze hier niet te vermelden.

Namelijk Fearer.
Ja, ik weet het, het klinkt vrij suf en toen ik er aan begon had ik er ook niet echt een hoge pet van op. Al helemaal niet toen ik vernam dat ze uit Duitsland komen, deze heren. Want hoewel duitsers op zijn tijd een aardig potje kunnen rammen kan het ook de totaal andere kant op. Dus altijd afwachten.

Maar tuig, wat schetste mijn verbazing... "Backfire" van Fearer heerst simpelweg de pan uit. Teringhard, strijdlustig en vol geweld rost dit muziekje van intro naar outro en laat onderweg geen grasspietje staan.
Maar het mooie is dat "Backfire" behalve hard en bruut ook nog ontzettend interessant is. Fearer is een veelzijdige death metal-band. Ze doen van alles met gitaren, ook de vocalen varieren, aangepast aan de muzikale inslag. Het is echt de verrassing van de week voor mij.

Dit moet gehoord worden. Ook door u, dus aan het werk!

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

nuberus

Bericht door nuberus » do dec 15, 2005 1:06 pm

Heb net twee nummers gehoord, of dat genoeg is om e.a. goed te kunnen beoordelen is twijfelachtig. Maar afgaande op de twee nummers krijg ik geen slacht neigingen.
En de man zal heersen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do dec 15, 2005 1:12 pm

nuberus schreef:Heb net twee nummers gehoord, of dat genoeg is om e.a. goed te kunnen beoordelen is twijfelachtig. Maar afgaande op de twee nummers krijg ik geen slacht neigingen.
Je moet de cd in zijn geheel horen. Het is namelijk degelijk een concept-cd met echt een begin en een eind. Het is een bloederige strijd die wordt uitgevochten en man, wat wordt dat waanzinnig vertolkt middels de muziek.

Het is tevens ook een groeiplaat. Ik had `m al even liggen i.v.m. een review en zo nu en dan zet je `m eens op en denk je "ja, wel aardig". Maar van de week trof een kogel plots de juiste plek. En hard.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do dec 15, 2005 1:26 pm

Fearer, Tja. Ik heb ze live gezien en vond het allemaal vrij simpel en onorgineel klinken, Dat kan aan mij liggen en misschien klinkt het op cd vele malen gaver. Ik zal het eens opzoeken.

Last.fm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do dec 15, 2005 1:42 pm

Tja, ik ken slechts 1 cd van Fearer en dat is "Backfire". Die is eind dit jaar uitgekomen. Deze band heeft daaroor ook al een hele rits gemaakt dus het kan zijn dat die minder boeiend klinken.

Zowiezo weet ik wel zeker dat Fearer op cd anders klinkt dan live ( en andersom, uiteraard). Misschien niet per se beter/slechter, maar anders.

Live heb ik ze overigens (nog) niet gezien. Of niet bewust, dat is bij mij ook nog goed mogelijk.

nightwing

Bericht door nightwing » za dec 17, 2005 8:13 pm

godverdomme wat is Vital Remains toch tering gaaf heh, ik luister nu weer Dechristianize. Wat een gaaf album toch, oke Benton heeft gewoon een muur van een stem dat staat al vast. Dat laatste album van Deicide was ook weer moddervet dus.

Op na nieuwe werk, jammer dat die malloot niet meer bij Vital Remains zit.
www.last.fm/user/robenroll

V

Bericht door V » za dec 17, 2005 8:19 pm

nightwing schreef: Op na nieuwe werk, jammer dat die malloot niet meer bij Vital Remains zit.
Waar heb je dit nieuws vandaan? Dacht dat hij alleen niet mee ging touren in verband met Deicide verplichtingen.
[img]http://img112.imageshack.us/img112/9819/denirobanner1co.gif[/img]

nightwing

Bericht door nightwing » za dec 17, 2005 8:32 pm

o ik dacht dat die eruit was,dan weet ik het ook niet.
www.last.fm/user/robenroll

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za dec 17, 2005 9:45 pm

we zullen wel zien wie komende vital remains inzingt, ik hoop toch benton

vandaag was weer origin-dag, geweldige band toch, ben benieuwd of het live ook zo strak klinkt

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 20, 2005 8:37 pm

Gr. Dracula schreef:Menschen, lees ende huiver. Ik heb wieder een nieuwe ontdekking en het zou doodzonde zijn om deze hier niet te vermelden.

Namelijk Fearer...
De review klonk intrigerend. Deze band moet ik zeker eens checken.

Ik heb intussen Witness disposal program van Mangled ook op de kop weten te tikken. Gaaf schijfje! Waar ik Mangled vroeger een beetje het minder energieke broertje van Vomitory vond daar is Mangled nu meer richting grindcore getrokken. Het "minder energieke" is er helemaal af doordat de band echt als een gek knalt. Grindcore en zweedse death metal kruisen de degens met elkander op zeer smakelijke wijze.

Daarnaast heb ik nog een extra fijne ontdekking gedaan vorige week. Een Amerikaanse band genaamd Becoming the archetype. Deze band heeft net hun 2e album uit genaamd Terminate damnation. De muziek van Becoming the archetype is niet echt recht-toe-recht-aan death metal. Ik hoor een soort mengelmoes van technische death metal ala Cynic en Death, razende black metal passages, melodieuse death metal stukken en een brute metalcore infusie (denk aan Heaven shall burn achtige stukken).
Becoming the archetype is keihard, melodieus, emotioneel en progressief tegelijk. Absoluut een aanrader!!!
http://www.becomingthearchetype.com/

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » di dec 20, 2005 9:03 pm

Kristof schreef:we zullen wel zien wie komende vital remains inzingt, ik hoop toch benton
Ik hoop het ook. Zijn stem past gewoon perfect bij die muziek. ook hoop ik dat ze weer lekker veel melodiën gaan spelen. Is er trouwens al iets bekend over een volgend album?

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di dec 20, 2005 9:04 pm

Daarnaast heb ik nog een extra fijne ontdekking gedaan vorige week. Een Amerikaanse band genaamd Becoming the archetype.
Ik heb net hun site afgespeurd op zoek naar een mp3tje, maar het enige stukje muziek wat ik te horen krijg is ene kort fragmentje die de e-card vergezelt.
Best jammer want ik heb best het idee dat dit wel shizzle fur den Graave is.
Iig klonk het beetje wat ik heb kunnen horen behoorlijk opgefokt. Wordt vervolgd dit.

Inzake Mangled: wat vind jij ( en men in het algemeen) van de vocalenverandering? Ik moest daar in het begin heel erg aan wennen, met name omdat ik de zwaardere grunts doorgaans prefereer. Dat krijserige van de nieuwe Mangled past weliswaar wel totaal in het muzikale plaatje maar bij mij moest de hap nog wel even zakken.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di dec 20, 2005 9:07 pm

na dat intro moet je een flashpagina met een aantal links en een player bovenin krijgen, graaf. ben het nu aan het luisteren. het klinkt weer als kliekjesstampot, maar dat heb ik vaker bij bands. bij augury viel deze week ook opeens het kwartje.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di dec 20, 2005 9:08 pm

Ik ben behoorlijk fan van de nieuwe vokills. Die komen veel agressiever over zo. Ze halen je het bloed, op een positieve manier, onder je nagels vandaan.

En wat betreft Becoming the archetype...probeer dit eens:
http://www.purevolume.com/becomingthearchetype

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di dec 20, 2005 9:31 pm

Danke iedereen! Ik heb inmiddels het eea tot mij kunnen nemen.

Heel apart bandje dit. Ik vind het niet echt DM overigens maar meer een mengeling ( ja, eigenlijk zoals Neg het al zei) van van alles, hoewel DM wel nadrukkelijk aanwezig is in de benutte invloeden.

Ik vind het ook apart om te constateren dat het ene nummer bijvoorbeeld superhard is en een ander nummer bijna volledig uit experimentele en tegendraadse fragmentjes bestaat.

Ja, ik ben heel benieuwd naar de volledige cd.

Ohja, dan nog dit, aangezien dit topic wieder een beetje leeft. Laatst had ik onder het mom van DM een promo van The Project Hate te pakken. Dat is wederom zo`n Zweeds "All Stars" project van een hele hoop ( bekende) muzikanten ( oa ex Grave, God Among Insects, Evergrey...)die al een aantal cd`s uit hebben.

Nou, ik was onaangenaam verrast, eigenlijk, want ik vind die muziek eigenlijk pure (electro)gothic. Ja, oke, er werken een aantal DM-mensen aan mee en de grunts van Jörgen Sandström zijn ouderwets zwaar en bepaalde passages die ermee gepaard gaan doen behoorlijk DM aan. Maar de muziek in het algemeen vind ik totaal GEEN DM. Echt niet gewoon. Want GVD, zelfs Within Temptation had vroeger nog eens een gruntje en een hevig stukje muziek.

Ik stoor mij op deze manier best aan de misleidende manier waarop men bepaalde muziek aan de man probeert te brengen. Overal staat deze band als DM vermeld. Flikker toch op.

Meer mensen die dit is opgevallen?

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » di dec 20, 2005 10:19 pm

Ik ken alleen het laatste album. Daar vind ik toch redelijk wat DM in zitten, maar ook veel (irritante) vrouwelijke zang en keyboards. Ik ben benieuwd welk nummer/nummers je gehoord hebt.

K.

Bericht door K. » di dec 20, 2005 10:24 pm

fetuskiller schreef:[..]

Of Autopsy saai is of niet is puur gebaseerd op smaak. De een vind het gaaf en de ander niet, dat is nou eenmaal met alle muziek zo.
Afbeelding

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di dec 20, 2005 10:27 pm

StraightHate schreef:Ik ken alleen het laatste album. Daar vind ik toch redelijk wat DM in zitten, maar ook veel (irritante) vrouwelijke zang en keyboards. Ik ben benieuwd welk nummer/nummers je gehoord hebt.
Nou, het laatste album dus.

Ja, er zitten zeker DM invloeden in verwerkt maar dat is dus nu precies mijn punt. De aanwezigheid daarvan maakit een band niet direct DM. Sterker nog, bij lange na niet. En deze band zeker niet.

De vrouw is veel te aanwezig inderdaad maar ook als je goed naar de muziek luistert zul je horen dat het grotendeels een vorm van industrial is.

Plaag

Bericht door Plaag » di dec 20, 2005 10:44 pm

Die cd is gewoon tergend kut.
Kop dicht, Thorko

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo dec 21, 2005 10:24 am

Soulcollector schreef:na dat intro moet je een flashpagina met een aantal links en een player bovenin krijgen, graaf. ben het nu aan het luisteren. het klinkt weer als kliekjesstampot, maar dat heb ik vaker bij bands. bij augury viel deze week ook opeens het kwartje.
Die plaat van Augury vind ik toch wel de beste deathmetalplaat van dit jaar. Jammer dat die zo lastig verkrijgbaar is hier.

dino

Bericht door dino » wo dec 21, 2005 12:14 pm

over welke augury gaat het :

1. Augury (Can)
2. Augury (Ger)
3. Augury (Jor) Also/formerly known as: Sphinx, Morgoth

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo dec 21, 2005 12:23 pm

Ik denk zomaar dat het om de Canadese variant gaat.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo dec 21, 2005 12:30 pm

De Canadese Augury inderdaad.

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo dec 21, 2005 5:56 pm

Ja, er zitten zeker DM invloeden in verwerkt maar dat is dus nu precies mijn punt. De aanwezigheid daarvan maakit een band niet direct DM. Sterker nog, bij lange na niet. En deze band zeker niet.

De vrouw is veel te aanwezig inderdaad maar ook als je goed naar de muziek luistert zul je horen dat het grotendeels een vorm van industrial is.
Grotendeels zou ik toch niet willen zeggen. De naam die Metal Archives eraan geeft, Industrial Melodic Death, vind ik zelf prima de lading dekken.

Ik vond het album bij de eerste luisterbeurt erg gaaf maar na aandachtig luisteren ben ik daar op teruggekomen. Alleen het nummer Godslaughtering Murder Machine is goed. En die vrouw zingt gewoon hemeltergend.

Amibor

Bericht door Amibor » wo dec 21, 2005 6:44 pm

Het industrial gehalte bij The Project Hate vind ik ook wel meevallen. En instrumentaal heeft het dus idd geen reet met DM te maken, behalve dan een grunt. Maargoed, ik was wel aangenaam verrast toen ik deze band ontdekte, want gaaf is het wel. Muzikaal heeft het hier en daar wat weg van Therion, maar meer vergelijkingen durf ik niet te maken. Het feit dat men al zo'n moeite heeft met de juiste categorisering onderstreept nog maar eens dat het toch vrij origineel is, althans, dat is mijn idee.
Toevallig vandaag bij de plaatboef 'When we are done your flesh will be ours' meegegapt voor 5 euro, koopje. Er lag er overigens nog een, voor geinteresseerden.
Maargoed, even voor de duidelijkheid, als ik industrial DM lees, denk ik aan bands als The Amenta, Dit is dus echt totaal iets anders.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 21, 2005 7:03 pm

Echt, wat een hoop woorden voor zo'n ontzettende rukband. Die schijf, hoe heet het onding ook weer, is het beroerdste wat ik in tijden gehoord heb!
Kop dicht, Thorko

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » wo dec 21, 2005 7:06 pm

Ik ben helemaal verslaafd aan de nieuwe Devourment 8) Tering, wat is die plaat toch bruut!

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 21, 2005 9:50 pm

Darth Vader schreef:Ik ben helemaal verslaafd aan de nieuwe Devourment 8) Tering, wat is die plaat toch bruut!
Ja, die moet hier ook maar eens in huis komen.
Kop dicht, Thorko

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo dec 21, 2005 10:17 pm

Plaag schreef:Echt, wat een hoop woorden voor zo'n ontzettende rukband. Die schijf, hoe heet het onding ook weer, is het beroerdste wat ik in tijden gehoord heb!
Hier sluit ik me bij aan.

Ik wil er verder geen woorden aan vuil maken omdat ik het een zoutloze kutzooi vind.

Ik heb van Amorphis, Amorphis - Karelian isthmus & Privilege of evil gehoord. En het beviel me wel aardig.
Is er nog een ander album dat 'beter' van ze is? Of eerder aan te raden is dan deze?

Ik heb nu sinds een aantal dagen Cryptopsy - Once Was Not in huis. En tot nu toe is het schijfje me zeer goed bevallen en gevallen. Voor mij was dit samen met Gorefest en Hypocrisy de DM schijf van het jaar. Er zijn nog wel hele leuke albums op gekomen, maar die halen het imo niet bij deze 3.

Plaag

Bericht door Plaag » wo dec 21, 2005 11:17 pm

arnibes schreef: Er zijn nog wel hele leuke albums op gekomen, maar die halen het imo niet bij deze 3.
Blood Ritual, jij kleine akelige homo.

Blood Ritual - Black Grimoire.
Kop dicht, Thorko

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo dec 21, 2005 11:19 pm

Plaag schreef:[..]

Blood Ritual, jij kleine akelige homo.

Blood Ritual - Black Grimoire.
Die ken ik nog niet echt..... maar haalt het vast niet bij die andere.

Toch zal ik hem ooit nog eens luisteren fliker.

Amibor

Bericht door Amibor » wo dec 21, 2005 11:20 pm

Plaag schreef:Echt, wat een hoop woorden voor zo'n ontzettende rukband. Die schijf, hoe heet het onding ook weer, is het beroerdste wat ik in tijden gehoord heb!

Tja, ik vind Funeral Mits ook een bak middelmaatse bagger, zo gaan die dingen!
een haiku is een
nietszeggend te zijn

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 21, 2005 11:21 pm

arnibes schreef:[..]
Ik heb van Amorphis, Amorphis - Karelian isthmus & Privilege of evil gehoord. En het beviel me wel aardig.
Is er nog een ander album dat 'beter' van ze is? Of eerder aan te raden is dan deze?
Tales From the Thousand Lakes uit 1994. Geweldig album!
Amorphis is op dat album op z'n top wat mij betreft.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo dec 21, 2005 11:28 pm

arnibes schreef:[..]

Die ken ik nog niet echt..... maar haalt het vast niet bij die andere.

Toch zal ik hem ooit nog eens luisteren fliker.
Ai.

flikker

Toch is Blood Ritual heel erg gaaf, Arni. Ik kan het weten.

Metallist

Bericht door Metallist » wo dec 21, 2005 11:29 pm

NECROPHAGIST!!!
www.myspace.com/thenewdominion

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo dec 21, 2005 11:31 pm

Amibor schreef:[..]
Maargoed, even voor de duidelijkheid, als ik industrial DM lees, denk ik aan bands als The Amenta, Dit is dus echt totaal iets anders.
Absoluut, toch zijn ook hier industrial trekjes aanwezig. Althans, over het laatste album gesproken. De rest ken ik niet en wil ik graag zo houden.
Luister bij sommige nummers bijvoorbeeld maar eens goed naar de beat.

Maargoed, nee, deze muziek is dus duidelijk niet aan mij besteed. Plaatboef, daar moet ik echter wel weer eens naartoe. Wie weet wat men deze keer voor mij tussen het stof heeft verstopt.

Amibor

Bericht door Amibor » wo dec 21, 2005 11:34 pm

Absoluut, toch zijn ook hier industrial trekjes aanwezig. Althans, over het laatste album gesproken. De rest ken ik niet en wil ik graag zo houden.
Luister bij sommige nummers bijvoorbeeld maar eens goed naar de beat.

Maargoed, nee, deze muziek is dus duidelijk niet aan mij besteed. Plaatboef, daar moet ik echter wel weer eens naartoe. Wie weet wat men deze keer voor mij tussen het stof heeft verstopt.

Het laatste album is hun enige die ik nog niet ken. Maar ik ben helemaal verslaafd aan 'Hate, Dominate, Congregate, Eliminate'. Ik raad je toch aan om het nog een piepklein kansje te geven, en wel met de track 'Burn'. Daarna leg ik me erbij neer, hehe.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Errorist

Bericht door Errorist » wo dec 21, 2005 11:36 pm

Metallist schreef:NECROPHAGIST!!!
Stabwound die blast hem hard gek..!! Dikke gitaar riffs!!

Amibor

Bericht door Amibor » wo dec 21, 2005 11:37 pm

Errorist schreef:[..]

Stabwound die blast hem hard gek..!! Dikke gitaar riffs!!

Seven dan! Die jankende gitaren, herrlich.
een haiku is een
nietszeggend te zijn

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo dec 21, 2005 11:37 pm

Amibor schreef:[..]

Het laatste album is hun enige die ik nog niet ken.
Wil je `m hebben?

Gratis.

Gesloten