Destruction vs. kreator vs. Sodom

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt

Destruction vs. Kreator vs. Sodom

Destruction
18
21%
Kreator
50
60%
Sodom
16
19%

Totaal aantal stemmen: 84

iscariah

Bericht door iscariah » do feb 02, 2006 10:24 pm

KoenM schreef:[..]

Prop mij dan eens in een hokje.

Ben wel benieuwd. :D
Alto...

:wink:

Meltdown

Bericht door Meltdown » do feb 02, 2006 11:17 pm

Artsy fag0head.

Kuolema Taidehomoille...Ja Muille!
Hêhêh, vishandel Berekoek.

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » vr feb 03, 2006 1:15 am

Ik zal wel vloeken voor al die beoogklepte thrashfanaten hier, maar ik vind Endorama zijn charmante momenten hebben hoor. Het is geen thrash, maar het is artistiek stukken beter in orde dan bepaalde stuiptrekkingen van andere grote bands in het genre in de jaren '90.
Endorama is opzich geen slechte plaat. Maar wel met de naam Kreator erop. Ze hadden die plaat gewoon onder een andere band naam uit moeten brengen. Nou ja, moeten. Niet dat het mij veel kan schelen, maar dan hadden ze met Endorama een ander publiek kunnen aanspreken, zonder de Kreator fans met muziek op te zadelen die ver verwijderd staat van waar het de gemiddelde Kreator fan om te doen is.
En trouwens: Vind je 'beoogklepte Thrashfanaten' niet een beetje bekrompen lulkoek? Niet iedereen is hetzelfde.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » vr feb 03, 2006 1:19 am

Ze hebben alledrie hun momenten, hier kan ik niet uit kiezen.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Ernst

Bericht door Ernst » vr feb 03, 2006 1:21 am

Het hokje 'Kijk-mij-eens-een-breed-ontwikkelde-metalsmaak-hebben-dus ben-ik-ook-ontwikkeld-metalhead?

LadyEvil

Bericht door LadyEvil » vr feb 03, 2006 1:54 am

Ik ga voor Kreator omdat hun muziek wat melodieuzer en afwisselender is. Inderdaad, ik ben meer een liefhebber van andere (softere) genres. Maar Nuclear Winter (Sodom) en Mad Butcher (Destruction) vind ik ook heerlijke liedjes hoor.

Suffocator

Bericht door Suffocator » vr feb 03, 2006 2:20 am

Hier kan je niet tussen kiezen omdat de bands daarvoor teveel van elkaar verschillen. Leuker is misschien de vraag welk album van de desbetreffende bands je het best/gaafst vindt.
Mijn platen:
Kreator - Endless Pain
Destruction - Eternal Devestation
Sodom - Persecution Mania
You robbed a spermbank because you're a cum guzz.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr feb 03, 2006 9:09 am

Rattlehead schreef:[..]

Het hokje 'Kijk-mij-eens-een-breed-ontwikkelde-metalsmaak-hebben-dus ben-ik-ook-ontwikkeld-metalhead?
Kan ook ja. Wat dacht je van "Ik-zoek-het-beste-van-alle-subgenres-en-laat-me-niet-leiden-door-een-genre-naam-metalhead"?
WhiplashWimpie schreef:[..]

Endorama is opzich geen slechte plaat. Maar wel met de naam Kreator erop. Ze hadden die plaat gewoon onder een andere band naam uit moeten brengen. Nou ja, moeten. Niet dat het mij veel kan schelen, maar dan hadden ze met Endorama een ander publiek kunnen aanspreken, zonder de Kreator fans met muziek op te zadelen die ver verwijderd staat van waar het de gemiddelde Kreator fan om te doen is.
Mjah, het is toch dezelfde band? Ik vind niet dat een band hetzelfde móet blijven doen alleen maar voor de fans. Op een gegeven moment mogen ze ook wel gaan doen wat ze zelf willen. Als je als fanaat van de vorige platen het dan niet trekt, jammer. Maar dan moet je niet zitten zeveren ende zeiken op de band. Vind ik dan.
WhiplashWimpie schreef: En trouwens: Vind je 'beoogklepte Thrashfanaten' niet een beetje bekrompen lulkoek? Niet iedereen is hetzelfde.
Ze zíjn er. Of je je er aangesproken door voelt is natuurlijk aan jezelf. Ik zeg ook niet dat elke thrashfanaat op dit forum beoogklept is he.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 03, 2006 11:45 am

Rattlehead schreef:[..]

:wink:
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

valkyrian

Bericht door valkyrian » vr feb 03, 2006 7:52 pm

nou wat dacht je van: ik-probeer-iedereen-graag-de-hele-tijd-duidelijk-te-maken-hoe-breed-mijn-muzieksmaak-is-metalhead

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr feb 03, 2006 7:55 pm

valkyrian schreef:[..]

nou wat dacht je van: ik-probeer-iedereen-graag-de-hele-tijd-duidelijk-te-maken-hoe-breed-mijn-muzieksmaak-is-metalhead
Jij ook al?

Je maakt je schuldig aan FotD-praktijken; grappen uitmelken die eigenlijk niet eens grappig zijn.
Facebook band

Last.fm profiel

valkyrian

Bericht door valkyrian » vr feb 03, 2006 7:56 pm

oeioei, jij bent begonnen met mijn ondergang sum41 doorsturen :P
Laatst gewijzigd door valkyrian op vr feb 03, 2006 7:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 03, 2006 7:56 pm

LOL we gaan toch geen muzieksmaak aan intelligentie koppelen he....da's een hele andere discussie!

Metalscene wide is het toch een verschijnsel dat mensen hoe technischer hoe beter vinden omdat alleen het feit dat ZIJ dat soort muziek wel kunnen begrijpen en de gemiddelde Nederlander niet ze al "ontwikkelder" en "specialer" maakt. Dat soort mensen kijken vaak ook enorm neer op muziek als (om het even op hardrock gebied te houden) AC/DC of MOTORHEAD want dat is voor domme boeren!

Ik heb die discussie wel eens gevoerd best grappig! Het blijkt dat veel mensen interesant gevonden willen worden door hun muzieksmaak, en eerlijk is eerlijk ik vond het ook tof vroeger om "anders" te zijn op school, was een van de 2 metalheads op mijn 1,000 koppige school geloof ik.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr feb 03, 2006 7:58 pm

O, is dat zo?

Ik ga niet dom meelullen over bands die ik niet leuk vind. Ik zou kunnen zeggen dat ik Sodom supergaaf vind. Maar als dat niet zo is, waarom zou ik dat dan wel zeggen?

Bekijk het eens zo; misschien begrijp ik Sodom wel niet, is mijn gehoor daar niet genoeg voor ontwikkeld.
Facebook band

Last.fm profiel

SonOfTheDamned

Bericht door SonOfTheDamned » vr feb 03, 2006 8:49 pm

KoenM schreef:O, is dat zo?

Ik ga niet dom meelullen over bands die ik niet leuk vind. Ik zou kunnen zeggen dat ik Sodom supergaaf vind. Maar als dat niet zo is, waarom zou ik dat dan wel zeggen?

Bekijk het eens zo; misschien begrijp ik Sodom wel niet, is mijn gehoor daar niet genoeg voor ontwikkeld.
eerder je hersens toch? je gehoor vangt het op, je hersens verwerken het
[img]http://i31.photobucket.com/albums/c381/Sonofthedamned/MorbidAngel.jpg[/img]
My enemies are yours......Crush their souls, With your infernal grasp.....

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 03, 2006 9:47 pm

KoenM schreef:O, is dat zo?

IKhad het niet specifiek over jou meer in een algemene zin....iedereen mag zijn of haar mening hebben.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr feb 03, 2006 9:56 pm

valkyrian schreef:oeioei, jij bent begonnen met mijn ondergang sum41 doorsturen :P
Maar je vond het gaaf!

:cheers:
Facebook band

Last.fm profiel

Saxon 747

Bericht door Saxon 747 » vr feb 03, 2006 10:00 pm

Kutkeuze. Kreator of Sodom, een van die twee voor mij. Zo boeiend vind ik Destruction niet. Live dan weer wel. Het is dan ook meteen de enige van de drie die ik live heb gezien (2x) en dat beviel heel goed. Maar op album ga ik toch of voor Sodom, of voor Kreator. Ik kan me nog goed herinneren, elke ochtend zo'n 3 kwartier naar mijn merk fietsen met Live Kreation, heerlijk.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!

[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]

nightwing

Bericht door nightwing » vr feb 03, 2006 10:08 pm

Ik heb alleen Sodom nog niet live gezien. Kreator en Destruction shows waren beide geniaal. Maar toch vond ik die Kreator show vele malen gaver. Gewoon omdat ik daar meer van ken en gaver vind.
www.last.fm/user/robenroll

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr feb 03, 2006 10:27 pm

Ik heb SODOM 6 keer live gezien, DESTRUCTION vaker en KREATOR toch ook 6 keer vanaf 1995, dat was overigens de eerste van de drie die ik live zag.

SODOM was altijd de rommeligste, maar die tijd is wel over de laaste twee keer adt ik ze zag zetten ze een retestrakke profi set neer.

Ik vind SODOM de onderhoudenste live band, KREATOR de proffesioneelste en DESTRUCTION de strakste. Overall zie ik toch stiekum SODOM het liefst live, Tom blijft een lompe mijnwerker uit Gelsenkirchen!

Overigens was KREATOR vroeger met Blackfire veel gaver, nu zijn ze me veels te statisch en die SAmi vind ik een pielemuis die niet in een thrash band thuishoort! Hoogtepunt blijft nu "riot of violence" met die lelijke Jurgen "ventor" Reil op zang!

God wat is die lelijk zeg, hij komt nog effe in beeld op de nieuwe SODOM DVD....pfff...die is oud geworden, maar die zieke stem heeft ie nog!

ruben somewhere online

Bericht door ruben somewhere online » vr feb 03, 2006 11:46 pm

Het lijkt er op dat verstokte thrash fanaten uitgerekend de thrash bands die behoorlijk succesvol zijn verafschuwen en onbetekende onbekende thrash metal bands de hemel in prijzen, kinderachtig hoor, jaloezie.
[img]http://members.lycos.nl/rubensomewhereonline/avatars/rotator.php[/img]

Midnight Mover

Bericht door Midnight Mover » za feb 04, 2006 12:24 am

Sodom uiteraard, daar is bij mij geen twijfel over mogelijk. Al vindt ik Kreator en Destruction ook heel erg gaaf.
Jáá Nou?!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za feb 04, 2006 8:28 am

ruben somewhere online schreef:Het lijkt er op dat verstokte thrash fanaten uitgerekend de thrash bands die behoorlijk succesvol zijn verafschuwen en onbetekende onbekende thrash metal bands de hemel in prijzen, kinderachtig hoor, jaloezie.

LOL denk je dat serieus? ik denk dat geen van de bands zo onbetekenend is, ik heb SODOM in September nog gezien ik denk dat er een dikke 750 man was wat niet beroerd is in Duitsland waar de bezoekersaantallen dik teruglopen bij metalconcerten in het algemeen. Sterker dat is meer dan RUNNING WILD op hun laatste tour, en die hebben toch al heel wat chartalbums gehad in Duitsland.

Ik vind onbetekenend ook een verkeerd woord, je zou beter kunnen zeggen minder bekend maar dan praat je al snel over HOLYMOSES. PROTECTOR, ASSASSIN, VENDETTA, CORONER, DARKNESS, VIOLENT FORCE etc. Daar zitten ook pareltjes tussen.

Jeloers? dacht het niet, kan me echt geen reet schelen, ik heb alle albums van alle bands en heb ze allemaal live gezien meerdere malen!

Ernst

Bericht door Ernst » za feb 04, 2006 10:30 am

ruben somewhere online schreef:Het lijkt er op dat verstokte thrash fanaten uitgerekend de thrash bands die behoorlijk succesvol zijn verafschuwen en onbetekende onbekende thrash metal bands de hemel in prijzen, kinderachtig hoor, jaloezie.
En soms is dat wel terecht ook ja. En dat heeft geen reeet met jaloezie te maken, mag je mij eens uitleggen waar ik jaloers op kan zijn in dit geval. Feit blijft dat veel thrash bands die destijds ietwat minder succesvol waren qua albumverkopen etc. ook steengoede albums uitgebracht kunnen hebben, maar deze zijn, zoals gezegd, wat minder bekend. Dan is het toch juist veel interessanter om het over die bands te hebben, dan over Metallica? Ik vind het echt tergend saai om te lezen hoe iemand voor de triljardste keer zegt dat hij 'Ride the lightning' het beste Metallica nummer vind, dat soort geintjes. GAAAAAAAAAAAAAAP!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 04, 2006 11:35 am

Ik denk dat Ruben wel een punt heeft. Ik ben het niet helemaal met hem eens, maar soms lijkt het er wel op dat men expres onbekende bands de hemel in gaat prijzen. En hoe bekender een band wordt, hoe meer ze die band moeten afkraken. Wat ik al een paar weken zeg; thrash wordt hier populair (trendy, voor enforcer :wink:) op het forum. Ik neem een aantal mensen waar die opeens allemaal thrash zijn gaan luisteren vanwege die revival en omdat dát nu de kvltheid is, wat minder het geval is voor blek en death tegenwoordig. Let wel; ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is he.
Facebook band

Last.fm profiel

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » za feb 04, 2006 11:38 am

Blek heeft ook zijn trends gehad op dit forum hoor.
Heerlijk Helder Taalloeder

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 04, 2006 11:40 am

Heidewolf schreef:Blek heeft ook zijn trends gehad op dit forum hoor.
Juist, gehad. Goed lezen he. Ik had het er over dat blek en death tegenwoordig minder trendy zijn.
Facebook band

Last.fm profiel

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za feb 04, 2006 11:40 am

KoenM schreef:Ik denk dat Ruben wel een punt heeft. Ik ben het niet helemaal met hem eens, maar soms lijkt het er wel op dat men expres onbekende bands de hemel in gaat prijzen. En hoe bekender een band wordt, hoe meer ze die band moeten afkraken. Wat ik al een paar weken zeg; thrash wordt hier populair (trendy, voor enforcer :wink:) op het forum. Ik neem een aantal mensen waar die opeens allemaal thrash zijn gaan luisteren vanwege die revival en omdat dát nu de kvltheid is, wat minder het geval is voor blek en death tegenwoordig. Let wel; ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is he.
WTF is hier nou je punt mee? Jereinste bullshit, dat is het. En daarbij, thrash boven alles.

Weet jij toch ook wel :wink:
Vigilance is, the order of the day.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 04, 2006 11:42 am

1. Voel je je aangevallen?
2. Je hoeft niet alles wat ik neerpen per se negatief op te vatten. Ben je allergisch voor de woorden populair en trendy?
3. Zie je wel. :wink:
Facebook band

Last.fm profiel

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za feb 04, 2006 11:44 am

KoenM schreef:1. Voel je je aangevallen?
2. Je hoeft niet alles wat ik neerpen per se negatief op te vatten. Ben je allergisch voor de woorden populair en trendy?
3. Zie je wel. :wink:
Ik voel me niet aangevallen, ik wil alleen zeggen dat waar je het over hebt helemaal niet terzake doet, het is gewoon een constatering van jou. En als mensen bepaalde bands 'de hemel inprijzen' is dat vanaf hun opzicht volkomen terecht, dat gebeurd toch ook zo fuckign vaak in bijvoorbeeld het blackmetal topic? En ik heb geen allergie voor woorden als trendy & populair, als je ze maar in de goeie context gebruikt.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 04, 2006 11:45 am

Het valt me gewoon op dat het de laatste tijd meer dan anders is. That's all. En ik mag Ruben toch wel bijvallen met een constatering die ik doe?
Facebook band

Last.fm profiel

nightwing

Bericht door nightwing » za feb 04, 2006 11:49 am

KoenG verpest het topic nou niet met zulke zinnen. Krijg je toch het welles nietes van.

Verder heb je wel wat gelijk :lol:
www.last.fm/user/robenroll

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » za feb 04, 2006 11:49 am

Jawel, natuurlijk. En het is de laatste tijd ook wel anders, maar of dat nou komt doordat thrash volgens jou zoveel populairder, valt natuurlijk over te twisten. En eigenlijk is het gewoon terecht dat thrash meer waardering krijgt.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za feb 04, 2006 11:53 am

Laat ik het zo zeggen; voor sommigen is het "hip" om ook maar thrash te gaan luisteren. Ontken dat nou maar niet. En dan heb ik het niet per se over jou, maar er lopen hier zulke figuren rond.
Facebook band

Last.fm profiel

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » za feb 04, 2006 6:17 pm

"Hip" ik ging thrash luisteren in 1992 toen was thrahs net uit en was death metal het grote ding! je weet wel Obituary, Sepultura, deicide etc. in 1995 stond KREATOR voor 300 man in Heino te spelen. Ik heb dus eigenlijk net alles gemist en ik was er zo dicht bij.......

Overigens ben ik in 1990-91 ofzo begonnen met VENOM en MOTORHEAD, AC/DC, BLACK SABBATH enzo...en daar mag ik nog steeds graag naar luisteren. In 89 had ik stiekum een singeltje van EUROPE en BON JOVI maar toen was ik echt nog klein dus dat mag em vergeven worden.

CHEAP TRICK vind ik nog steeds geweldig trouwens!

Othrys

Bericht door Othrys » zo feb 05, 2006 12:53 pm

Kreator, dat is evident.
The True North, Strong and Free

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » zo feb 05, 2006 1:01 pm

Hmm, ik heb ook maar Kreator gestemd, van de 3 zet ik Kreator echt het meest op
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Geheim_502

Bericht door Geheim_502 » ma feb 06, 2006 12:55 pm

ojee..nu gaan bepaalde mensen zeker weer typen:

Ik luisterde al naar Thrash sinds...

Niet echt boeiend lijkt me. Het gaat er om of je de muziek gaaf vind. En of dat nou 1 dag is, vijf jaar of een halve eeuw..lekker boeiend allemaal.

Maar het is inderdaad wel zo dat Thrash metal op dit moment door meer mensen wordt geluisterd. Maar een trend is het niet want dat zou betekenen dat Thrash Metal binnen kort weer wordt vervangen door iets anders en dat zal nooit gebeuren lijkt me.
FACTA NON VERBA

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma feb 06, 2006 4:45 pm

Ik luister al naar Thrash sinds ik niet wist dat het thrash was. Geen idee hoe lang maar het is een van mijn favoriete muziek genres dus blijf het altijd luisteren.

Volgens mij is die trend gewoon een oorzaak van het releasen van nieuw werk van bekendere thrash bands.
It's the end of time

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » ma feb 06, 2006 7:13 pm

Ik luister het sinds vorig jaar, en begin er dus pas net mee, dus ik zal wel bij die mensen horen die het ''trendy'' vinden ofzo. Ik vind dat niet echt waar, want op mijn leeftijd zijn Iron Maiden, Slipknot en Korn helemaal alles, dus is Thrash niet echt heel stoer ofzo, buiten Slayer dan. Iron Maiden was wel 1 van mijn eerste bands, maar Slipknot en Korn niet...
Opzich lijkt het me wel vet als Thrash opkomt, nu is het vooral oude bands die nog steeds alles uit maken...

iscariah

Bericht door iscariah » ma feb 06, 2006 7:58 pm

Destruction voor mij trouwens, gave band.

Plaats reactie