Alto...KoenM schreef:[..]
Prop mij dan eens in een hokje.
Ben wel benieuwd.

Endorama is opzich geen slechte plaat. Maar wel met de naam Kreator erop. Ze hadden die plaat gewoon onder een andere band naam uit moeten brengen. Nou ja, moeten. Niet dat het mij veel kan schelen, maar dan hadden ze met Endorama een ander publiek kunnen aanspreken, zonder de Kreator fans met muziek op te zadelen die ver verwijderd staat van waar het de gemiddelde Kreator fan om te doen is.KoenM schreef:[..]
Ik zal wel vloeken voor al die beoogklepte thrashfanaten hier, maar ik vind Endorama zijn charmante momenten hebben hoor. Het is geen thrash, maar het is artistiek stukken beter in orde dan bepaalde stuiptrekkingen van andere grote bands in het genre in de jaren '90.
Kan ook ja. Wat dacht je van "Ik-zoek-het-beste-van-alle-subgenres-en-laat-me-niet-leiden-door-een-genre-naam-metalhead"?Rattlehead schreef:[..]
Het hokje 'Kijk-mij-eens-een-breed-ontwikkelde-metalsmaak-hebben-dus ben-ik-ook-ontwikkeld-metalhead?
Mjah, het is toch dezelfde band? Ik vind niet dat een band hetzelfde móet blijven doen alleen maar voor de fans. Op een gegeven moment mogen ze ook wel gaan doen wat ze zelf willen. Als je als fanaat van de vorige platen het dan niet trekt, jammer. Maar dan moet je niet zitten zeveren ende zeiken op de band. Vind ik dan.WhiplashWimpie schreef:[..]
Endorama is opzich geen slechte plaat. Maar wel met de naam Kreator erop. Ze hadden die plaat gewoon onder een andere band naam uit moeten brengen. Nou ja, moeten. Niet dat het mij veel kan schelen, maar dan hadden ze met Endorama een ander publiek kunnen aanspreken, zonder de Kreator fans met muziek op te zadelen die ver verwijderd staat van waar het de gemiddelde Kreator fan om te doen is.
Ze zíjn er. Of je je er aangesproken door voelt is natuurlijk aan jezelf. Ik zeg ook niet dat elke thrashfanaat op dit forum beoogklept is he.WhiplashWimpie schreef: En trouwens: Vind je 'beoogklepte Thrashfanaten' niet een beetje bekrompen lulkoek? Niet iedereen is hetzelfde.
eerder je hersens toch? je gehoor vangt het op, je hersens verwerken hetKoenM schreef:O, is dat zo?
Ik ga niet dom meelullen over bands die ik niet leuk vind. Ik zou kunnen zeggen dat ik Sodom supergaaf vind. Maar als dat niet zo is, waarom zou ik dat dan wel zeggen?
Bekijk het eens zo; misschien begrijp ik Sodom wel niet, is mijn gehoor daar niet genoeg voor ontwikkeld.
IKhad het niet specifiek over jou meer in een algemene zin....iedereen mag zijn of haar mening hebben.KoenM schreef:O, is dat zo?
Ik ga niet dom meelullen over bands die ik niet leuk vind. Ik zou kunnen zeggen dat ik Sodom supergaaf vind. Maar als dat niet zo is, waarom zou ik dat dan wel zeggen?
Bekijk het eens zo; misschien begrijp ik Sodom wel niet, is mijn gehoor daar niet genoeg voor ontwikkeld.
ruben somewhere online schreef:Het lijkt er op dat verstokte thrash fanaten uitgerekend de thrash bands die behoorlijk succesvol zijn verafschuwen en onbetekende onbekende thrash metal bands de hemel in prijzen, kinderachtig hoor, jaloezie.
En soms is dat wel terecht ook ja. En dat heeft geen reeet met jaloezie te maken, mag je mij eens uitleggen waar ik jaloers op kan zijn in dit geval. Feit blijft dat veel thrash bands die destijds ietwat minder succesvol waren qua albumverkopen etc. ook steengoede albums uitgebracht kunnen hebben, maar deze zijn, zoals gezegd, wat minder bekend. Dan is het toch juist veel interessanter om het over die bands te hebben, dan over Metallica? Ik vind het echt tergend saai om te lezen hoe iemand voor de triljardste keer zegt dat hij 'Ride the lightning' het beste Metallica nummer vind, dat soort geintjes. GAAAAAAAAAAAAAAP!ruben somewhere online schreef:Het lijkt er op dat verstokte thrash fanaten uitgerekend de thrash bands die behoorlijk succesvol zijn verafschuwen en onbetekende onbekende thrash metal bands de hemel in prijzen, kinderachtig hoor, jaloezie.
WTF is hier nou je punt mee? Jereinste bullshit, dat is het. En daarbij, thrash boven alles.KoenM schreef:Ik denk dat Ruben wel een punt heeft. Ik ben het niet helemaal met hem eens, maar soms lijkt het er wel op dat men expres onbekende bands de hemel in gaat prijzen. En hoe bekender een band wordt, hoe meer ze die band moeten afkraken. Wat ik al een paar weken zeg; thrash wordt hier populair (trendy, voor enforcer) op het forum. Ik neem een aantal mensen waar die opeens allemaal thrash zijn gaan luisteren vanwege die revival en omdat dát nu de kvltheid is, wat minder het geval is voor blek en death tegenwoordig. Let wel; ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is he.
Ik voel me niet aangevallen, ik wil alleen zeggen dat waar je het over hebt helemaal niet terzake doet, het is gewoon een constatering van jou. En als mensen bepaalde bands 'de hemel inprijzen' is dat vanaf hun opzicht volkomen terecht, dat gebeurd toch ook zo fuckign vaak in bijvoorbeeld het blackmetal topic? En ik heb geen allergie voor woorden als trendy & populair, als je ze maar in de goeie context gebruikt.KoenM schreef:1. Voel je je aangevallen?
2. Je hoeft niet alles wat ik neerpen per se negatief op te vatten. Ben je allergisch voor de woorden populair en trendy?
3. Zie je wel.