Thrash/Speed metal VII
- fetuskiller
- Contacteer:
Heathen heeft hun eerste albums gratis online staan
Downloaden die hap!
een beetje cross-posten kan geen kwaad
Downloaden die hap!
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]
- Dragonforce
Die staan er al meer dan een half jaar.Emmaneul schreef:Heathen heeft hun eerste albums gratis online staan
Downloaden die hap!
It's the end of time
- Parabellum
Helemaal mee eens, ik heb hem de afgeolopen weken erg veel gedraaid, heerlijk NIEUW albumfetuskiller schreef:Oeh! Die nieuwe Sodom is erg goed zeg! Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om me in deze band te verdiepen, ik ken dan ook alleen Agent Orange... Maar dit nieuwe 'Sodom' klinkt toch weer lekker old school en toch ook weer verfrissend. Lekker album, zeker weten!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
Moet je Persecution Mania eens checken. In mijn ogen de gaafste van Sodom.fetuskiller schreef:Oeh! Die nieuwe Sodom is erg goed zeg! Ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om me in deze band te verdiepen, ik ken dan ook alleen Agent Orange... Maar dit nieuwe 'Sodom' klinkt toch weer lekker old school en toch ook weer verfrissend. Lekker album, zeker weten!
Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!
- fetuskiller
- Contacteer:
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
-
"M-16", "Code red" en "Sodom" zijn ook zeker deel van mijn SODOM top 5 en dat zegt veel want meestal heb ik een duidelijke voorkeur voor ouder werk van een band!
Enige wat ik minder vind is eigenlijk "in the sign of evil" en "obsessed by cruelty" waar de eerste EP nog best wel gaaf is, maar allemaal erg primitief en slecht geproduceerd, niet echt mijn ding. zelfde geldt voor het eerste DESTRUCTION en KREATOR album eigenlijk. Verder kan ik allees op zijn minst waarderen.
Enige wat ik minder vind is eigenlijk "in the sign of evil" en "obsessed by cruelty" waar de eerste EP nog best wel gaaf is, maar allemaal erg primitief en slecht geproduceerd, niet echt mijn ding. zelfde geldt voor het eerste DESTRUCTION en KREATOR album eigenlijk. Verder kan ik allees op zijn minst waarderen.
na het Sodom interview staat er nu weer een interview met Sabina van Holy Moses op de frontpage:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=363
over de re-releases van de oude albums, en alvast een kleine blik op de toekomkst.
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=363
over de re-releases van de oude albums, en alvast een kleine blik op de toekomkst.
- defenderofsteel
- Hellhammer
-
- Hellhammer
-
Tjah, de een noemt de melodieuzere thrash speed metal, de ander noemt alle snelle thrash speedmetal.. dus tjah, wat maakt t uitRattlehead schreef:Het debuut van Exciter, Satan, Megadeth. De scheiding tussen speed/thrash metal is erg vaag, het is eigenlijk nagenoeg één genre te noemen, als je het mij vraagt.

- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
Ik denk dat je met die post een heel eind in juiste richting komt! Speed metal lijkt mij vaak meer heavy metal georienteerd te zijn en pure thrash meer punk/hardcore. Ik denk bij pure thrash aan dingen als Slayer, Sodom, Sacrifice, Razor, Vio-Lence, Dark Angel.
Aangezien Dark Angel en Vio-Lence hier in zitten klopt de stelling snelle thrash=speed metal dan ook voor geen kant, want beide bands voldoen zeker niet aan het stereotype beeld van speed metal, met zijn melodieuzere aanpak en vaak tamelijk hoge zang.
Aangezien Dark Angel en Vio-Lence hier in zitten klopt de stelling snelle thrash=speed metal dan ook voor geen kant, want beide bands voldoen zeker niet aan het stereotype beeld van speed metal, met zijn melodieuzere aanpak en vaak tamelijk hoge zang.
Laatst gewijzigd door Ernst op di mei 16, 2006 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Destructor
Inderdaad, vaak is speed metal zelfs nog een stuk langzamer dan een hoop thrash bands. Dus het heeft weinig met de snelheid te maken.Rattlehead schreef:Ik denk dat je met die post een heel eind in juiste richting komt! Speed metal lijkt mij vaak meer heavy metal georienteerd te zijn en pure thrash meer punk/hardcore. Ik denk bij pure thrash aan dingen als Slayer, Sodom, Sacrifice, Razor, Vio-Lence, Dark Angel.
Mwah niet echt een goede onderscheiding. Zie het debuut van Exciter.Die_Eier_Von_Satan schreef:Thrash is vies, brak en 'ev0l' qua productie en zang. Zie Kreator/Slayer/etc. Speed metal vind ik wat cleaner. Megadeth etc.
Wat voor mij Thrash en wat is Speed is erg moeilijk. Ik denk zelf dat Speed idd meer naar Heavy Metal neigt.
Allemaal even normaal doen tegen djent
- Dragonforce
Satan gaat weer meer richting Thrash, en is Power tot The Kindred, wat Thrash is. Megadeth begint als Thrash(KIMBBIG) en gaat naar Speed(RIP)Rattlehead schreef:Het debuut van Exciter, Satan, Megadeth. De scheiding tussen speed/thrash metal is erg vaag, het is eigenlijk nagenoeg één genre te noemen, als je het mij vraagt.
It's the end of time
- Eru Iluvatar
Satans 'Court in the Act' vind ik behoorlijk speedmetalachtig.
Bands die voor mij echt speedmetal zijn o.a.: Agent Steel, Anthrax, Holy Terror, Toxik, Death Angel, Metallica (oudere werk), Powermad, Realm, Paradox, Hexx, Mortal Sin, Flotsam & Jetsam.
De bands die Ernst ook al aangaf vind ik ook echt thrash.
Bands als Megadeth, Overkill, Metallica en Anthrax (Among The Living en verder) zitten er tussen in bij mij.
Het is natuurlijk allemaal hartstikke subjectief, al die speed/thrash, power/thrash, speed/power, heavy/thrash, power/thrash discussies.
Is Realm een Thrash (of weer Speed?) Metal band met Power Metal invloeden of net andersom?
Is Sanctuary een Power Metal band met Thrash invloeden of niet.
En wat is Metal Church? Zijn de eerste twee albums Speed Metal? Is het derde album een Thrash album of een technisch Power Metal album.
(voor de duidelijkheid: met 'Power Metal' verwijs ik met name naar de zogenaamde US Power Metal in deze discussie).
Ohja, Power+Thrash=Speed?
Bands die voor mij echt speedmetal zijn o.a.: Agent Steel, Anthrax, Holy Terror, Toxik, Death Angel, Metallica (oudere werk), Powermad, Realm, Paradox, Hexx, Mortal Sin, Flotsam & Jetsam.
De bands die Ernst ook al aangaf vind ik ook echt thrash.
Bands als Megadeth, Overkill, Metallica en Anthrax (Among The Living en verder) zitten er tussen in bij mij.
Het is natuurlijk allemaal hartstikke subjectief, al die speed/thrash, power/thrash, speed/power, heavy/thrash, power/thrash discussies.
Is Realm een Thrash (of weer Speed?) Metal band met Power Metal invloeden of net andersom?
Is Sanctuary een Power Metal band met Thrash invloeden of niet.
En wat is Metal Church? Zijn de eerste twee albums Speed Metal? Is het derde album een Thrash album of een technisch Power Metal album.
(voor de duidelijkheid: met 'Power Metal' verwijs ik met name naar de zogenaamde US Power Metal in deze discussie).
Ohja, Power+Thrash=Speed?
- defenderofsteel
kunnen we het er gewoon niet op houden dat thrash en speed elkaars grenzen zo nu en dan wel eens overschrijden waardoor je eigenlijk voor elke band appart een afweging moet maken.
verder mijn mening en die is al eerder gezegt.
thrash is voortgekomen uit snelle punkriffs.
speed eerder uit snelle heavy metalriffs.
waardoor thrash het smerige geluid heeft. en speed stukken melodieuser klinkt. alleen bij de ene band is het gewoon duidelijker dan de andere.
en dat lijkt me niet zon probleem want welke thrashliefhebber kan speed nou niet waarderen en andersom?
verder mijn mening en die is al eerder gezegt.
thrash is voortgekomen uit snelle punkriffs.
speed eerder uit snelle heavy metalriffs.
waardoor thrash het smerige geluid heeft. en speed stukken melodieuser klinkt. alleen bij de ene band is het gewoon duidelijker dan de andere.
en dat lijkt me niet zon probleem want welke thrashliefhebber kan speed nou niet waarderen en andersom?
www.myspace.com/suddenthrash
- innuendo
- Lult over cdtjes
Voor degenen die een vulture interview willen: Ik hoop dat dat vandaag nog gaat lukken, alle scanners hier op school zijn bezet
Ik heb om drie uur les, dus ik zal voor die tijd het nog wel een aantal keer proberen. Tot nu toe alleen reactie gehad van DefenderofSteel en the horseman. Geinteresseerden kunnen hun emailadres naar mij PM'en.

Ik heb om drie uur les, dus ik zal voor die tijd het nog wel een aantal keer proberen. Tot nu toe alleen reactie gehad van DefenderofSteel en the horseman. Geinteresseerden kunnen hun emailadres naar mij PM'en.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
oeverloze discussie, maar door de bak kan je zeggen dat speed metal wat melodieuzer is en eerder uit de heavy metal komt. thrash is meer punk georienteerd en rauwer. maar qua snelheid ontloopt het elkaar natuurlijk niet veel, sterker misschien is thrash wel sneller.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=52385
Goed nieuws! (voor degene die ze nog niet hebben!). Ik zou erg graag ASAP officiele Laaz Rockit re-releases zien!
Goed nieuws! (voor degene die ze nog niet hebben!). Ik zou erg graag ASAP officiele Laaz Rockit re-releases zien!
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Die_Eier_Von_Satan
- Contacteer:
- Hellhammer
- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Die gooi ik samen met de eerste twee blind guardians met alle gemak op het hoopje speed metal inderdaad.Hellhammer schreef:Het eerste Helloween album zou ook door kunnen gaan als speed metal.
Geniaal album in ieder geval.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )