A Perfect Circle

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Buzz

A Perfect Circle

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 8:43 pm

Een van mijn favoriete bands,Afbeelding
oprichter van de band:Billy Howerdel :gitarist heeft gewerkt met Nine inch nails, David Bowie,Faith no more en Tool.
Maynard James Keenan:z zanger van Tool.
Afbeelding Billy Howerdel op de guitar en zang..

AfbeeldingMaynard James Keenan vocalen..

AfbeeldingJeordie white (twiggy) op de basgitaar
Afbeelding Josh Freeze op de drums.

Afbeelding James Iha op de gitaar

mer de noms:
Afbeelding
thirteenth step:
Afbeelding
beetje informtaie:
A Perfect Circle heeft met Mer De Noms een waar meesterwerk afgeleverd. Het zijn lekkere ouderwetse deprimerende, energieke en kwade rocknummers met keiharde gitaren en de mooie stem van Maynard James Keenan, die je waarschijnlijk wel kent als de zanger van Tool. APC bestaat dan ook uit muzikanten met veel ervaring, die ook in andere bands hebben gespeeld/nog steeds in een andere band zitten. Verbazingwekkend genoeg is dit dan ook hun pas eerste cd in deze samenstelling. Heel knap gedaan want ze klinken als een band die al 10 jaar en 8 CD's verder zijn. Dat is eigenlijk best wel jammer want na het horen van Mer De Noms was ik van plan om de andere 7 ook aan te schaffen... Maar goed, deze is al goed genoeg om te blijven draaien tot de volgende...

Verder klinkt de muziek heel bekend maar ik kan niet echt bands bedenken die je zou kunnen vergelijken met APC. Ja, Tool misschien vanwege het stemgeluid van Maynard, maar APC heeft een heel eigen stijl die zo bekend maar toch ook niet te plaatsen is. Dit is echte muziek, rock zoals alle rock zou moeten zijn!!

Muziek
APC maakt dus mooie, harde rockmuziek met indrukwekkende teksten (geschreven/gecomponeerd door Billy en Maynard). Mooi voorbeeld is Judith (ook hun eerste uitgebrachte single). Als je dit nummer hoort is het eerste woord dat bij je opkomt waarschijnlijk niet 'mooi', want het is een hard, woest nummer. Toch is het zeker de moeite waard om je eens te verdiepen in deze tekst. Je zou het het beste kunnen omschrijven als een kritiek op het geloof in God. Een tekst als 'So many ways for me to show you how your savior has abandonned you/Fuck your God your Lord your Christ/He did this/Took what you had and left you this way/Still you pray you never stray/Never taste of the fruit/Never thought to question why' zegt denk ik wel genoeg. Vat dit echter niet verkeerd op, het is niet bedoeld als een ode aan de duivel of als een anti-christen-song. nog meer mensen die deze band geweldig vinden zoals mij?kwil wel wat live -ervaringen delen.. :shock: 8)
Laatst gewijzigd door Buzz op wo okt 20, 2004 8:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » wo okt 20, 2004 8:44 pm

Wel gaaf ja.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 20, 2004 8:46 pm

totaal niet mijn muziek
vind bands als Tool en dit meer als vreselijk

maar smaken verschillen
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 8:52 pm

Vre-se-lijk gaaf! Schitterende emotionele muziek.
Hun eerste album heeft hier en daar nog wat saaie nummers...vooral tegen het eind van de cd maar de laatste is echt geweldig. Vooral het, een beetje afwijkende, nummer The nurse who loved me weet bij mij elke keer weer kippenvel op te wekken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 8:54 pm

XnegativeX schreef:Vre-se-lijk gaaf! Schitterende emotionele muziek.
Hun eerste album heeft hier en daar nog wat saaie nummers...vooral tegen het eind van de cd maar de laatste is echt geweldig. Vooral het, een beetje afwijkende, nummer The nurse who loved me weet bij mij elke keer weer kippenvel op te wekken.
Oh yes eindelijk!! iemand die het snapt, ik was een en al kippenvel in hun laatste optreden in tilburg damn!!!maargoed ik vind neit dat je deze band meteen moet afschrijven als je neit van Tool houdt, het is namelijk zwaar verschillend van elkaar.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo okt 20, 2004 8:56 pm

Was dat niet van die laffe Emo-core?
Dit is echte muziek, rock zoals alle rock zou moeten zijn!!
Dat vind ik nou juist van Velvet Revolver. En The Hives. En Peter Pan Speedrock!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 8:59 pm

nummers die ik je aanraad zijn: Judith, sleeping beauty, Orestes (vooral de akoestische versie)The Hollow, the Package, Blue, The outsider the nurse wholoved me was al genoemd en Pet.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 9:03 pm

Buzz schreef:[..]
Oh yes eindelijk!! iemand die het snapt, ik was een en al kippenvel in hun laatste optreden in tilburg damn!!!maargoed ik vind niet dat je deze band meteen moet afschrijven als je niet van Tool houdt, het is namelijk zwaar verschillend van elkaar.
Mwoah, door de kenmerkende stem van Maynard is Tool wel de eerste band waar je aan denkt als je A Perfect circle luistert.
Maar inderdaad, de muziek van A Perfect circle is een stuk rechtlijniger dan die van Tool en ook meer gespitst op emoties. A perfect circle maakt gewoon lekkere zweverige, melancholieke muziek waar af en toe het "verdraaide" van Tool wel eens door heen schemert.

Ik heb ze jammer genoeg nog nooit live mogen aanschouwen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » wo okt 20, 2004 9:03 pm

nummers die ik je aanraad zijn: Judith, sleeping beauty, Orestes (vooral de akoestische versie)The Hollow, the Package, Blue, The outsider the nurse wholoved me was al genoemd en Pet.
Je vergeet nog 1 van hun mooiste nummers nl. Three Libra's.

APC is echt tamelijk gave muziek die je keer op keer kan blijven luisteren. Mer de Noms is waarschijnlijk een van mijn meest gedraaide cd's en hij gaat nog steeds niet vervelen. Kwa emotionele muziek staat APC behoorlijk op eenzame hoogte.

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:08 pm

Metalmatje schreef:
Je vergeet nog 1 van hun mooiste nummers nl. Three Libra's.

APC is echt tamelijk gave muziek die je keer op keer kan blijven luisteren. Mer de Noms is waarschijnlijk een van mijn meest gedraaide cd's en hij gaat nog steeds niet vervelen. Kwa emotionele muziek staat APC behoorlijk op eenzame hoogte.
haha ja weet ik das omdat dat het enigste nummer is wat ik ziekelijk veel heb gedraaid dat ik het zlefs niet meer kan horen bijna...en ja xnegativex je had gelijk ,zeker is de stem van maynard zeer herkenbaar en denk je gelijk aan Tool maar ik doelde meer op de muziek zelf.

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » wo okt 20, 2004 9:16 pm

Hee Buzz, luister jij toevallig ook naar Smashing Pumpkins. Wellicht dat dat ook iets is waar je graag naar luisterd. Ik vind het namelijk een beetje in hetzelfde straatje ziten als APC. Toevalligerwijs is James Iha ook gitarist van Smashing Pumpkins.

Aeolus

Bericht door Aeolus » wo okt 20, 2004 9:18 pm

baal er nog steeds van dat ik mer de noms ooit heb weggedaan. :x
[i]Well these might be my last days
Because I am about to eclipse my sun[/i]

[img]http://i3.photobucket.com/albums/y74/Dirk86/avatar2.gif[/img]

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:18 pm

ohja binnenkort komt er ook een cd die "eMotive '' zal heten en hierop staan covers van John Lennon op, De cd gaat over oorlog, vrede, liefde en hebzucht..wat duidelijk te zien is in de clip van het liedje Imagine.

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:20 pm

Metalmatje schreef:Hee Buzz, luister jij toevallig ook naar Smashing Pumpkins. Wellicht dat dat ook iets is waar je graag naar luisterd. Ik vind het namelijk een beetje in hetzelfde straatje ziten als APC. Toevalligerwijs is James Iha ook gitarist van Smashing Pumpkins.
Nee eigenlijk luister ik niet zo naar de pumpkins, maar van wat ik van de pumpkins ken hoor je zeker overeenkomsten qua gitaar in apc ja.

TELEPETHERION
Contacteer:

Bericht door TELEPETHERION » wo okt 20, 2004 9:22 pm

Dissection schreef:Was dat niet van die laffe Emo-core?
Dit is echte muziek, rock zoals alle rock zou moeten zijn!!
Dat vind ik nou juist van Velvet Revolver. En The Hives. En Peter Pan Speedrock!
Inderdaad ja.
"Drinking your own blood is the paradigm of recycling"
- Gary Busey

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 9:26 pm

Ik weet het niet...De Pumpkins hebben wel een paar goede nummers maar ik kan me eigenlijk alleen vinden in hun langzamere, melancholische nummers. En dat is nou net de sfeer die A Perfect circle wel een heel album volhoudt. En ze weten het nog een heel album interessant te houden ook.

Mendel

Bericht door Mendel » wo okt 20, 2004 9:26 pm

mooie muziek, mooie lyrics..
ik ken alleen de eerste 2 albums, hoe is eMOTIVe in vergelijking?

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:28 pm

Mendel schreef:mooie muziek, mooie lyrics..
ik ken alleen de eerste 2 albums, hoe is eMOTIVe in vergelijking?
die ken ik ook nog niet zijn pas 2 nummertjes van uit dacht ik.ik denk gewoon typisch a perfect circle hehe :roll: kan t niet anders zeggen tot ik het album heb gehoord..

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 20, 2004 9:30 pm

Ho! Wacht!
Zit er een nieuw APC album aan te komen?!
*kwijl*

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:35 pm

Afbeelding ja tis meer een soort van tribute of cd voor dit moment tegen oorlog gericht en alles..vandaar die coverart..

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:37 pm

With “eMOTIVe,” A Perfect Circle restore rock ‘n’ roll to its revolutionary roots by throwing a 12-megaton musical bomb in the face of the ruling class. Described by APC’s Maynard James Keenan as “a collection of songs about war, peace, love and greed,” the astonishing set blends all-new original material with a provocative selection of cover versions. The tracks chosen bridge three decades of protest songs, spanning an array of genres – hardcore punk and heavy metal, new wave and Delta blues, folk rock and rhythm & blues. Among the insurgent classics reinterpreted on “eMOTIVe” are John Lennon’s “Imagine,” Marvin Gaye’s “What’s Going On,” Memphis Minnie’s blues stomper, “When The Levee Breaks” (made famous by Led Zeppelin), Depeche Mode’s “People Are People,” Devo’s “Freedom Of Choice,” Black Flag’s “Gimmie Gimmie Gimmie,” Fear’s “Let’s Have A War,” Joni Mitchell’s “Fiddle And The Drum,” and the Nick Lowe (by way of Elvis Costello) anti-anthem, “(What’s So Funny ‘Bout) Peace, Love And Understanding.” The album kicks off with an explosive take on “Annihilation,” originally recorded by Berkeley aggro-punk legends, Crucifix. The eMOTIVe release is a limited edition special package that includes a lenticular cover.

wel cool dat ze ook een nummer van black flag doen..

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » wo okt 20, 2004 9:54 pm

Er komt ook nog een DVD uit genaamd aMotion. Hierop staan alle uitgebrachte videoclips van APC en nog wat ander spul. De dvd wordt geleverd in een box waar ook een cd bij zit met remixen van verschillende nummers van de eerste twee albums.

The track listing has been finalized for A Perfect Circle's forthcoming CD/DVD package "aMOTION", here's how it shapes up:
DVD:
01 - "Judith" (Unedited) (Video)
02 - "3 Libras" (Video)
03 - "Weak & Powerless" (Video)
04 - "Outsider" (Edited) (Video)
05 - "Thinking Of You" (Video)
06 - "Counting Bodies Like Sheep To The Rhythm Of The War Drums" (Video)
07 - "Imagine" (Video)
08 - "Noose" (Live) (Video)
09 - "Blue" (Contest Winner) (Video)
10 - "Outsider" (Directors Cut) (Video)
11 - "Blue" (A Runner-up) (Video)
12 - "Blue" (B Runner-up) (Video)
13 - "Blue" (C Runner-up) (Video)
14 - "Bikini Bandits Experience"
15 - "Bikini Bandits Save Christmas"
16 - "Bikini Bandits Sauvent Le Monde"
17 - "Photo Gallery Stills"
18 - "Easter Egg (Link To Special Website)"
19 - "Video Commentary"
CD:
01 - "Judith" (Renholder Mix) - (Danny Lohner)
02 - "3 Libras" (Feel My Ice Dub Renholder Mix) - (Danny Lohner)
03 - "Outsider" (Apocalypse Renholder Mix) - (Danny Lohner)
04 - "Weak And Powerless" (Tilling My Grave Renholder Mix) - (Danny Lohner)
05 - "Outsider" - (Frosted Yogurt Mix) - (James Iha)
06 - "Blue" - (Bird Shake Mix) - (James Iha)
07 - "3 Libras" (All Main Courses Mix) - (Massive Attack)
08 - "Hollow" - (Constantly Consuming Mix) - (Paz Lenchantin)
09 - "Hollow" - (The Bunk Remix) - (Troy Van Leeuwen/Josh Abrahams)
The effort will be released through Virgin on November 16th.

Metalmatje

Bericht door Metalmatje » wo okt 20, 2004 9:55 pm

Het zou wat zijn als die eMotive en aMotion tezamen in een limited edition box zouden zitten zeg.... Het ideale kerst of sinterklaas kado lijkt me :)

Buzz

Bericht door Buzz » wo okt 20, 2004 9:59 pm

haha ja dat ook ja..

StraightHate
Contacteer:

Bericht door StraightHate » wo okt 20, 2004 11:36 pm

Ik vind alleen The Package een goed nummer, de rest weet me geenszins te boeien.

MuseFan

Bericht door MuseFan » wo okt 20, 2004 11:42 pm

erg mooie emotionele muziek, gave band!
My plug-in baby crucifies my enemies........

Run, you fools!

toffe_ellende

Bericht door toffe_ellende » do okt 21, 2004 10:14 am

Buzz schreef:With “eMOTIVe,” A Perfect Circle restore rock ‘n’ roll to its revolutionary roots by throwing a 12-megaton musical bomb in the face of the ruling class. Described by APC’s Maynard James Keenan as “a collection of songs about war, peace, love and greed,” the astonishing set blends all-new original material with a provocative selection of cover versions. The tracks chosen bridge three decades of protest songs, spanning an array of genres – hardcore punk and heavy metal, new wave and Delta blues, folk rock and rhythm & blues. Among the insurgent classics reinterpreted on “eMOTIVe” are John Lennon’s “Imagine,” Marvin Gaye’s “What’s Going On,” Memphis Minnie’s blues stomper, “When The Levee Breaks” (made famous by Led Zeppelin), Depeche Mode’s “People Are People,” Devo’s “Freedom Of Choice,” Black Flag’s “Gimmie Gimmie Gimmie,” Fear’s “Let’s Have A War,” Joni Mitchell’s “Fiddle And The Drum,” and the Nick Lowe (by way of Elvis Costello) anti-anthem, “(What’s So Funny ‘Bout) Peace, Love And Understanding.” The album kicks off with an explosive take on “Annihilation,” originally recorded by Berkeley aggro-punk legends, Crucifix. The eMOTIVe release is a limited edition special package that includes a lenticular cover.

wel cool dat ze ook een nummer van black flag doen..
Ik heb de cd inmiddels gehoord en ben er niet helemaal kapot van. Het lijkt vooral op een poging om een nieuw geluid te introduceren. Bij vlagen is het echt wennen. Sommige covers (Depeche Mode's People are People bijv.) komen ook niet uit the verf.
[img]http://www.hanenwurger.org/wp-content/themes/default/images/hanenwurger.jpg[/img][url=http://www.hanenwurger.org]HANENWURGER![/url]

Buzz

Bericht door Buzz » do okt 21, 2004 12:06 pm

achja t kan niet allemaal zo geweldig zijn als de eerste 2 albums he..en dan nog boeie die band is echt maar een paar jaar bezig en hebben nu al een geweldig muzikaal niveau bereikt wat je van veel andere langer bestaande bands niet kan zeggenik kijk eerlijk gezegd meer uit naar het albumw at hierna komt dan naar eMotive want dan worden het weer hun eigen liedjes en daar klinken ze natuurlijk het beste in..

Thaumaturgy

Bericht door Thaumaturgy » do okt 21, 2004 5:17 pm

Die cover van Imagine is vreselijk...

Verder is A Perfect Circle erg gaaf.

Buzz

Bericht door Buzz » vr okt 22, 2004 4:28 pm

Thaumaturgy schreef:Die cover van Imagine is vreselijk...

Verder is A Perfect Circle erg gaaf.
zegd an vind ik...want ik vind em juist helemaal niet vreselijk..

Oak

Bericht door Oak » za dec 30, 2006 3:40 pm

(schop)

http://www.youtube.com/watch?v=kwgR4_NJCvQ

Briljant gedaan dit!

Plaats reactie