oprichter van de band:Billy Howerdel :gitarist heeft gewerkt met Nine inch nails, David Bowie,Faith no more en Tool.
Maynard James Keenan:z zanger van Tool.

mer de noms:

thirteenth step:

beetje informtaie:
A Perfect Circle heeft met Mer De Noms een waar meesterwerk afgeleverd. Het zijn lekkere ouderwetse deprimerende, energieke en kwade rocknummers met keiharde gitaren en de mooie stem van Maynard James Keenan, die je waarschijnlijk wel kent als de zanger van Tool. APC bestaat dan ook uit muzikanten met veel ervaring, die ook in andere bands hebben gespeeld/nog steeds in een andere band zitten. Verbazingwekkend genoeg is dit dan ook hun pas eerste cd in deze samenstelling. Heel knap gedaan want ze klinken als een band die al 10 jaar en 8 CD's verder zijn. Dat is eigenlijk best wel jammer want na het horen van Mer De Noms was ik van plan om de andere 7 ook aan te schaffen... Maar goed, deze is al goed genoeg om te blijven draaien tot de volgende...
Verder klinkt de muziek heel bekend maar ik kan niet echt bands bedenken die je zou kunnen vergelijken met APC. Ja, Tool misschien vanwege het stemgeluid van Maynard, maar APC heeft een heel eigen stijl die zo bekend maar toch ook niet te plaatsen is. Dit is echte muziek, rock zoals alle rock zou moeten zijn!!
Muziek
APC maakt dus mooie, harde rockmuziek met indrukwekkende teksten (geschreven/gecomponeerd door Billy en Maynard). Mooi voorbeeld is Judith (ook hun eerste uitgebrachte single). Als je dit nummer hoort is het eerste woord dat bij je opkomt waarschijnlijk niet 'mooi', want het is een hard, woest nummer. Toch is het zeker de moeite waard om je eens te verdiepen in deze tekst. Je zou het het beste kunnen omschrijven als een kritiek op het geloof in God. Een tekst als 'So many ways for me to show you how your savior has abandonned you/Fuck your God your Lord your Christ/He did this/Took what you had and left you this way/Still you pray you never stray/Never taste of the fruit/Never thought to question why' zegt denk ik wel genoeg. Vat dit echter niet verkeerd op, het is niet bedoeld als een ode aan de duivel of als een anti-christen-song. nog meer mensen die deze band geweldig vinden zoals mij?kwil wel wat live -ervaringen delen..