Thrash/Speed Metal IX
Erg goed nieuwsOrklord schreef:Bron:http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=66680Legendary New York progressive thrashers TOXIK are back! Following the recent re-release of their two albums, TOXIK has reunited and is currently rehearsing with the lineup consisting of:
Mike Sanders - Vocals
Josh Christian - Guitar
Brian Bonini - Bass
Lou Caldarola - Drums
The band's original drummer Tad Leger is not taking part in the reunion because he's very busy with other projects — as a guitarist.
Gaafheid

- Almighty_Maiden
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
eindelijk na tijdenlang zoeken voor een mooi prijsje een handnumbered versie van Deadly Blessing's Ascend from the Cauldron kunnen scoren op de Metal Market in Zwolle.
Wat een rosplaat, nog altijd een supergave mix tussen het meer bay area achtige thrash werk en meer progressievere Queensryche/Heir Apparent invloeden. Hard to get? jazeker, de moeite waard? dat helemaal.
Wat een rosplaat, nog altijd een supergave mix tussen het meer bay area achtige thrash werk en meer progressievere Queensryche/Heir Apparent invloeden. Hard to get? jazeker, de moeite waard? dat helemaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Running Wild
- Dragonforce
Ik houd de moed er in.Jeroen schreef:eindelijk na tijdenlang zoeken voor een mooi prijsje een handnumbered versie van Deadly Blessing's Ascend from the Cauldron kunnen scoren op de Metal Market in Zwolle.

Ik wist trouwens niet dat er een Metal Market in Zwolle was, anders was ik er ook wel geweest.
It's the end of time
- Destructor
Zijn er hier mensen bekend met de Britse band Hellbastard? De eerste 2 albums (Heading For Internal Darkness en They Brought Death) zijn een mix van crust punk en thrash metal. Hun 3e album Natural Order is pure thrash, het is een erg gaaf album met lekkere riffs en de snelheid zit er goed in. Echt een aanrader voor mensen die van snelle agressieve thrash houden!
http://www.myspace.com/rippercrust
Laatst gewijzigd door Destructor op wo feb 14, 2007 8:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- Contacteer:
Ik ben de laatste week ernstig in de ban van Atrophy. Een oude thrash band uit de VS uiteraard.
De band speelt thrash op de intelligente wijze in het straatje van bands als Toxik, Heathen en Realm, zij het wat minder melodieus.
Des te meer ragwerk dus en men weet met gave riffs, goed soleerwerk en bijtende zang op beide albums (Socialized Hate en Violent by Nature) te overtuigen.
Het tweede album is wellicht ietwat progressiever qua muziek dan het eerste, maar zeker lekker voor de liefhebbers van thrash metal.
Overigens ook opnieuw uitgebracht in digipacks , geremastered etc. Door Metal Mind productions.
De band speelt thrash op de intelligente wijze in het straatje van bands als Toxik, Heathen en Realm, zij het wat minder melodieus.
Des te meer ragwerk dus en men weet met gave riffs, goed soleerwerk en bijtende zang op beide albums (Socialized Hate en Violent by Nature) te overtuigen.
Het tweede album is wellicht ietwat progressiever qua muziek dan het eerste, maar zeker lekker voor de liefhebbers van thrash metal.
Overigens ook opnieuw uitgebracht in digipacks , geremastered etc. Door Metal Mind productions.
- Destructor
Tja leuke band, niet bijzonder. Voor die tijd wel goede productie en strak spel. Maar lijdt een beetje onder het DEFIANCE syndroom, de nummers blijven niet echt hangen (ok op "beer bong" na dan misschien)
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
- puking luke
- Almighty_Maiden
- Contacteer:
Annihilator mss? De albums ' Alice in Hell ' en ' Never, Nerverland '.puking luke schreef:ik ben niet zo heel bekend in het thrash genre, maar bands zoals Municipal Waste en Anthrax (Among The Living) vind ik erg goed, welke thrash bands zou ik nog meer uit moeten checken als ik deze bands gaaf vind?
But if they do stop to think
That man is teetering right on the brink
But do you think that they care
They benefit from death and pain and despair.
That man is teetering right on the brink
But do you think that they care
They benefit from death and pain and despair.
S.O.D. - Speak English or Diepuking luke schreef:ik ben niet zo heel bekend in het thrash genre, maar bands zoals Municipal Waste en Anthrax (Among The Living) vind ik erg goed, welke thrash bands zou ik nog meer uit moeten checken als ik deze bands gaaf vind?
Exodus - Fabulous Disaster
Nuclear Assault - Game Over
Dat zal je denk ook wel leuk vinden.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Drone, een Duitse Machine Head-achtige band bracht hun debuut uit:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3353
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3353
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
- Jeroen
- Contacteer:
Welja, het geluid is overigens wel een heel stuk beter. En daarnaast zijn de remasters ookal uitgebracht door Displeased in Jewelcases. In beide gevallen met enkele bonus tracks.Destructor schreef:Erg gave band, beide albums staan hier regelmatig aan. Gelukkig heb ik van beide de originele Roadracer uitgaven, want ik heb een ongeloofelijke pleurishekel aan digipacks.
Het bleef in het begin inderdaad ook niet echt hangen hier. Maar hoe meer ik de platen luister , hoe meer de stukjes op de plaats vallen.enforcer schreef:Tja leuke band, niet bijzonder. Voor die tijd wel goede productie en strak spel. Maar lijdt een beetje onder het DEFIANCE syndroom, de nummers blijven niet echt hangen (ok op "beer bong" na dan misschien)
Was trouwens ook niet echt het doel van bands als Atrophy, Toxic en Realm etc. om nummers te maken die lekker makkelijk blijven hangen.
Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Overigens jammer dat er op 'Socialized Hate' , toch een album met een serieuze thematiek en inslag, een nummer moet worden afgesloten met een luide boer.
maar goed, dat is de enige smet op een heerlijk thrash plaatje.
ACh je moet de nostalgiefactor niet vergeten, tegenwoordig is alles wat 80's is heilig, destijds werd ATROPHY echt niet als een bijzondere band gezien in tegenstelling tot bijvoorbeeld Testament or Forbidden, dat is toch net effe een divisie hoger. ATROPHY is een goede second tier band, net asl DEFIANCE of XENTRIX ofzo.Jeroen schreef:[..]
Het bleef in het begin inderdaad ook niet echt hangen hier. Maar hoe meer ik de platen luister , hoe meer de stukjes op de plaats vallen.
Was trouwens ook niet echt het doel van bands als Atrophy, Toxic en Realm etc. om nummers te maken die lekker makkelijk blijven hangen.
Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Overigens jammer dat er op 'Socialized Hate' , toch een album met een serieuze thematiek en inslag, een nummer moet worden afgesloten met een luide boer.
maar goed, dat is de enige smet op een heerlijk thrash plaatje.
- Destructor
- Jeroen
- Contacteer:
Dat is dan weer wel waar.
Maar Xentrix bijvoorbeeld vind ik dan weer een heel stuk minder dan Atrophy. Dat is af en toe gewoon saai.
Ach ja, in die tijd was het moeilijk te onderscheiden van elkaar. Daarom kunnen we er ons nu mooi rustig op richten en er dan toch achter komen dat het kwalitatief zeer goede bands waren.
Tja, en vergelijken met een Forbidden of Testament. Forbidden heeft in mijn optiek alleen met het debuut een echte topper gemaakt, Twisted into Form was nog behoorlijk goed, maar daarna ging het bergafwaards.
Ach het blijft gewoon een prachtige stal van veelbelovende bands die vaak 1 , 2 of misschien 3 toppers hebben gemaakt.
Persoonlijk ben ik het meest in mijn nopjes met Heathen, Toxik, Realm, Atrophy en Forbidden. Bands die naast het vette thrash metal geluid ook elementen uit meer progressieve complexe muziek in de muziek verwerkten.
Waarom dan niet Metallica, welja, Ride the Lightning blijf ik een geweldige plaat vinden, maar eigenlijk daarna al werd het in mijn oren heel rap minder.
Dan maar puristisch en kortzichtig, zo hard knallen als in een Fight Fire with Fire bijvoorbeeld hebben ze eigenlijk nooit meer gedaan.
Maar Xentrix bijvoorbeeld vind ik dan weer een heel stuk minder dan Atrophy. Dat is af en toe gewoon saai.
Ach ja, in die tijd was het moeilijk te onderscheiden van elkaar. Daarom kunnen we er ons nu mooi rustig op richten en er dan toch achter komen dat het kwalitatief zeer goede bands waren.
Tja, en vergelijken met een Forbidden of Testament. Forbidden heeft in mijn optiek alleen met het debuut een echte topper gemaakt, Twisted into Form was nog behoorlijk goed, maar daarna ging het bergafwaards.
Ach het blijft gewoon een prachtige stal van veelbelovende bands die vaak 1 , 2 of misschien 3 toppers hebben gemaakt.
Persoonlijk ben ik het meest in mijn nopjes met Heathen, Toxik, Realm, Atrophy en Forbidden. Bands die naast het vette thrash metal geluid ook elementen uit meer progressieve complexe muziek in de muziek verwerkten.
Waarom dan niet Metallica, welja, Ride the Lightning blijf ik een geweldige plaat vinden, maar eigenlijk daarna al werd het in mijn oren heel rap minder.
Dan maar puristisch en kortzichtig, zo hard knallen als in een Fight Fire with Fire bijvoorbeeld hebben ze eigenlijk nooit meer gedaan.
Jij moet duidelijk dingen gaan checken in het Crossover topic! Daar staan héél veel aanraders voor je in!puking luke schreef:ik ben niet zo heel bekend in het thrash genre, maar bands zoals Municipal Waste en Anthrax (Among The Living) vind ik erg goed, welke thrash bands zou ik nog meer uit moeten checken als ik deze bands gaaf vind?
Ken ik me voorstellen maar het eerste XENTRIX album vind ik nochthans erg gaaf. Ik hou zelf ook wel van wat rauwere thrash, bay area is allemaal zo clean en gepolijst, maar goed alles heeft zijn charme. Er zijn weinig soorten thrash waar ik helemaal niets mee kan.Jeroen schreef:Dat is dan weer wel waar.
Ware woorden, maar ik ben het met Hans eens. In thrash zoek ik geen verfijning; ik wil pure adrenaline in muzikale vorm. Daarom vind ik Darkness Descends en het duistere Pleasure to kill ook zo verschrikkelijk goed... Ik denk dat de Duitse thrash bands Accuser (oude werk) en Deathrow (alles) wel iets voor je zijn Jeroen, vooral het album Deception Ignored van Deathrow. Ik denk dat Kees en Teun het hier ook wel van houden...Jeroen schreef:Dat is dan weer wel waar.
- Metalheank
Dat ligt natuurlijk aan de zangErnst schreef:[..]
Ik denk dat Kees en Teun het hier ook wel van houden...

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Dan mogen alsbums als HOLY MOSES "finished with the dogs", PROTECTOR "A Shedding Of Skin" en SODOM "Agent Orange" en "Persecution mania"natuurlijk niet ontbrekenJeroen schreef:Als we het over Duitse thrash hebben dan ben ik ook een behoorlijke liefhebber.
Bands als Kreator, Deathrow , Destruction etc. vind ik uitermate interessant.
- Destructor
Niemand bekend met deze geniale band? Natural Order is echt een top album!Destructor schreef:Zijn er hier mensen bekend met de Britse band Hellbastard? De eerste 2 albums (Heading For Internal Darkness en They Brought Death) zijn een mix van crust punk en thrash metal. Hun 3e album Natural Order is pure thrash, het is een erg gaaf album met lekkere riffs en de snelheid zit er goed in. Echt een aanrader voor mensen die van snelle agressieve thrash houden!
- Jeroen
- Contacteer:
Holy Moses is leukenforcer schreef:[..]
Dan mogen alsbums als HOLY MOSES "finished with the dogs", PROTECTOR "A Shedding Of Skin" en SODOM "Agent Orange" en "Persecution mania"natuurlijk niet ontbreken
Sodom vind ik helemaal niets.
- Parabellum
Voor het rauwere en primitievere Duitse werk: Poison! Onlangs gereissued dus gemakkelijk te vinden. Verder ook Darkness, Assassin, Living death, Violent force,...Jeroen schreef:Als we het over Duitse thrash hebben dan ben ik ook een behoorlijke liefhebber.
Bands als Kreator, Deathrow , Destruction etc. vind ik uitermate interessant.
En een ultieme aanrader met de beste Duitse demobandjes uit de jaren '80: Teutonic invasion part I compilatie!
- Lone Starr
- Audiophile
- Jeroen
- Contacteer:
erg gave band ja.Lone Starr schreef:Vergeet ook Exumer niet, vooral Possessed By Fire is een superplaat.
Ik hoorde een tijdje terug de laatste plaat van Fatal Embrace. ook helemaal niet verkeerd.
Redelijk goede nummers, goed spel, goede productie. Gewoon slayeriaans knallen met wat death metal invloeden.
- Parabellum
Vet!Audiophile schreef:http://www.zwaremetalen.com/nieuws/7750 ... richt.html
- Running Wild
net de 2 nummers via myspace geluisterd, maar dat klinkt best goedAudiophile schreef:http://www.zwaremetalen.com/nieuws/7750 ... richt.html
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"
Het nieuwere werk ook niet?Jeroen schreef:[..]
Holy Moses is leuk
Sodom vind ik helemaal niets.
Dat is wat mij persoonlijk ook beter in het gehoor ligt. Persecution Mania en Agent Orange komen bij mij minder aan dan het nieuwere werk als M16 en de laatste plaat "Sodom".
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Parabellum
- Running Wild
- Jeroen
- Contacteer:
muzikaal vind ik het allemaal wel aardig, maar zodra die Tom Angelripper zijn scheur open trekt heb ik de neiging om weg te lopen.Elessar schreef:[..]
Het nieuwere werk ook niet?
Dat is wat mij persoonlijk ook beter in het gehoor ligt. Persecution Mania en Agent Orange komen bij mij minder aan dan het nieuwere werk als M16 en de laatste plaat "Sodom".
Overal waar die kerel z'n klovenkop laat zien en z'n bek open trekt , daarbij hoeft het van mij al niet meer.
Na een erg gaaf oprtreden gistern wil deze band hier even onder de aandacht brengen.
Shadows Bleed
Older Than Time
Demon Unleashed
Warcult
http://www.witchtower-metal.de/frameset.htm
Shadows Bleed
Older Than Time
Demon Unleashed
Warcult
http://www.witchtower-metal.de/frameset.htm
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
-
muzikaal gezien zijn deze bandjes wel vet,maar ik ga lopen zodra de zangers hun bek opentrekken,VOORAL bij living death en Assassin...is precies wel een euvel waar de duitse thrash-scene altijd al last van heeft gehad...Parabellum schreef:[..]
Voor het rauwere en primitievere Duitse werk: Poison! Onlangs gereissued dus gemakkelijk te vinden. Verder ook Darkness, Assassin, Living death, Violent force,...
En een ultieme aanrader met de beste Duitse demobandjes uit de jaren '80: Teutonic invasion part I compilatie!
Trouwens:Deception Ignored van Deathrow is een beestige plaat maar imo kun je die niet vergelijken met hun andere werk...weet wel niet of ze na D.I. nog andere albums hebben uitgebracht..maar hun eerste albums waren een stuk harder en rauwer
heb hier trouwens nog ergens een tape liggen waar Teutonic invasion op staat...vooral MInotaur en Poison schoppen heel erg aars...
rock'till you drop