Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
the true Thorko

Bericht door the true Thorko » do feb 22, 2007 9:43 pm

Afbeelding

Mooi artwork van de opkomende Lugubrum...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » za feb 24, 2007 2:00 pm

Nieuwe Lifelover is gereleased...

Afbeelding

The last year we were greeted by the presence of "Pulver", the debut album of Lifelover. A band that got my attention like none other. Lifelover's personal expression through their music, was like none other that I have encountered during my countless of years dealing with Black Metal (in general). So it was a breeze of fresh (putrid) air that lingered through the room when I heard their music. "Erotik" picks up where "Pulver" left us. And it's a work that takes all the great ideas from their debut and takes them onto another level. Their work has matured, the song structures and lyrics are for me sharper on this album. The music is something that proves to be hard to describe. Take hints of Joy Division and The Cure and pour it into a cauldron filled with gloom, depravity and social realistic lyrics. Clean singing mixed with agonizing vocals with an emphasis on the choke hold that this society has on all of us. Drugs, self-destruction, illness and a struggling to understand this existence. Lifelover doesn't hold the answers, but it delievers like no other band has done before. And this is truely the most stellar and perfect works that has graced me with it's presence. Comes with a 20-page full colour booklet, printed with heavy and thick paper for the best result. Full lyrics and visuals that will leave you shackled to the ground while Lifelover molests your mind.

Sample:
http://thr.horde.se/sounds/03-I%20love% ... %20you.mp3
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za feb 24, 2007 2:05 pm

the true Thorko schreef:Afbeelding

He, Bart De Graaff!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Oak

Bericht door Oak » za feb 24, 2007 2:06 pm

the true Thorko schreef:Afbeelding

Apart. Doet me zeer sterk denken aan deze brain-fucker:
http://www.youtube.com/watch?v=aJuaZKBABO0

Parabellum

Bericht door Parabellum » za feb 24, 2007 2:29 pm

Baldurs Tod schreef:Nieuwe Lifelover is gereleased...
Iemand heeft ooit eens wijze woorden over die groep gesproken: moesten ze zich niet tot het black metal publiek richten zou niemand naar die groep luisteren. Maar omdat black metal fans denken dat het iets nieuws is doen ze dat wel. Zoals die Velvet cacoon plaat, die sloeg ook redelijk aan tot bleek dat het gewoon compleet gestolen was van een andere artiest die niets met black metal te maken had, en waar niemand dus een zak om gaf.
Lifelover en aanverwanten is goed voor een liedje maar dan heb ik het eigenlijk wel gehoord.

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » za feb 24, 2007 4:26 pm

Oak schreef:[..]

Apart. Doet me zeer sterk denken aan deze brain-fucker:
http://www.youtube.com/watch?v=aJuaZKBABO0
Scherp... is 'm helemaal.

Lugubrums voorliefde voor midgets...

EDIT: Scene komt uit Werner Herzogs 'Auch Zwerge haben klein angefangen' (1970)
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za feb 24, 2007 5:00 pm

AmnesJAn schreef:Wat zijn hier eigenlijk de meningen over de nieuwe Watain?
Gisteren heb ik Sworn to the Dark gekocht en een vluchtig geluisterd. De nummers klinken erg goed, maar ik ben er tot nu toe nog niet zo euforisch over als over Casus Luciferi.
Het geluid (vooral de drums) is iets te clean vind ik (bij Watain hoort toch een flinke bak smerigheid) en soms ligt er toch een hele dikke laag Dissection overheen.
Desalniettemin klinkt het allemaal weer erg goed en zitten er zeer sterke momenten op de cd, maargoed het zal ook wel een beetje een groeiplaat zijn.
Ik heb hem inmiddels ook in huis en een keer beluisterd en ben het wel met je eens. Alleen heb ik niet zo'n probleem met het geluid. Naast Dissection vind ik een vergelijking met Marduk met momenten ook zeker wel op zijn plaats.

Swamp

Bericht door Swamp » za feb 24, 2007 8:40 pm

ja, nieuwe Watain is zeer ok.. goed het is geen Casus lUciferi, maargoe,d wat dacht je dan? de band heeft inmiddels flink getourd en veel shows gedaan, en heeft een flinke groei mee gemaakt... niet meer dan logisch dat hun geluid daardoor ook ietsje anders wordt..

goed de Dissection vergelijking is makkelijk, maar Watain is altijd al beinvloed door deze band, dat hoor je ook wel terug op de vorige releases... ze hebben qua productie en en deels ook qua nummers een wat toegankelijkere / geliktere sound gekregen die meer mensen aan zal spreken als voorheen (en mensen tegen eht zeer been trappen hierdoor)... Watain gaat een stap verder en hoger, mij kan het neit zoveel schelen.. die nieuwe cd is ok!
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Othrys

Bericht door Othrys » za feb 24, 2007 9:19 pm

Parabellum schreef:[..]

Iemand heeft ooit eens wijze woorden over die groep gesproken: moesten ze zich niet tot het black metal publiek richten zou niemand naar die groep luisteren. Maar omdat black metal fans denken dat het iets nieuws is doen ze dat wel. Zoals die Velvet cacoon plaat, die sloeg ook redelijk aan tot bleek dat het gewoon compleet gestolen was van een andere artiest die niets met black metal te maken had, en waar niemand dus een zak om gaf.
Lifelover en aanverwanten is goed voor een liedje maar dan heb ik het eigenlijk wel gehoord.
Te beoordelen naar die ene sample steekt het muzikaal nog niet zo slecht in elkaar, hoewel ze nog een hoop kunnen leren van Katatonia of Agalloch. Die vocals daarentegen zijn gewoon slecht, ik zeg leer zingen of grunten of houd anders je muil.
The True North, Strong and Free

masters_throne

Bericht door masters_throne » zo feb 25, 2007 6:50 am

FINALLY RELEASED
ZARATHUSTRA - IN HORA MORTIS LP

Noble 12"gatefold LP limited to 500 copies on a coloured vinyl. Comes with printed envelopes, embossed and silver foiled logo/titles and a giant A2 poster.

Afbeelding

headquarter@zarathustra-online.net
www.zarathustra-online.net
www.myspace.com/zarathustraband
[url=http://www.myspace.com/mastersthrone]= KNEEL BEFORE THE MASTER'S THRONE Records =[/url]

V.

Bericht door V. » zo feb 25, 2007 12:04 pm

Parabellum schreef:[..]

Ik zie vaker mensen zulk soort onzin verkopen. Doorgaans lui die er geen biet van snappen. Welke bands/stroming zorgt ervoor dat bands als Lifelover niet, een tikje, vernieuwend zijn?
Misschien is hun 'poppy' kant al eens gedaan. En hun 'blackie' kant al 616 keer. Maar het zit'm ook juist in de combinatie van die twee.

Verder ziet die Zarathustra release er heeel geil uit. Ik ga het bijna jammer vinden dat ik geen vinyl fanaat ben. En die release niet meer dan matig vind.
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Swamp

Bericht door Swamp » di feb 27, 2007 1:21 pm

http://www.myspace.com/fluisterwoud <-- daar staat een nieuwe track van het aankomende album...

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di feb 27, 2007 1:34 pm

Ben benieuwd of dat album in maart eindelijk eens uit komt...

V.

Bericht door V. » di feb 27, 2007 1:38 pm

Ik vond vandaag een pakketje op den deurmar met daarin een CD van Velvet Cacoon.
Ik weet dat niet iedereen te spreken is over deze band. De mannen schijnen niet 'serieus' te zijn. En ik ving op dat hun muziek 'gejat' is. Allemaal heel leuk en aardig maar ik vind dit echt gaaf.
Velvet Cacoon bevat een zeer kille sfeer. De sfeer van een mystiek bos onder een dikke laken van sneeuw. De muziek is 'hypnotiserend' en zeer boeiend.
Tijdens het luisteren van Velvet Cacoon vroeg ik mij af:"Van wie is dit dan gejat? Dat zou ik graag eens willen beluisteren".
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Swamp

Bericht door Swamp » di feb 27, 2007 1:42 pm

Draconian schreef:Ben benieuwd of dat album in maart eindelijk eens uit komt...
reken er niet op...

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di feb 27, 2007 2:01 pm

V. schreef:Ik vond vandaag een pakketje op den deurmar met daarin een CD van Velvet Cacoon.
Ik weet dat niet iedereen te spreken is over deze band. De mannen schijnen niet 'serieus' te zijn. En ik ving op dat hun muziek 'gejat' is. Allemaal heel leuk en aardig maar ik vind dit echt gaaf.
Velvet Cacoon bevat een zeer kille sfeer. De sfeer van een mystiek bos onder een dikke laken van sneeuw. De muziek is 'hypnotiserend' en zeer boeiend.
Tijdens het luisteren van Velvet Cacoon vroeg ik mij af:"Van wie is dit dan gejat? Dat zou ik graag eens willen beluisteren".
Op Metal Archives staat een hele omschrijving:

Velvet Cacoon's shoegazer / psych-folk recordings were stolen albums. ``How the Last Day Came and Stayed then Faded into Simulated Rain`` demo was almost completely stolen from Korouva's ``Shipwrecks & Russian Roulette``. Korouva's album has 10 tracks, while VC's demo has 9, though two tracks that can be found in Korouva's Myspace are not in VC's demo. The ``Dizzy from Eternity`` demo is in fact My Violent Ego's ``Clicks & Hisses``.

Message from Miranda Lehman aka Korouva: ``To the fans of Velvet Cacoon: It has recently come to my attention that the band Velvet Cacoon has not only STOLEN artwork and photos on their website from other artists but also their ENTIRE album, ``How the last day came and stayed then faded into simulated rain``. This ``highly elusive`` demo album is actually the property of another musician named Miranda Lehman, aka Korouva. The album's real name is Shipwrecks & Russian Roulette and has been sold through the website 16sparrows since February of 2005, before the release of the Velvet Cacoon Demo. Tracks from Korouva's album were also posted on her Livejournal, in working form, long before any Velvet Cacoon release. When Confronted with these accusations, Velvet Cacoon deleted their official Myspace music page which contained stolen tracks and artwork from Miranda. You can see that they link to their myspace page on their official site and that the myspace page has been deleted.
http://www.velvetcacoon.com/news/. Their main myspace fan page contains stolen illustration and music as well: ``lilac wine, black leaves and me`` (real name, ``Tide``) and also the illustration of a girl with a ship that goes along with the song. http://www.myspace.com/velvetcacoon. Korouva's own myspace page is here, where she also links to 16sparrows http://myspace.com/korouva. I am sorry to all the devoted fans who have been deceived by Velvet Cacoon, their blatant theft of another artist's work is absolutely unforgivable.``

Note: VC' song ``Chesapeake Tide`` is Korouva's ``Tide``, not ``Lilac Wine, Black Leaves and me``

Josh's message taken from their google e-group (Which was deleted on August 21/22):
``And on the subject of Velvet Cacoon, the band is a total fraud. Nothing about it holds any importance. The ``How the Last Day`` demo isn't even us. It's Miranda Lehman from Portland. (check the Wiki site). ``Dizzy`` isn't us. It's ``My Violent Ego``. Nothing is us. ``Northsuite`` was recorded in 3 hours and sold to a fake label who paid us enough for rent and substances. That's why its so terrible. We're utter bastards. We have no respect for anything. Now we're beginning the campaign to show just what we've done. We are walking examples of what far too many drugs will do. They make you crave havoc. They make you want to turn the world upside down while laughing like a maniac.

And now the soft afterglow sets in. VC is winding down. One last album. One final collection. And the damn thing isn't even recorded yet. Maybe we'll just steal it too. I must tell you that our correspondence will not continue much longer. I'm going to make a clean break - you'll know when the moment hits. You'll know exactly what I mean too.

First, I must convince the world that I am nothing special or intelligent, nor was Velvet Cacoon. If there was discussion about us before, I can only imagine what is about to come.

Feel free to spread this letter.``

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » wo feb 28, 2007 12:33 pm

Lekker belangrijk.
Het gaat toch om de muziek. Dat gezeik om niks.
Heb je tenminste een keuze.
Gelegenheids Satanist

D.

Bericht door D. » wo feb 28, 2007 6:48 pm

Er staat wat heerlijk ranzige simpele en vooral ouderwetse black/thrash op het punt van release:
BlackGoat schreef:WARHORDEs "Satanic Lust" and PATECABRAs "El Horror" CDs are about to leave the printing factory and will be released officially on April 14th 2007. Until April 8th 2007 we are running a PRE order action where both CDs together (including certified airmail) will only cost you:

Within Europe: 20 EUR or 26 USD or 35 AUD
Outside Europe: 25 EUR or 33 USD or 45 AUD

If you wish to preorder, send us a mail to: pre-order.warhorde.patecabra AT barbarianwrath DOT org and we'll get back to you about payment options. To remind you of what you're getting, here's some info on those releases:

Afbeelding

PATECABRA "El Horror"
Chiles PATECABRA demonstrate that there still ARE latin american bands who know how to thrash and destroy. Fans of VULCANO, MUTILATOR or (very early) SEPULTURA will cream over violent eruptions like "LXIX Comando Satanico" or the name giving "Patecabra". To be released in April 2007 CE.

Afbeelding

WARHORDE "Satanic Lust"
"The Sabbath Calls" and the "Iron Fisted League" is summoned to Goshen where Hell has vomited forth the WARHORDE to sing, howl and gnarl the praise of the Horned One with rusty Death Thrash that's stuck somewhere around 1983. Soon to be worshipped by fans and to haunt the nightmares of every tabloid critic. To be released in April 2007 CE.
'Op het punt van' is misschien wat ruim genomen, maar luister in ieder even naar de samples (de titels tussen aanhalingstekens in de beschrijvingen).

Verder heb ik (door Samael - Worship Him) "LVX Occulta" van het Duise Martyrium herontdekt. Dit album stamt uit 1994 en heb het al een hele tijd liggen maar vond er eigenlijk nooit wat aan. Door Samael - Worship Him werd ik eraan herinnerd (de sfeer op beide albums is vergelijkbaar) en heb het maar weer eens een kans gegeven. Het lijkt een heel stuk beter te zijn geworden!
De band wordt vaak pre-Secrets of the Moon genoemd, wat daar van waar is weet ik niet (volgens mij is alleen Daevas van Martyrium naar SotM gegaan omdat de ene band net gestopt was en de andere net opgericht) maar het album heeft wel wat raakvlakken met Stronghold of the Inviolables. Wat natuurlijk een goed iets is.
Zijn anderen hier bekend mee? Volgens mij wordt het album over het algemeen niet echt gewaardeerd.

Over Secrets of the Moon gesproken: Is Antithesis een beetje aan te raden? Ik neem aan dat het meer op Carved in Stigmata Wounds lijkt dan op Strongold of the Inviolables (die mijn voorkeur heeft)...

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo feb 28, 2007 6:54 pm

nou, ik vind Antithesis behoorlijk tegenvallen, het is veel meer rechttoerechtaan moderne bm geworden, de sfeervolle stukken die Carved... heeft, zijn op Antithesis jammergenoeg weggelaten.
Het nummer op de split met Lunar Aurora vind ik overigens het beste werk van Secrets..., gevolgd door Carved.. .

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 28, 2007 7:01 pm

Nee joh! Stronghold of the Inviolables blijft de beste.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

D.

Bericht door D. » wo feb 28, 2007 7:03 pm

XnegativeX schreef:Nee joh! Stronghold of the Inviolables blijft de beste.
Zo denk ik er tot zo ver ook over (alleen kan ik maar oordelen over Stronghold... en Carved...). De split met Lunar Aurora wil ik nog wel hebben, eigenlijk vooral voor de Lunar Aurora verzameling maar aangezien SotM daar ook wat ouder was, zijn die 2 nummers vast ook interessant.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 28, 2007 7:08 pm

Die split met Lunar Aurora is erg gaaf. Gaat je alleen wel aardig wat kosten. Ik heb een tijdje geleden twee stuks van eBay geplukt en dat was niet goedkoop, maar zeker de moeite waard!

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » wo feb 28, 2007 7:12 pm

D. schreef:[..]

Zo denk ik er tot zo ver ook over (alleen kan ik maar oordelen over Stronghold... en Carved...). De split met Lunar Aurora wil ik nog wel hebben, eigenlijk vooral voor de Lunar Aurora verzameling maar aangezien SotM daar ook wat ouder was, zijn die 2 nummers vast ook interessant.
Ik vind die SotM nummers leuker dan het Lunar Aurora deel.

D.

Bericht door D. » wo feb 28, 2007 7:38 pm

Blood&Ashes schreef:Die split met Lunar Aurora is erg gaaf. Gaat je alleen wel aardig wat kosten. Ik heb een tijdje geleden twee stuks van eBay geplukt en dat was niet goedkoop, maar zeker de moeite waard!
Daarom dus dat ik hem nog niet heb. Dure releases van Ebay kopen doe ik niet graag. Het feit dat ik het Lunar Aurora nummer al op de rerelease van Seelenfeuer heb werkt daar ook niet aan mee.
Ik zal hem wel een keer ruilen ofzo.
De originele release van Seelenfeuer (Voices) moet ik ook nog hebben trouwens, dus als iemand een extra exemplaar heeft liggen...

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo feb 28, 2007 8:45 pm

Swamp schreef:http://www.myspace.com/fluisterwoud <-- daar staat een nieuwe track van het aankomende album...
klinkt in ieder geval weer lekker, ik ben benieuwd naar het nieuwe album.

D.

Bericht door D. » wo feb 28, 2007 8:53 pm

Maar niemand heeft iets over Martyrium te melden?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo feb 28, 2007 9:22 pm

Weet iemand een sample van de Gloria Diaboli EP online te staan?

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do mar 01, 2007 8:14 pm

fans van latere Satyricon en ook wel Emperor moeten eens naar het Duitse Sonic Reign luisteren

ze hebben onlangs overigens getekend bij metalblade records

http://www.myspace.com/sonicreign
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » do mar 01, 2007 8:22 pm

Dat ligt wel lekker in het gehoor! Inderdaad heftig door Satyricon geïnspireerd.
Front voor/der Matigheid
last.fm

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » do mar 01, 2007 10:11 pm

Inderdaad niet bijster origineel, maar alles behalve slecht. Dit luistert eigenlijk best lekker weg.

Oak

Bericht door Oak » do mar 01, 2007 10:15 pm

D. schreef:Maar niemand heeft iets over Martyrium te melden?
Van Sephtis en Svenson?
Waar zitten die gasten trouwens?

iscariah

Bericht door iscariah » vr mar 02, 2007 9:52 am

Van Sephtis en Svenson?
Ik geloof dat hij de oude band van een van de Secrets Of The Moon leden bedoeld ...

puist

Bericht door puist » vr mar 02, 2007 10:30 am

D. schreef:Maar niemand heeft iets over Martyrium te melden?
Ik heb het wel thuis liggen maar deze ligt al een tijdje stof te verzamelen. Ik zal het binnenkort weer eens luisteren.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

dako

Bericht door dako » vr mar 02, 2007 10:53 am

Van Sephtis en Svenson?
Geen idee.
Iemand die demo kopen?
Hele misantropische blek, zo minimalistisch dat zelfs m'n stofzuiger beter geproduceerd klinkt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

D.

Bericht door D. » vr mar 02, 2007 11:43 am

Van Sephtis en Svenson?
Nee, zie bericht vorige pagina.
puist schreef:[..]

Ik heb het wel thuis liggen maar deze ligt al een tijdje stof te verzamelen. Ik zal het binnenkort weer eens luisteren.
Dat was bij mij dus ook het geval. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem nog een kans gegeven heb.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mar 02, 2007 2:55 pm

Ik ben Zarathustra's In Hora Mortis voor het eerst aan het luisteren en dat klinkt erg fijn! Dit gaat zeker in de smaak vallen bij Zarathustra liefhebbers. Het album klinkt zo op het eerste gehoor wat minder catchy en wat volwassener dan Perpetual Black Force.

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3363

Samples:
Souls Ejaculation
Salvation from Being
Crown of Creation

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 02, 2007 5:41 pm

Wat vinden jullie van de Nederlandse Black Metal band Hell Icon?

Sinds het laatste voor MTV geschikte album van Galgeras(Booswichterij) is dit denk ik één van de laatste echt clandestiene Nederlandse Black Metal bands.

Hun eerdere albums Symphonia Corrumptor(7") en Juder Ergo Cum Sedebit Quidquid latet apperebit etc. waren al goed en ook hun nieuwe album Im Umbra Spectare Magnificientia Tuus Et Obedientia Me Pronuntian vind ik persoonlijk erg gaaf...

wat vinden jullie van deze band?
http://www.Lafawijn-records.tk

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr mar 02, 2007 5:44 pm

Nooit wat van gehoord. Heb je een sample?

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 02, 2007 5:46 pm

nee die lui zijn tegen internet... dus geen site of myspace of samples ofzo

ze staan wel op Metal-archives

Oak

Bericht door Oak » vr mar 02, 2007 6:21 pm

Lafawijn schreef:nee die lui zijn tegen internet... dus geen site of myspace of samples ofzo

HAHA. Volgens mij bestaat Galgeras voor meer dan de helft uit leden van Luisterfout, die wel een eigen site en (ongetwijfelt ook))) een myspace hebben.

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 02, 2007 6:58 pm

Het ging ook over Hell Icon he ;-)

Sater

Bericht door Sater » vr mar 02, 2007 6:58 pm

Lafawijn schreef:nee die lui zijn tegen internet... dus geen site of myspace of samples ofzo

`

Daag, vroeger stonden via het label, Macabre Operetta, gewoon samples op internet.

Sterker nog:

Onderste twee posts:

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/408683/2
Dictius Te Necare

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » vr mar 02, 2007 7:01 pm

haha,.

nou dan zijn die samples wel te krijgen...

weer wat geleerd

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za mar 03, 2007 5:49 pm

V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
Heb je het inmiddels al gehoord? Ik heb Monolithic In Darkness nu op staan en het klinkt zo op het eerste gehoord wel lekker. Tenminste als je door de eerste minuut heen bent. In het begin leek het een gigantische berg ruis te zijn, maar er zijn genoeg leuke melodietjes in te ontdekken. Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje. Dat en dat irritante gekraak wat je af en toe hoort, alsof je een stoffige plaat luistert.

Parabellum

Bericht door Parabellum » za mar 03, 2007 6:34 pm

Lafawijn schreef:Wat vinden jullie van de Nederlandse Black Metal band Hell Icon?
Ik heb alleen die 7" en die vond ik niet zo speciaal. Het is wel al jaren geleden dat ik die nog gespeeld heb dus de muziek kan ik me niet meer voor de geest halen.
Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje.
Aan de pluskant, onverstaanbare black metal is wel hoogst origineel en nog nooit vertoond.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za mar 03, 2007 7:48 pm

Heeft hier iemand al eens naar Dodsferd geluisterd? Het album Fucking Your Creation is onlangs via Moribund verschenen en bevat enkele sterke 'black 'n' roll'-nummers, die behalve aan het latere werk van Darkthrone door hun lengte en sfeer ook wel enigszins aan Judas Iscariot doen denken. Ondanks de domme titel een erg genietbaar schijfje.

V.

Bericht door V. » ma mar 05, 2007 4:50 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Heb je het inmiddels al gehoord? Ik heb Monolithic In Darkness nu op staan en het klinkt zo op het eerste gehoord wel lekker. Tenminste als je door de eerste minuut heen bent. In het begin leek het een gigantische berg ruis te zijn, maar er zijn genoeg leuke melodietjes in te ontdekken. Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje. Dat en dat irritante gekraak wat je af en toe hoort, alsof je een stoffige plaat luistert.
Ik heb er een MP3 van gehoord. En die klonk best hard. Tikje 'noisie' zelfs. En dat spreekt mij wel aan. Ik denk dat ik't album wel ga checken.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » ma mar 05, 2007 4:52 pm

Lafawijn schreef:Wat vinden jullie van de Nederlandse Black Metal band Hell Icon?

Sinds het laatste voor MTV geschikte album van Galgeras(Booswichterij) is dit denk ik één van de laatste echt clandestiene Nederlandse Black Metal bands.

Hun eerdere albums Symphonia Corrumptor(7") en Juder Ergo Cum Sedebit Quidquid latet apperebit etc. waren al goed en ook hun nieuwe album Im Umbra Spectare Magnificientia Tuus Et Obedientia Me Pronuntian vind ik persoonlijk erg gaaf...

wat vinden jullie van deze band?
Wat ik van Hell Icon ken is herrie. Slechtse simpele herrie. Maar op zijn tijd afentoe wel grappig eigenlijk. Eens zo'n tapeje oid opsnuffelen.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Mortus

Bericht door Mortus » ma mar 05, 2007 9:45 pm

ben nu die nieuwe plaat van Naglfar aant luisteren, erg gave plaat is dat geworden!
www.opelcluboost.nl

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma mar 05, 2007 9:50 pm

Het zou me verbazen. Khold heb ik altijd al berekenende klinische shit gevonden. Niet dat het nu zo slecht is ofzo, maar het mist "sfeer" (BM cliché nr. 1 natuurlijk).
"Laten we black metal maken man, dat verdient"
-"ja vet man, we bedenken wel wat"
"kaldbleke hender!"
-"woot! opnemen die shit, pass ff de corpsepaint kk"

Gesloten