Mooi artwork van de opkomende Lugubrum...
Apart. Doet me zeer sterk denken aan deze brain-fucker:the true Thorko schreef:
Mooi artwork van de opkomende Lugubrum...
Iemand heeft ooit eens wijze woorden over die groep gesproken: moesten ze zich niet tot het black metal publiek richten zou niemand naar die groep luisteren. Maar omdat black metal fans denken dat het iets nieuws is doen ze dat wel. Zoals die Velvet cacoon plaat, die sloeg ook redelijk aan tot bleek dat het gewoon compleet gestolen was van een andere artiest die niets met black metal te maken had, en waar niemand dus een zak om gaf.Baldurs Tod schreef:Nieuwe Lifelover is gereleased...
Scherp... is 'm helemaal.Oak schreef:[..]
Apart. Doet me zeer sterk denken aan deze brain-fucker:
http://www.youtube.com/watch?v=aJuaZKBABO0
Ik heb hem inmiddels ook in huis en een keer beluisterd en ben het wel met je eens. Alleen heb ik niet zo'n probleem met het geluid. Naast Dissection vind ik een vergelijking met Marduk met momenten ook zeker wel op zijn plaats.AmnesJAn schreef:Wat zijn hier eigenlijk de meningen over de nieuwe Watain?
Gisteren heb ik Sworn to the Dark gekocht en een vluchtig geluisterd. De nummers klinken erg goed, maar ik ben er tot nu toe nog niet zo euforisch over als over Casus Luciferi.
Het geluid (vooral de drums) is iets te clean vind ik (bij Watain hoort toch een flinke bak smerigheid) en soms ligt er toch een hele dikke laag Dissection overheen.
Desalniettemin klinkt het allemaal weer erg goed en zitten er zeer sterke momenten op de cd, maargoed het zal ook wel een beetje een groeiplaat zijn.
Te beoordelen naar die ene sample steekt het muzikaal nog niet zo slecht in elkaar, hoewel ze nog een hoop kunnen leren van Katatonia of Agalloch. Die vocals daarentegen zijn gewoon slecht, ik zeg leer zingen of grunten of houd anders je muil.Parabellum schreef:[..]
Iemand heeft ooit eens wijze woorden over die groep gesproken: moesten ze zich niet tot het black metal publiek richten zou niemand naar die groep luisteren. Maar omdat black metal fans denken dat het iets nieuws is doen ze dat wel. Zoals die Velvet cacoon plaat, die sloeg ook redelijk aan tot bleek dat het gewoon compleet gestolen was van een andere artiest die niets met black metal te maken had, en waar niemand dus een zak om gaf.
Lifelover en aanverwanten is goed voor een liedje maar dan heb ik het eigenlijk wel gehoord.
Ik zie vaker mensen zulk soort onzin verkopen. Doorgaans lui die er geen biet van snappen. Welke bands/stroming zorgt ervoor dat bands als Lifelover niet, een tikje, vernieuwend zijn?Parabellum schreef:[..]
Iemand heeft ooit eens wijze woorden over die groep gesproken: moesten ze zich niet tot het black metal publiek richten zou niemand naar die groep luisteren. Maar omdat black metal fans denken dat het iets nieuws is doen ze dat wel. Zoals die Velvet cacoon plaat, die sloeg ook redelijk aan tot bleek dat het gewoon compleet gestolen was van een andere artiest die niets met black metal te maken had, en waar niemand dus een zak om gaf.
Lifelover en aanverwanten is goed voor een liedje maar dan heb ik het eigenlijk wel gehoord.
Op Metal Archives staat een hele omschrijving:V. schreef:Ik vond vandaag een pakketje op den deurmar met daarin een CD van Velvet Cacoon.
Ik weet dat niet iedereen te spreken is over deze band. De mannen schijnen niet 'serieus' te zijn. En ik ving op dat hun muziek 'gejat' is. Allemaal heel leuk en aardig maar ik vind dit echt gaaf.
Velvet Cacoon bevat een zeer kille sfeer. De sfeer van een mystiek bos onder een dikke laken van sneeuw. De muziek is 'hypnotiserend' en zeer boeiend.
Tijdens het luisteren van Velvet Cacoon vroeg ik mij af:"Van wie is dit dan gejat? Dat zou ik graag eens willen beluisteren".
'Op het punt van' is misschien wat ruim genomen, maar luister in ieder even naar de samples (de titels tussen aanhalingstekens in de beschrijvingen).BlackGoat schreef:WARHORDEs "Satanic Lust" and PATECABRAs "El Horror" CDs are about to leave the printing factory and will be released officially on April 14th 2007. Until April 8th 2007 we are running a PRE order action where both CDs together (including certified airmail) will only cost you:
Within Europe: 20 EUR or 26 USD or 35 AUD
Outside Europe: 25 EUR or 33 USD or 45 AUD
If you wish to preorder, send us a mail to: pre-order.warhorde.patecabra AT barbarianwrath DOT org and we'll get back to you about payment options. To remind you of what you're getting, here's some info on those releases:
PATECABRA "El Horror"
Chiles PATECABRA demonstrate that there still ARE latin american bands who know how to thrash and destroy. Fans of VULCANO, MUTILATOR or (very early) SEPULTURA will cream over violent eruptions like "LXIX Comando Satanico" or the name giving "Patecabra". To be released in April 2007 CE.
WARHORDE "Satanic Lust"
"The Sabbath Calls" and the "Iron Fisted League" is summoned to Goshen where Hell has vomited forth the WARHORDE to sing, howl and gnarl the praise of the Horned One with rusty Death Thrash that's stuck somewhere around 1983. Soon to be worshipped by fans and to haunt the nightmares of every tabloid critic. To be released in April 2007 CE.
Zo denk ik er tot zo ver ook over (alleen kan ik maar oordelen over Stronghold... en Carved...). De split met Lunar Aurora wil ik nog wel hebben, eigenlijk vooral voor de Lunar Aurora verzameling maar aangezien SotM daar ook wat ouder was, zijn die 2 nummers vast ook interessant.XnegativeX schreef:Nee joh! Stronghold of the Inviolables blijft de beste.
Ik vind die SotM nummers leuker dan het Lunar Aurora deel.D. schreef:[..]
Zo denk ik er tot zo ver ook over (alleen kan ik maar oordelen over Stronghold... en Carved...). De split met Lunar Aurora wil ik nog wel hebben, eigenlijk vooral voor de Lunar Aurora verzameling maar aangezien SotM daar ook wat ouder was, zijn die 2 nummers vast ook interessant.
Daarom dus dat ik hem nog niet heb. Dure releases van Ebay kopen doe ik niet graag. Het feit dat ik het Lunar Aurora nummer al op de rerelease van Seelenfeuer heb werkt daar ook niet aan mee.Blood&Ashes schreef:Die split met Lunar Aurora is erg gaaf. Gaat je alleen wel aardig wat kosten. Ik heb een tijdje geleden twee stuks van eBay geplukt en dat was niet goedkoop, maar zeker de moeite waard!
klinkt in ieder geval weer lekker, ik ben benieuwd naar het nieuwe album.Swamp schreef:http://www.myspace.com/fluisterwoud <-- daar staat een nieuwe track van het aankomende album...
Nee, zie bericht vorige pagina.Oak schreef:[..]
Van Sephtis en Svenson?
Waar zitten die gasten trouwens?
Dat was bij mij dus ook het geval. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem nog een kans gegeven heb.puist schreef:[..]
Ik heb het wel thuis liggen maar deze ligt al een tijdje stof te verzamelen. Ik zal het binnenkort weer eens luisteren.
`Lafawijn schreef:nee die lui zijn tegen internet... dus geen site of myspace of samples ofzo
ze staan wel op Metal-archives
Heb je het inmiddels al gehoord? Ik heb Monolithic In Darkness nu op staan en het klinkt zo op het eerste gehoord wel lekker. Tenminste als je door de eerste minuut heen bent. In het begin leek het een gigantische berg ruis te zijn, maar er zijn genoeg leuke melodietjes in te ontdekken. Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje. Dat en dat irritante gekraak wat je af en toe hoort, alsof je een stoffige plaat luistert.V. schreef:Iemand hier bekend met de Amerikaanse band 'Ganzmord'?
Ja, lekkere naam weer. Ik verwacht ook niet meer dan een puisterige kneus die op zijn kamertje heeft zitten prutsen met zijn keyboard en drumkompjoeter; Maar stiekem ben ik toch benieuwd.
Ik heb alleen die 7" en die vond ik niet zo speciaal. Het is wel al jaren geleden dat ik die nog gespeeld heb dus de muziek kan ik me niet meer voor de geest halen.Lafawijn schreef:Wat vinden jullie van de Nederlandse Black Metal band Hell Icon?
Aan de pluskant, onverstaanbare black metal is wel hoogst origineel en nog nooit vertoond.Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje.
Ik heb er een MP3 van gehoord. En die klonk best hard. Tikje 'noisie' zelfs. En dat spreekt mij wel aan. Ik denk dat ik't album wel ga checken.Blood&Ashes schreef:[..]
Heb je het inmiddels al gehoord? Ik heb Monolithic In Darkness nu op staan en het klinkt zo op het eerste gehoord wel lekker. Tenminste als je door de eerste minuut heen bent. In het begin leek het een gigantische berg ruis te zijn, maar er zijn genoeg leuke melodietjes in te ontdekken. Alleen die krijs is vrij onverstaanbaar, dat vind ik toch een klein minpuntje. Dat en dat irritante gekraak wat je af en toe hoort, alsof je een stoffige plaat luistert.
Wat ik van Hell Icon ken is herrie. Slechtse simpele herrie. Maar op zijn tijd afentoe wel grappig eigenlijk. Eens zo'n tapeje oid opsnuffelen.Lafawijn schreef:Wat vinden jullie van de Nederlandse Black Metal band Hell Icon?
Sinds het laatste voor MTV geschikte album van Galgeras(Booswichterij) is dit denk ik één van de laatste echt clandestiene Nederlandse Black Metal bands.
Hun eerdere albums Symphonia Corrumptor(7") en Juder Ergo Cum Sedebit Quidquid latet apperebit etc. waren al goed en ook hun nieuwe album Im Umbra Spectare Magnificientia Tuus Et Obedientia Me Pronuntian vind ik persoonlijk erg gaaf...
wat vinden jullie van deze band?