Thrash/Speed Metal IX

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Cathalised » za mar 17, 2007 1:35 pm

KoenM schreef:Ik denk dat als je bands op voorhand uitschakelt omdat het toevallig death/thrash/black gecombineerd is, je een hoop muziek mist die je anders wel goed had kunnen waarderen. Die mening kan dan wel op ervaring gestoeld zijn, mijn ervaring is dat je elke band een kans moet geven. Ik sloot vroeger ook wel eens genres uit, maar je pikt de mooiste muziek mee als je voor alles openstaat. :)
Quoted for truth. Als ik iets goed vind klinken dan interesseert het me geen reet watvoor genre het is. En ik probeer elke week wel weer nieuwe bands uit. Ik heb van de week bijv een aantal nummers van de nieuwe Celtic Frost beluisterd, en verrassend genoeg bevielen ze erg goed. Dus tja.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 17, 2007 1:35 pm

ik denk dat jij de post van Enforcer ook niet goed begrijpt

maar goed, het blijft een eindeloze discussie
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22241
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za mar 17, 2007 1:40 pm

Ik vind het wel interessant opzich. Je weet nooit of mensen met nieuwe inzichten komen voor mij. Ik hou ervan zoveel mogelijk visies te synthetiseren.

Op welk punt begrijp ik de post van enforcer niet?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » za mar 17, 2007 1:59 pm

Ach, ik denk dat iedereen wel meer dan alleen thrash luistert hier, anders ben je wel erg beperkt in waar je naar kunt luisteren.
Maar veel mensen luisteren naar verschillende stijlen maar verdiepen zich maar in één daarvan omdat die op het moment hun het meeste aanspreekt, geld voor mij tenminste wel.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 17, 2007 2:09 pm

Hellfire's Dominion schreef:Ach, ik denk dat iedereen wel meer dan alleen thrash luistert hier, anders ben je wel erg beperkt in waar je naar kunt luisteren.
Maar veel mensen luisteren naar verschillende stijlen maar verdiepen zich maar in één daarvan omdat die op het moment hun het meeste aanspreekt, geld voor mij tenminste wel.
Ik verdiep me juist in verschillende stijlen tegelijk om zo de afwisseling zo groot mogelijk te houden. Al heb ik af en toe wel van die periodes dat ik me in 1 bepaalde stijl verdiep.
It's the end of time

Gebruikersavatar
defenderofsteel
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 2:22 pm

Bericht door defenderofsteel » za mar 17, 2007 3:53 pm

KoenM schreef:@enforcer:

Respect voor het lange typen, maar ik denk gewoon dat je premissen verkeerd zijn. Het is helemaal niet verbazingwekkend dat jij een CD van The Cardigans in de kast hebt staan. En het niet moeten van gemengde genres is imo geen kwestie van smaak. Je moet pragmatisch uitgaan van de muziek, niet welk label dat heeft. Doet muziek iets met jou of doet dat het niet. Ik denk dat als je bands op voorhand uitschakelt omdat het toevallig death/thrash/black gecombineerd is, je een hoop muziek mist die je anders wel goed had kunnen waarderen. Die mening kan dan wel op ervaring gestoeld zijn, mijn ervaring is dat je elke band een kans moet geven. Ik sloot vroeger ook wel eens genres uit, maar je pikt de mooiste muziek mee als je voor alles openstaat. :)

Verder kan ik persoonlijk weinig met je wijzende vinger betreffende elitaire/quasi-intellectuele openmindedheid. Dat is écht niet om interessant over te komen, maar vanwege mijn bovenstaande denkwijze annex argumentatie.

En ja, ik stang ook wel eens, maar een goede lezer ziet duidelijk wanneer wel en wanneer niet.
ik snap die instelling wel, maar ik vind dat je nu een aan het invullen bent hoe mensen hun muziek moeten beleven.

ik zelf haal er veel meer bevrediging uit om uit genre in dit geval thrash alles eruit te halen wat erin zit. dan dan zoals jou een veel bredere smaak te ontwikkelen. ik ken liever dat ene kleine klote thrashbandje en wil hem dan ook nog in de kast hebben staan dan dat ik een death black prog etc etc etc band ken waar ik muzikaal ook wel wat mee kan.

waarom omdat het hele thrash wereldje me prima bevalt. met alles erop en eraan. ik doe graag mee aan het posen met veel te ouwe shirts en als jij een bepaalde persing van een cd heb wil ik hem ook of een nog eerdere even overdreven gesproken.
verder vind ik de thrash scene veruit de gezelligste en gemoedelijkste qua fans onder elkaar.

nogmaals hier haal ik het meeste bevrediging uit. en dat is toch ook gewoon waar het om gaat. uiteindelijk doen we allemaal het zelfde als het gaat om interesant overkomen etc etc alleen op een andere manier. we zijn allemaal lekker aan het conformeren.

en nu ga ik mijn let op orginele jewelshirt uit de kast halen zodat ik daar vanavond voor de weinige dit het wat doet lekker mee kan patsen

edit: en trouwens hoeveel andere muziek ik ook luister thrash blijft voor mij toch het gaafst om even terug te komen op het gevoel dat muziek me zou moeten geven. dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen andere dingen luister maar om de reden hier boven blijf ik schijnbaar toch hangen
www.myspace.com/suddenthrash

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » za mar 17, 2007 5:17 pm

enforcer schreef:[..]


ik hou heel erg van DOWN, CROWBAR, THIN LIZZY en sommige TYPE O vind ik ook goed te doen, ik heb bloody kisses nog gekocht toen ie uitkwam evenals het eerste DOWN album, maar wie zegt dat het verboden is daarnaar te luisteren als je van thrash houdt?
Nee, ik heb het woord verboden niet in de mond genomen. Mijn punt was meer dat ik een tijdje gas terug heb genomen aangaande het thrash genre. Niet dat ik het totaal zat was, integendeel, maar ik zocht iets anders dan, kort door de bocht, een adrenaline rush. Andere soort sfeer en stemming. Maar door het een tijdje mondjesmaat opgezet te hebben heb ik nu de smaak weer te pakken. Laatst bijvoorbeeld weer voor het eerst sinds maanden Cyclone - Inferior To None opgezet en hij deed me echt weer iets.

En laten we het 'bekrompenheid-verhaal' maar rusten. Het onderscheid maken tussen liefhebbers van eenzelfde genre lijkt mij hier niet verder nodig.

En heeft iemand onderhand Hexen al beluisterd? :P

http://www.myspace.com/hexen
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 17, 2007 5:57 pm

The Horseman schreef:En heeft iemand onderhand Hexen al beluisterd? :P

http://www.myspace.com/hexen
Klinkt best lekker, maar ondanks dat ik het niet kon plaatsen kwamen sommige stukken me best wel bekend voor.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » za mar 17, 2007 6:15 pm

Gezien er redelijk over bekrompenheid gepraat kan worden, valt het daarmee volgens mij héél erg mee.

Elk genre heeft natuurlijk zijn charme. Het jeugdige, gezonde en energieke van thrash spreekt mij erg aan. Het paradoxale is echter dat het nu vooral oude zakken zijn :) Ik vind het leuk dat thrash weer wat in de lift zit, dat een band als Trivium daaraan mee helpt vind ik dan niet zo erg. Die hebben natuurlijk een inspirerende rol, meer dan een oude zakken band als een Sodom of Destruction (goed dat ze er zijn).
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za mar 17, 2007 7:03 pm

om het gezanik wat tegen te gaan

een interview met Mike van Destruction dat ik deze week heb gedaan

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=497



ook leuk om te lezen voor annihilator haters :lol:
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » za mar 17, 2007 7:50 pm

Kriestof schreef:ook leuk om te lezen voor annihilator haters :lol:
Heeft weinig te maken met Annihilator haters, het lijkt me toch gewoon een feit dat Jeff geld geil is.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 18, 2007 12:16 am

en van anderen die Jeff kennen hoor ik alleen maar positieve zaken. En dan bedoel ik ook echt goed kennen.

Zal wel een vete hebben plaatsgevonden aangezien meneer Mike opeens meerdere mensen door het slijk haalt.
Ik neem het niet serieus en het heeft ook weinig met de muziek te maken.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo mar 18, 2007 12:28 am

Orklord schreef:Wat vind men eigenlijk van de nieuwe Fatal Embrace? Ik moet zeggen dat ik het een aardige plaat vind, niet heel bijzonder, maar wel lekker.
oude vraag wellicht..maar ach, ik heb em vandaag gekocht, de laatste Fatal Embrace.
Ik moet zeggen dat ie me erg bevalt. Gewoon lekkere vette Slayeriaanse thrash met de nodige invloeden uit de heavy metal, death metal en de meer Duitse thrash variant.
Hier lust ik wel pap van.
Hun vorige albums vind ik trouwens ook goed te pruimen.

Goede productie ook, die Harris Johns is hoorbaar ervaren met het betere thrash werk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo mar 18, 2007 12:45 am

Kriestof schreef:om het gezanik wat tegen te gaan

een interview met Mike van Destruction dat ik deze week heb gedaan

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=497



ook leuk om te lezen voor annihilator haters :lol:
Leuk en openhartig interview. Sympathieke band ook.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 18, 2007 9:07 am

Hellfire's Dominion schreef:Ach, ik denk dat iedereen wel meer dan alleen thrash luistert hier, anders ben je wel erg beperkt in waar je naar kunt luisteren.
Maar veel mensen luisteren naar verschillende stijlen maar verdiepen zich maar in één daarvan omdat die op het moment hun het meeste aanspreekt, geld voor mij tenminste wel.
tuurlijk, ik ben al door zoveel fases gegaan, ik heb zelfs een hele tijd power metal geluisterd, maar thrash is altijd ergens op de achtergrond blijven sluimeren en kwam elke keer weer terug. Momenteel luister ik uberhaupt niet veel musiek omdat ik simpelweg de tijd niet meer heb.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo mar 18, 2007 9:34 am

The Horseman schreef:[..]


Nee, ik heb het woord verboden niet in de mond genomen. Mijn punt was meer dat ik een tijdje gas terug heb genomen aangaande het thrash genre. Niet dat ik het totaal zat was, integendeel, maar ik zocht iets anders dan, kort door de bocht, een adrenaline rush. Andere soort sfeer en stemming. Maar door het een tijdje mondjesmaat opgezet te hebben heb ik nu de smaak weer te pakken. Laatst bijvoorbeeld weer voor het eerst sinds maanden Cyclone - Inferior To None opgezet en hij deed me echt weer iets.

En laten we het 'bekrompenheid-verhaal' maar rusten. Het onderscheid maken tussen liefhebbers van eenzelfde genre lijkt mij hier niet verder nodig.

En heeft iemand onderhand Hexen al beluisterd? :P

http://www.myspace.com/hexen
tuurlijk ik zou nooir 100% naar metal in het algemeen kunnen luisteren, heb regelmatig last van "metaalmoeheid".

dat gezegd henbbende waren LWS en Jewel gisteren in eindhoven schitterend!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo mar 18, 2007 12:04 pm

Jeroen schreef:en van anderen die Jeff kennen hoor ik alleen maar positieve zaken. En dan bedoel ik ook echt goed kennen.
Ik heb vaak genoeg gelezen/gehoord dat meneer Waters behoorlijk egoistisch is wat financiele zaken betreft. En zoals ook in dat interview te lezen is, is ie voor de rest best een aardige gozer.
It's the end of time

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24883
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 18, 2007 12:10 pm

Jeroen schreef:en van anderen die Jeff kennen hoor ik alleen maar positieve zaken. En dan bedoel ik ook echt goed kennen.

Zal wel een vete hebben plaatsgevonden aangezien meneer Mike opeens meerdere mensen door het slijk haalt.
Ik neem het niet serieus en het heeft ook weinig met de muziek te maken.
hij is zeker aardig, heb Jeff ook al eens gesproken


maar ik denk dat hij op geldgebied zeker niet de makkelijkste is

en dat is langs kant ook te gebruiken, hij heeft veel talent, maar moet overleven van weinig royality geld en moet kutbands in zijn studio produceren om zijn ex-vrouw te kunnen betalen

niet dat we daar zaken mee hebben, maar op deze manier krijg je Annihilator ook zelden in europa te zien

nu, met trivium, omdat de heren van trivium voor annihilator betalen en roadrunner dat niet erg vond omdat trivium veel geld opbrengt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo mar 18, 2007 3:38 pm

Antithesis, checken mensen!:
http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic. ... highlight=

Doet bij nader inzien ook wel veel denken aan een technische Armored Saint.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » zo mar 18, 2007 4:46 pm

The Horseman schreef:[..]
En heeft iemand onderhand Hexen al beluisterd? :P

http://www.myspace.com/hexen
Klinkt gaaf :)
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo mar 18, 2007 8:03 pm

Waar is Razor mee te vergelijken? En wat zijn de beste platen om mee te beginnen?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo mar 18, 2007 8:08 pm

The Horseman schreef:[..]


En heeft iemand onderhand Hexen al beluisterd? :P

http://www.myspace.com/hexen

klinkt erg goed! beukt lekker door en de agressie druipt er van af.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » zo mar 18, 2007 8:11 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik verdiep me juist in verschillende stijlen tegelijk om zo de afwisseling zo groot mogelijk te houden. Al heb ik af en toe wel van die periodes dat ik me in 1 bepaalde stijl verdiep.
Ik verdiep mij vooral in thrashmetal op dit moment maar om het afwisselend te houden zodat het niet gaat tegenstaan luister ik ook naar bands uit andere genres. (Ook omdat ie bands gewoon gaaf zijn natuurlijk)
Maar daar ga ik mij verder weer niet in verdiepen en ook niet echt op zoek naar meer bands ofzo. Ik check uit wat mij aangeraden wordt of wat mij interessant lijkt van andere stijlen maar dat kan ook zonder je daar helemaal in te storten.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo mar 18, 2007 8:19 pm

Hellhammer schreef:Waar is Razor mee te vergelijken? En wat zijn de beste platen om mee te beginnen?

Ik heb de plaat evil invaders. Een plaat die na elke luisterbeurt beter wordt. In het begin deed het me nog weinig, maar nu zet ik 'm graag op.

en vergelijkingen... Het zal me niks verbazen als de band destijds werdt gezien als de zoveelste 'slayer na-aper'.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » zo mar 18, 2007 8:22 pm

Ik zou zeggen: begin met Evil invaders en Violent Restitution. Heb je meteen twee goede platen te pakken van Razor, zo niet de beste.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo mar 18, 2007 10:21 pm

Hellhammer schreef:Waar is Razor mee te vergelijken? En wat zijn de beste platen om mee te beginnen?
Ik heb alleen Violent Restitution en persoonlijk vind ik die nergens mee te vergelijken, en al helemaal niet met Slayer qua sound (maar iedereen vind van wel blijkbaar....).

Razor op Violent Revolution is snel en rauw met gevoel voor melodie. Ikzelf vind het een super album.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » zo mar 18, 2007 11:07 pm

Evil invaders is een te gekke plaat, lekker rouw en rottig zoals het moet klinken.

Violent Restitution is idd ook te gek. Deze band is gewoon te gek...

Zit momenteel "Angel Dust: Into The Dark Past" te draaien. Dit is gewoon thrash/speed op het hoogste niveau, gewoon lekker vegen, totaal anders dan wat ze daarna zijn gaan maken...Nog meer mensen die deze schijf goed vinden?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Ernst
Berichten: 5026
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » ma mar 19, 2007 12:05 am

Goede plaat ja die Angel Dust!

Razor is de beste Slayer-kloon die er is....unieke zanger, hele gave teksten, scherpe riffs en een heerlijk in-your-face attitude...een band die iedere thrashfan moet kunnen waarderen!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma mar 19, 2007 12:38 am

Heb die Angel Dust nog niet gehoord, maar ik hoor er goede verhalen over. De powermetal die Angel Dust daarna ging maken vind ik ook érg goed.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 19, 2007 11:28 am

Lone Starr schreef:[..]


Ik heb alleen Violent Restitution en persoonlijk vind ik die nergens mee te vergelijken, en al helemaal niet met Slayer qua sound (maar iedereen vind van wel blijkbaar....).

Razor op Violent Revolution is snel en rauw met gevoel voor melodie. Ikzelf vind het een super album.
melodie? RAZOR is rauwe ragthrash en heeft weinig met melodie te doen IMO, maar het is inderdaad wel een superalbum. Shotgun Justice vind ik ook te gek en Evil Invaders ook, eigenlijk zijn al hun platen wel de moeite. Het oudere werk is wat rommelig maar heeft zeker charme.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 19, 2007 11:29 am

Sentinel schreef:Evil invaders is een te gekke plaat, lekker rouw en rottig zoals het moet klinken.

Violent Restitution is idd ook te gek. Deze band is gewoon te gek...

Zit momenteel "Angel Dust: Into The Dark Past" te draaien. Dit is gewoon thrash/speed op het hoogste niveau, gewoon lekker vegen, totaal anders dan wat ze daarna zijn gaan maken...Nog meer mensen die deze schijf goed vinden?
Ja die is wel vet, mij af en toe iets te "netjes" maar zeker de beste ANGEL DUST. de tweede "to dust you will decay" bevat ook goede speed/power metal, daarna wordt het gezichtsloze power metal IMO.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 19, 2007 11:40 am

KoenM schreef:@enforcer:

Respect voor het lange typen, maar ik denk gewoon dat je premissen verkeerd zijn. Het is helemaal niet verbazingwekkend dat jij een CD van The Cardigans in de kast hebt staan. En het niet moeten van gemengde genres is imo geen kwestie van smaak. Je moet pragmatisch uitgaan van de muziek, niet welk label dat heeft. Doet muziek iets met jou of doet dat het niet. Ik denk dat als je bands op voorhand uitschakelt omdat het toevallig death/thrash/black gecombineerd is, je een hoop muziek mist die je anders wel goed had kunnen waarderen. Die mening kan dan wel op ervaring gestoeld zijn, mijn ervaring is dat je elke band een kans moet geven. Ik sloot vroeger ook wel eens genres uit, maar je pikt de mooiste muziek mee als je voor alles openstaat. :)

Verder kan ik persoonlijk weinig met je wijzende vinger betreffende elitaire/quasi-intellectuele openmindedheid. Dat is écht niet om interessant over te komen, maar vanwege mijn bovenstaande denkwijze annex argumentatie.

En ja, ik stang ook wel eens, maar een goede lezer ziet duidelijk wanneer wel en wanneer niet.
je klinkt alsof je je persoonlijk aangesproken voelt, dat was niet de bedoeling. Het is net als met wijn, sommigen zeggen dat je het moet "leren" drinken. maar als ik het niet lekker vind drink ik het niet. Ik stel me er wel voor open want ik "probeer" het wel, Dan hou ik mezelf niet voor de gek, maar ben gewoon eerlijk als ik iets niets vind. Natuurlijk is iets bij voorbaat al "veroordelen" onzin, je moet iets wel geluisterd of geprobeerd hebben, maar dan mag je er ook een oordeel over hebben.

ik weet bijvoorbeeld dat ik zelden van "moeilijke" muziek hou, en dat is absoluut niet omdat ik het niet begrijp.

Verder moet iedereen lekker zelf weten wat ie wel of niet goed vind, zoals ik al zei over smaak valt niet te twisten. Het is wel leuk om van gedachten te wisselen over mijn favoriete muziekstijl hier in het thrashtopic natuurlijk, af en toe gaat dat wat verhit maar da’s niet erg.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma mar 19, 2007 1:04 pm

enforcer schreef:[..]


melodie? RAZOR is rauwe ragthrash en heeft weinig met melodie te doen IMO, maar het is inderdaad wel een superalbum. Shotgun Justice vind ik ook te gek en Evil Invaders ook, eigenlijk zijn al hun platen wel de moeite. Het oudere werk is wat rommelig maar heeft zeker charme.
Ja toch wel melodie, ik vind dat de riffs genoeg variatie bevatten. En die variatie gaat een stuk verder dan puur ritmiek of "raggen".
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 19, 2007 2:24 pm

Lone Starr schreef:[..]


Ja toch wel melodie, ik vind dat de riffs genoeg variatie bevatten. En die variatie gaat een stuk verder dan puur ritmiek of "raggen".
Hmm, RAZOR krijgt juist altijd het verwijt dat ze zo eendimensionaal zijn, en mijns inzien klopt dat eendimensionale en repetitieve wel, maar ik vind dat juist de charme van RAZOR. Luister eens naar hun “Decibels” plaat die gaat letterlijk de hele CD in exact hetzelfde tempo door. Melodieus versta ik Heathen ofzo onder of zelfs Anthrax of Forbidden, RAZOR is duidelijk andere koek. Meer als Slayer maar dan minder gevarieerd. Ach who cares het is gewoon gave muziek….
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » ma mar 19, 2007 2:30 pm

enforcer schreef:[..]


Hmm, RAZOR krijgt juist altijd het verwijt dat ze zo eendimensionaal zijn, en mijns inzien klopt dat eendimensionale en repetitieve wel, maar ik vind dat juist de charme van RAZOR. Luister eens naar hun “Decibels” plaat die gaat letterlijk de hele CD in exact hetzelfde tempo door. Melodieus versta ik Heathen ofzo onder of zelfs Anthrax of Forbidden, RAZOR is duidelijk andere koek. Meer als Slayer maar dan minder gevarieerd. Ach who cares het is gewoon gave muziek….
Ervan uitgaande dat ik die mening dus louter baseer op Violent Restitution vind ik Razor zeker niet zo repetitief als ik bijvoorbeeld Sodom's Persecution Mania vind.
En natuurlijk, qua melodie staan Anthrax en Forbidden op een heel ander niveau.

Violent Restitution blijft idd een hele gave plaat.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma mar 19, 2007 4:06 pm

Lone Starr schreef:[..]


Ervan uitgaande dat ik die mening dus louter baseer op Violent Restitution vind ik Razor zeker niet zo repetitief als ik bijvoorbeeld Sodom's Persecution Mania vind.
En natuurlijk, qua melodie staan Anthrax en Forbidden op een heel ander niveau.

Violent Restitution blijft idd een hele gave plaat.

hmm vind die platen elkaar op dat gebied niet zo ver ontlopen, waar SODOM toch duidelijk meer variatie in het tempo en sfeervolle stukken heeft (procession to golgotha bijv.) maar goed ik vind beide platen heel gaaf....

zowel RAZOR als SODOM behoren tot mijn favorieten, ik vind dat agressieve hoekige van RAZOR geweldig, datzelfde doorbeukende tempo.
Violent Restitution is waarschijnlijk wel hun beste plaat, ik mag maliciuos intent en evil invaders ook graag horen maar dat is stukken primitiever en die drummer (M bro) is dramatisch slecht, maar toch heeft het iets.

overigens behoren ANTHRAX en FORBIDDEN ook tot mijn favorieten, ik vind in bjina ale stijlen thrash en speed wel iets dat ik gaaf vind.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 19, 2007 10:16 pm

Ik heb Razor's Shotgun Justice nog eens opgezet, lang niet gehoord en die knalt natuurlijk ook als een gek, Razor blijft een van mijn favouriten. Hierna gooi ik Slaugther "Strappado" op de platenspeler, ook een heerlijke eendimensionale Canadese ragband.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 19, 2007 10:37 pm

daar heb ik dan weer niet zoveel mee , met dat eendimensionale geluid.

Thrash heeft in mijn optiek een bepaalde dynamiek en complexiteit nodig. Dat houdt het interessant.
Laatste tijd draai ik vooral veel Heathen, Realm, Toxik en Athrophy.
Bands die met name in de songstructuren en op ritmisch gebied (met name waar het drums en riffs betreft) stukken interessanter zijn en behoorlijk progressief kunnen klinken ook nog.


Tuurlijk is lekker raggen ook leuk, maar dan kies ik eerder voor Slayer, Exodus, Forbidden of Fatal Embrace die het muzikaal toch net wat interessanter voor elkaar hebben dan de bekende Canadese thrashers.
Laatst gewijzigd door Jeroen op ma mar 19, 2007 10:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » ma mar 19, 2007 10:42 pm

Eens. Razor boeide me de eerste keer al niet.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 19, 2007 10:49 pm

Nu jullie 't zeggen, ik heb eigenlijk veels te weinig thrash platen met veels te weinig dynamiek en complexiteit. Moet ik toch maar weer eens wat van aanschaffen.

Is die laatste Razor trouwens het aanschaffen waard?
Laatst gewijzigd door Dragonforce op ma mar 19, 2007 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 19, 2007 10:51 pm

sla je slag, zowel Displeased als Metal Mind productions hebben een aantal prachtige re-releases gefabriceerd van bekende krakers van bovengenoemde bands (Heathen, Toxik etc.)

goede remasters qua sound ook .
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma mar 19, 2007 11:03 pm

Jeroen schreef:sla je slag, zowel Displeased als Metal Mind productions hebben een aantal prachtige re-releases gefabriceerd van bekende krakers van bovengenoemde bands (Heathen, Toxik etc.)

goede remasters qua sound ook .
Ik bedoelde juist platen die dat niet hebben. Al moet ik die re-releases ook nog voor een groot deel aanschaffen.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 19, 2007 11:07 pm

Jeroen schreef:daar heb ik dan weer niet zoveel mee , met dat eendimensionale geluid.

Thrash heeft in mijn optiek een bepaalde dynamiek en complexiteit nodig.
Check beide meesterwerken van HOLY TERROR, een van de meest ondergewardeerde beste thrash/speed bands die ooit op deze planeet heeft rondgelopen, compleet eigen stijl en zeer zeker niet eendimensionaal. Het debuut "Terror and Submission" is een van de beste thrash platen ooit, knalt zelfs mijlpalen als "Pleasure to kill" omver IMO
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » di mar 20, 2007 12:23 am

Heb die beide Holy terror platen liggen maar zo fantastisch als jij vind ik ze niet. Best goed, maar ook niet meer dan dat. Smaken he.
Zo ben ik ook helemaal niet akkoord met de stelling dat thrash 'een bepaalde dynamiek en complexiteit nodig [heeft]'. Ik haak echt af bij technische thrash metal, ik vind het altijd zo gevoelloos en klinisch overkomen. Ik ga altijd voor het gevoel en niet voor het technisch kunnen bij een groep.

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » di mar 20, 2007 1:07 am

Mind Wars, Mind Wars!!!!!!!

Debt of Pain en The Immortal Wasteland zijn knallers van jewelste!

Holy Terror, band van ex-Agent Steel gitarist Kurt Kilfelt.
Een band met een zeer eigen geluid en een fantastische zanger. Speed/Thrash met sterke Heavy metalinvloeden. Geweldige band.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
!slayer!
Berichten: 3729
Lid geworden op: za okt 11, 2003 5:42 pm
Locatie: Zevenaar

Bericht door !slayer! » di mar 20, 2007 1:10 am

Holy Terror vind ik zelf ook erg goed. Vooral Mind Wars, al heeft de eerste ook wel wat en zet ik de laatste tijd regelmatig op.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 20, 2007 6:48 am

HOLY TERROR vind ik ook werelds, net effe smeriger dan Heathen en consorten dat me echt allemaal te clean is.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22667
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » di mar 20, 2007 2:17 pm

Parabellum schreef:Heb die beide Holy terror platen liggen maar zo fantastisch als jij vind ik ze niet. Best goed, maar ook niet meer dan dat. Smaken he.
Zo ben ik ook helemaal niet akkoord met de stelling dat thrash 'een bepaalde dynamiek en complexiteit nodig [heeft]'. Ik haak echt af bij technische thrash metal, ik vind het altijd zo gevoelloos en klinisch overkomen. Ik ga altijd voor het gevoel en niet voor het technisch kunnen bij een groep.

Wat ik gehoord heb van Holy terror vond ik erg goed klinken.

Wat de stelling betreft. Ik geef ook niet bijzonder veel om complexiteit. Thrash hoort IMO snel, gemeen en agressief te zijn.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » di mar 20, 2007 4:14 pm

innuendo schreef:[..]



Wat ik gehoord heb van Holy terror vond ik erg goed klinken.

Wat de stelling betreft. Ik geef ook niet bijzonder veel om complexiteit. Thrash hoort IMO snel, gemeen en agressief te zijn.
mee eens, al vind ik een band als CORONER wel wanzinnig omdat ze complexiteit koppelen aan duisterheid en een enorm origineel geluid. Klinkt absoluut niet clean of gelikt.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » di mar 20, 2007 6:02 pm

Coroner vind ik het beste voorbeeld van een geniale band waarbij de zang het echter verneukt :P
Vandaar dat ik Last Entertainment zo goed van ze vind.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gesloten