Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat?

Killing Is My Business...And Business Is Good
0
Geen stemmen
Peace Sells, But Who's Buying
11
21%
So Far, So Good, So What
3
6%
Rust In Peace
22
42%
Countdown To Extinction
9
17%
Youthanasia
3
6%
Cryptic Writings
1
2%
The World Needs A Hero
0
Geen stemmen
The System Has Failed
1
2%
United Abominations
0
Geen stemmen
Endgame
3
6%
Th1rt3en
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 53

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo mar 18, 2007 4:58 pm

Was bij mij in het begin ook. Maar uiteindelijk zijn mijn favorieten The Scorpion, Kick The Chair en Of Mice and Men geworden. :)

Beste plaat post Countdown? Moeilijk. Ze hebben allemaal hun charme op Risk na. Youthanasia is het meest consistente album, Cryptic is de meest aparte (maar bevalt me wel uitstekend, ondanks een paar draken van nrs erop), TWNAH is een uitstekende riffplaat en TSHF is de meest back to the roots plaat.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Djaser

Bericht door Djaser » zo mar 18, 2007 5:35 pm

Persoonlijk vind ik dat ze na Risk alleen maar verder achteruit zijn gegaan. Wat dat betreft zou voor mij de beste post Countdown plaat dus Youthanasia zijn.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 18, 2007 6:13 pm

Wat wat wat?! Dus als ik het goed begrijp dan vind jij The System Has Failed slechter dan Risk?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mar 18, 2007 6:22 pm

Ik heb toch ergens het idee dat Risk lang niet zo slecht kan zijn als iedereen zegt, of is het zo dat Crush 'Em het beste nummer van de plaat is?

Ik schaf hem binnenkort maar aan, 6,99 is niet duur en Megadeth wordt inmiddels toch wel een favoriete band binnen mn collectie.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » zo mar 18, 2007 6:28 pm

Crush'em is idd het beste nummer van die plaat. Ik heb alle studio albums van megadeth, behalve die plaat.
Heerlijk Helder Taalloeder

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo mar 18, 2007 6:52 pm

Same here.
Ik vind The World needs a hero ook niet geweldig maar daar staan in ieder geval nog een paar vette nummers op.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo mar 18, 2007 7:07 pm

Ja, ik heb Risk ook eens gekocht voor 6 euro ter vervollediging. Maar that's it.
Facebook band

Last.fm profiel

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo mar 18, 2007 7:11 pm

Wat me er wel aan doet herinneren dat ik Killing Is My Business ook nog steeds niet heb gekocht, ook maar eens snel aanschaffen.

Bij de Sounds in Rotterdam hadden ze de nieuwste DVD aanstaan, die zag en klonk nochtans zeker niet verkeerd!

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo mar 18, 2007 7:14 pm

Lennert schreef:Ik heb toch ergens het idee dat Risk lang niet zo slecht kan zijn als iedereen zegt, of is het zo dat Crush 'Em het beste nummer van de plaat is?

Ik schaf hem binnenkort maar aan, 6,99 is niet duur en Megadeth wordt inmiddels toch wel een favoriete band binnen mn collectie.
7 euro is voor die plaat echt te duur

heb megadeth twee keer gezien tijdens de risk tour, godver, die songs waren live nog slechter!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo mar 18, 2007 7:26 pm

Killing is my business is vele malen beter dan Risk, dus die zou ik eerder aanschaffen.

Ik heb alle cd's van Megadeth (geen re-releases), behalve Risk. Die zal ik waarschijnlijk ook nooit aanschaffen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 19, 2007 5:19 pm

Zo, Risk aangeschaft voor anderen me van gedachten zouden doen veranderen :P

Tot nu toe bevallen de eerste nummers me best goed, benieuwd hoe dit de rest van het album gaat.

Djaser

Bericht door Djaser » ma mar 19, 2007 6:07 pm

XnegativeX schreef:Wat wat wat?! Dus als ik het goed begrijp dan vind jij The System Has Failed slechter dan Risk?
Die vind ik erg dicht bij elkaar liggen, maar Risk heerst The world needs a hero er sowieso uit.
Laatst gewijzigd door Djaser op ma mar 19, 2007 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 19, 2007 6:12 pm

Zo, het album is afgeluisterd en ik vind de haatrecensies die ik tot nu toe heb gelezen ZWAAR overtrokken. Er staan een aantal zeer goeie nummers op die geen van allen het label metal mogen dragen, maar desalniettemin erg goed in elkaar zitten. Daarnaast blijven Dave's teksten me gewoon raken.

Insomnia, Crush 'Em, Breadline, I'll Be There, Wanderlust en Time zal ik zeker nog vaker luisteren, het enige nummer wat me niks deed was Seven.

Zo, als ik nu ook nog Queensryche's Q2K goed ga vinden (nog niet gehoord so far) heb ik in ieder geval de belangrijkste haat albums van grote bands ook weer gehad.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 19, 2007 10:57 pm

Ok, ik ben het met Djaser eens, Risk IS beter dan The World Needs A Hero. Ik snap niet wat er te haten valt aan dit album, er zitten echt een hoop pareltjes op :?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mar 19, 2007 11:01 pm

TWNAH & Risk vind ik beiden geen hol aan. Dan luister ik toch liever naar CW, al luister ik daar ook alleen losse tracks van.
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma mar 19, 2007 11:04 pm

Maar waarom heeft iedereen zo'n hekel aan Risk? Ik bedoel, er is inderdaad weinig metal, maar Dave schrijft hier een paar prachtige lyrics (wanderlust, Time), rockt op een aantal tracks nog lekker (Insomnia, Crush 'Em), zingt beter dan op een hoop eerdere albums en heeft een prima productie.

Als rockplaat vind ik het een zeer geslaagd product.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mar 19, 2007 11:32 pm

Lennert schreef:Maar waarom heeft iedereen zo'n hekel aan Risk? Ik bedoel, er is inderdaad weinig metal, maar Dave schrijft hier een paar prachtige lyrics (wanderlust, Time), rockt op een aantal tracks nog lekker (Insomnia, Crush 'Em), zingt beter dan op een hoop eerdere albums en heeft een prima productie.

Als rockplaat vind ik het een zeer geslaagd product.
Gezien het hoge rock, weinig metal gehalte is 't album niet erg populair bij de fans van het oude materiaal. En de echte rock fans (die niet zo veel met metal hebben) komen niet zo snel bij Risk uit, en door die groep wordt Risk juist wel geprezen.

Persoonlijk pakte de plaat me niet, maar door vrienden en familie werd ie wel gewaardeerd.
It's the end of time

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di mar 20, 2007 2:09 pm

Het is naar mijn idee gewoon geen Megadethplaat...

Djaser

Bericht door Djaser » di mar 20, 2007 5:11 pm

Daar zit wel iets in al staan nummers als Prince of darkness en Insomia nou ook weer niet ver weg van het oude Megadeth.

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » di mar 20, 2007 10:43 pm

Lennert schreef: Zo, als ik nu ook nog Queensryche's Q2K goed ga vinden (nog niet gehoord so far)
Als je Hear in the Now Frontier pas leuk vindt, dan ben pas uniek.
Samen met Q2K en Tribe veruit de slechtste albums. Maar goed...off topic, ik weet het.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 20, 2007 10:51 pm

Ja, die Hear in the New Frontier heb ik eens gehad. Huilen met de pet op, dramatisch. :P

Net nog eens Hidden Treasures geluisterd. Vermakelijk, maar meer niet eigenlijk. Hoogtepunten zijn Go to hell en Angry Again.
Facebook band

Last.fm profiel

st. evil

Bericht door st. evil » wo mar 21, 2007 11:24 am

Hear in the new fontier heb ik ook ooit is gekocht voor 3 euro ofzo, is inderdaad soms een beetje irritante muziek

risk vind ik juist beter te luisteren dan twnah, de nummers vind ik gewoon een stuk lekkerder klinken, verder vind ik die twee albums wel het minst, cryptic en youthanesia lijen gewoon lekkere platen, ook lekker catchy

Hidden treasures is het enige (compilatie)album van megadeth wat ik og niet heb, jammer want volgens mij staan er best goede nummers op, weet ook niet waar ik dat dig kan vinden
Thrash till Death

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mar 21, 2007 6:59 pm

Go to hell is een ontzettend gaaf nummer! ik blijf me er nog steeds over verbazen dat die niet op RIP verschenen is. de andere nummers ken ik niet.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 21, 2007 7:45 pm

I'll Be There en Wanderlust vind ik so far verreweg de beste nummers op Risk, Dave is als zanger tot meer in staat dan je zou denken.

Edwynn

Bericht door Edwynn » wo mar 21, 2007 7:48 pm

Ik vond Risk juist wél een aardige plaat. Er staan best lekkere songs op (The Doctor Is Calling!). Hoewel ik het er volledig mee eens ben dat dit produkt nóóit het Megadeth predikaat had mogen dragen, draai ik hem stiekem toch best wel vaak.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » wo mar 21, 2007 7:51 pm

die dead enough vind ik echt een prachtig nummer. Lekker aggresief gewoon. Heerlijke stijl. Daar graag meer van.

Weet niet meer welke ik van Megadeth wel en niet heb, maar de meeste komen uit de 2ehandsbak. En ik hoop dat de rest op die manier ook mag volgen.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mar 21, 2007 7:53 pm

Mooi zo, dan ben ik niet de enige die er tevreden mee is. Daarnaast hebben de eerste 3 songs (Enther The Arena en Crush reken ik als 1) toch wel enigszins recht het predikaat 'metal' te dragen.

En solotechnisch gezien zit het album gewoon goed in elkaar. Nu alleen nog Killing Is My Business en Cryptic Writings aanschaffen.

Het vervelende is alleen dat mijn Youthanasia en Countdown To Extinction niet re-release zijn en het plaatje nu niet klopt. Iemand interesse mijn kvlt en true versies te ruilen voor de heruitgaves met bonustracks en leuk plaatje op de zijkant? ;)

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo mar 21, 2007 7:59 pm

Lennert schreef:Het vervelende is alleen dat mijn Youthanasia en Countdown To Extinction niet re-release zijn en het plaatje nu niet klopt. Iemand interesse mijn kvlt en true versies te ruilen voor de heruitgaves met bonustracks en leuk plaatje op de zijkant? ;)
Dat heb ik ook met Youthanasia, maar die ga ik toch echt niet inruilen, juist om het kvlt en trui niveau.
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mar 22, 2007 3:42 pm

Ach, dat zijn van die zaken die mij niet echt kunnen schelen. Ik vind bonustracks toch echt leuker dan geen bonustracks :P

The Scorpion rost trouwens gigantisch, wat een heerlijk nummer. Toch blijft Back In The Day mijn absolute favoriet van TSHF, een lekkere feel-good metal anthem.

En Of Mice And Men is een goede tweede geworden inmiddels, Dave's autobiografische nummers vind ik over het algemeen toch net iets beter dan zijn politieke meningen.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma mar 26, 2007 3:43 pm

vraagje, ik heb een tijdje geleden de dvd "arsenal..." gekregen. Nieuw, dus: goede kwaliteit, geen krassen, e.d.

Toch blijven beide dvd's constant hangen, en loopt al heel snel minuut het geluid niet meer synchroom.
Heb nog niet langer dan 10 minuten kunnen kijken, omdat ELK nummer weigert.

Ik heb zelf het idee dat de oorzaak van dit probleem de print (op de bovenzijde van de DVD) is. Deze is als het ware 'bekrast'. Oftewel, de print bedekt niet het hele schijfje, maar is geregeld onderbroken. Als je vanaf de onderkant door de cd kijkt, zie je deze 'krassen' dus ook. Ik heb het idee dat de laser van mijn dvd speler op deze plekken ook DOOR de dvd heen kijkt, als het ware, en dan het spoor dus kwijt raakt.

nog meer mensen met dit probleem?

IROn

Bericht door IROn » ma mar 26, 2007 5:08 pm

Dat zal het probleem inderdaad zijn ja, aangezien de daadwerkelijke data bovenop de schijf zit, de zilvere laag onder de print zeg maar.

Nieuwe vragen!
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma mar 26, 2007 5:45 pm

Joris schreef:vraagje, ik heb een tijdje geleden de dvd "arsenal..." gekregen. Nieuw, dus: goede kwaliteit, geen krassen, e.d.

Toch blijven beide dvd's constant hangen, en loopt al heel snel minuut het geluid niet meer synchroom.
Heb nog niet langer dan 10 minuten kunnen kijken, omdat ELK nummer weigert.

Ik heb zelf het idee dat de oorzaak van dit probleem de print (op de bovenzijde van de DVD) is. Deze is als het ware 'bekrast'. Oftewel, de print bedekt niet het hele schijfje, maar is geregeld onderbroken. Als je vanaf de onderkant door de cd kijkt, zie je deze 'krassen' dus ook. Ik heb het idee dat de laser van mijn dvd speler op deze plekken ook DOOR de dvd heen kijkt, als het ware, en dan het spoor dus kwijt raakt.

nog meer mensen met dit probleem?

Waarschijnlijk ligt het wel aan de DVD's, maar die krassen zitten er bij mij ook en zitten er bewust op. Met mijn schijfjes zit het helemaal prima.

The Horseman

Bericht door The Horseman » di mar 27, 2007 9:59 am

Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie van 'A Tout le Monde' (Set Me Free) gehoord. Meisje Scabbia zal best een mooie dame zijn maar wat ze hier doet is mij compleet onduidelijk. Dave, wat doe je nou man?
Compleet overbodig in de eerste plaats en er zit ook weinig chemie in het duet. Enkel de solo is wel aardig gedaan maar komt niet in de buurt van hoe Friedman het ooit op tape heeft gekregen. Erg jammer dit.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 27, 2007 10:09 am

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de reden is dat zij meedoet, stunt van de platenmaatschappij of Dave's eigen idee?

Ernst

Bericht door Ernst » di mar 27, 2007 10:18 am

The Horseman schreef:Ik heb inmiddels ook de nieuwe versie van 'A Tout le Monde' (Set Me Free) gehoord. Meisje Scabbia zal best een mooie dame zijn maar wat ze hier doet is mij compleet onduidelijk. Dave, wat doe je nou man?
Compleet overbodig in de eerste plaats en er zit ook weinig chemie in het duet. Enkel de solo is wel aardig gedaan maar komt niet in de buurt van hoe Friedman het ooit op tape heeft gekregen. Erg jammer dit.
Complete rommel inderdaad...

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di mar 27, 2007 10:28 am

En ik vond 't origineel nog wel zo mooi. :(

Dit is A tout le bagger.
It's the end of time

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 27, 2007 11:30 am

Is het al ergens te beluisteren eigenlijk?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di mar 27, 2007 12:02 pm

Ah gevonden.

Het klinkt niet echt slecht, maar is inderdaad behoorlijk overbodig. Wat doet dat mens daar voor die 4 regeltjes? (de solo vind ik overigens wel geslaagd)

MegaDood

Bericht door MegaDood » di mar 27, 2007 1:16 pm

Lennert schreef:Ah gevonden.

Het klinkt niet echt slecht, maar is inderdaad behoorlijk overbodig. Wat doet dat mens daar voor die 4 regeltjes? (de solo vind ik overigens wel geslaagd)

Volgens mij is dit gewoon poging 2 om 'm op de radio te krijgen.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di mar 27, 2007 3:15 pm

innuendo schreef:[..]

Waarschijnlijk ligt het wel aan de DVD's, maar die krassen zitten er bij mij ook en zitten er bewust op. Met mijn schijfjes zit het helemaal prima.

Dat snap ik dat die krassen er bewust op horen. Toch vind ik het raar dat beide cd's op de afspeelzijde geen krassen vertonen, en beide het gewoon nauwelijks doen. Mijn dvd speler speelt verder alle andere cd's en dvd's die ik heb, dus hier kan het ook niet aan liggen.
Gewoon frustrerend is dit.... Een megadeth dvd in huis, die je gewoon niet kunt kijken....

MegaDood

Bericht door MegaDood » wo mar 28, 2007 12:55 pm

MEGADETH: New Songs 'Never Walk Alone' And 'Play For Blood' Available For Streaming - Mar. 28, 2007

Australia's "Full Metal Racket" radio show, which airs Tueday nights at 10:00 p.m. on Triple J, has premiered two more tracks from the forthcoming MEGADETH album, "United Abominations". Check out the songs "Never Walk Alone" and "Play for Blood" in streaming audio at this location ("Never Walk Alone" starts at the one-hour, nine-minute mark; "Play for Blood" can be heard at the two-hour, 56-minute mark).

hiero dus:

http://www.abc.net.au/triplej/racket/mo ... lmetal.asx

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo mar 28, 2007 1:08 pm

Volgens mij hebben we inmiddels bijna het hele album gehoord... :?
It's the end of time

MegaDood

Bericht door MegaDood » wo mar 28, 2007 1:15 pm

Dragonforce schreef:Volgens mij hebben we inmiddels bijna het hele album gehoord... :?
Misschien komt 't dan eerder in de winkel :D

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mar 28, 2007 11:08 pm

Dragonforce schreef:Volgens mij hebben we inmiddels bijna het hele album gehoord... :?

dat idee heb ik ook. Al heb ik 1 keer naar gears of war geluisterd en 1 keer naar sleepwalker. Ik wacht verder gewoon op het album. Anders koop je straks weer iets wat je toch al kent. Dat vind ik altijd weer een beetje jammer.

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » wo mar 28, 2007 11:39 pm

innuendo schreef:[..]
Anders koop je straks weer iets wat je toch al kent. Dat vind ik altijd weer een beetje jammer.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik luister zo min mogelijk naar uitgelekte/vrijgegeven mp3's van een nieuw uit te brengen album.
Al moet ik toegeven dat ik Gears of War en Survivalism van NIN al gehoord heb. Bij NIN is ook al zowat het complete album te beluisteren op de myspace site. Beetje jammer inderdaad.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » do mar 29, 2007 7:17 pm

Nou, ik koop het album toch wel (iets met fan zijn en alles in mn kast hebben willen staan) en ben zeer tevreden over de nummers die de radio heeft gedraaid. Uitstekend gitaarwerk en de vertrouwde snauwerige vocalen, ik denk dat het album net een tikkeltje zwaarder wordt dan TSHF.

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » do mar 29, 2007 7:27 pm

Ik koop em sowieso blind...

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » do mar 29, 2007 7:30 pm

Ik vind Sleepwalker echt een supervet nummer, Gears of war had wat meer luisterbeurten nodig maar is ook zeer okay. Alleen die nieuwe versie van A tout le monde is natuurlijk zwaar overbodig.
Maar ik ga hem ook zeker kopen; heb er toch wel goede verwachtingen van en wil de collectie compleet houden.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma apr 02, 2007 6:26 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3486

En hier een retroreview van Risk

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma apr 02, 2007 6:27 pm

hehe, gewaagd om een 81 te geven voor een album waarvan de meeste metalheads moeten kotsen.

Plaats reactie