Becoming the archetype
- XnegativeX
- Contacteer:
Becoming the archetype
Becoming the archetype is een redelijk nieuwe band uit Atlanta. Ze bestaan sinds 2004 en brengen dit jaar hun 2e album uit.
Qua muziek vallen ze onder het kopje melodieuse, progressieve death metal.
Ik hoor invloeden van bands als Dark tranquillity (ten tijde van The Gallery), Into eternity, Opeth, Heaven shall burn, Extol en een hele zwik andere bands. Maar die invloeden liggen er niet dik bovenop. Becoming the archetype heeft een duidelijke eigen inbreng.
Hun eerste album, Terminate Damnation, was al behoorlijk goed maar stak nog niet echt boven het maaiveld uit.
Maar hun nieuwe album, The Physics Of Fire, klinkt echt fantastisch. Vooral het gitaarwerk zit erg lekker in elkaar. Men weet hoe men moet beuken maar ook hoe men sfeer in hun muziek houdt en waar men even moet indammen om de songs herkenbaar te houden.
Een dikke aanrader voor mensen die houden van avontuurlijke death metal:
http://www.myspace.com/becomingthearchetype
Qua muziek vallen ze onder het kopje melodieuse, progressieve death metal.
Ik hoor invloeden van bands als Dark tranquillity (ten tijde van The Gallery), Into eternity, Opeth, Heaven shall burn, Extol en een hele zwik andere bands. Maar die invloeden liggen er niet dik bovenop. Becoming the archetype heeft een duidelijke eigen inbreng.
Hun eerste album, Terminate Damnation, was al behoorlijk goed maar stak nog niet echt boven het maaiveld uit.
Maar hun nieuwe album, The Physics Of Fire, klinkt echt fantastisch. Vooral het gitaarwerk zit erg lekker in elkaar. Men weet hoe men moet beuken maar ook hoe men sfeer in hun muziek houdt en waar men even moet indammen om de songs herkenbaar te houden.
Een dikke aanrader voor mensen die houden van avontuurlijke death metal:
http://www.myspace.com/becomingthearchetype
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- puking luke
- XnegativeX
- Contacteer:
- puking luke
ik vind het nieuwe album juist minder dan Terminate Damnation, die had o.a de meesterlijke epic 'Elegy' met het prachtige piano stuk in het midden.
Ik vind dat er op het nieuwe album geen hoogstandjes op te vinden zijn, klinkt wel allemaal nog steeds erg goed.
Ik vind dat er op het nieuwe album geen hoogstandjes op te vinden zijn, klinkt wel allemaal nog steeds erg goed.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik moet toegeven dat ik het eerste album ook meer een eigen gezicht vind hebben. Maar ik vind het nieuwe album gewoon een stuk spannender.king_pin schreef: Ik vind dat er op het nieuwe album geen hoogstandjes op te vinden zijn, klinkt wel allemaal nog steeds erg goed.
Het beukt meer, er zitten sterkere melodieen in, het wordt met meer gevoel gebracht en de productie is beter (ook niet onbelangrijk).
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Videoclip:
http://youtube.com/watch?v=ou0y503LVSA
http://youtube.com/watch?v=ou0y503LVSA
- XnegativeX
- Contacteer:
Holy fuck! Ik was deze cd bijna vergeten. Maar ik heb hem snel even weer opgezet toen ik hem bij iemand in z'n jaarlijst zag staan. Geweldig stukje muziek dit!
Gek dat deze band niet meer aandacht krijgt eigenlijk.
Gek dat deze band niet meer aandacht krijgt eigenlijk.
Ik heb ook een album van deze band op de pc staan toen ze nog The Remant heettten. Dat album en "Terminate Damnation", welke ik origineel heb, vind ik sterke platen (al moet ik toegeven ze al 'n behoorlijke tijd niet meer beluisterd te hebben). Die nieuwste heb ik een paar keer geprobeerd, maar weet me tot nu toe nog niet echt te pakken. Die andere twee platen pakten me gewoon meer "bij mijn kloten" om het ff plat te zeggen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dit jaar nog komt het nieuwe album van Becoming the archetype uit. Dichotomy zal het gaan heten.
Ik heb er intussen een aantal nummers van gehoord en dat klinkt weer erg goed. Ze krijgen meer en meer een eigen geluid. De sound gaat op dit nieuwe album nog meer de progressieve kant op. Allerlei invloeden worden tot 1 geheel gesmeed.
Deze band doet eigenlijk een beetje hetzelfde als Between the buried and me. Maar dan op een totaal eigen manier. Dichotomy gaat in ieder geval een erg interessant album worden.
Ik heb er intussen een aantal nummers van gehoord en dat klinkt weer erg goed. Ze krijgen meer en meer een eigen geluid. De sound gaat op dit nieuwe album nog meer de progressieve kant op. Allerlei invloeden worden tot 1 geheel gesmeed.
Deze band doet eigenlijk een beetje hetzelfde als Between the buried and me. Maar dan op een totaal eigen manier. Dichotomy gaat in ieder geval een erg interessant album worden.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik heb hem nu ook al 4 maal beluisterd, en ik vind hem beter dan de twee voorgaande albums. Het is ook een zeer afwisselend album, akoestische gitaar en piano het ene moment en het andere moment rost het langs alle kanten. Zoals al gezegd geweest is, lijkt dit wel een beetje op Between The Buried And Me, maar dan met een eigen gezicht. Fijne band!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- Hieronimus
Het klinkt wel goed, wat ik op hun MySpace hoor, maar nog niet echt heel erg bijzonder. Misschien ga ik het hele album eens beluisteren als ik meer tijd/zin heb.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm