Becoming the archetype

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Becoming the archetype

Bericht door XnegativeX » zo jun 03, 2007 9:28 pm

Becoming the archetype is een redelijk nieuwe band uit Atlanta. Ze bestaan sinds 2004 en brengen dit jaar hun 2e album uit.

Qua muziek vallen ze onder het kopje melodieuse, progressieve death metal.
Ik hoor invloeden van bands als Dark tranquillity (ten tijde van The Gallery), Into eternity, Opeth, Heaven shall burn, Extol en een hele zwik andere bands. Maar die invloeden liggen er niet dik bovenop. Becoming the archetype heeft een duidelijke eigen inbreng.

Hun eerste album, Terminate Damnation, was al behoorlijk goed maar stak nog niet echt boven het maaiveld uit.

Maar hun nieuwe album, The Physics Of Fire, klinkt echt fantastisch. Vooral het gitaarwerk zit erg lekker in elkaar. Men weet hoe men moet beuken maar ook hoe men sfeer in hun muziek houdt en waar men even moet indammen om de songs herkenbaar te houden.

Een dikke aanrader voor mensen die houden van avontuurlijke death metal:

http://www.myspace.com/becomingthearchetype
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

puking luke

Bericht door puking luke » zo jun 03, 2007 9:30 pm

Ik heb ze live gezien in de Tivoli een paar maanden terug, met The Chariot en Shaped By Fate. Het was redelijk goed te pruimen ja
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jun 03, 2007 9:31 pm

Check het nummer Autopsy of hun Myspace.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo jun 03, 2007 9:44 pm

Ik heb de promo binnengekregen. Binnenkort eens even luisteren

puking luke

Bericht door puking luke » zo jun 03, 2007 9:47 pm

Die productie van The Physics of Fire klinkt echt dik! Maar ik blijf het niet meer vinden dan wel goed. Ik krijg er niet echt een gevoel bij van 'wow, dit is extreem gaaf'. Om het even op zijn Engels te brengen 'not my cup of tea'
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma jun 04, 2007 11:18 am

ik vind het nieuwe album juist minder dan Terminate Damnation, die had o.a de meesterlijke epic 'Elegy' met het prachtige piano stuk in het midden.

Ik vind dat er op het nieuwe album geen hoogstandjes op te vinden zijn, klinkt wel allemaal nog steeds erg goed.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Seed of Pain
Contacteer:

Bericht door Seed of Pain » ma jun 04, 2007 3:49 pm

Vette band, ik waardeer ze enorm.
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 04, 2007 10:46 pm

king_pin schreef: Ik vind dat er op het nieuwe album geen hoogstandjes op te vinden zijn, klinkt wel allemaal nog steeds erg goed.
Ik moet toegeven dat ik het eerste album ook meer een eigen gezicht vind hebben. Maar ik vind het nieuwe album gewoon een stuk spannender.
Het beukt meer, er zitten sterkere melodieen in, het wordt met meer gevoel gebracht en de productie is beter (ook niet onbelangrijk).

Tox

Bericht door Tox » ma jun 04, 2007 11:31 pm

de productie is idd niet meer zo 'standaard metalcore' op het gehoor.. moet em ook nog eens draaien.
NOT MY FUCKING TEMPO

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jun 12, 2007 8:59 pm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 10, 2007 8:38 pm

Holy fuck! Ik was deze cd bijna vergeten. Maar ik heb hem snel even weer opgezet toen ik hem bij iemand in z'n jaarlijst zag staan. Geweldig stukje muziek dit!
Gek dat deze band niet meer aandacht krijgt eigenlijk.

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma dec 10, 2007 10:26 pm

ik luisterde pasgeleden ook weer is het eerste album van ze, echt goeie poep man
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma dec 10, 2007 10:48 pm

Prachtig spul! Ik heb die nieuwe laatst origineel aangeschaft, eindelijk een Christelijke band die redelijk geproduceerd is en lekker herrie kan maken. :D

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma dec 10, 2007 10:55 pm

Ik heb ook een album van deze band op de pc staan toen ze nog The Remant heettten. Dat album en "Terminate Damnation", welke ik origineel heb, vind ik sterke platen (al moet ik toegeven ze al 'n behoorlijke tijd niet meer beluisterd te hebben). Die nieuwste heb ik een paar keer geprobeerd, maar weet me tot nu toe nog niet echt te pakken. Die andere twee platen pakten me gewoon meer "bij mijn kloten" om het ff plat te zeggen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Den

Bericht door Den » za dec 15, 2007 7:00 pm

typische band dit. Als je mij vraagt welke cd ik beter vind zeg ik die eerste, maar ik betrap mezelf er op dat ik de tweede cd aanzet als ik iets opzet van deze band. Apart...
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr nov 28, 2008 7:14 pm

Dit jaar nog komt het nieuwe album van Becoming the archetype uit. Dichotomy zal het gaan heten.

Ik heb er intussen een aantal nummers van gehoord en dat klinkt weer erg goed. Ze krijgen meer en meer een eigen geluid. De sound gaat op dit nieuwe album nog meer de progressieve kant op. Allerlei invloeden worden tot 1 geheel gesmeed.

Deze band doet eigenlijk een beetje hetzelfde als Between the buried and me. Maar dan op een totaal eigen manier. Dichotomy gaat in ieder geval een erg interessant album worden.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za dec 06, 2008 3:09 pm

Heeft iemand anders hem al gehoord? Ik vind hem bij elke luisterbeurt beter worden. ERG fijne schijf.

Pobelov

Bericht door Pobelov » za dec 06, 2008 4:26 pm

Ik heb hem nu ook al 4 maal beluisterd, en ik vind hem beter dan de twee voorgaande albums. Het is ook een zeer afwisselend album, akoestische gitaar en piano het ene moment en het andere moment rost het langs alle kanten. Zoals al gezegd geweest is, lijkt dit wel een beetje op Between The Buried And Me, maar dan met een eigen gezicht. Fijne band!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Hieronimus

Bericht door Hieronimus » za dec 06, 2008 4:33 pm

Het klinkt wel goed, wat ik op hun MySpace hoor, maar nog niet echt heel erg bijzonder. Misschien ga ik het hele album eens beluisteren als ik meer tijd/zin heb.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Plaats reactie