Iperyt

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Iperyt

Bericht door XnegativeX » ma jul 16, 2007 9:55 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

Over muziek gesproken, heb jij nou al eens een keer naar de full-length van IPERYT geluisterd???!!!!
Goed dat je het zegt :lol:

Ik had Totalitarian Love Pulse een aantal keren op mijn werk beluisterd maar daar bleef het niet echt hangen. Vandaar dat het ook nooit in me op kwam om er op terug te komen. Maar gezien jij er wel weg van bent moet er toch wel wat in zitten. Dus ik luister het album nu nog een keer.

Laat ik bij het begin beginnen (aangezien ik een sprankel nieuw topic voor deze band aanmaak). Het eerste wat ik van deze band hoorde was hun debuut EP Particular Hatred. Dat vond ik eigenlijk ronduit slecht. Het deed me denken aan een zwak broertje van The Berzerker (wat ik wel een gave band vind). Brute death metal en extreme techno/gabber door elkaar gemixt. Alleen deed Iperyt dat met veel minder verve dan The Berzerker.

Op aandringen van de Graaf heb ik Totalitarian Love Pulse maar eens geprobeerd omdat dat album beter zou zijn. In de eerste instantie hoorde ik zeker een verbetering maar toch bleef het nog niet echt hangen. Maar na wat meer luisterbeurten (waarvan de laatste nu nog bezig is) bevalt dit me toch steeds meer. Er zit veel meer afwisseling en sfeer in de muziek. Iperyt heeft wat black metal invloeden aan hun sound toegevoegd waardoor alles nog donkerder klinkt. Je wordt als luisteraar bedolven onder woeste beats, gierende riffs, chaotische solo's en een gore, donkere sfeer. Alsof het einde van de wereld is gekomen in de vorm van een totaal psychotische oorlog.

Ik blijf er hoe dan ook wel 1 minpuntje in zien en dat is dat het af en toe iets te chaotisch wordt. Dat heeft zo z'n charme maar het leidt af en toe ook de aandacht een beetje af. Vooral de drumcomputer had wel iets strakker geprogrammeerd mogen worden (luister maar eens naar Control human delete om er achter te komen hoe dat klinkt).

Verder...als je in een pissige bui bent dan kan ik dit van harte aanraden. Dit is The Berzeker die teveel naar black metal heeft geluisterd en daardoor z'n verstand compleet heeft verloren.

http://www.myspace.com/iperyt
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Audiophile

Bericht door Audiophile » ma jul 16, 2007 10:04 pm

Leuk leuk leuk!
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma jul 16, 2007 10:25 pm

Ik heb de plaat ook, maar ik moet zeggen dat ik er voor in de stemming moet zijn. de ene keer dat ik het luister vind ik deze mix van black/death/gabber terror erg lekker, en het volgende moment gaat bij het eerste nummer de plaat alweer af.

Ik ben niet bekend met hun debuut EP, maar als ik de intro van Negative zo eens lees is deze dus niet echt interessant.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jul 16, 2007 11:48 pm

Normaal gesproken ben ik zelden tot nooit enthousiast over experimentele metal, maar voor Iperyt maak ik graag een uitzondering.

Evenals Neggie vind ik "Particular Hatred" maar driewerf niks. Het is erg bruut maar veeeeeeel te vlak, emotieloos en machinaal, saai en eentonig.
Toen ik "Particular Hatred" hoorde werd mijn vooroordeel jegens experimentele shizzle enkel bevestigd en dacht ik: "zie je wel, met muziek moet gewoon niet te veel geklooid worden".

Toen kwam "Totalitarian Love Pulse".

Eigenlijk had ik er helemaal geen zin in, maar tóch was ik nieuwsgierig. Een mens zit raar in elkaar dus ik claimde een exemplaar en gaf het toch een kans niet hopend op een happy end.

Nu moet ik zeggen, die bleef na de eerste luisterbeurten ook uit. Precies wat Neggie zegt. Ik hoorde wel direct verbetering ten opzichte van de EP, maar echt "hoera" was het nog altijd niet omdat ik steeds van mening was dat het experimentele ( de toevoeging van de terrorcore) de metal in de weg zat. Ik vond het wel een geinig plaatje maar heel veel kon ik er op dat moment nog niet mee.

En tóch bleef ik de cd af en toe maar uit de kast halen. En beetje bij beetje heb ik mijn mening moeten bijstellen. "Totalitarian Love Pulse" is een geweldige golf van agressie, zo hevig heb ik het zelden gehoord nog. Het is een zeer gerichte, genadeloze , geslepen en uiterst destructieve aanval op alles wat ademt en de manier waarop dit alles is uitgedokterd is voor mij uiterst fascinerend. De muziek zit vol pure kracht, haat en nijd die ik tegenwoordig mis in zoveel muziek die deze eigenschappen wel pretendeert te bezitten maar in werkelijkheid nog niet eens in de buurt komt van een achterwaardse trap van een pasgeboren veulen.

Muzikanten zijn tegenwoordig lui en verwend en óók daarom is een band als Iperyt zo welkom.

Het heeft even moeten duren, maar al met al ben ik erg blij met "Totalitarian Love Pulse" op mijn planken.

Overigens heb ik begin dit jaar een zeer saillant gesprek met toetsenist Shocker gehad.
Voor de geïnteresseerden: http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=486
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Tox

Bericht door Tox » di jul 17, 2007 12:57 am

inderdaad een beetje vlakke indruk aan over gehouden.. geen aankoop waard tot nu toe.
NOT MY FUCKING TEMPO

Plaats reactie