Het grote Judas Priest topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo jun 25, 2008 12:57 pm

ik hoor de overeenkosmten tussen Nostadamus en Something Wicked toch niet echt hoor. Goed, het zijn beide conceptalbums die ook gebruikmaken van wat korte tussenstukjes om het verhaal beter te vertellen, maar zo op die manier lijken heel veel albums wel op elkaar.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Walter
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Walter » wo jun 25, 2008 2:30 pm

Ik hoor ook geen overeenkomsten. Het is net als zeggen dat Dhali en Rubens op elkaar lijken, omdat ze allebei schilderden.

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo jun 29, 2008 7:31 pm

Het nieuwe album is niet meer uit mijn speler te krijgen. Ik had niet verwacht dat ik zo geboeid zou zijn door Nostradamus.

Nou had ik wel wat voorproefjes gehoord en links en rechts al wat recensies gelezen. (Aardschok geeft slechts 68 punten) Dus in eerste instantie dacht ik naar de nieuwe Rhapsody te gaan luisteren ofzo. Na enkele luisterbeurten kon ik dat idee gelukkig laten varen. Het is wel een ontzettend a-typisch Priest album geworden.
De bombastische, symfonische geluiden die door de metal heen geweven worden klinken niet nieuw, maar zijn wel nieuw voor Priest. En de nummers zijn echt spectaculair sterk. Halford in topvorm. Tipton en Downing strooien met sublieme solo's. De intro's en outro's zijn erg sfeervol, maar maken van Nostradamus wel een album dat je niet gefragmenteerd kan beluisteren. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor velen een belemmering kan zijn.
Ik ben er in elk geval mee in mijn nopjes.
Exiled vind ik op dit moment het beste nummer, het doet mij veel denken aan Blood Red Skies van het Ram It Down album. Dat zal wel door de geprogrammeerde drums komen.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

hellish star

Bericht door hellish star » zo jun 29, 2008 8:33 pm

Aardschock en Rock Tribune breken de plaat af. De underground sites daarentegen schrijven hem de lucht in... Strange
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Rene

Bericht door Rene » zo jun 29, 2008 8:58 pm

In de vorige Aardschok was de interviewer nog wel te spreken over de cd. Raar dat de mening toch is bijgesteld. Maar Rock Tribune kraakt de cd toch niet af als ze 78 punten geven?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

hellish star

Bericht door hellish star » zo jun 29, 2008 9:06 pm

Rene schreef:In de vorige Aardschok was de interviewer nog wel te spreken over de cd. Raar dat de mening toch is bijgesteld. Maar Rock Tribune kraakt de cd toch niet af als ze 78 punten geven?
Voor zo'n plaat is 78 toch wel weinig hé...

Rene

Bericht door Rene » zo jun 29, 2008 9:25 pm

hellish star schreef:[..]
Voor zo'n plaat is 78 toch wel weinig hé...
Tja, ik kan me wel vinden in die score.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

hellish star

Bericht door hellish star » zo jun 29, 2008 10:23 pm

Rene schreef:[..]

Tja, ik kan me wel vinden in die score.
Ik totaal niet, mag meer dan 90 krijgen, al was ie beter onder een andere naam dan Judas Priest uitgebracht (net als Jugulator wat op zich een machtige plaat is maar niet in het rijtje van Priest thuis hoort)

Metalheank

Bericht door Metalheank » zo jun 29, 2008 10:31 pm

Ik vind het typisch Priest hoor (net als alle andere albums).
Sterker nog, ik denk dat het album juist een goed cijfer verdient omdat het van Priest is. Een andere band zou niet zo snel weg komen met dergelijke kazige meezing-reffreinen en eenvoudige maar pakkende orkestratie.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 30, 2008 12:02 pm

ondanks dat Priest (nog) gaaf is, vind ik na het optreden op graspop eigenlijk dat ze er maar eens mee moeten stoppen. Het ging allemaal nog NET, en dan doel ik vooral op de metalgod. Jezus, wat is die oud geworden. Uithalen zaten er nagenoeg niet meer in en lopen met die zware schoenen leek hem ook wat moeilijker af te gaan.

Quit when you're ahead.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » ma jun 30, 2008 2:26 pm

Dat hij doorgaat maakt hem juist de metalgod.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma jun 30, 2008 2:44 pm

Ik zie totaal niet in waarom Priest zou moeten stoppen, zolang ze er zelf plezier in hebben. In Nederland is er misschien weinig interesse meer in de band (gezien de lage opkomst bij het concert in Zwolle en de armzalige notering van Nostradamus in de vaderlandse albumlijst), maar in Duitsland bijvoorbeeld zijn er nog genoeg liefhebbers die genieten van een avondje Priest en een nieuwe cd. Wat mij betreft mag Priest doorgaan tot Halford dood neervalt op het podium. Tenslotte is niemand verplicht om een concertkaartje te kopen. Als je Priest niet meer live wilt zien, dan ga je toch gewoon niet meer naar ze kijken?

dako

Bericht door dako » ma jun 30, 2008 3:16 pm

Tja, als ze echt zo slecht spelen als iedereen zegt is het beter om te nokken, om een Ozzy-like afgang te voorkomen zeg maar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma jun 30, 2008 3:22 pm

ik zeg juist: nu is het nog niet zo slecht. en idd met Ozzy in het achterhoofd, zou ik het zonde vinden als Halford straks op zo'n manier herinnerd zal worden. Nu kan het nog en cd's zijn ook nog gaaf, maar live begint het wel al af te takelen.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma jun 30, 2008 3:30 pm

dako schreef:Tja, als ze echt zo slecht spelen als iedereen zegt is het beter om te nokken, om een Ozzy-like afgang te voorkomen zeg maar.
Voor een Ozzy-like afgang is ook nog een "reality"-show nodig, waarin hij als een halve josti in z'n onderbroek loopt.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma jun 30, 2008 3:57 pm

Ik vond de show van Judas Priest echt 'top-notch'; eigenlijk helemaal perfect. Het straalde gewoon meer dan dertig jaar professionele ervaring uit.
Instrumentaal was het superstrak; het stond als een huis. Halford was erg goed bij stem en ondanks de zichbare moeite voerde hij Painkiller perfect uit. Het hele Priest-optreden had een majestueuze uitstraling, waarbij vergeleken het optreden van Cavelera Conspiracy een Neanderthalershow voor kleuters was.
Ook powermetaldiscipelen Iced Earth werden door het spel en de charisma van Priest compleet van het podium gespeeld in Zwolle als je het mij vraagt.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma jun 30, 2008 3:59 pm

OK, door de Ozzy-vergelijking begrijp ik wat de critici bedoelen. Ozzy kan inderdaad beter stoppen of zich beperken tot een handvol shows per jaar. Maar op dat niveau zit Halford nog lang niet en zover zie ik hem ook nooit afzakken. Rob zingt niet vals, alleen wat lager dan in zijn jonge jaren, en hij beweegt nog altijd meer dan Ian Hill. :P

Rene

Bericht door Rene » ma jun 30, 2008 6:02 pm

Ik heb Rob Halford nu 2x live meegemaakt, in 2004 op Arrow Rock en laatst in Zwolle. En beide keren viel het me altijd reuze mee. Hij bewoog prima en de zang was ook dik in orde. Maar als ik dan weer die laatste dvd bekijk (Back In The East???), dan wankelt ie weer heen en weer op het podium. En als ik dan weer de reacties lees wat hij op Graspop presteerde, blijkt dus wel dat hij zijn goede en slechte dagen heeft. Toevallig maak ik dus altijd zijn goede dagen mee :)

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » ma jun 30, 2008 9:55 pm

Rising in the east ?
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Johan

Bericht door Johan » ma jun 30, 2008 11:09 pm

Priest doet het nog prima als je het mij vraagt. Instrumentaal klinkt het sowieso als een huis. Dat Halford sommige uithalen niet meer altijd haalt is goed voor te stellen. Toch verdient het respect dat hij nog steeds Painkiller live niet schuwt. Het was makkelijk geweest om de moeilijke nummers gewoon niet meer live te doen.

En waarom zeiken er zoveel mensen over het optreden op Graspop? Alleen Painkiller klonk wat geforceerd, voor de rest vond ik Halford en co. prima klinken.
Laatst gewijzigd door Johan op di jul 01, 2008 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

IROn

Bericht door IROn » di jul 01, 2008 4:22 pm

Inderdaad, helemaal mee eens. Ik heb er ook flink van genoten. Heb liever dat hij het geheel dan een octaaf lager zingt en dat het goed klinkt, dan enkele te gefoprceerde hoge noten die niet uit de verf komen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jul 01, 2008 4:35 pm

Halford krijst mij teveel in de live situatie. De lagere stukken klonken echt te gek, ook het nieuwe materiaal, wat sowieso allemaal wat lager lijkt. Maar ik heb regelmatig met gekromde tenen gestaan als hij (vrijwel de hele tijd lezend van de tekstmonitor) krasserig uithaalde.

Was verder wel een verdomd gave show hoor en ik begrijp dat Robbie een dagje ouder wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 21, 2009 6:54 pm

Waarom zijn Rocka Rolla en Sad Wings of Destiny eigenlijk niet geremasterd in 2001? Ik ben zelf erg benieuwd naar die twee platen, maar ze zijn helaas niet overal te vinden.

Gister dus Stained Class binnen gekregen en dat is ook best een heerlijke plaat! Net de overgang naar het leer etc, maar Priest laat al horen toch stevig te kunnen rocken en Halford zingt geweldig. Vooral een nummer als Exciter is erg tof.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo jan 21, 2009 7:05 pm

Sad wings of destiny is ook de beste schijf van Priest. Die is nog wel makkelijk te vinden als Digi, www.cdplus.nl www.cosmox.nl

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo jan 21, 2009 7:30 pm

Orklord schreef:Waarom zijn Rocka Rolla en Sad Wings of Destiny eigenlijk niet geremasterd in 2001? Ik ben zelf erg benieuwd naar die twee platen, maar ze zijn helaas niet overal te vinden.
Die zijn op een ander label uitgebracht. Tot onvrede van de band verschijnen er steeds weer nieuwe re-releases van dat materiaal, dus ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat ze moeilijk te vinden zijn. Sad Wings Of Destiny is een geweldig album. Kant B, met de krakers Victim Of Changes en The Ripper, is onovertroffen (al staan de beide plaathelften op de cd-release in de verkeerde volgorde). De produktie had wat vetter mogen zijn, maar voor 1976 was het een briljant werkstuk. Het debuut Rocka Rolla vind ik ondanks zijn slechte reputatie heel behoorlijk, met een paar flinke uitschieters. Daar zouden ze ook best eens live wat van mogen spelen.
Orklord schreef:Gister dus Stained Class binnen gekregen en dat is ook best een heerlijke plaat! Net de overgang naar het leer etc, maar Priest laat al horen toch stevig te kunnen rocken en Halford zingt geweldig. Vooral een nummer als Exciter is erg tof.
Stained Class is een klassieker. Voor mijn gevoel is het de eerste plaat (van welke artiest ook) die echt van begin tot eind heavy metal uitademt. Op de eerste drie albums van Judas Priest en op andere langspelers uit die tijd (zoals van Rainbow en Thin Lizzy) staan nog wat stukken die meer naar rock of prog neigen, maar Stained Class is pure heavy metal. Er staat natuurlijk wel een power ballad op in de vorm van Beyond The Realms Of Death, maar dat is ook een zwaar, duister nummer en zelfs mijn favoriete Priest song ooit.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jan 21, 2009 7:45 pm

Naja niet kunnen vinden, laat ik het zo zeggen ze staan vaak voor een hogere prijs aangeboden dan de andere remasters. Maar op Cosmox waren ze wel redelijk geprijsd zag ik.

Stained Class straalt en is inderdaad gewoon puur heavy metal. Ik denk dat het voor zijn tijd ook best een hard en vernieuwend? albums was.

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » wo jan 21, 2009 7:47 pm

Gilbert schreef:[..]
Stained Class is een klassieker. Voor mijn gevoel is het de eerste plaat (van welke artiest ook) die echt van begin tot eind heavy metal uitademt. Op de eerste drie albums van Judas Priest en op andere langspelers uit die tijd (zoals van Rainbow en Thin Lizzy) staan nog wat stukken die meer naar rock of prog neigen, maar Stained Class is pure heavy metal. Er staat natuurlijk wel een power ballad op in de vorm van Beyond The Realms Of Death, maar dat is ook een zwaar, duister nummer en zelfs mijn favoriete Priest song ooit.
Vergeet op Sad wings niet Dreamer deceiver en Deceiver, mijn favoriete priest tracks.

Edwynn

Bericht door Edwynn » wo jan 21, 2009 7:54 pm

Orklord schreef:...
Stained Class straalt en is inderdaad gewoon puur heavy metal. Ik denk dat het voor zijn tijd ook best een hard en vernieuwend? albums was.
Geen idee of echt het zo is, maar destijds moet Exciter (naast Overkill) zeker één van de snelste nummers ooit geweest zijn. Niet voor niets hebben de oude speed metal helden uit Canada hun naam aan dit nummer ontleend.

Van begin tot eind heavy metal, ja, maar toch klinkt op Stained Class nog dat epische sfeertje door van de eerdere albums. Pas vanaf Killing Machine kwam dat typische motorrijders imago.

Beyond The Realms Of Death is trouwens ook mijn favoriete Priest track.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo jan 21, 2009 8:19 pm

Beyond The Realms Of Death is samen met Victim Of Changes hun beste song ooit, maar toch doet Stained Class mij verder helemaal niets, zelfs Exciter brengt niks te weeg, de zang is me daar veel te beknepen.

Nee, ik ga voor Sad Wings Of Destiny als ultieme Priest album.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo jan 21, 2009 10:40 pm

Lennert schreef:Beyond The Realms Of Death is samen met Victim Of Changes hun beste song ooit

Nee, ik ga voor Sad Wings Of Destiny als ultieme Priest album.
Gelijk heb je!!!!!!!!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » do jan 22, 2009 3:40 pm

Orklord schreef:Naja niet kunnen vinden, laat ik het zo zeggen ze staan vaak voor een hogere prijs aangeboden dan de andere remasters. Maar op Cosmox waren ze wel redelijk geprijsd zag ik.

Mocht je binnenkort in Groningen komen, dan moet je maar eens de Elpee binnenlopen. Daar hebben ze die twee cd's (los) voor ongeveer 8 euro liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Johan

Bericht door Johan » do jan 22, 2009 4:33 pm

Bij bol.com hebben ze een set met beide cd's samen voor 20 euro. Ik geloof dat ik de albums apart ooit bij de Mediamarkt heb gekocht voor ook niet al te veel.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jan 22, 2009 4:51 pm

Waar heb jij trouwens die laatste voor 11.99 vandaan? :wink:

Johan

Bericht door Johan » do jan 22, 2009 5:02 pm

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » do jan 22, 2009 9:53 pm

Bij de Sounds in Venlo hadden ze Rocka Rolla liggen, met de oude cover. Dus niet de Cola Cola-dop maar deze...

Afbeelding
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » do jan 22, 2009 10:11 pm

Mollusk schreef:Bij de Sounds in Venlo hadden ze Rocka Rolla liggen, met de oude cover. Dus niet de Cola Cola-dop maar deze...

Afbeelding
De cola dop is de oude cover. Deze vreemde cover is dacht ik van een jaren 80 versie van Rocka Rolla.
Afbeelding

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » do jan 22, 2009 10:31 pm

Hij heeft in ieder geval wel het mooiere logo.

IROn

Bericht door IROn » do jan 22, 2009 11:37 pm

Hehe, echt niet hè... deze is toch een beetje het standaard gothic type geworden, veel gebruikt door de jaren heen (Niet precies, maar wel een variatie erop), terwijl de "echte" echt typisch Priest is.

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » vr jan 23, 2009 10:48 am

Ik vind Rocka Rolla trouwens een heel goed album. Soms heb ik zelfs het gevoel dat het mijn favoriete Judas Priest album is. :P
Afbeelding

Johan

Bericht door Johan » vr jan 23, 2009 11:50 am

Orklord schreef:Waar heb jij trouwens die laatste voor 11.99 vandaan? :wink:
En toen ik gisteren bij de FRS voor wat andere cd's ging kijken lag Nostradamus daar voor 9,99 of 3 voor 25. :?

Je verwacht het niet.

Dan maar wat meer betaald..

Metalheank

Bericht door Metalheank » vr jan 23, 2009 12:04 pm

Mollusk schreef:Bij de Sounds in Venlo hadden ze Rocka Rolla liggen, met de oude cover. Dus niet de Cola Cola-dop maar deze...

Afbeelding
Godver, dat is dus echt wel de gaafste JP hoes!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jan 23, 2009 12:29 pm

Johan schreef:[..]

En toen ik gisteren bij de FRS voor wat andere cd's ging kijken lag Nostradamus daar voor 9,99 of 3 voor 25. :?
3 exemplaren tegelijk kopen is me toch wat te gortig.
ik heb er nu 2, en dat is eigenlijk al veel :P

wel leuke plaat overigens.

RadiumAngel

Bericht door RadiumAngel » vr jan 23, 2009 12:54 pm

Metalheank schreef:[..]

Godver, dat is dus echt wel de gaafste JP hoes!
Ik vind de hoes van Sad Wings Of Destiny een stuk mooier.
Afbeelding

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr jan 23, 2009 1:15 pm

Afbeelding
It's the end of time

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr jan 23, 2009 6:05 pm

Johan schreef:[..]

Je verwacht het niet.

Dan maar wat meer betaald..

Hmm, toch maar even wachten met aanschaffen.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr jan 23, 2009 7:15 pm

oh, dat is dan zeker te doen. Ik vind die laatste plaat ook behoorlijk oke. Zo'n bedrag wil ik er best voor neertellen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr jan 23, 2009 8:11 pm

Nou dat word van de week maar eens langs de FRS. Zijn er trouwens nog mensen die naar Priest in Amsterdam gaan?

Mollusk
Lult over cdtjes

Bericht door Mollusk » vr jan 23, 2009 11:32 pm

In Hengelo lag Nostradmus niet voor 9,99 bij de FRS. Dan binnenkort maar ff in pluskut kijken.

IROn

Bericht door IROn » za jan 24, 2009 8:51 pm

Orklord schreef:Nou dat word van de week maar eens langs de FRS. Zijn er trouwens nog mensen die naar Priest in Amsterdam gaan?
Aber naturlich. Niet te missen package natuurlijk.

Hm, Nostradamus nog niet eens gekocht realiseer ik me, helemaal vergeten.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma jan 26, 2009 9:43 am

Vergeten? Ik vond 'm schandalig duur.

Gesloten