Het grote Judas Priest topic
Het nieuwe album is niet meer uit mijn speler te krijgen. Ik had niet verwacht dat ik zo geboeid zou zijn door Nostradamus.
Nou had ik wel wat voorproefjes gehoord en links en rechts al wat recensies gelezen. (Aardschok geeft slechts 68 punten) Dus in eerste instantie dacht ik naar de nieuwe Rhapsody te gaan luisteren ofzo. Na enkele luisterbeurten kon ik dat idee gelukkig laten varen. Het is wel een ontzettend a-typisch Priest album geworden.
De bombastische, symfonische geluiden die door de metal heen geweven worden klinken niet nieuw, maar zijn wel nieuw voor Priest. En de nummers zijn echt spectaculair sterk. Halford in topvorm. Tipton en Downing strooien met sublieme solo's. De intro's en outro's zijn erg sfeervol, maar maken van Nostradamus wel een album dat je niet gefragmenteerd kan beluisteren. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor velen een belemmering kan zijn.
Ik ben er in elk geval mee in mijn nopjes.
Exiled vind ik op dit moment het beste nummer, het doet mij veel denken aan Blood Red Skies van het Ram It Down album. Dat zal wel door de geprogrammeerde drums komen.
Nou had ik wel wat voorproefjes gehoord en links en rechts al wat recensies gelezen. (Aardschok geeft slechts 68 punten) Dus in eerste instantie dacht ik naar de nieuwe Rhapsody te gaan luisteren ofzo. Na enkele luisterbeurten kon ik dat idee gelukkig laten varen. Het is wel een ontzettend a-typisch Priest album geworden.
De bombastische, symfonische geluiden die door de metal heen geweven worden klinken niet nieuw, maar zijn wel nieuw voor Priest. En de nummers zijn echt spectaculair sterk. Halford in topvorm. Tipton en Downing strooien met sublieme solo's. De intro's en outro's zijn erg sfeervol, maar maken van Nostradamus wel een album dat je niet gefragmenteerd kan beluisteren. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor velen een belemmering kan zijn.
Ik ben er in elk geval mee in mijn nopjes.
Exiled vind ik op dit moment het beste nummer, het doet mij veel denken aan Blood Red Skies van het Ram It Down album. Dat zal wel door de geprogrammeerde drums komen.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- hellish star
- hellish star
Voor zo'n plaat is 78 toch wel weinig hé...Rene schreef:In de vorige Aardschok was de interviewer nog wel te spreken over de cd. Raar dat de mening toch is bijgesteld. Maar Rock Tribune kraakt de cd toch niet af als ze 78 punten geven?
http://www.myspace.com/hellishstar
http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm
- hellish star
Ik totaal niet, mag meer dan 90 krijgen, al was ie beter onder een andere naam dan Judas Priest uitgebracht (net als Jugulator wat op zich een machtige plaat is maar niet in het rijtje van Priest thuis hoort)Rene schreef:[..]
Tja, ik kan me wel vinden in die score.
http://www.myspace.com/hellishstar
- Metalheank
Ik vind het typisch Priest hoor (net als alle andere albums).
Sterker nog, ik denk dat het album juist een goed cijfer verdient omdat het van Priest is. Een andere band zou niet zo snel weg komen met dergelijke kazige meezing-reffreinen en eenvoudige maar pakkende orkestratie.
Sterker nog, ik denk dat het album juist een goed cijfer verdient omdat het van Priest is. Een andere band zou niet zo snel weg komen met dergelijke kazige meezing-reffreinen en eenvoudige maar pakkende orkestratie.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
ondanks dat Priest (nog) gaaf is, vind ik na het optreden op graspop eigenlijk dat ze er maar eens mee moeten stoppen. Het ging allemaal nog NET, en dan doel ik vooral op de metalgod. Jezus, wat is die oud geworden. Uithalen zaten er nagenoeg niet meer in en lopen met die zware schoenen leek hem ook wat moeilijker af te gaan.
Quit when you're ahead.
Quit when you're ahead.
- Strijdkreet
Ik zie totaal niet in waarom Priest zou moeten stoppen, zolang ze er zelf plezier in hebben. In Nederland is er misschien weinig interesse meer in de band (gezien de lage opkomst bij het concert in Zwolle en de armzalige notering van Nostradamus in de vaderlandse albumlijst), maar in Duitsland bijvoorbeeld zijn er nog genoeg liefhebbers die genieten van een avondje Priest en een nieuwe cd. Wat mij betreft mag Priest doorgaan tot Halford dood neervalt op het podium. Tenslotte is niemand verplicht om een concertkaartje te kopen. Als je Priest niet meer live wilt zien, dan ga je toch gewoon niet meer naar ze kijken?
- Eru Iluvatar
Ik vond de show van Judas Priest echt 'top-notch'; eigenlijk helemaal perfect. Het straalde gewoon meer dan dertig jaar professionele ervaring uit.
Instrumentaal was het superstrak; het stond als een huis. Halford was erg goed bij stem en ondanks de zichbare moeite voerde hij Painkiller perfect uit. Het hele Priest-optreden had een majestueuze uitstraling, waarbij vergeleken het optreden van Cavelera Conspiracy een Neanderthalershow voor kleuters was.
Ook powermetaldiscipelen Iced Earth werden door het spel en de charisma van Priest compleet van het podium gespeeld in Zwolle als je het mij vraagt.
Instrumentaal was het superstrak; het stond als een huis. Halford was erg goed bij stem en ondanks de zichbare moeite voerde hij Painkiller perfect uit. Het hele Priest-optreden had een majestueuze uitstraling, waarbij vergeleken het optreden van Cavelera Conspiracy een Neanderthalershow voor kleuters was.
Ook powermetaldiscipelen Iced Earth werden door het spel en de charisma van Priest compleet van het podium gespeeld in Zwolle als je het mij vraagt.
OK, door de Ozzy-vergelijking begrijp ik wat de critici bedoelen. Ozzy kan inderdaad beter stoppen of zich beperken tot een handvol shows per jaar. Maar op dat niveau zit Halford nog lang niet en zover zie ik hem ook nooit afzakken. Rob zingt niet vals, alleen wat lager dan in zijn jonge jaren, en hij beweegt nog altijd meer dan Ian Hill. 

Ik heb Rob Halford nu 2x live meegemaakt, in 2004 op Arrow Rock en laatst in Zwolle. En beide keren viel het me altijd reuze mee. Hij bewoog prima en de zang was ook dik in orde. Maar als ik dan weer die laatste dvd bekijk (Back In The East???), dan wankelt ie weer heen en weer op het podium. En als ik dan weer de reacties lees wat hij op Graspop presteerde, blijkt dus wel dat hij zijn goede en slechte dagen heeft. Toevallig maak ik dus altijd zijn goede dagen mee 

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Strijdkreet
Priest doet het nog prima als je het mij vraagt. Instrumentaal klinkt het sowieso als een huis. Dat Halford sommige uithalen niet meer altijd haalt is goed voor te stellen. Toch verdient het respect dat hij nog steeds Painkiller live niet schuwt. Het was makkelijk geweest om de moeilijke nummers gewoon niet meer live te doen.
En waarom zeiken er zoveel mensen over het optreden op Graspop? Alleen Painkiller klonk wat geforceerd, voor de rest vond ik Halford en co. prima klinken.
En waarom zeiken er zoveel mensen over het optreden op Graspop? Alleen Painkiller klonk wat geforceerd, voor de rest vond ik Halford en co. prima klinken.
Laatst gewijzigd door Johan op di jul 01, 2008 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Halford krijst mij teveel in de live situatie. De lagere stukken klonken echt te gek, ook het nieuwe materiaal, wat sowieso allemaal wat lager lijkt. Maar ik heb regelmatig met gekromde tenen gestaan als hij (vrijwel de hele tijd lezend van de tekstmonitor) krasserig uithaalde.
Was verder wel een verdomd gave show hoor en ik begrijp dat Robbie een dagje ouder wordt.
Was verder wel een verdomd gave show hoor en ik begrijp dat Robbie een dagje ouder wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Waarom zijn Rocka Rolla en Sad Wings of Destiny eigenlijk niet geremasterd in 2001? Ik ben zelf erg benieuwd naar die twee platen, maar ze zijn helaas niet overal te vinden.
Gister dus Stained Class binnen gekregen en dat is ook best een heerlijke plaat! Net de overgang naar het leer etc, maar Priest laat al horen toch stevig te kunnen rocken en Halford zingt geweldig. Vooral een nummer als Exciter is erg tof.
Gister dus Stained Class binnen gekregen en dat is ook best een heerlijke plaat! Net de overgang naar het leer etc, maar Priest laat al horen toch stevig te kunnen rocken en Halford zingt geweldig. Vooral een nummer als Exciter is erg tof.
- Strijdkreet
Sad wings of destiny is ook de beste schijf van Priest. Die is nog wel makkelijk te vinden als Digi, www.cdplus.nl www.cosmox.nl
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
Die zijn op een ander label uitgebracht. Tot onvrede van de band verschijnen er steeds weer nieuwe re-releases van dat materiaal, dus ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat ze moeilijk te vinden zijn. Sad Wings Of Destiny is een geweldig album. Kant B, met de krakers Victim Of Changes en The Ripper, is onovertroffen (al staan de beide plaathelften op de cd-release in de verkeerde volgorde). De produktie had wat vetter mogen zijn, maar voor 1976 was het een briljant werkstuk. Het debuut Rocka Rolla vind ik ondanks zijn slechte reputatie heel behoorlijk, met een paar flinke uitschieters. Daar zouden ze ook best eens live wat van mogen spelen.Orklord schreef:Waarom zijn Rocka Rolla en Sad Wings of Destiny eigenlijk niet geremasterd in 2001? Ik ben zelf erg benieuwd naar die twee platen, maar ze zijn helaas niet overal te vinden.
Stained Class is een klassieker. Voor mijn gevoel is het de eerste plaat (van welke artiest ook) die echt van begin tot eind heavy metal uitademt. Op de eerste drie albums van Judas Priest en op andere langspelers uit die tijd (zoals van Rainbow en Thin Lizzy) staan nog wat stukken die meer naar rock of prog neigen, maar Stained Class is pure heavy metal. Er staat natuurlijk wel een power ballad op in de vorm van Beyond The Realms Of Death, maar dat is ook een zwaar, duister nummer en zelfs mijn favoriete Priest song ooit.Orklord schreef:Gister dus Stained Class binnen gekregen en dat is ook best een heerlijke plaat! Net de overgang naar het leer etc, maar Priest laat al horen toch stevig te kunnen rocken en Halford zingt geweldig. Vooral een nummer als Exciter is erg tof.
Naja niet kunnen vinden, laat ik het zo zeggen ze staan vaak voor een hogere prijs aangeboden dan de andere remasters. Maar op Cosmox waren ze wel redelijk geprijsd zag ik.
Stained Class straalt en is inderdaad gewoon puur heavy metal. Ik denk dat het voor zijn tijd ook best een hard en vernieuwend? albums was.
Stained Class straalt en is inderdaad gewoon puur heavy metal. Ik denk dat het voor zijn tijd ook best een hard en vernieuwend? albums was.
- Strijdkreet
Vergeet op Sad wings niet Dreamer deceiver en Deceiver, mijn favoriete priest tracks.Gilbert schreef:[..]
Stained Class is een klassieker. Voor mijn gevoel is het de eerste plaat (van welke artiest ook) die echt van begin tot eind heavy metal uitademt. Op de eerste drie albums van Judas Priest en op andere langspelers uit die tijd (zoals van Rainbow en Thin Lizzy) staan nog wat stukken die meer naar rock of prog neigen, maar Stained Class is pure heavy metal. Er staat natuurlijk wel een power ballad op in de vorm van Beyond The Realms Of Death, maar dat is ook een zwaar, duister nummer en zelfs mijn favoriete Priest song ooit.
"I wanted to see a war run so badly."
Geen idee of echt het zo is, maar destijds moet Exciter (naast Overkill) zeker één van de snelste nummers ooit geweest zijn. Niet voor niets hebben de oude speed metal helden uit Canada hun naam aan dit nummer ontleend.Orklord schreef:...
Van begin tot eind heavy metal, ja, maar toch klinkt op Stained Class nog dat epische sfeertje door van de eerdere albums. Pas vanaf Killing Machine kwam dat typische motorrijders imago.
Beyond The Realms Of Death is trouwens ook mijn favoriete Priest track.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Beyond The Realms Of Death is samen met Victim Of Changes hun beste song ooit, maar toch doet Stained Class mij verder helemaal niets, zelfs Exciter brengt niks te weeg, de zang is me daar veel te beknepen.
Nee, ik ga voor Sad Wings Of Destiny als ultieme Priest album.
Nee, ik ga voor Sad Wings Of Destiny als ultieme Priest album.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- innuendo
- Lult over cdtjes
Orklord schreef:Naja niet kunnen vinden, laat ik het zo zeggen ze staan vaak voor een hogere prijs aangeboden dan de andere remasters. Maar op Cosmox waren ze wel redelijk geprijsd zag ik.
Mocht je binnenkort in Groningen komen, dan moet je maar eens de Elpee binnenlopen. Daar hebben ze die twee cd's (los) voor ongeveer 8 euro liggen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- RadiumAngel
- RadiumAngel
- Metalheank
Godver, dat is dus echt wel de gaafste JP hoes!Mollusk schreef:Bij de Sounds in Venlo hadden ze Rocka Rolla liggen, met de oude cover. Dus niet de Cola Cola-dop maar deze...
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
- RadiumAngel
- Dragonforce
Aber naturlich. Niet te missen package natuurlijk.Orklord schreef:Nou dat word van de week maar eens langs de FRS. Zijn er trouwens nog mensen die naar Priest in Amsterdam gaan?
Hm, Nostradamus nog niet eens gekocht realiseer ik me, helemaal vergeten.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...