Graspop Metal Meeting 2008 , part 2

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
number_17

Bericht door number_17 » ma jun 30, 2008 11:00 pm

Djaser schreef:Ben nog getuige geweest van iemand die tegen andermans tent liep te zeiken.
Het is vast voor 90% tof volk maar er loopt ook echt tuig rond.
Ja die heb ik ook 1 gezien.
Maar dat waren onze vrienden van "Schild en vriend" :roll:
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

MMayo

Bericht door MMayo » ma jun 30, 2008 11:10 pm

number_17 schreef:[..]
Maar dat waren onze vrienden van "Schild en vriend" :roll:
Godver wat waren die fucking irritant bij Maiden, als het dezelfde waren maar dat zal vast wel. Hardcorepit bouwen tijdens Maiden, elkaar tegen omstanders aan gooien en gewoon algehele irritantheid.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jun 30, 2008 11:16 pm

Op zich viel het nog wel mee met tuig toch? Ik vond de sfeer over het algemeen best goed. Wacken is een stuk gezelliger, maar goed.

Het enige voorvalletje was een punkig mannetje wat mij wilde laten struikelen, omdat ik geheel per ongeluk een enkele flyer in zijn schoot liet dwarrelen. Kijk, als je je daar al over opwindt dan kan je een glas bier over je kop krijgen. En dat kreeg hij dan ook. Te laat gerealiseerd wat de drankprijs ook alweer was. Op de camping ben ik niet geweest, aangezien wij in de buurt een huisje hadden gehuurd. Prima bevallen, goed geslapen en elke dag fit er naartoe. De campings op Wacken en Waldrock vind ik sowieso toch een stuk gezelliger als die van Graspop, dus daar gaat de tent wel weer mee in de zak.
Verder geen enkel probleem gehad en me uitstekend vermaakt. Er waren wel weer wat minpunten, maar die zijn hier al grotendeels genoemd.

Mooi moment was trouwens de grote glimlach van de Sabaton zanger toen alle handen tot ruim achter de geluidstoren omhoog gingen. Zo'n gave trotse blik. Gaaf optreden ook.

Maar inderdaad, het geluid had in veel gevallen beter gekund. Overigens vond ik het geluid van Agent Steel heel behoorlijk. Ik had oordoppen in en nog kon ik alles prima volgen. Schitterend gitaargeluid bovendien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Crises

Bericht door Crises » ma jun 30, 2008 11:27 pm

Jeroen schreef:Mooi moment was trouwens de grote glimlach van de Sabaton zanger toen alle handen tot ruim achter de geluidstoren omhoog gingen. Zo'n gave trotse blik. Gaaf optreden ook.
Jezus, wat waren zij toch blij, De zangert had een grijns op zijn bek die bijna zo zijn hoofd van z'n nek splijtte... Ik vond het echt, maar dan ook echt een heel leuk optreden. Ook die foto die ze naderhand van het publiek maakten, ik vond het toch zo schattig.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

ketter

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 11:45 pm

Niemand hier Symphony X gezien dan? Die zanger grijnsde ook van oor tot oor. Mooi om te zien ja, dat de bands zich ook vermaken.

number_17

Bericht door number_17 » ma jun 30, 2008 11:53 pm

MMayo schreef:[..]Godver wat waren die fucking irritant bij Maiden, als het dezelfde waren maar dat zal vast wel. Hardcorepit bouwen tijdens Maiden, elkaar tegen omstanders aan gooien en gewoon algehele irritantheid.
Er waren vele van die gasten.
Ik had er minstens 10 als buren.

En dan elkaar ook nog allemaal bijnamen als Bambi en Skippy geven.

Zijn zeker van die domme kerels die "blood and honor" verkeerd hebben vertaald ofzo.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma jun 30, 2008 11:57 pm

Bart schreef:[..]

Ik heb ook een paar MF'ers gezien: Amnesjan en Draconian bij Hollenthon
Oh? En wie mocht jij dan zijn? :P
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

zwarte krijser

Bericht door zwarte krijser » ma jun 30, 2008 11:57 pm

"Het waren drie fantastische dagen"

Bar weinig bands gezien van het jaar maar degene die ik zag waren allemaal behoorlijk vet. Het meest was ik te spreken over de setlist van My dying Bride, en hoe bleek dat At the gates veel meer dan 1 gaaf nummer hadden, eigenlijk was alles wel zeer vet.
Van Iron Maiden had ik eigenlijk wel verwacht dat ze wat langer door zouden gaan, vooral omdat hij zoveel lulde tussen door. Verder was t zeker niet de beste show van maiden die ik gezien heb, maar dan alsnog is Maiden gewoon fantastisch natuurlijk.
Al met al een puik weekendje weg, enige spijtige eraan is dat ik finaal verbrand ben.

ketter

Bericht door ketter » ma jun 30, 2008 11:59 pm

Draconian schreef:[..]

Oh? En wie mocht jij dan zijn? :P
Nile shirt, legerbroek, ietwat langere haren. Ja, dat gaat je dus geen flikker zeggen. :P
Ik post binnenkort wel wat graspop foto's.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di jul 01, 2008 12:03 am

Bart schreef:[..]

Nile shirt, legerbroek, ietwat langere haren. Ja, dat gaat je dus geen flikker zeggen. :P
Ik post binnenkort wel wat graspop foto's.
Hehe, daar liepen er wel meerdere types van rond ja ;)
Ach ja, Hollenthon heerschte in ieder geval weer behoorlijk hard live.

Amibor

Bericht door Amibor » di jul 01, 2008 12:06 am

AmnesJAn schreef:Volgens mij is Kiss een 35 jaar oud uit de hand gelopen project om te kijken hoelang je mensen voor de gek kunt houden.

Haha, hulde!
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Johan

Bericht door Johan » di jul 01, 2008 12:19 am

Min: De fucking drukte! Tering, het was echt belachelijk druk. Hopelijk gaan er volgend jaar weer minder lui heen. Met die muntjes op vrijdag sloeg al nergens op, zaterdagmiddag met 0,5 km/u naar het festivalterrein lopen was helemaal belachelijk.

Plus! Grimbergen dubbel voor 1 muntje! Ownde die gore Maes er dik uit. Al vraag ik me nog steeds af of je die Grimbergen ook echt met de normale 7(ofzo)% krijgt.

Niet echt op MF'ers gelet. Innuendo even gezien dan inderdaad, al was ik daar toen niet zo zeker van. Voor de rest bleef het bij Erik87, Angela, Dennus en Metaltuuplimburg, maar die lagen dan ook bij me op de camping. :wink:

Priest was trouwens fucking vet, dan mag Rob best af en toe een noot niet meer helemaal halen. Maiden was ook weer erg goed, alleen had die setlist nou wat vetter aangepakt. Flikker toch eens op met de vaste hits die je ieder optreden weer kan horen. Wat dat betreft deed Priest het veel beter met een totaal onvoorspelbare en fucking gave setlist. Ik miste alleen Victim of Changes en Beyond the Realms of Death, maar die had ik de vorige keer al gezien.

Testament was zoals gezegd een waardeloos geluid en bovendien een soort getrimde setlist van in Dynamo. Toch heb ik me best vermaakt. Nog steeds jammer dat ze maar 2 nieuwe spelen. Verder heb ik me prima vermaakt met Whitesnake, was Iced Earth toch wel vet ondanks de vreemde Barlow uitvoeringen van Declaration Day en Ten Thousand Strong. Bij die laatste stond doodleuk de zang van Ripper op band erbij!!

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » di jul 01, 2008 2:20 am

Het was een heerlijke editie van Graspop, heb me enorm geamuseerd. Enkel jammer dat Opeth en Volbeat hebben moeten cancellen, maar ja.

Vrijdag:

Behemoth: Heel energiek optreden van deze Polen, maar k vond het geluid bij momenten wat te zacht en had ook niet zo'n ideale plaats in de marquee.

Moonspell: Meteen al een hoogtepunt, enorm sfeervol optreden en heel de marquee was ook lekker in dezelfde sfeer als de band.

Obituary: Zal me nooit echt kunnen bekoren. Klonk wel in orde, maar dat soort death metal is me net wat te traag om me te blijven boeien.

Nile: Iedereen ging zowat naar Testament kijken, maar toch zat de marquee goed vol voor Nile. Had een mooie plaats vooraan en kon dus echt wel genieten van het optreden. Heel strak en loeihard gespeeld ook, maar ze stonden er wel weer wat statisch bij en speelden net iets te veel nummers van hun laatste album. Ook jammer dat Ramses Bringer of War niet gespeeld werd.

Morbid Angel: Kutgeluid in het begin van het optreden op de plaats waar ik stond zodat de eerste nummers niet echt goed overkwamen. Voor de rest een heel leuk optreden met voor mij Chapel of Ghouls als hoogtepunt en een goede afsluiter van de vrijdag.

Zaterdag:

Novembers Doom: Viel wat tegen vond ik. Ze hielden nogal lange pauzes tussen hun nummers wat de sfeer en het tempo van het optreden niet ten goede kwam. En het publiek was ook niet bepaald enthousiast te noemen.

Sabaton: Best wel eens leuk om te gaan bekijken, maar ik zie ze liever in een marquee dan op de main stage.

Hollenthon: Geweldig optreden van deze Oostenrijkse band. Mooi meegenomen dat de symphonische gedeeltes mooi door de mix heen kwamen.

Alestorm: Heb ik 3 nummers van gezien en was wel gezellig, maar die piratenmetal is toch niet echt mijn ding.

Dying Fetus: Zeer strak en bruut optreden, goed dus.

Korpiklaani: Was echt een feest, stond helemaal vooraan en het was vooral springen geblazen.

Immortal: Het optreden waar ik het meest naar uitkeek en stond er ook al van voor dat Korpiklaani begon op de eerste rij voor te wachten. Het was zeker niet slecht, maar het geluid was soms nogal rommelig. De opener The Sun No Longer Rises (dacht ik?) was redelijk onherkenbaar en ook de main riff van At The Heart of Winter kwam er helemaal niet door. Maar goed, ben blij dat ik Abbath en kornuiten toch eens aan het werk gezien heb. Al bij al zeer goed optreden.

My Dying Bride: Schitterend optreden weer, mede dankzij de sublieme podiumprestatie van frontman Aaron. Jammer genoeg nogal kort optreden voor een marquee-headliner.

Zondag:

Rotting Christ: Goed optreden, zonder echt meer. Jammer dat Sanctus Diavolos, Non Serviam en Lex Talionis niet in de setlist voorkwamen.

Primordial: Geweldig optreden, zoals bij My Dying Bride ook vooral dankzij de zanger.

Voor de rest moest ik niets meer zien op de zondag nadat Opeth gecancelled had, dus zijn we maar ik het gras gaan zitten en hebben we In Flames bekeken, waarna ik weer kon concluderen dat ik er niets van moet weten :P
Faustian Spirit of the Earth

Metall

Bericht door Metall » di jul 01, 2008 3:21 am

Crises:
Naast Marquee II waren de kranen die aan de wc's vast zaten uitgezet, maar ze hadden helemaal achterin tegen het hek aan nog wel stromend water.
Heel veel mensen wisten dat niet. Het was een kleine moeite geweest om met een bordje aan te geven waar de nog werkende kranen waren. Voor mijn gevoel was het gewoon een commerciële zet. Al die flesjes water die over de toonbank gingen!
Smerige streek van de organisatie van Graspop, denk ik eerlijk gezegd.

Draconian:
Wat mij tegenviel van Hollenthon was dat de kenmerkende synthesizergeluiden niet ‘live’ waren. Heb jij een toetsenist gezien?

Cataclysm child:
Rotting Christ: Goed optreden, zonder echt meer. Jammer dat Sanctus Diavolos, Non Serviam en Lex Talionis niet in de setlist voorkwamen.
Zo had ik Shadows Follow en Among Two Storms nog wel eens willen horen.

Johan:
Min: De fucking drukte! Tering, het was echt belachelijk druk. Hopelijk gaan er volgend jaar weer minder lui heen. Met die muntjes op vrijdag sloeg al nergens op, zaterdagmiddag met 0,5 km/u naar het festivalterrein lopen was helemaal belachelijk.
Je hebt volkomen gelijk, Johan.

Die wereldberoemde bands en al het carnavalspubliek wat erop afkomt heb ik nou wel een beetje gezien.

Volgende keer wordt het Summer Breeze of zo.

MMayo

Bericht door MMayo » di jul 01, 2008 7:55 am

Metall schreef: Heel veel mensen wisten dat niet. Het was een kleine moeite geweest om met een bordje aan te geven waar de nog werkende kranen waren. Voor mijn gevoel was het gewoon een commerciële zet. Al die flesjes water die over de toonbank gingen!
Heel veel mensen wisten dat niet? De tering, bordjes plaatsen omdat men zo achterlijk is om niet verder te kijken dan de kraan voor hun neus? Metalheads lijken met de dag achterlijker te worden.

En nee het was geen commerciele zet, eerder een verkeerde inschatting van de hoeveelheid bezoekers. Net zoals de stroomvoorziening die het ook niet altijd even goed deed.

Crises

Bericht door Crises » di jul 01, 2008 8:16 am

Er waren anders genoeg mensen die het wel door hadden, maar MMayo heeft wel een beetje een punt.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jul 01, 2008 8:30 am

Metall schreef:Voor mijn gevoel was het gewoon een commerciële zet. Al die flesjes water die over de toonbank gingen!
Als je helemaal aan de schijterij wil moet je dat water uit die kranen drinken, ja.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MMayo

Bericht door MMayo » di jul 01, 2008 8:31 am

Took schreef:[..]

Als je helemaal aan de schijterij wil moet je dat water uit die kranen drinken, ja.
Nee nee, het was drinkwater deze keer.
Voorgaande jaren niet.
Was prima te drinken, met regelmaat flesjes bijgevuld.
Laatst gewijzigd door MMayo op di jul 01, 2008 8:37 am, 3 keer totaal gewijzigd.

MMayo

Bericht door MMayo » di jul 01, 2008 8:36 am

Crises schreef:Er waren anders genoeg mensen die het wel door hadden
Net als met die rijen.
Op een gegeven moment stond er weer een gigantische rij bij de muntverkoop, terwijl aan de overkant van het veld bijna niemand stond. Of bij de vrouwen douche, 6 douches vrij achterin.. maar niemand die even de moeite neemt om zelf even te kijken en maar dom blijven staan. Zelfde bij de toiletten, lange rijen en steeds meer mensen die aansluiten terwijl er meerdere hokjes gewoon vrij waren. Of de ingang, waar men in de rij aansluit terwijl bij drie andere loketten geen rij te zien was.

Kuddedieren?

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » di jul 01, 2008 8:58 am

te lui om 2x te typen dus even een copy/paste van elders :

Pffffff WAT een weekend!!! 3 dagen is lang genoeg ook haha!

Bands gezien :

VRIJDAG :

- Steak Number Eight : Westvlaamse pubers, totale Isis/Ra worship maar toch te pruimen..
- OBITUARY : band vd dag, supershow!
- Testament : al beter gezien maar blijft toch een verademing.
- Ministry : hmmm, was achteraf gezien liever nr Morbid Angel geweest,beetje routineus allemaal..
- Judas Priest: mja.. snel gaan slapen!!

ZATERDAG :

- Throwdown : geen fan maar goed te doen.
- Agent Steel : speed metal, cool!!
- Forbidden : dik in orde maar kwamen niet echt tot hun recht op dat grote podium..wat een trol is die zanger ook!
- HELMET : KNALLEUUUUUUUUUUUUUUUUUHH!!!! Verdomme toch zo hard!
- Immortal : de engste show!
- Cavalera Conspiracy : gelukkig kwam er Sepultura en NAILBOMB voorbij want anders was er echt niet veel aangeweest..
- KISS : zuup'n

ZONDAG :

- Rose Tattoo : ideale aperitiefmuziek!!!
- After All: hoe graag ik ze goed zou vinden ik kan het niét!
- Disfear : discharge beat galore haha, wat een coole drumbeat ook
- Comeback Kid : al veel over gehoord en ze deden dat goed.
- AT THE GATES : motherfucker zo GOED!! Serieus, band vh weekend.
- Madball gemist vanwege last minute switch met Converge, jammer nog altijd niet gezien.
- Iron Maiden : halfuurtje gekeken en dan voor de grote uittocht op 't gemak nr huis gereden, klassiekers natuurlijk.

++++ "alles erop en eraan"-weekendje, ideaal zou 't niet overleven vanop een camping! Nee doe dan maar bedje , douche, spek met eieren
++++ héérlijk gehangen met "gezichten achter namen" de friendship was te snijden bij momenten haha
++++ vietnamese loempia's, 'k zou ze alle dagen 3x/daags eten, dat thais ook goed te doen
++++ lekker weertje ook
++++ zooo weinig geld kwijt, onbegrijpelijk maar toch machtig!
---- even niet denken aan het gemiste geld door m'n zaak te sluiten.
-- pure zonverwarmde wodka
+/- wodka cola in wisselende verhoudingen
+/-- wodka "namaak red bull op kamertemperatuur"
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di jul 01, 2008 12:15 pm

Is iemand trouwens nog die streakende fransoos tegengekomen? Een paar maten kwamen zondagnacht naar het kamp, vertellende dat ze 'een naakte man' waren tegengekomen op de weg terug van de WC, en een luttele 5 minuten later kwam die gek door ons kamp banjeren.

Volgens mij was daar die ambulance voor, later in de nacht...
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Kwibus

Bericht door Kwibus » di jul 01, 2008 12:39 pm

innuendo schreef:Vorig jaar was het erger, want toen werd je zelfs op de camping beschoten met katapulten. Van alle festivals die ik ken, trekt graspop de meeste aso's aan.
Toevallig ook de meeste Nederlanders?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di jul 01, 2008 12:39 pm

++

Behemoth
Immortal
Forbidden
At the gates

Duidelijk het festival van de wél geslaagde reünies wat mij betreft!

+

Iron Maiden (mooie show, wel wat weinig van SiT en SSoaSS - Moonchild en The Clairvoyant vond ik de hoogtepunten van de set - venijn in de staart)

Iced Earth (gave setlist, gaaf dat Barlow terug is, geluid was niet top en het overtuigde me niet helemaal, desondanks wel gaaf genoeg)

Arch Enemy (beetje routinematig, maar wel verdomd goed weer)

My Dying Bride (vond de set wat te weinig variatie bevatten, ze putten m.i. teveel uit hetzelfde soort werk, terwijl ze zoveel meer hebben)

Apocalyptica (enorm relaxt wakker worden is dat zeg)

Cavalera Conspiracy (supervette show, veel Sepulkassiekers, maar ik had dat moment een beetje een energie-dipje, toch nog ff gebangd bij Inner Self en Troops of Doom)

Novembers Doom (ook bijzonder lekker wakker worden, binnenkort ff die band goed uitchecken)

-

Testament (wat een teleurstelling, gaar geluid en veels te veel op de automatische piloot)

Gemist: Opeth en Volbeat (duh), Morbid Angel, Ministry, Priest (tyfus hard verbrand/zonnesteek op vrijdag, om 10 uur naar m'n tent na aftersun van ComaNation gescoord te hebben), Obituary (op de camping aan het eten.

Andere +

Wederom Grimbergen voor een toffe prijs
Erg gezellige (gigantische) groep (Belgen, Nederlanders en Noren)
Zuiptent (zaterdag tot uurtje of 5)
Wodka-cola op zondagavond (No one listened to your fears, you've created me... tadadadadfeaduale)

Andere -

De druktegrens is onderhand wel bereikt voor me.
Verbranden op vrijdag terwijl je je de hele dag insmeert met factor fakking 30. Dus de andere dagen: lange mouwen, lange broek, capuchon, petje, zonnebril.
Blaren omdat je al veel te lang geen kisten meer hebt gedragen.
Madball alsnóg gelijk met At the gates ondanks dat Opeth wegviel. Zelfde geldt voor Converge en Arch Enemy. Ik moet Converge en Madball dan ook heel snel nodig live zien.

Van MF:

Cathalised herkend op de camping.
Met ComaNation en Antonio Banderas zuipen in de metaldome op zaterdagavond.
Ernst-Jan die me graag de hand wilde schudden.

Edit: oja, wat was Kiss kut.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Stillborn
Contacteer:

Bericht door Stillborn » di jul 01, 2008 2:12 pm

++

FORBIDDEN
Morbid Angel (beste geluid van het hele weekend, rechts-voor)
At the Gates
Iron Maiden
Testament
Symphony X
Iced Earth (eindelijk Dracula zoals het hoort te klinken)

Goed weer
Grimbergen
Broodjes gezond
Na de vrijdag eigenlijk overal wel goed geluid
Veel toppertjes in de line-up.

+

Immortal
Primordial
Dying Fetus

-

Yngwie
Apocalyptica
Cavalera Conspiracy

--

Wachtrijen voor drinkmuntjes, die gingen de definitie van "rij" voorbij.
Slechte voorzieningen voor drinkwater.

Dit was trouwens wel het festival met de raarste wachtrijen ooit: de camping áf, de wc's uit, enz.

Overal wel een erg geslaagd weekend, goed kunnen maffen en factor 50 doet wonderen. Nu al weer zin in wacken.
"Maya subjects you..."

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di jul 01, 2008 2:39 pm

Was super! Een paar hoogtepunten waren Iced Earth, Iron Maiden, Testament, Arch Enemy, Soilwork en Morbid Angel. Wel erg jammer van Opeth en Volbeat...
Voor een uitgebreider verslag heb ik nu geen tijd en zin, maar ja wie zit daar ook op te wachten?

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » di jul 01, 2008 2:41 pm

Erg gaaf weekendje was dat weer!

Tesla: Gekeken terwijl ik in de enorme rij voor de drankmuntjes stond. Wel die bij het podium, dus alles goed kunnen zien. Érg lekker begin van het festival! Band die ik zeker wat meer moet gaan uitchecken.
Behemoth: Eindelijk een heel optreden van ze live kunnen zien. Érg vet! Lekker combinatie oude/nieuwe nummers, goed geluid.
Yngwie Malmsteen: Na eerdere keren op festivals overgeslagen te hebben, nu toch maar eens gaan kijken. Leuk schouwspel (gitaar smashen, gooien, slingeren, enz.) en muzikaal bij vlagen ook behoorlijk. Heel optreden word het wel wat saai.
The Lucifer Principle: Leuk optreden weer! Goed om te zien dat er nog aardig wat mensen op af waren gekomen.
Obituary: Had van tevoren weinig zin om te gaan kijken. Al te vaak gezien. Toch overgehaald door iemand en zeker geen spijt. Was toch weer érg vet. Goed geluid ook.
Def Leppard: Hield ik zo'n 2 nummers vol. Saai!
Testament: Het geluid was niet al te best, maar het blijft toch een genot om Testament te zien.
Whitesnake: Na live cd's gehoord te hebben viel dit iets tegen, maar het was nog ruim goed genoeg!
Morbid Angel: Misschien wel de band van het festival! Het geluid was super, de show lekker snel en hard. Érg goed!
Judas Priest: Bij vlagen interessant. Soms ook erg saai en gezapig. Halford kwam echt bejaard over. Toch nog redelijk vermakelijk.

Novembers Doom: Heel erg goed optreden. Bizar hoe ze in zo'n grote Marquee toch de sfeer erin kregen. Het geluid was super en de band érg enthousiast.
Hollenthon: Ik had van te voren niet zo heel veel met deze band, maar dit was toch wel heel erg gaaf. Geen live keys, zoals hier al eerder gezegd, maar het geluid was fantastisch en de band ging er vol voor. Érg goed!
Forbidden: Ja, thrash, maar niet super goed. Allemaal net niet. Sowieso niet echt mijn band.
Dying Fetus: Kneiter hard, rete strak en ongelooflijk snel. Vet! Maar halverwege verkoos ik het zonnetje toch boven het zoveelste beuknummer.
Iced Earth: Redelijk gaaf optreden.
Immortal: Even gekeken voor het culte, maar het blijft toch niet mijn muziek.
Cavelera Conspiracy: Stukken beter als op Pinkpop, maar nog steeds niet erg overtuigend.
My Dying Bride: Érg vet optreden, met behoorlijk goede setlist. Jammer dat ze zo kort speelden.
KISS: Helemaal niet mijn muziek, maar toch genoten van het optreden. Spectaculaire show, al werd er tussendoor wel erg veel gepraat.

Rose Tattoo: Kende ik nog niet. Leuke band!
Apocalyptica: Toch nog best leuk om te zien. Ik zou er nooit een los kaartje voor kopen, maar zo is het leuk.
Soilwork: Kon me niet genoeg boeien om me in de hete tent te houden.
Primordial: Vet optreden!
At The Gates: Damn! Erg goed!
In Flames: Nee, toch niet echt goed.
Iron Maiden: Bruce was echt fantastisch bij stem! Fijne setlist, al miste ik nog wel wat nummers, maargoed, ze kunnen moeilijk alles spelen en men wil klassiekers horen. Fijn om Moonchild eens live te horen.

Verder:
+ Grimbergen Dubbel voor 1 muntje
+ Heerlijk weertje
- Toch nog op veel plekken onnodige wachtrijen. Iets meer faciliteiten zou wel fijn zijn.
- Kapotte kranen
- Geen Opeth en Volbeat en geen (fatsoenlijke) vervangers!
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

MetalJan

Bericht door MetalJan » di jul 01, 2008 2:46 pm

yowannuzz schreef:[..]

Amnesjan heb ik gezien en ff gegroet en ik heb Sanquis,Cathalized en Metaljan zien lopen en MMayo stond vlak bij me bij Primordial, maar dat was het volgens mij wel zo'n beetje.
Zag ik jouw niet vlak voor dat ik de tent inging om Hollenthon te kijken?

Cathalised
Columnist
Contacteer:

Bericht door Cathalised » di jul 01, 2008 2:56 pm

GMM08: Prologue :P

Omdat Fields of Rock dit jaar het idee had om, laten we zeggen, geen interessante line-up neer te zetten en dus z'n eigen doodsvonnis te tekenen, leek het mij en m'n vrienden dit jaar wel gaaf om het Belgische Graspop eens aan te doen.

Voor mij was de line-up in ieder geval om de vingers bij af te likken. Behemoth, Testament, nieuwe ontdekkingen Skindred en Hacride...het beloofde een drie doldwaze dagen te worden.

We hadden geregeld dat we met de groep met de pendelbus meekonden van Eindhoven naar het campingterrein, en toen we op de halte stonden (vergezeld door allerhande nationaliteiten aan metalfans) duurde het even voordat onze bus aankwam. Een half uur te laat, naja.

Een klein uurtje later kwamen we aan bij het Graspop Campingterrein, waar een e-norme rij ons stond te wachten eer we het campingterrein op waren gekomen. Na een half uur in een tergend langzaam bewegende rij betraden we het gras van de camping, en al gauw sloegen we onze veste neer niet ver van de WC/douchetent. Tenten opzetten, op onze luie reet zitten, festivalbandje halen en etensbonnen kopen.

Dag 1

De eerste dag was het eigenlijk al meteen raak. We ontbeten (halve strokbroden met kipkerrie salade!) en staken af naar het festivalterrein, een kwartier lopen van het campingterrein. Eenmaal daar was Behemoth was de eerste band die ik belangrijk vond, en ik hoorde Inferno z'n drums al checken. We gingen drankbonnen halen. Geniaal hoor, twee verschillende muntsystemen, en verkooppunten die niet beiden verkopen en geen drankmuntloket op de camping, met als resultaat een ellenlange rij voor de drankmuntloketten op het terrein. Ik wachtte met de jongens, maar na verloop van tijd besloot ik toch een plaatsje te gaan zoeken, vooraan bij Behemoth. Ik stond recht achter 3 kereltjes van pakweg 10-11 jaar (die heel stoer tegen het hek stonden maar al gauw tijdens het optreden het ONDERSPIT dolven 8)), en wachtte af wat er komen ging. Seth werd backstage gespot, heel even om een hoekje kijkend. Inferno was te horen, z'n stokken warmslaand op de buizen van het podium. En toen was het zover. Ze openden met 'Slaves Shall Serve', en wat volgde was het beste Behemoth optreden wat ik tot nu toe heb mee mogen maken. Geluid was top, het spel was (zoals altijd) strak en de show was geweldig. Een waterspuwende Orion tijdens de breaks van 'Christgrinding Avenue', Nergal en z'n masker tijdens 'Chant for Eschaton 2000'. Ik helikopterde en headbangde als een gek; dit bleek niet onopgemerkt bij de security guard voor me, die middels aanbid-gebaren aangaf niet te willen kunnen wat ik aan het doen was.

Setlist:
Slaves Shall Serve
Demigod
Antichristian Phenomenon
At the Left Hand ov God
Conquer All
Decade of Therion
Christgrinding Avenue
As Above So Below
Chant for Eschaton 2000

Na Behemoth gingen we terug naar de camping, en aten daar wat. Later in de avond gingen we weer terug naar het terrein, voor het optreden van Testament. Klassiekers als 'Over The Wall', 'Into The Pit' en 'Practice What You Preach' werdem afgewisseld met nummers van het nieuwe album als 'Henchman Ride' en 'More Than Meets The Eye'. Het geluid liet echter te wensen over...en dan met name het drumgeluid. Degelijk optreden, maar jammer dat de technici er een potje van maakten.

Dag 2

De tweede dag; de dag van Hacride, Volbeat, Iced Earth, Cavalera Conspiracy en KISS. De eerstgenoemde (Hacride) is een Franse band, en ze waren 1 van de vroege bands van de dag. Nog voordat we de camping wilden verlaten kregen we echter door dat Volbeat niet zou spelen. Jurre deed navraag bij het foodticketloket. De vader van de zanger was overleden. Zo.
Uiteindelijk liepen we eerst even naar de Metal Market, en toen het kwart voor 1 was liep ik terug naar de Metal Dome om de fransozen gade te slaan, onderweg nog even een shirt van Rotting Christ aanschaffende.
In de Metal Dome aangekomen was er nog precies 1 leeg plekje bij het hek vooraan. Mine! De Franse band zette een goed optreden neer, met veel materiaal van hun laatste schijf Amoeba. De drummer was enorm goed bezig, gezien zijn minimalistische kitje werd gecompenseerd door zijn eigen skills. Vooraan bangde en kopterde ik er weer lustig op los, en toen het over was en ik naar buiten wilde lopen kwamen m'n maten me al tegemoet. Ook bij de onbekende voor Hacride was het opteden in de smaak gevallen, zo bleek.

Na Hacride gingen we terug naar de camping, en wachtten totdat het uur van Alestorm, Iced Earth en Immortal was aangeslagen.
Alestorm was een regelrecht feest, zoals wel te verwachten viel. Al was het maar vanwege een gozer die, gestoken in een opblaasbootje, tot drie maal toe al crowdsurfend foto's nam van wat er gaande was.
Daarna was het tijd voor Immortal. En het klonk alleraardigst, wat Abbath en de zijnen lieten zien. 'Sons of Northern Darkness', 'Tyrants' en 'One by One' kwamen o.a. langs, waarna we een plek opzochten voor de Braziliaanse Cavalero's.

De Cavalera Conspiracy zette een aardige show neer, met als gastmuzikanten een zanger van 1 vd andere bands en als gastdrummer de oudere zoon van drummer Igor Cavalera (die het, desondanks zijn geringe lengte) toch er nog goed vanaf bracht. Max Cavalera zag er soms echter uit als de engste hond ter wereld, met z'n dikke, op hangoren lijkende dreadlocks. De Sepultura klassiekers gingen er echter in als zoete koek.

Daarna was het wachten op KISS. Veel van de stageset-up van de glamrockers was al aanwezig (zoals de tokkelbaan en het startplatform) maar gedurende het uur tussen CC en KISS werd ook de rest van het podium vakkundig gerestyled, voor de show die komen ging. En een show werd het; het begon met het gigantische doek voor het podium, wat bij aanvang naar beneden werd gedropt, de bandleden op een platform onthullend wat net naar beneden kwam. De band kwam heel onwerkelijk over - alsof je naar een stel speelgoedpoppetjes aan het kijken was. Vuurwerk, kabelbaan, nepsneeuw, vlammen, nepbloed, een lichtshow...alles kwam eraan te pas. De bloedspuwende Gene Simmons maakte wel een aardige indruk. Datzelfde gold echter ook voor de uitvallende PA; tijdens de drumsolo kapte de PA installatie ermee, waardoor alles wat je hoorde het verre geluid was van een onversterkt drumstel. Dit gebeurde nog eens twee keer (maar dan middenin een nummer), tot onvrede van het publiek. Paul Stanley toonde zich echter een waardig frontman en grapte het weg met een 'The next song is about alcohol...let's hope it keeps the PA working this time'.

Na KISS ging ik op m'n laatste krachten terug naar de camping, alwaar de rest van de bende al lang en breed in coma lag.

Dag 3

The day after the night before. Nu begon het weekend zijn tol toch wel te eisen. De benen klaagden dat het een lieve lust was.

Ik werd elf uur wakker. Niet geheel verrassend, gezien ik de enige was in de groep die KISS in z'n geheel gezien had en dus zo ongeveer pas half 2 in z'n slaapzak kroop. Problematisch was het echter, omdat ik wist dat om net na twaalven Rotting Christ zijn opwachting ging maken in Marquee 1. Ik ontbeet (halve stokbroden met kaaaaasss!) en meteen toen ik m'n broodje ophad zou ik naar het terrein gaan.

Rotting Christ dan. Met vlotte tred toogde ik naar de verste van de drie tenten, waar ik al snel merkte dat ik ruim op tijd was. Ik zocht een mooie plek, recht voor het podium maar niet helemaal vooraan, en wachtte op wat komen ging. De Grieken zetten een stevige set neer, met voor de ene helft oud materiaal (bijv 'King of a Stellar War'), en de andere helft nummers van de laatste schijf Theogonia. Alles ging erin als zoete koek bij het bijeengekomen publiek, en de aanwezige camera's (die hun beelden op schermen naast het podium lieten zien) zorgden alleen maar voor extra afwisseling. Goed optreden.

Daarna was het voor mij tijd om naar Marquee 2 te gaan, waar de Britse reggaemetalformatie van Skindred haar opwachting maakte. Erg jammer dat ze tegelijk speelden met Alchemist, maar gezien ik die al vorig jaar heb mogen zien was de keus voor mij snel gemaakt.
Skindred's frontman Benji maakte er een leuk optreden van, en betrok het publiek veelvuldig in wat er zich op het podium afspeelde, met uiteindelijk als gevolg dat heel de tent enthousiast als 1 golvende massa meesprong op nummers als 'Rat Race' en 'Trouble'. Hij deed nog een spike armband om onder de woorden 'When I put this on, I am black metal!'.
Ik had me vooraf aangenomen om, als ze 'Nobody' zouden spelen, toch even de pit in te duiken...des te handiger dat ze het welbewuste nummer als afsluiter speelden. NOBODY, NOBODY GETS OUT ALIVE!

We gingen terug naar het tentenkamp, om de nodige slaap te pakken voor de laatste nacht.

Om kwart voor negen gingen we weer naar het terrein, om net bij aankomst het eerste (en enige) doelpunt van de EK finale mee te pikken, en om later Iron Maiden nog te zien. Erg gave show, en er werd veelvuldig door ons geluchtgitaard. Een passend einde aan een geslaagd festival.

+
  • Behemoth. Perfect geluid, gave show en (hoe kan het ook anders) retestrak.
  • Hacride. Jammer van het weinige publiek, maar gaaf desalniettemin.
  • Skindred. Bounce!
  • Rotting Christ. Vroeg op de dag, maar dat maakte niks uit.
  • Iron Maiden. Ben er geen fan van, maar wat een strakke band blijft dat toch.
  • Halve stokbroden met kaas. 4 muntjes (=4 euro) maar het ging er goed in.
  • Het weer. Niet te koud, niet te warm, lekker windje...perfect.
  • Drukte viel me goed mee, ik had het drukker verwacht. Het was echter ook m'n eerste Graspop, dus ik weet niet hoe het vorige jaren was.
  • De gezichten van iedereen in de camping etenstent toen ik en m'n vriendengroep her en der verspreid de 'Raar' sketch van Jiskefet uit het niets opvoerden,.
-
  • Welke randdebiel kwam met het idee om twee soorten muntjes in te voeren, en de muntjesloketten niet allebei te laten verkopen?
  • Betalen voor de Metalmarket, die in een warme tent was.
  • Geen goeie kranen op het festivalterrein
  • Fransen. Wat een kutvolk.
  • Maar 1 pin automaat op het campingterrein
  • Geen drankmuntjesloket op het campingterrein
Gespot van MF:
Yowannuz op de weg terug van KISS en KoenM met z'n 'hij ziet het niet, hij ziet het niet' op de camping (doe dan 'ns een normale zonnebril op, idioot!)
Laatst gewijzigd door Cathalised op wo jul 02, 2008 12:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di jul 01, 2008 5:19 pm

Metall schreef:

Draconian:
Wat mij tegenviel van Hollenthon was dat de kenmerkende synthesizergeluiden niet ‘live’ waren. Heb jij een toetsenist gezien?
Nee, maar dat hebben ze nooit live. En violen uit een keyboard is ook niet echt alles he. Hopelijk worden ze ooit groot genoeg om met een orkest op het podium te staan, maar dat betwijfel ik. Hoe dan ook, ik vond het wederom érrug vet!

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jul 01, 2008 5:24 pm

Jezus, ben nog steeds super moe. Vanacht heel kut geslapen, waarschijnlijk door alcohol-tekort. En ik was vanmorgen weer om 8 uur op mijn werk. Nu weer behoorlijk aan slaap toe.

Ekibyougami
Contacteer:

Bericht door Ekibyougami » di jul 01, 2008 5:37 pm

Zo, nu de computer weer min of meer werkt ook maar een verslag.

Donderdag gearriveerd op de camping, was al een stuk voller dan ik verwacht had. Toch een aardig plekje gevonden waar we onze 4 tenten en 2 tenten van gozers die we in de trein hadden ontmoet kwijt konden.

Vrijdag: begonnen met Behemoth. Waren helaas iet wat laat door lange wachtrijen bij de drankmuntjes verkoop. Zoals verwacht een erg strak optreden. Stond helaas niet zo ver vooraan als ik gewild had, maar ja, de tent was sowieso eigenlijk te klein.
Vervolgens een stukje Obituary gekeken, maar dat kon me eigenlijk niet zo bekoren. T klonk wel aardig, maar niet meer dan dat.
Toen was Testament aan de beurt. Het geluid was totaal niet goed, maar toch blijven kijken.
Daarna Ministry. Ongetwijfeld een van mijn hoogte punten van het festival. Helaas stond ik op een plek waar de mensen nogal tam waren, en verder naar voor ging niet, dus ben maar een paar keer zelf een pit begonnen. Betwijfel of men daar erg blij mee was, hehe.
Na Ministry waren we zo kapoet dat we maar terug gegaan zijn richting kampement en hebben daar nog een biertje gedronken.

Zaterdag: aan de zijkant gezeten bij Novembers Doom want was toch een beetje katerig, verbrand en compleet mn stem kwijt door Ministry, oei. Leuk bandje, kende ik nog niet. Wel wat erg traag hier en daar.
Meteen daarna Hollenthon. Yeah! Wat een geluid! Toch pogingen gedaan om mee te bleren.
Beetje rond geslenterd opzoek naar een telefoonpaal waar wél plek was, en buiten Marquee 1 op de grond gezeten al luisterend naar Korplikaani. Goed optreden, beter dat vorig jaar.
Iced Earth daarna gezien omdat een vriend dat graag wilde. De muziek was opzich wel leuk, alleen dat gegil van die zanger? Neuh.
Weer terug naar Marquee 1 voor Immortal. GOAF! Beetje jammer dat het in de tent veel en veel te warm was, dus halverwege maar buiten gaan zitten.
Ondanks de warmte daarna weer terug naar binnen en naar voren voor My Dying Bride. Absoluut geen spijt van gehad. Aaron stierf weer duizend doden en de show stond als een huis.
Van een afstandje een stukje Kiss meegepakt. Was niks. Alleen het gepose was wel grappig, ze zijn verdomme nog erger dan Immortal!

Zondag: meteen weggeblazen door Rotting Christ. Potver, wat was dat goed! Stem was ook meteen weer weg daarna.
Rose Tattoo even aangehoord, maar vond het niks dus weer terug naar de tent om even bij te komen.
Net optijd terug om Apocalyptica te kunnen zien. Vet optreden, wil ik nog wel eens apart een concert van meemaken.
Primordial daarna gezien. Stond eveneens als een huis, maar het was weer veel te warm in de tent. Ging zowat neer van benauwdheid.
Metal market overgeslenterd, veeeeel te veel leuke cd's en shirts.
Weer buiten speelde Avenged Sevenfold, terung wat kut, dus maar snel doorgelopen naar de telefoonpalen om mn mobiel op te kunnen laden. Bleek bij 1 van de 2 nog werkende palen driekwart van de kabeltjes eraf gerukt te zijn, damn, wie doet zoiets nu?
Stukje In Flames gezien. Was wel aardig. Vond de zanger ook wel humor hebben, met zn onderbroek.
Meteen door naar Arch Enemy. Veel bekende nummers gehoord, stond als een huis.
Halfje Iron Maiden meegepakt omdat bijna iedereen dat wilde. Nou, ik dus niet. Totaal niet mijn ding, sorry.

+ Lekker weer
+ Geinige Belgen en Friezen
+ Verkleede mensen
+ Naakte gast dwars over de camping zien rennen
+ Oudjes die metalheads gaan kijken langs de weg
+ Heel veel lachen
+ Lui die over een scheerlijn struikelen en vervolgens maar blijven liggen slapen waar ze gevallen zijn
++ Behemoth, Ministry, Hollenthon, My Dying Bride, Apocalyptica

- Wachten wachten wachten
- Al de eerste dag verbranden
- Eten niet allemaal even denderend (droog brood bij je eieren en spek)
- Bijna nergens water
- Stomdronken idioten
- Vrijdag nacht/ochtend geschreeuw voor de deur omdat 1 van de twee gasten die we hadden ontmoet met zn bezopen kop tegen de deur van 1 van onze tenten had staan zeiken en was gezien door de eigenaar van de tent. Die was daar niet van gediend en heeft de tent van de ander in elkaar getrapt.
- Telefoonpaal vandalen
- - Afzeggen Opeth en Volbeat (maar logisch)

Ik denk dat ik van een afstandje Audiophile en later NochdFaol heb zien lopen, Yowannuz zag ik helikopteren als een gek bij Primordial meen ik en ComaNation heb ik ook ergens zien lopen? (hehe, ben van niks zeker eigenlijk)

Al met al voor herhaling vatbaar.
Speak ov me not as one
Speak ov me not as none
Speak ov me not at all
For I am continual!

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di jul 01, 2008 6:15 pm

Een dikke + die ik vrijwel nergens lees: de parkeerplaats pal naast de camping! Dat is wel eens anders geweest.

Flip

Bericht door Flip » di jul 01, 2008 6:27 pm

+ camping al op donderdag open -> veel kortere rij als vorig jaar.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di jul 01, 2008 6:59 pm

KoenM schreef: Ernst-Jan die me graag de hand wilde schudden.

Dank daarvoor nu kan ik als gelukkig man sterven :wink:

Hoorde opeens naast me iets over een metalfanmeting. En herkende je, dacht nou dan geef ik ook even een hand.
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op di jul 01, 2008 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » di jul 01, 2008 7:07 pm

Flip schreef:+ camping al op donderdag open -> veel kortere rij als vorig jaar.
Maar dan weer een vette - voor het feit dat je op vrijdagochtend om half 10 je tent niet meer normaal kwijt kon.

ZO halverwege mijn werkdag begon ik vandaag het gevoel te krijgen dat mijn hoofd weer een beetje helder werd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Djaser

Bericht door Djaser » di jul 01, 2008 7:16 pm

zwarte krijser schreef:"Het waren drie fantastische dagen"
Van Iron Maiden had ik eigenlijk wel verwacht dat ze wat langer door zouden gaan, vooral omdat hij zoveel lulde tussen door. Verder was t zeker niet de beste show van maiden die ik gezien heb, maar dan alsnog is Maiden gewoon fantastisch natuurlijk.
Maiden speelde twee uur in plaats van de 1,5 uur de vorige keren. Goede, Bruce lulde veel tussendoor maar dan nog was het zeker niet kort.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jul 01, 2008 7:31 pm

Wat klagen over Avenged Sevenfold. Ik vond dat eigenlijk best goed te pruimen. Goede zanger vooral en die gitaristen waren ook wel aardig bezig. Het is niet mijn muziek, maar het was best leuk om eens naar te kijken.

Laten we dan eerlijk zijn en zeggen dat Forbidden qua zang ook gewoon uiterst matig was. Waarschijnlijk heeft meneer Anderson ook de luchtpijpen ernstig laten dichtslippen met vettigheid. God, wat zag hij er uit zeg. Hij haalde bijvoorbeeld geen enkele hoge noot en de uithalen bleven zelfs helemaal achterwege. Blij toe dat ik heb kunnen constateren dat die gitaristen fantastisch zijn en dat Hernandez werkelijk geniaal zat te drummen. Ik hoop dat Russ op Waldrock toch wat meer kwaliteiten laat zien, maar ik ben er ernstig bang voor.

Het wordt trouwens toch geen hype om bands die populair zijn bij een jonger publiek maar bij voorbaat af te schrijven, hoop ik?

Dan heb ik er nog eentje. Ik vond zelfs dat Bullet for my Valentine een overtuigende show neer wist te zetten. Uitstekend gitaarwerk vooral, pluim.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jul 01, 2008 7:53 pm

MetalJan schreef:[..]

Zag ik jouw niet vlak voor dat ik de tent inging om Hollenthon te kijken?
Ik zag je wel bij Marquee 1 lopen op een gegeven moment.
Zou goed kunnen wezen dat dat vlak voor Hollenthon was.

Ekibyougami schreef: Yowannuz zag ik helikopteren als een gek bij Primordial meen ik
Zou goed kunnen ja.
Zoals ik al vermeldde had ik het daarbij erg naar mijn zin.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jul 01, 2008 7:58 pm

Joris schreef:Jezus, ben nog steeds super moe. Vanacht heel kut geslapen, waarschijnlijk door alcohol-tekort. En ik was vanmorgen weer om 8 uur op mijn werk. Nu weer behoorlijk aan slaap toe.
Ik ben inderdaad ook nog flink moe.
Slechts 5,5 uur geslapen vannacht (ivm weer vroeg moeten werken) en gisteren toch weer aan de rode wijn te hebben gezeten zal in mijn geval echter ook zijn steentje bijdragen.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jul 01, 2008 8:25 pm

Zo dat was weer een erg gezellig en goed weekend. Gezellige club, goed weer en goeie bands gezien.

Vrijdag:

Hoogtepunt:
Moonspell

Goed:
Behemoth (toch nog een stuk van kunnen zien omdat wij met onze groep het geld voor de eerste lading munten samen hadden gevoegd om later weer te verdelen en zo om de beurt in de rij gingen staan).
Obituary
Testament (ondanks het wat mindere geluid, toch goed genoten).
Ministry
Morbid Angel (ook weer ondanks het slechte geluid, me prima vermaakt. Achteraf gezien had ik misschien toch bij Ministry moeten blijven, maar ik heb gewoon meer met de nummers van MA).
judas Priest

De overige bands van de mainstage niet echt bewust meegemaakt vanwege het achteraan staan pilzen en ouwehoeren.

Zaterdag:

Hoogtepunten:
Novembers Doom
Hollenthon
My Dying Bride

Goed:
Iced Earth (Niet echt bekend met het materiaal, maar toch erg genoten)
Immortal (In het begin stond ik vrij achteraan, maar ben vanwege het wel erg zachte geluid verder naar voren gegaan, waar het een stuk beter te doen was. Ik heb ze ooit beter gezien, maar na een paar jaar toch weer leuk ze weer eens te zien).
Cavalera Conspiracy (toch wel vanwege het hoge gehalte Sepultura nummers)
Forbidden (ik was niet bekend met de band, maar vond het toch prima te doen).

Bij Sonata Arctica zat ik achteraan op het "terras" en ook daar was het geluid bijna een en al bassdrum

Sabaton kon me ook niet zo bekoren eerlijk gezegd. Grappig was dan weer wel dat de zanger het had over (to)night, terwijl de beste man voor in de middag stond te spelen.

Aanfluiting van de dag (en het weekend) was KISS. Ik had idee dat ik naar een soundcheck van anderhalf uur stond te kijken/luisteren en een half uurtje show. Maar zoals ik het ook al merkte bij ons in de club: de liefhebber vond het geweldig en de niet-Kiss-liefhebber vond het ruk.

Zondag:

Hoogtepunten:
Primordial
Iron Maiden
Rotting Christ

Goed:
Rose Tattoo

Overige bands niet echt meegekregen wederom vanwege het pilzen en ouwehoeren achteraan bij de mainstage. Op het eind nog ff napilzen bij Action in DC

voor mij waren de minpunten van het weekend:
- de te lange rijen bij de drankmunten (gelukkig in het laat van de vrijdag middag en de rest van het weekend opgelost en, behalve dat wij lang zonder drank zaten, de bijna 2 uur lange rij konden opsplitsen door 8 man)
- het cancellen van Volbeat en Opeth
- het 1,5 uur duren voordat ik van de parking af was (voorgaande jaren koste me dat nog geen kwartier. Ik heb langer op de parking staan aanschuiven dan de tijd die mij de 50km rijden kost).

Owja en dat Grimbergen is toch een verdomd lekker biertje.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jul 01, 2008 9:12 pm

Oh, ja: nog even twee puntjes die rieken naar ordinair winstbejag:

* Eén euro voor een programmaboekje vragen ....

graspop-site schreef:Het meebrengen van sterke dranken is verboden.
wikipedia schreef:Jägermeister (Duits voor jagerkampioen) is een kruidenlikeur met 35% alcohol
:? :? :?

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jul 01, 2008 9:33 pm

yowannuzz schreef:Oh, ja: nog even twee puntjes die rieken naar ordinair winstbejag:

* Eén euro voor een programmaboekje vragen ....
dat komt helaas op meer plaatsen voor.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di jul 01, 2008 10:03 pm

Ik was alleen zaterdag daar; was goed te doen.

Hoogtepunt: Forbidden: Chalice Of Blood.

Dieptepunt: Maes bier, het goorste bier van deze aardkloot.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

ketter

Bericht door ketter » di jul 01, 2008 10:04 pm

yowannuzz schreef: [..]

:? :? :?
Tja, maar ze controleerden daar ook absoluut niet op. Ze keken niet eens in m'n koelbox. Is denk ik meer om het gros af te schrikken.

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di jul 01, 2008 10:34 pm

Klopt, maar vind het een beetje krom.
Bij ons werd inderdaad ook niet eens in de caravan (en daar kan toch aardig wat in) gekeken.

Johan

Bericht door Johan » di jul 01, 2008 10:55 pm

"Heb je glas in je koelbox?"

"Nee"

"Prima"

:lol:

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di jul 01, 2008 11:19 pm

wel relaxed ja. nul keer gefouilleerd en nul keer in mijn spullen gekeken. Niet dat ik iets te verbergen had, maar had idd een hele hoop zooi mee kunnen nemen die 'verboden' was.

Flip

Bericht door Flip » di jul 01, 2008 11:42 pm

Mja vreemde gang van zaken , bij me vriendin hadden ze haar deo en flesje water afgepakt bij het festival terrein. Vervolgens lopen er wel tig mensen rond gigantische spikes. Zeg nou zelf wat is gevaarlijker.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Metall

Bericht door Metall » wo jul 02, 2008 5:47 am

Cathalised:
Is iemand trouwens nog die streakende fransoos tegengekomen? Een paar maten kwamen zondagnacht naar het kamp, vertellende dat ze 'een naakte man' waren tegengekomen op de weg terug van de WC, en een luttele 5 minuten later kwam die gek door ons kamp banjeren.
Wel een bijna naakte man, in een soort (groene) string. Leuk toch?

Innuendo:
Testament. Erg jammer van het geluid, maar het optreden zelf was erg goed. Gave setlist ook!
Dat begrijp ik niet. Hoe kan een optreden nou goed zijn als het geluid beroerd is?

Het geluid moet perfect zijn. Dat is een basisvoorwaarde om tot een perfect concert te kunnen komen.

Johan

Bericht door Johan » wo jul 02, 2008 10:19 am

Metall schreef:Cathalised:
Wel een bijna naakte man, in een soort (groene) string. Leuk toch?

Innuendo:
Testament. Erg jammer van het geluid, maar het optreden zelf was erg goed. Gave setlist ook!
Dat begrijp ik niet. Hoe kan een optreden nou goed zijn als het geluid beroerd is?

Het geluid moet perfect zijn. Dat is een basisvoorwaarde om tot een perfect concert te kunnen komen.
Dat was een Mankini van Borat. :lol:

En ook als het geluid minder is, kan een band nog steeds goed spelen. Dat het dan in het publiek minder goed klinkt ligt vooral aan de geluidsman, installatie, locatie..

Plaats reactie