En smaak genoeg, zoveel zelfs dat ik dat gelijk inzag.

Rechtstreeks via www.ironkodex.de die binnenkort dus ook The Gates Of Slumber - Conqueror op dubbelvinyl gaan uitbrengen met twee bonustracks en iets later ook nog verzameld werk van Solstice.dako schreef:Goed, waar heb je dat kreng vandaan?
Wat ik lees wordt The Gates Of Slumber als volgt:jeffrey schreef:Mooie uitgave van Slough Feg's Hardworlder. Hopelijk wordt de GoS net zo mooi. Half zo mooi is zelf al genoeg.
De mijne zou een van de volgende dagen in de bus moeten zitten, kijk ik toch al even naar uit.Marcel Hubregtse schreef:Net de Gully Foyle Edition van Slough Feg - Hardworlder binnen. nr. 67/110
Mooi oranje sunburst vinyl in gatefold hoes, tekstvel, kopergebonden kaart, sticker, tekstvel, uitleg-vel over bijgeleverde Gully Foyle comic.
Hopelijk komt snel de dubbelelpee van The Gates Of Slumber - Conqueror via Iron Kodex.
Wat ik van Rebecca begreep zijn ze afgelopen zaterdag en maandag op de post gegaan naar degenen die ze besteld hebben. Het verbaasde me dat ik mijn exemplaat al dinsdag kreeg aangezien ze mijn straatnaam verkeerd gespeld had en vergeten was de woonplaats te vermelden. Maar godzijdank klopten zowel mijn huisnummer en postcode wel.Jens schreef:[..]
De mijne zou een van de volgende dagen in de bus moeten zitten, kijk ik toch al even naar uit.
Die is inderdaad erg gaaf ja, ik heb nummer 3. Ik had eigenlijk nog nooit iets van die band gehoord, totdat ik die plaat binnen kreeg. Erg positief verrast.Marcel Hubregtse schreef:Net de Gully Foyle Edition van Slough Feg - Hardworlder binnen. nr. 67/110
Mooi oranje sunburst vinyl in gatefold hoes, tekstvel, kopergebonden kaart, sticker, tekstvel, uitleg-vel over bijgeleverde Gully Foyle comic.
Hopelijk komt snel de dubbelelpee van The Gates Of Slumber - Conqueror via Iron Kodex.
Allereerst is het "haar power metal", want we hebben tegenwoordig niet alleen een Rene maar ook een Renee. Daarnaast wordt 'epic metal' bijvoorbeeld op de Engelse versie van Wikipedia niet eens als afzonderlijk genre geaccepteerd. Als je daar 'epic metal' intypt, word je gelijk doorverwezen naar (de overigens zeer gebrekkige pagina over) power metal.Strijdkreet schreef:Jij post hem gelukkig wel in het juiste topic. Met zn power metal.
Zou degene die dat stukje geschreven heeft, het echt serieus bedoeld hebben?Epische heavy metal (Engels: Epic metal of War metal) is de naam die wordt gegeven aan heavy metal waarbij de teksten gebaseerd zijn op verhalen, al dan niet waar gebeurd. Dit kunnen fantasyboeken en -films, mythes, legendes, sages, veldslagen en oorlogen zijn. Een van de bekendste vertegenwoordigers van dit subgenre is Iron Maiden.
Een mildere variant op epische heavy metal is epische hardrock. Dit is in feite hardrock waarbij de teksten gebaseerd zijn op verhalen, al dan niet waar gebeurd.
Luister jij maar eens naar Isen torr, en ik doel meer op het feit dat power metal een iets andere naam heeft tegenwoordig. Zeg je power metal denken de meeste al aan helloween.Gilbert schreef:[..]
Zou degene die dat stukje geschreven heeft, het echt serieus bedoeld hebben?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
Ik heb jou anders ook geen argumenten zien geven waarom het Power Metal is. En met argumenten als "Het is snel en melodieus, en ze hebben een zanger die ook hoge uithalen heeft dus het is natuurlijk geheel logisch dat het Power Metal" zal je er niet mee komen.Gilbert schreef:Het leek me wel duidelijk dat ik sarcastisch was. Bij de Engelse versie van Wikipedia zal er echter ongetwijfeld al een discussie zijn gevoerd of er een aparte bladzijde voor 'epic metal' in het leven wordt geroepen en aangezien die pagina er niet is, zullen de argumenten van voorstanders van het erkennen van 'epic metal' niet al te sterk zijn. Dat is de reden dat ik naar Wikipedia verwees. Maar de inhoud van de bladzijden over genres die wel op Wikipedia staan is in mijn ogen over het algemeen bedroevend en neem ik zeker niet als waarheid aan.
ja hoor, hij staat in ieder geval bij Bol.com en Cosmox.nl te koop. Volgens mij ook bij de Fame (Battleroar, that is). Airgend L'amh heb ik niet gezien echter.Lennert schreef:Eigenlijk ben ik helemaal niet zo vervelend in het echt
Zijn die nieuwste Battleroar en Airged L'amh eigenlijk ook in de normale winkels/mailorders verkrijgbaar?
Ten eerste is de info die op promosheets staat vaak erg misleidend, wat genreclassificaties betreft. Ten tweede heb ik die recensie niet geschreven, dus heb ik ook geen promosheet. Ik heb wel een paar maanden geleden enkele samples beluisterd en op basis daarvan zou ik de muziek van Battleroar omschrijven als (epische) heavy/power metal. Dus wellicht zou ik het woord episch gebruiken om een lezer duidelijk te maken wat voor sfeer de songs oproepen, maar ik zou de term 'epic metal' vermijden. Al was het maar omdat veel lezers niet zullen weten wat er met die term bedoeld wordt. Zowel Renee, Zware Metalen als Lords Of Metal noemt de muziek van Battleroar ook gewoon power of heavy/power metal. In geen van die recensies wordt de term 'epic metal' gebruikt en dat is naar mijn mening geheel terecht.Orklord schreef:maar waarom zou je het opzoeken op Wikipedia? Bij de promo zit een sheet waarop duidelijk staat dat Battleroar een Epic metal band is.
(Nee) www.shadowkingdomrecords.com (Kun je trouwens ook de her-druk van dat Manilla Road album bestellen)Strijdkreet schreef:Maar www.shadowkingdom.com (goede link hoop ik) is hij goedkoper.
Trui, en power metal is ook niet zo'n verkeerde beschrijving dat er verder over gediscusseerd moet worden.Jeroen schreef:hokjesgedrag kills the heart in mijn optiek.
Het is toch gewoon allemaal gave muziek en daar gaat het om.
Welk labeltje je er dan opplakt zal mij bokworst wezen
Een vriend van me had een stapeltje die-hards gereserveerd, en vroeg of ik er een wilde. Hij zei dat het epic/true metal was ala Iron Maiden en Manilla Road, dus toen duurde het niet lang of er stond er ook eentje op mijn naam. En als "verzamelaar" zijnde is het sowieso wel tof om zoiets te hebbenDragonforce schreef:[..]
Hij had nog nooit van de band gehoord tot ie het album binnen kreeg, dus hij heeft het in ieder geval niet (zelf) besteld.
Als ik dit had geweten had ik me niet het apelazures gezocht naar een exemplaar een jaar lang. Ach ja, dankzij herr Hellhammer toch maar een exemplaar gevonden.Dragonforce schreef:[..]
(Nee) www.shadowkingdomrecords.com (Kun je trouwens ook de her-druk van dat Manilla Road album bestellen)
Dus omdat het een onbekende term is, is het dus maar beter om er een andere genre naampje op te plakken? Dus als Melodieuse Black Metal bijv een onbekende term is ga je het toch ook geen Speed Metal noemen?Gilbert schreef:[..]
Ten eerste is de info die op promosheets staat vaak erg misleidend, wat genreclassificaties betreft. Ten tweede heb ik die recensie niet geschreven, dus heb ik ook geen promosheet. Ik heb wel een paar maanden geleden enkele samples beluisterd en op basis daarvan zou ik de muziek van Battleroar omschrijven als (epische) heavy/power metal. Dus wellicht zou ik het woord episch gebruiken om een lezer duidelijk te maken wat voor sfeer de songs oproepen, maar ik zou de term 'epic metal' vermijden. Al was het maar omdat veel lezers niet zullen weten wat er met die term bedoeld wordt.
Loos argument daar Metal Observer, Metal Archives en de band het Epic Metal noemen.Zowel Renee, Zware Metalen als Lords Of Metal noemt de muziek van Battleroar ook gewoon power of heavy/power metal. In geen van die recensies wordt de term 'epic metal' gebruikt en dat is naar mijn mening geheel terecht.
De bedoeling van een recensie lijkt me om te communiceren wat voor soort muziek het is (en wat de kwaliteit is), zodat de lezer kan bepalen of deze wat van die band wil gaan luisteren of aanschaffen. Als de reviewer bijvoorbeeld schrijft dat Battleroar power metal maakt in het verlengde van Iron Maiden en Manilla Road zal dat bij meer mensen een belletje doen rinkelen dan wanneer zij zegt dat de band epic metal speelt a la Brocas Helm en Omen. Want hoewel de laatste omschrijving specifieker is, zullen veel lezers denken: Waar heeft ze het in hemelsnaam over? Wat is epic metal in hemelsnaam? Wie zijn Brocas Helm en Omen nou weer? Je loopt misschien het risico dat bij de term power metal sommige lezers aan Dragonforce of Helloween gaan denken, maar als dat de enige power metal is die ze kennen, zal de term epic metal ze al helemaal niets zeggen. Dan gaan ze misschien denken dat het om viking/black metal o.i.d. gaat. Dus dan geeft de omschrijving power metal nog altijd een beter beeld.jeffrey schreef:[..]Dus omdat het een onbekende term is, is het dus maar beter om er een andere genre naampje op te plakken?
Dat klopt niet. Metal Archives noemt Battleroar's muziek 'traditional/power metal'. Metal Observer noemt het True Metal (en verderop in de review True, Epic Metal). Hoe de band het zelf noemt interesseert me eigenlijk niet, want veel bands geven hun eigen muziek een aparte, misleidende of verwarrende naam. Zo noemt Eternal Deformity de muziek op hun laatste cd 'Circus Metal'.jeffrey schreef:Loos argument daar Metal Observer, Metal Archives en de band het Epic Metal noemen.