Metallica II (Hij is er!)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten

Death Magnetic...

valt me echt mee, een hele leuke cd, maar hij kan niet tippen aan de klassiekers
60
63%
heerst, past zo in het rijtje klassiekers
14
15%
is opnieuw een regelrecht drama geworden, bah
15
16%
is onbekend, want ik ken Metallica helemaal niet
0
Geen stemmen
geen mening
6
6%

Totaal aantal stemmen: 95

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » zo aug 10, 2008 10:05 pm

the true Thorko schreef:[..]

Je moet je eens afleren mensen woorden in de mond te leggen; je bent meer dan welkom in het BM topic. Maar je zult er mee moeten leren leven dat Metallica, juist omdat ze zo 'groot' zijn, door meer mensen beoordeeld wordt dan, laat ik zeggen, Z'B'T.

Jij vindt de laatste releases van Metallica geen bagger, dat mag... maar ga dan niet lopen verkondigen dat de kritiek - die blijkbaar meer mensen met mij delen - overbodig is omdat die reeds vele malen is geuit. De kritiek is niet aan jou adres maar dat van Metallica - dat jij je gedwongen voelt het voor hen op te nemen lijkt nobel maar is niet meer dan verwrongen fanboyschap -; een band die geen benul meer heeft waarom hij een weer een album opneemt...
juist ja...en ik zat me ook altijd af te vragen waarom metallica in Nederland nog steeds uitverkoopt...
Metallica behoort tot de status "groot" dus de mensen die daar naartoe gaan bezoeken ook Frans Bouwer, Marco Borsato en nog meer van die artiesten waar de hele kudde achteraan loopt...niet omdat het zo goed is ...nee omdat iedereen gaat!!!!!! en dan moet Jan lul doorsnee met z'n gleuf ook kunnen zeggen ....zo dat was een goed concert!!! Het zijn dezelfde klootzakken die bij een 1-0 voor Oranje voorop lopen in de polonaise ....maar o wee als Holland achter komt dan houden we onze snuit, zoals gebeurde op het afgelopen EK!!!!! Het is niet meer voor de echte liefhebber meer, Metallica het is voor klapvee en mensen die erbij willen horen want als je een beetje verstand van muziek hebt kan je zelf wel horen dat ze over en uit zijn!!!!!!! De metal liefhebber gaat liever naar graspop of waldrock....en niet naar een Pinkpop...

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo aug 10, 2008 10:37 pm

Inderdaad; Graspop is een klein intiem festival voor de echte liefhebber.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo aug 10, 2008 10:39 pm

Best geinig trouwens, dat nieuwe nummer, alleen hoor ik Lars een aantal keren behoorlijk ernaast zitten (wat doet hij trouwens na een minuut? :S)
De compositie stelt verder inderdaad niet bijster veel voor, maar er komen toch wat lekkere riffs voorbij en de opbouw van bepaalde passages doet het hier ook wel goed.
Basspel klinkt in die live versie lekker prominent, maar ik ben niet echt onder de indruk van die baslijntjes.

Welja, het is een redelijk begin en het is fijn om te zien (en horen) dat Kirk weer lekker mag vlammen op de gitaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

number_17

Bericht door number_17 » ma aug 11, 2008 12:10 am

yowannuzz schreef:Inderdaad; Graspop is een klein intiem festival voor de echte liefhebber.
Het was dit jaar zelfs nog groter dan Pinkpop dacht ik.

Maar daar gaat het allemaal niet om.
Metal festivals zijn altijd underground!!!! Ook al komt er 100.000+ man op af!!!!!!
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 11, 2008 1:02 am

Quote Rob Zombie uit Metal / A Headbangers Journey

- It's so fucking huge and half the world doesn't even know it exists

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 11, 2008 8:48 am

toxic schreef:[..]

juist ja...en ik zat me ook altijd af te vragen waarom metallica in Nederland nog steeds uitverkoopt...
Metallica behoort tot de status "groot" dus de mensen die daar naartoe gaan bezoeken ook Frans Bouwer, Marco Borsato en nog meer van die artiesten waar de hele kudde achteraan loopt...niet omdat het zo goed is ...nee omdat iedereen gaat!!!!!! en dan moet Jan lul doorsnee met z'n gleuf ook kunnen zeggen ....zo dat was een goed concert!!! Het zijn dezelfde klootzakken die bij een 1-0 voor Oranje voorop lopen in de polonaise ....maar o wee als Holland achter komt dan houden we onze snuit, zoals gebeurde op het afgelopen EK!!!!! Het is niet meer voor de echte liefhebber meer, Metallica het is voor klapvee en mensen die erbij willen horen want als je een beetje verstand van muziek hebt kan je zelf wel horen dat ze over en uit zijn!!!!!!! De metal liefhebber gaat liever naar graspop of waldrock....en niet naar een Pinkpop...
Ondanks dat hun concerten nog steeds erg gaaf zijn (aangezien ze tegenwoordig eigenlijk alleen nog het oude werk spelen, althans de laatste 3x dat ik ze gezien heb) heb ik me hier ook wel aan geergerd.
Beginnnen ze met een nummer als Whiplash, beginnen we een BEETJE te pitten, als je het zo al mag noemen, of wat heftiger te headbangen, en na een piepklein duwtje beginnen lui dan al te schelden: "heej doe normaal man, mongool." of "Moet ik je op je bek slaan?" En een reactie als "heej, als je naar een metalconcert gaat, dat moet je dit kunnen verwachten, vooral als je zo ver vooraan staat" begrijpen ze ook niet, met hun volgesnoven gabberkop.

Afgelopen keer in de arena was ook zo'n grappig moment. Kerel wilde absoluut niet zijn plek weggeven. Dus ik zeg tegen vriend van me: "wacht maar tot ze zo beginnen te spelen, dan staan we binnen 2 seconden 20 meter verder naar voren". Zegt die gast: "ik dacht het toch van niet!" Hij had gelijk, het duurde misschien 3 seconden.
Maar weer zo'n typisch voorbeeld van mensen die naar Metallica komen kijken, die niet snappen hoe het gaat bij een concert. En dat haalt toch wel zijn charme van de concerten af.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 11, 2008 9:52 am

Op Pinkpop waren we met een groep van 15 metalliefhebbers ofzo en we hebben er mooi ons eigen feestje van gemaakt. Dan zal je ook niet zo snel commentaar krijgen denk ik.

Word ik hierboven nou over dezelfde kam geschoren met Frans Bauer liefhebbers? :' )

Sorry jongens, maar ik ga nu 7 jaar naar Graspop en ik vind het ook een beetje crowded worden. Het spijt me als ik niet meer true bevonden word door een keertje naar Pinkpop te gaan. Het is misschien niet zo respectvol, maar een aantal mensen in dit topic klinkt gewoon best verbitterd. :P
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma aug 11, 2008 10:01 am

Mmm Cyanide een aantal keer beluisterd. Niet zo slecht als ik verwachtte, maar zeker ook niet goed, erg middelmatig, saaie riff die maar herhaald wordt, een gitaarsolo die totaal niet in het nummer past (speel dan geen solo verdorie, er is niets ergers dan een solo die niet in een nummer past). oftewel wederom hetzelfde manco als zich eerder al op And Justice For All en veel werk erna voordeed: te weinig ideeen voor de lengte van het nummer. Wat heeft Rick Rubin in vredesnaam uitgespookt? Een producer is er juist om een band voor dat soort fouten te behoeden.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 11, 2008 10:22 am

Ja, maar een producer schrijft nog steeds de nummers niet. En als een band, en zeker een metallica, iets wil, dan is het niet aan de producer om er niet mee door te gaan, zelfs al ben je Rick Rubin.
En geen solo's: dat hebben we al eens meegemaakt, dat was ook geen succes. Ik hoop overigens wel dat er ook wat meer solo's zonder wah op het album komen. Maar ik vrees dat Hammet toch teveel op zijn pedaaltje heeft getrapt.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma aug 11, 2008 10:31 am

Joris schreef:Ja, maar een producer schrijft nog steeds de nummers niet. En als een band, en zeker een metallica, iets wil, dan is het niet aan de producer om er niet mee door te gaan, zelfs al ben je Rick Rubin.
En geen solo's: dat hebben we al eens meegemaakt, dat was ook geen succes. Ik hoop overigens wel dat er ook wat meer solo's zonder wah op het album komen. Maar ik vrees dat Hammet toch teveel op zijn pedaaltje heeft getrapt.
Klopt dat een producer ze niet schrijf, maar dhr Rock heeft toch ook een (veels te) dikke vinger in het schrijfproces cq editing proces gehad, dus waarom dhr Rubin dan niet? Maar als een band als Metallica toch niet naar de producer luistert waarom dan een producer (van het kaliber) Rubin inhuren? Dan ben je er als band ook al met al een engineer...

En Hammett van zijn wah afblijven? Wanneer heeft hij dat voor het laatst gedaan? :D
Trouwens vond ik juist één van de sterke (waarschijnlijk het enige sterke punt) punten van St. Anger dat er geen solo's opstonden.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 11, 2008 11:02 am

KoenM schreef:Op Pinkpop waren we met een groep van 15 metalliefhebbers ofzo en we hebben er mooi ons eigen feestje van gemaakt. Dan zal je ook niet zo snel commentaar krijgen denk ik.

Word ik hierboven nou over dezelfde kam geschoren met Frans Bauer liefhebbers? :' )

Sorry jongens, maar ik ga nu 7 jaar naar Graspop en ik vind het ook een beetje crowded worden. Het spijt me als ik niet meer true bevonden word door een keertje naar Pinkpop te gaan. Het is misschien niet zo respectvol, maar een aantal mensen in dit topic klinkt gewoon best verbitterd. :P
Dit topic begint inderdaad op een dieptepunt uit te komen zeg, wat een gezeik.

Man, raaskal niet zo. Waar komt dat voetbalverhaal nu ineens weer vandaan? Weet je hoeveel metalheads hier op het forum voldoen aan jouw beschrijving?

Waarom zouden mensen die normaal niet van metal houden nu niet naar Metallica mogen luisteren? 'Als je een beetje verstand van muziek hebt kan je zelf wel horen dat ze over en uit zijn!!!!!!!' Hoe krijg je verstand van muziek? Een opleiding ertoe volgen? De universele wetten der esthetica hanteren? Goeie muziek bestaat niet buiten de individuele menselijke ervaring, dat het een objectief vaststaand feit is, is een gruwelijke leugen. Als muziek 'leuk' klinkt voor de toehoorder, dan heeft hij/zij gewoon recht daarnaar te luisteren zonder daarvoor beschimpt te worden door de zogenaamde 'kenners' en andere elitairisten. Ongetwijfeld dat er mensen zijn die aan jouw beeld voldoen, maar ongetwijfeld dat het in een groot geval ook voor het tegendeel waar is.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » ma aug 11, 2008 12:35 pm

Lennert schreef:[..]

Man, raaskal niet zo. Waar komt dat voetbalverhaal nu ineens weer vandaan? Weet je hoeveel metalheads hier op het forum voldoen aan jouw beschrijving?

Waarom zouden mensen die normaal niet van metal houden nu niet naar Metallica mogen luisteren? 'Als je een beetje verstand van muziek hebt kan je zelf wel horen dat ze over en uit zijn!!!!!!!' Hoe krijg je verstand van muziek? Een opleiding ertoe volgen? De universele wetten der esthetica hanteren? Goeie muziek bestaat niet buiten de individuele menselijke ervaring, dat het een objectief vaststaand feit is, is een gruwelijke leugen. Als muziek 'leuk' klinkt voor de toehoorder, dan heeft hij/zij gewoon recht daarnaar te luisteren zonder daarvoor beschimpt te worden door de zogenaamde 'kenners' en andere elitairisten. Ongetwijfeld dat er mensen zijn die aan jouw beeld voldoen, maar ongetwijfeld dat het in een groot geval ook voor het tegendeel waar is.
Als jij nou eerst eens goed gaat lezen waar ik het over heb dan praten we wel weer verder.....
En ik val hier echt geen metalfans mee aan maar meer de modale Jan Boerenlul die zonodig ook moet zeggen dat ie naar Metallica is geweest met zijn gleuf.....zoals er ook vele naar het Ek gaan om te zeggen dat ze er zijn geweest maar niets met voetbal hebben.....vandaar de vergelijking....erbij willen horen, klapvee ....enz.enz.
Als Metallica slechts zou spelen voor de die hard fans zullen er een stuk minder mensen zijn denk......
En ik ben bang dat ze de Groenoord hallen echt niet meer zullen uitverkopen zoals in 87 en 88 wel het geval was.....concerten waar ik onwijs van genoten heb by the way

MJA
Contacteer:

Bericht door MJA » ma aug 11, 2008 12:39 pm

Geweldige discussie. Ik heb me compleet laten verzinken in de bank, met m'n benen kruiselings op de poef. Je weet wel, als het moment daar is waarbij je steeds dieper tot de essentie van een zak droge aardappelen doordringt. Biertje in de hand, zak chips binnen handbereik. Ik heb m'n slippers ook maar aangetrokken, en ergens diep in m'n bovenkamer schemert het verlangen naar een innige massage van, pak-hem-beet, Heidi Wheeler. Want echt, dat zou het helemaal af maken.

:roll:

In de Metallica topic zitten de Metallica fanboys. Dus? In het Iced Earth topic zitten de Iced Earth fanboys, in die van Prostitute Disfigurement die van Prostitute Disfigurement. Lekker belangrijk. Als mensen een stijve leuter of een natte spleet krijgen van één bepaalde band, ja alle Jezus - laat ze dan lekker. Hou je niet van de desbetreffende band, kom dan gewoon niet in de topic die over die bepaalde band gaat zodat ik (en anderen) er geen last van hebben. Lijkt me op zich niet zo'n moeilijke opgave. Of is het zo erg gesteld dat als je je het zwemmerseczeem verveelt, dat je dan maar een bepaald topic ingaat met een insteek als "ik heb dringend behoefte aan aandacht, héél véél aandacht" en er dan maar iets in gaat posten? Normaal gezien zou het me werkelijk aan m'n anus oxyderen wie wel of wie niet met die of die reden Metallica of welke band dan ook al dan niet goed of slecht vindt. Ik kom er tenslotte om gewoon eventjes wat afleiding te zoeken en - eventueel - wat meer informatie over een band te weten te komen. Maar naarmate ik dit topic doorlees, hoe frequenter ik verveeld moet zuchten over het vele zielige gezwets.
Zodoende wil ik u gaarne het volgende vragen: kappen ermee - het irriteert me.
http://www.myspace.com/ecycle

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma aug 11, 2008 1:15 pm

Mensen die liever hun lijf "vol pompen met nicotine" dan bandjes gaan kijken (zie; topic over Exodus in Baroeg) moeten natuurlijk eigenlijk gewoon hun mond houden over wie echte muziekliefhebbers zouden zijn en wie niet.
Hè, Toxic :wink:
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 11, 2008 1:23 pm

Als jij nou eerst eens goed gaat lezen waar ik het over heb dan praten we wel weer verder.....
En ik val hier echt geen metalfans mee aan maar meer de modale Jan Boerenlul die zonodig ook moet zeggen dat ie naar Metallica is geweest met zijn gleuf.....zoals er ook vele naar het Ek gaan om te zeggen dat ze er zijn geweest maar niets met voetbal hebben.....vandaar de vergelijking....erbij willen horen, klapvee ....enz.enz.
Als Metallica slechts zou spelen voor de die hard fans zullen er een stuk minder mensen zijn denk......
En ik ben bang dat ze de Groenoord hallen echt niet meer zullen uitverkopen zoals in 87 en 88 wel het geval was.....concerten waar ik onwijs van genoten heb by the way
Ik val je juist aan op het feit dat je de modale Jan Boerenlul die naar Metallica gaat met zijn 'gleuf' (moet dat vrouw/vriendin voorstellen?) aanvalt. Noem het 'erbij willen horen', noem het kuddegedrag, maar ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn. Voor veel mensen is het een leuke ervaring om zo'n band te zien of naar voetbal te gaan, zonder zelf actief deel te nemen aan de subcultuur 'metalheads' of 'voetbalfans'. Moeten stadions daarom maar alleen geopend worden voor echte voetballiefhebbers? Mogen er alleen diehard fans naar Metallica? Ik ging vroeger ook wekelijks naar de Baroeg naar bands waar ik totaal niet van hield (ik houd absoluut niet van grindcore) maar waar het wel altijd verdomd gezellig was. Nu kun je zeggen, dat omdat ik een metalliefhebber ben ik er toch nog ergens tussen zou passen, maar er gingen ook vaak vrienden van me mee die helemaal niks met metal hadden maar gewoon genoten van de sfeer en de drank. Dat moet gewoon kunnen.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » ma aug 11, 2008 1:32 pm

Lennert schreef:[..]

Ik val je juist aan op het feit dat je de modale Jan Boerenlul die naar Metallica gaat met zijn 'gleuf' (moet dat vrouw/vriendin voorstellen?) aanvalt. Noem het 'erbij willen horen', noem het kuddegedrag, maar ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn. Voor veel mensen is het een leuke ervaring om zo'n band te zien of naar voetbal te gaan, zonder zelf actief deel te nemen aan de subcultuur 'metalheads' of 'voetbalfans'. Moeten stadions daarom maar alleen geopend worden voor echte voetballiefhebbers? Mogen er alleen diehard fans naar Metallica? Ik ging vroeger ook wekelijks naar de Baroeg naar bands waar ik totaal niet van hield (ik houd absoluut niet van grindcore) maar waar het wel altijd verdomd gezellig was. Nu kun je zeggen, dat omdat ik een metalliefhebber ben ik er toch nog ergens tussen zou passen, maar er gingen ook vaak vrienden van me mee die helemaal niks met metal hadden maar gewoon genoten van de sfeer en de drank. Dat moet gewoon kunnen.

Ben ik ook met je eens... helemaal, maar deze discussie begon eerder over de kwaliteit die metallica nu nog neerzet en ik me hardop afvroeg waarom ze toch nog zo populair zijn en stadions uitverkopen....

toxic
Contacteer:

Bericht door toxic » ma aug 11, 2008 1:38 pm

yowannuzz schreef:Mensen die liever hun lijf "vol pompen met nicotine" dan bandjes gaan kijken (zie; topic over Exodus in Baroeg) moeten natuurlijk eigenlijk gewoon hun mond houden over wie echte muziekliefhebbers zouden zijn en wie niet.
Hè, Toxic :wink:
Ach volgens mij heb ik exodus van voor naar achter gekeken zonder ook maar 1 haal nicotine....de rest van de bands ook gekeken maar kon mij niet boeien dus maar buiten gaan roken omdat dat binnen niet mocht.
En kan beter mijn lijf volpompen met nicotine dan me eigen straal lazarus zuipen en de volgende dag niet eens meer weten welke nummers de band heeft gespeelt.....en ook voor jou geld, je hebt niet helemaal door waar ik op doel....dus ga eerst een goed lezen en nadenken .....steek ik nog even een peukkie op ......

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 11, 2008 1:50 pm

Ben ik ook met je eens... helemaal, maar deze discussie begon eerder over de kwaliteit die metallica nu nog neerzet en ik me hardop afvroeg waarom ze toch nog zo populair zijn en stadions uitverkopen....
Dat herinner ik me ook nog wel

hulde voor uw commentaar...als de ooit nagellak kids van nu ook nou eens gaan inzien dat metallica geen metallica meer is en dat ze belabberd zo niet een vreselijke live band zijn komt het ooit nog goed in deze wereld....
Het komt in feite wel precies neer op wat ik in mijn vorige posts zei: er zijn geen universele wetten der esthetica over wat wel een niet mooi/goed is, wat betekent dat zolang er nieuwe non-metalheads of nagellak kids bijkomen die Metallica 'de shit' vinden de band nog steeds bestaansrecht heeft. En zeggen dat Metallica geen Metallica is vind ik nog steeds moeilijk, misschien is Metallica zichzelf juist pas op latere leeftijd geworden omdat de naam toen voor de nieuwe generatie associaties oproept met de latere muziekstijl. Dat zijn in feite, zoals jij zelf ook aangeeft, meer mensen dan er aan die-hards zijn. Wie heeft er dan gelijk over wat wel en niet goed is van de band? De minderheid aan diehard fans of de meerderheidsmassa?

Maar goed, ik ben helemaal niet zo'n Metallicafan, vind Master Of Puppets en And Justice For All zelfs behoorlijk saai. Toch vind ik het over het algemeen leuk dat bands als Metallica een grotere populairiteit genieten dan andere bands waar ik graag naar luister als Virgin Steele en Manowar. Zo kom je tenminste met andere muziekliefhebbers die geen metalheads zijn nog tot een compromis over wat er opgaat in de auto op reis. Manowar, Anouk... nou, doe dan Metallica maar! ;)

Mies777
Contacteer:

Bericht door Mies777 » ma aug 11, 2008 1:56 pm

number_17 schreef:[..]
Het was dit jaar zelfs nog groter dan Pinkpop dacht ik.
ik was op beide festivals, en zo op het oog is Graspop 2 keer zo klein als Pinkpop.
Laatst gewijzigd door Mies777 op ma aug 11, 2008 2:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.youtube.com/user/Mies777

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 11, 2008 2:00 pm

Onzin, Graspop zit volgens mij tegenwoordig ook wel tegen de 50.000 bezoekers aan. :)

Mies777
Contacteer:

Bericht door Mies777 » ma aug 11, 2008 2:06 pm

was je ook op beide festivals? :P

Mies777
Contacteer:

Bericht door Mies777 » ma aug 11, 2008 2:26 pm

Ik heb het maar ff opgezocht :)

Pinkpop 2008, de 39e editie, breekt alle records op het vlak van het aantal bezoekers en de begroting. In drie dagen tijd bezochten ruim 180.000 festivalgangers Pinkpop

Graspop boekt absoluut record met bont bezoekersaantal

Nooit gezien. Liefst 135.000 liefhebbers van zware metalen zakten het afgelopen weekend af naar Graspop

Dus niet 2x zo groot, maar dat komt omdat het op Graspop gezellig druk was en op Pinkpop eigenlijk veel te druk.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 11, 2008 2:33 pm

Ik was op beiden en vond beiden veel te druk.
Facebook band

Last.fm profiel

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 11, 2008 2:34 pm

Is het bij die aantallen niet zo dat mensen die twee dagen aanwezig zijn ook als twee aanwezigen worden geteld?

Johan

Bericht door Johan » ma aug 11, 2008 2:35 pm

Pinkpop had nog wel meer bezoekers, maar qua bezoekers per vierkante meter denk ik dat GMM dit jaar voor het eerst voller was. Alleen de vrijdagavond (Metallica!) was drukker op Pinkpop.

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma aug 11, 2008 2:57 pm

Lennert schreef:Is het bij die aantallen niet zo dat mensen die twee dagen aanwezig zijn ook als twee aanwezigen worden geteld?
Yep. Want ik herinner me dat Jan Smeets zei dat 60.000 per dag het absolute maximum was. Dus 3 x 60.000 = 180.000
Heb zelf trouwens geen idee hoeveel er bij Graspop waren aangezien ik al jaren (Dynamo Open Air 1993) niet meer naar festivals ga waar er meer dan 15.000 aanwezig zijn.

Maar of dit allemaal nou terzake doende is over Metallica hedentendage... ik betwijfel.

Dawn Crosby (R.I.P.)

Erik87
Contacteer:

Bericht door Erik87 » ma aug 11, 2008 6:07 pm

Ik vind Metallica tegenwoordig live ook vreselijk slecht en de albums na black album vind ik geen reet meer aan (op garage inc na). Maar als ze in Nederland spelen vind ik het leuk om daar heen te gaan. Stukje jeugd-sentiment (al is het maar 4/5 jaar geleden dat ik extreem into metallica was).

En het is iig een stuk leuker om met je vrienden naar een (slechte) metalband te kijken, dan thuis voor de tv te hangen oid.
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Bob

Bericht door Bob » ma aug 11, 2008 6:15 pm

Kan ik nog iemand blij maken met Master Of Puppets of the Black Album? Staan in m'n lijstje in 't verkooptopic.

king_pin
Contacteer:

Bericht door king_pin » ma aug 11, 2008 6:47 pm

die heeft iedereen hier toch al :P
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » ma aug 11, 2008 6:47 pm

Ik niet.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma aug 11, 2008 6:58 pm

Ik ook niet, maar geen interesse.

Grappig om hier nu te horen dat Metallica een vreselijke live band is, de mensen die ik ken die erheen zijn geweest waren alle keren zeer enthousiast.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 11, 2008 7:01 pm

Hier zitten louter sterk ontwikkelde muziekfanaten. Mensen die naar Metallica gaan, tss.

Zijn hier nog mensen die wel eens op missionmetallica kijken? Wel grappig, af en toe details van de nieuwe plaat te horen/zien krijgen. :)
Facebook band

Last.fm profiel

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma aug 11, 2008 7:05 pm

Ja, ik klik ze meestal wel aan op Blabbermouth.

Is het normaal dat ieder riedeltje van 2 seconden zo wordt getweakt?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 11, 2008 7:09 pm

In de studio bedoel je?
Facebook band

Last.fm profiel

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » ma aug 11, 2008 11:07 pm

Iemand deze onderstaande beelden al gezien (zie link)?
Metallica met King Diamond op Ozzfest 2008 afgelopen zaterdag:

http://www.bravewords.com/news/94775

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 11, 2008 11:17 pm

Godver. Das vet!
Facebook band

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 11, 2008 11:49 pm

En alle onzinnige uitlokberichten worden vanaf nu gewoon geschrapt. Afgelopen met dat wijvengedrag

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di aug 12, 2008 12:28 am

KoenM schreef:In de studio bedoel je?
Ja, op die Mission filmpjes kun je genoeg voorbeelden zien.
Er worden zo'n 2 seconden aan gitaarlijn afgespeeld, en vervolgens wordt dat getweaked. Is dat normaal?

"Wat?"

Ja dus.

The Wörld Is Yours

Crises

Bericht door Crises » di aug 12, 2008 10:00 am

Eru Iluvatar schreef:Iemand deze onderstaande beelden al gezien (zie link)?
Metallica met King Diamond op Ozzfest 2008 afgelopen zaterdag:

http://www.bravewords.com/news/94775
Waarop Dimas mij vertelde dat hij een nieuwe toekomst voor Metallica zag als een Mercyful Fate-coverband.

Maar dit is wel erg fijn.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MJA
Contacteer:

Bericht door MJA » di aug 12, 2008 11:24 am

Dat filmpje met King Diamond is echt wel cool. :twisted:
http://www.myspace.com/ecycle

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di aug 12, 2008 12:51 pm

En de King haalt de hoge nootjes nog. Dat geeft hoop voor een komende tour van de beste man.

Johan

Bericht door Johan » di aug 12, 2008 5:04 pm

Vet om de Mercyful fate medley eens live te horen! Toch houd ik, ondanks mijn liefde voor hoge uithalen in vocals niet van de falsetto van King Diamond. Ik vind het veel te dunnetjes klinken.

Over Cyanide kan ik weinig zeggen met die geluidskwaliteit.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » di aug 12, 2008 5:28 pm

Johan schreef:Vet om de Mercyful fate medley eens live te horen! Toch houd ik, ondanks mijn liefde voor hoge uithalen in vocals niet van de falsetto van King Diamond. Ik vind het veel te dunnetjes klinken.

Over Cyanide kan ik weinig zeggen met die geluidskwaliteit.
Idem met beide punten.

Volgens mij komt een personage als de King ook veel beter over in een donkere zaal dan in zo'n Arena bij daglicht.

"Wat?"

Ja dus.

The Wörld Is Yours

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » di aug 12, 2008 6:26 pm

Als ik dat met King D zie heb ik al zin om op te gaan treden met onze net opgestarte Mercyful Fate tribute band !

Erik87
Contacteer:

Bericht door Erik87 » wo aug 13, 2008 9:15 am

op de metallica myspace kun je 'Cyanide', het nieuwe nummer, luisteren met goeie kwaliteit. Het is de livemetallica opname
[url]http://WWW.THENEWORDER.NL[/url] [url]http://www.myspace.com/theneworder2012[/url]
[img]http://img467.imageshack.us/img467/6527/theneworderemaillogofuliw2.png[/img]

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 13, 2008 2:08 pm

nou, laten we maar hopen dat het niet het beste nummer van de cd is. Ben er niet echt kapot van.
Ook nu ik het een paar keer heb gehoord, wordt het niet echt beter. Zoals eerder gezegd: het is te saai en te langdradig.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » wo aug 13, 2008 8:03 pm

Joris schreef:nou, laten we maar hopen dat het niet het beste nummer van de cd is. Ben er niet echt kapot van.
Ook nu ik het een paar keer heb gehoord, wordt het niet echt beter. Zoals eerder gezegd: het is te saai en te langdradig.
Inderdaad.

Ik moest ook gelijk aan Seek And Destroy denken als ie "Suicide... I already died" zingt en dan vooral het "I already died" gedeelte qua ritme en zang.

Ook al zeggen de bandleden anders, toch (kijkend naar de titels) ben ik bang dat het teveel gaat neigen naar The Black Album/Load/Reload.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Pobelov

Bericht door Pobelov » wo aug 13, 2008 8:07 pm

Ik ben niet bepaald onder de indruk, het gaat inderdaad weer neigen naar de latere albums, die toch minder te pruimen zijn als de eerste albums. Hopelijk staan er betere nummers op Death Magnetic
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo aug 13, 2008 8:45 pm

toch blijf ik benieuwd, al vrees ik die lange-nummer aanpak ook wel een beetje. Voor Maiden pakte het ook niet beter uit dan vroeger en ik vraag me af of Metallica nog wat toe kan voegen aan de lange krachtpatsers die ze vroeger schreven. Leuk interview in de Aardschok wat dat betreft.

Ik ben wel van plan de plaat een eerlijke kans te gaan geven. Kinderlijke benamingen als 'The Pussy Album' acht ik dan ook niet echt nodig, aangezien er nog geen fatsoenlijke (die live versies waren bedroevend) noot te horen is geweest.

number_17

Bericht door number_17 » wo aug 13, 2008 8:52 pm

Ik vind het een stuk beter dan het gemiddelde van Load/reload/anger.
Maar waar blijft dat tempo?
In combinatie met die langere nummer aanpak lijkt het net of ze gewoon alles op halve snelheid spelen (op de solo na dan).

Komt denk ik gewoon omdat ze zichzelf niet meer als metalband zien maar als rockband.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gesloten