17-18 okt: Black Metal Festival @ Willemeen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » za okt 18, 2008 3:23 am

Prima avond gehad. Solstafir was een enorme verrassing. Misschien niet echt blackmetal maar wel supergoed. Bij de slotnummers (Pale rider en Ritual of fire) ging het helemaal los.

Alleen jammer dat de laatste trein om 12.19 vertrok en dat ik daarom slechts 2 nummers van <code> heb kunnen meemaken. Zal morgen bij Gehenna wel hetzelfde verhaal worden. :( :twisted:

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » za okt 18, 2008 10:25 am

ik hoop dat ik vanavond op tijd kan zijn, wil de eerste band echt niet missen

laat ze maar mooi een half uurtje later beginnen

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo okt 19, 2008 11:27 am

Was gaaf gister.

Truppensturm heb ik wel eens beter gezien, niet alle nummers kwamen naar mijn mening goed uit de verf, maar toch een goed optreden.
Infinity was niet mijn ding en Mortuus Infradaemoni vond ik ook niet echt interessant.
Graupel gaf weer een geweldig optreden. De setlist was behoorlijk afwisselend en weer anders dan bij vorige optredens; ze speelden ook enkele nieuwe nummers; die kwamen ook goed over vond ik, ben benieuwd naar het nieuwe album.

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » zo okt 19, 2008 11:53 am

Enorm vet festival: 2 dagen lang goede bands en goede sfeer..

persoonlijk von ik de vrijdag de beste dag, aangezien <code> en solstafir echt een flinke show neer wisten te zetten. geweldig! Andere uitschieter was inderdaad graupel! Echt gaaf showtje gisteren...

helaas israthoum en truppensturm gemis,t maar die zie ik wel weer een keer. De andere bands die speelden konden me niet echt boeien en gehenna was gewoon een grote afgang: Ik kon werkelijkwaar geen en nummer herkennen en het was gewoon klote...
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 19, 2008 12:12 pm

Graupel speelde inderdaad weer fantastisch, alleen vond ik Zingultus' nieuwe outfit niet echt een verbetering, hehe. Met Truppensturm heb ik me ook erg goed vermaakt en ik vond ook dat Mortuus Infradaemoni zijn momenten had, vooral als dat kleine mannetje zijn mond open trok, maar over het algemeen vond ik dat optreden wat eentonig.

Heb zelden zo'n bloederige bende meegemaakt als gisteravond; het leek wel of ze liters van dat spul bij zich hadden. Erg leuk, maar 't kost even wat werk om alles weer schoon te krijgen.

Heb me kortom prima vermaakt, gisteravond.

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » zo okt 19, 2008 1:26 pm

Mortuus Infradaemoni was geweldig, band van de avond. die dwerg speelde de rest van de bands weg, dat was pas echt agressie. Heerlijke simplele riffs, maar zo tering hard.
Graupel zijn vooral bezig met image, viel wederom vies tegen. erhg true, gaap.
Gehenna teveel van verwacht. ALs ze a witch is bron hadden gespeeld was ik tevreden geweest. Infinity was aardig, drummer zanger was goed. podiumpresentatie verder erg boring.
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 19, 2008 2:19 pm

Wat mij betreft was Truppensturm de band van de (zater)dag, net artillerievuur. Mochten van mij rustig een half uurtje doorspelen, hehe.

Infinity was zoals altijd wel goed, maar ik heb ze volgens mij te vaak gezien. Mortuus Infradaemoni was vrij saai, kon mijn aandacht er niet echt bijhouden. Ook Graupel was goed bezig.

Gehenna gemist wegens de trein, maar zo te horen was het toch klote.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo okt 19, 2008 2:43 pm

Blekkie invasie in arnhem.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » zo okt 19, 2008 3:05 pm

de "wit licht" invasie heeft overigens meer impact gehad denk ik...
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo okt 19, 2008 3:06 pm

Ach, die lui zaten maar in de bus richting arnhem zuid. En daar kom ik bij voorbaat al niet.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » zo okt 19, 2008 3:10 pm

tsja, moet regelmatig naar Arnhem zuid voor mijn werk... dus elke keer fietste ik langs witgeklede 30+ wijven met kortgeknipte pottenkapsels: dat heeft meer indruk gemaakt dan de blekkie invasie :')
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » zo okt 19, 2008 4:38 pm

Ik vroeg me echt af wat er in godsnaam aan de hand was, op het station ook, gigantische mensenmassa's.

Inderdaad een hoop kortgeknipte dertigplusvrouwen, van die vrouwen met dikke snackbarvingertjes en buiktasjes die 'dingen ondernemen', héél irritant.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 19, 2008 4:50 pm

Marco Borsato optreden. Stond in de file toen ik Arnhem uit reed. :' )

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo okt 19, 2008 4:51 pm

Marco borsatofans dus. :mrgreen:
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » zo okt 19, 2008 5:31 pm

Gisteren begon het allemaal op tijd. Daardoor Truppensturm gemist, maar wel een dik halfuur Gehenna kunnen zien (klonk goed). Heeft Gehenna ‘Shivering voice of the ghost’ eigenlijk nog gespeeld?

Hoogtepunt van zaterdag vond ik het optreden van Graupel! En dat die opgevoerde rookmachine het blijkbaar begeven had was ook wel prettig! :)

Al met al een zeer geslaagd festival. Met de complimenten voor de geluidsmensen.

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » zo okt 19, 2008 5:43 pm

oh ja..


Kimzel heeft der been nog gebroken...
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » zo okt 19, 2008 5:44 pm

Metall schreef:Heeft Gehenna ‘Shivering voice of the ghost’ eigenlijk nog gespeeld?
stond wel op de setlijst, maar heb niet meer afgewacht of ze die hebben gedaan.....
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo okt 19, 2008 6:37 pm

Swamp schreef:oh ja..


Kimzel heeft der been nog gebroken...
Hoe is dat precies gegaan dan? Het leek mij alsof ze door haar enkel ging.


Beterschap Kimzel!

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » zo okt 19, 2008 7:15 pm

Leuke avond, goed om weer eens in de Willemeen geweest te zijn. Het is toch min of meer de opvolger van de Goudvishal neem ik aan. Big up voor de vrijwilligers btw, die vond ik bij de GVH ook al zo opvallend vriendelijk.

Programma beoordeling:

Truppensturm 7
Infinity 7.5
Mortuus 8
Graupel 6.5
Gehenna 7.0

Infinity klonk gewoon goed zoals altijd, thuis zal ik er eerlijk gezegd niet veel naar luisteren maar live is het gewoon steengoed. Ja ik snap de opmerking over de show wel, maar dat heb je altijd bij bands waarbij de drummer ook de zang doet.

Graupel is het type band wat mij nou echt niet kan bekoren, gewoon niet interessant genoeg. Een hoop gedoe en geschreeuw en weinig goede muziek. Inspiratieloos.

Tsja dat bloed, wat moet je er van zeggen, ik vind het niet erg om vies te worden maar het moet wel bij de sfeer van het moment passen. Als Watain het doet is het OK, als Graupel of Truppensturm het doen zeg ik NEE.

Ik heb maar een half uur kunnen zien van Gehenna en ik had er wel veel meer van verwacht. De nieuwe albums zijn niet hetgene wat ze uniek maken, ben bang dat ze toch gewoon de eerste twee albums erbij moeten pakken met een lekkere keyboard chick en dan had het wel wat geweest.

Mortuus Infradaemoni is voor mij de band van de avond, even goed als dat ik verwacht had en met gewoon een hele goede instelling. Kwam heel goed over op mij, die rifs doen het gewoon. Minder show, meer kwaliteit.

Al met al, good job van de organisatie en Willemeen!

Nevyn
Berichten: 6475
Lid geworden op: di dec 18, 2001 7:54 pm
Locatie: dordrecht

Bericht door Nevyn » zo okt 19, 2008 9:56 pm

Kimzel zegt dat ze de eerste band heel vet vond,
en dat ze nu heel vet in het ziekenhuis leg.
d'r hak was weggegleden, resultaat, d'r enkel is op 4 plaatsen gebroken en vrijdag gaan ze opereren.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma okt 20, 2008 9:21 am

edit: dubblepost
Laatst gewijzigd door NvE op ma okt 20, 2008 9:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma okt 20, 2008 9:22 am

Ik heb Truppensturm gemist, misschien de 8e nog een herkansing in Aachen, het leek me wel een interessante band. Infinity speelde ook goed, om ze zo te zien is het misschien niet de meest spectaculaire podiumpresentatie maar de muziek op zich maakt veel goed vind ik zelf. Ze hebben tenminste geen kelkje bloed nodig om het geheel "evil" genoeg te maken, hehe.
Mortuus Infradeamon had zo zijn momenten (er zaten een paar leuke nummers tussen) maar de zang van de bassist vond ik best irritant worden. Daarna Graupel dus en dat was ook een lekkere vette pot black metal ouderwetse stijl. Stond echt net ver genoeg van het podium om niet besprenkeld te worden.
Gehenna vond ik erg gaaf, maar ik moet wel toegeven bij de oude nummers het keybaord echt wel gemist werd. Nu vind ik het geen probleem dat een band de nummers live iets anders brengt dan op cd maar deze tracks waren op veel momenten gewoon niet herkenbaar meer. Ondanks dit minpunt vond ik ze lekker klinken en heb dan ook erg genoten van het optreden.
TOL schreef:Big up voor de vrijwilligers btw, die vond ik bij de GVH ook al zo opvallend vriendelijk.
Ja behalve die kale bebrilde kuttekop bij de entree. Het rookverbod handhaven oké, maar dit was wel erg overdreven. Ik liep al zowat de trap af om naar huis te gaan en stak mijn sjekkie op, nou dat heb ik geweten. Alsof ik 'm in z'n gezicht gespuugd had ofzo niet normaal. Gast, leer jezelf beheersen!

Verder een leuke avond gehad, kreeg van iemand nog spontaan een biertje aangeboden en zag haar daarna de zaal uit gedragen worden, dus dat is Kimzel, nou nogmaals bedankt en sterkte ermee!
don't mistake lack of talent for genius

Swamp
Berichten: 536
Lid geworden op: do mar 23, 2006 12:05 am
Locatie: down there...

Bericht door Swamp » ma okt 20, 2008 10:36 am

NvE schreef:Ik liep al zowat de trap af om naar huis te gaan en stak mijn sjekkie op, nou dat heb ik geweten.
eigen schuld.. als je niet die 2 seconden kan wachten tot je buiten bent.... niet om lullig te doen, maar de Willemeen kan hierdoor in de problemen komen...dus ik snap de reactie van carlo (ja, zo heet die bebrilde aap waarover je het hebt) maar al te goed...
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma okt 20, 2008 11:55 am

Ik zat ook fout daar bestaat geen twijfel over, maar vond de reactie nog steeds erg overdreven. Ik ben geen kwade kerel maar stel het niet op prijs om op die manier aangepakt te worden en dat werkt bij mij dan ook totaal averechts.
Wel frappant dat een aantal agressieve mannetjes die in de zaal ruzie aan het zoeken/maken waren niet werden gewezen op hun gedrag.
Kan me ook voorstellen dat niet iedereen blij is met dat bloed dat de zaal in werd gegooid (ook al kun je zoiets verwachten), word de band daar ook zo op aangesproken? En zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » ma okt 20, 2008 11:58 am

NvE schreef: Kan me ook voorstellen dat niet iedereen blij is met dat bloed dat de zaal in werd gegooid (ook al kun je zoiets verwachten), word de band daar ook zo op aangesproken?

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Hoegaarden or die!

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » ma okt 20, 2008 4:26 pm

NvE:
Gehenna vond ik erg gaaf, maar ik moet wel toegeven bij de oude nummers het keybaord echt wel gemist werd.
Zo’n keyboard of synth kan het verschil maken tussen goed en uitzonderlijk, ja.
Kan me ook voorstellen dat niet iedereen blij is met dat bloed dat de zaal in werd gegooid (ook al kun je zoiets verwachten), word de band daar ook zo op aangesproken?
Misschien kunnen we een collectieve schadeclaim indienen. 20.000 euro smartengeld per persoon lijkt me een goede inzet. Want het is niet niks als je besprenkeld wordt met 'bloed'. Daar kun je levenslange trauma's aan over houden.

TOL:
Programma beoordeling:

Truppensturm 7
Infinity 7.5
Mortuus 8
Graupel 6.5
Gehenna 7.0
Dan geef ik V:28 een 9.0.

En Solstafir zeker een 11.0. Dit was een héél bijzonder concert.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » ma okt 20, 2008 4:54 pm

Misschien kunnen we een collectieve schadeclaim indienen. 20.000 euro smartengeld per persoon lijkt me een goede inzet. Want het is niet niks als je besprenkeld wordt met 'bloed'. Daar kun je levenslange trauma's aan over houden.
Het wordt nu allemaal wel heel erg in het belachelijke getrokken.

Mijn punt is gewoon dat ze wel erg overdreven reageerde op iemand die nog net een sigaret opsteekt voor dat diegene naar buiten gaat.
Een zaaltje vol met ranzig varkensbloed, een rookmachine en ruziezoekend volk is blijkbaar wel toelaatbaar.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » ma okt 20, 2008 6:29 pm

Programma beoordeling:

Truppensturm 7 Infinity 7.5
Mortuus 8
Graupel 6.5
Gehenna 7.0
Dan geef ik V:28 een 9.0.

En Solstafir zeker een 11.0. Dit was een héél bijzonder concert.
Ok ik was er niet bij op vrijdag en ken deze bands ook niet. Zijn ze op cd ook zo brilliant?

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 20, 2008 7:30 pm

NvE schreef:Wel frappant dat een aantal agressieve mannetjes die in de zaal ruzie aan het zoeken/maken waren niet werden gewezen op hun gedrag.
Dat viel allemaal reuze mee. Gewoon een stel lui die de pit niet op prijs stelden en een paar die dat wel deden. Van agressie was geen sprake, op de pit na.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » ma okt 20, 2008 8:01 pm

NvE:
Het wordt nu allemaal wel heel erg in het belachelijke getrokken.
Mijn excuses. Misschien is het beter om iemand van Willemeen hierover aan te spreken.

Gebruikersavatar
TOL
Berichten: 82
Lid geworden op: di nov 30, 2004 9:53 pm

Bericht door TOL » ma okt 20, 2008 8:03 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Dat viel allemaal reuze mee. Gewoon een stel lui die de pit niet op prijs stelden en een paar die dat wel deden. Van agressie was geen sprake, op de pit na.
Ja inderdaad, het was een rustige pit in principe bestaande uit intimi van Truppensturm gok ik. Absoluut niet vergelijkbaar met bijv. hardcore frustie's.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » ma okt 20, 2008 8:06 pm

TOL:
Ok ik was er niet bij op vrijdag en ken deze bands ook niet. Zijn ze op cd ook zo brilliant?
Ik kende ze evenmin en heb er geen cd’s van.

V:28 was erg strak. Degelijke en typisch Noorse metal, naar mijn idee.

Solstafir is van een heel andere categorie. Mannen met cowboyhoeden. Het concert begon tamelijk rustig en gevoelig en groeide stap voor stap naar een keiharde climax met een werkelijk schitterende muur van gitaren. Zo heb ik het ervaren.

Manannán
Berichten: 683
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 1:55 pm
Locatie: Arnheim

Bericht door Manannán » ma okt 20, 2008 9:27 pm

Twee geslaagde avonden, met de vrijdagavond als uitschieter! Ik had Code al gezien op Festung en daar waren ze ook super, Israthoum vond ik ook geweldig, zeer ondergewaardeerde band waar wij nog wel meer van zullen horen! Gehenna viel erg tegen maar Graupel was ook weer geniaal! Een van de beste nog bestaande Duitse black metalbands, pure duistere razernij! Westradikal!!!
Swords & Leather!!!

[img]http://img123.imageshack.us/img123/1086/repugnant7kn.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » di okt 21, 2008 1:58 pm

NvE schreef: Verder een leuke avond gehad, kreeg van iemand nog spontaan een biertje aangeboden en zag haar daarna de zaal uit gedragen worden, dus dat is Kimzel, nou nogmaals bedankt en sterkte ermee!
ja dank je
grappig ook om in het ziekenhuis uit te moeten leggen dat dat niet jouw bloed is maar juist het bloed waarin je bent uitgegleden

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di okt 21, 2008 2:37 pm

Kimzel schreef:[..]


ja dank je
grappig ook om in het ziekenhuis uit te moeten leggen dat dat niet jouw bloed is maar juist het bloed waarin je bent uitgegleden
Heheheh, schitterend!
Hoegaarden or die!

sammath
Berichten: 863
Lid geworden op: do mei 22, 2003 1:18 pm
Contacteer:

Bericht door sammath » di okt 21, 2008 4:35 pm

haha, geweldig inderdaad

hoe is t nou, met t pootje??
furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » wo okt 22, 2008 4:18 pm

het pootje is nog netjes in stukjes

maandag doen ze er wat pinnen in, binnenkort crossen op mijn scootmobiel hahahaha

Plaats reactie