Guns n' Roses

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » za nov 22, 2008 2:59 pm

Beste Rascul,

Ik ben benieuwd wat anderen van de cd vinden. Ik ben daarom blij met jouw reactie, net als met elke reactie die bij een review of op het forum wordt geplaatst, waarin iemand anders zijn of haar beleving van het album beschrijft, positief of negatief. Normaal gesproken ga ik niet in op die reacties, aangezien discussiёren over een gevoelservaring als de beleving van een cd mijns inziens geen zin heeft. Onze verschillende beleving van het album zal niet anders worden als we erover gaan debatteren.

Ik wil echter wel ingaan op de vraag over het cijfer dat ik aan deze cd heb gegeven. Iedereen zal die puntentelling waarschijnlijk anders interpreteren. Zelf geef ik (minimaal) 80 punten aan een album dat ik zo goed vind, dat ik hem ook zou kopen op cd als ik er geen promo-exemplaar van had ontvangen, oftewel als ik hem nog regelmatig wil beluisteren. Bij mij staat de grens van 90 punten voor een album dat voor mijn gevoel in de top 10 van het jaar staat. Daarbij heb ik een heel brede smaak, dus dan praat je over ruwweg 1 album per genre per jaar. Chinese Democracy komt daar heel dicht in de buurt.

Sterker nog, ik denk dat de plaat hoog in mijn eindejaarslijstje zal eindigen, wanneer er op de frontpage weer gestemd kan worden op de top 10 van het jaar. Dus eigenlijk is mijn cijfer nog aan de voorzichtige kant. De plaat heeft een lange speelduur met in mijn beleving relatief veel en erg grote uitschieters. Madagascar bijvoorbeeld is voor mij zo'n beetje de mooiste song van het jaar. Er staan ook een aantal nummers op die wat gewoontjes zijn, maar welk album dat dit jaar is uitgebracht kent alleen maar hoogtepunten? Misschien was mijn review in dat opzicht echter onduidelijk, dus vandaar deze extra toelichting.

Overigens lijkt het nu misschien dat ik een fanboy ben van Axl Rose, maar ik ben een minstens even grote fan van Alice Cooper en AC/DC, en hun nieuwe cd's heb ik eerder dit jaar 65 punten gegeven. Ik heb die albums gewoon het cijfer gegeven wat ze in mijn beleving verdienden en dat geldt ook voor Chinese Democracy. Ik vind het echter prima als iemand het daar niet mee eens is, omdat hij of zij een heel andere beleving van het album heeft. Smaken verschillen nou eenmaal. Ik vind het mooie van een site als Metalfan.nl juist dat we de lezers ook de kans geven om hun mening over een album onder de recensie te zetten. :)

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za nov 22, 2008 3:25 pm

Wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik erg geod klinken noem me fanboy maar ik ben blij dat Guns N' Roses (lees Axl) eindelijk weer eens een album heeft uitgebracht. Op het moment helemaal gek op This I love.


Hopelijk kan ik ze deze zomer weer live aanschouwen, is er al iets bekend over tourplannen?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » za nov 22, 2008 3:36 pm

Afbeelding

Had hier al veel eerder moeten staan. Nouja, boeiend.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » za nov 22, 2008 4:05 pm

Ja, Guns is terug en dat doet me goed.
Guns is voor mij de band waar het begin jaren '90 allemaal mee begon en daardoor heeft het een speciaal plekje in mijn hart.

Was het in 2006 al erg gaaf om Axl live te kunnen zien met de klassiekers is het nu gewoon weer genieten met een nieuw album. Is dit album het waard om 14 jaar op moeten wachten? Nee. Is het jammer dat behalve Axl er niemand van de orginele bezetting meer inzet? ja erg jammer.
Maar goed het nieuwe album is er en hopelijk hoeven we nu maar een jar of 2 te wachten op een nieuw album...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za nov 22, 2008 6:44 pm

Rascul schreef:Misschien ligt daar het probleem. Als ik aan Guns 'n Roses denk, dan denk ik aan Paradise City en Welcome to the Jungle. Dan denk ik aan scheurende rocksongs met brute riffs. Niet aan gladjakkerende begrafenisjankers. Dat een (stiekem walgelijk) nummer als November Rain er nog wel eens doorheen sluipt is louter en alleen te danken aan wat catchy hardrockhooks en natuurlijk Slash. Precies de elementen die hier missen. Het is het gewoon net niet, en Black heeft in zoverre een punt dat het vervelend is om te zien hoe de fanatieke G 'n R fans wanhopig de goeie elementen van deze plaat bij elkaar willen schrapen.

Daarmee zeg ik niet dat dit een slecht album is of dat Guns 'n Roses altijd precies zo en zo zal moeten zijn; het is alleen dat hun echt sterke punten op deze plaat ontbreken. Het valt me ook op dat een band als Metallica een Death Magnetic kan uitbrengen waarbij de helft van de diehard-fans in huilen uitbarst omdat het geen 'ouwe Metallica' zou zijn, maar dat Axl 15 jaar over deze zooi mag doen en er voor de diehards mee wegkomt. Erg maf.

Nogmaals: natuurlijk mogen er op een G 'n R plaat ballads staan; dat is de helft van de aantrekkingskracht van de band. Op alleen de helft kun je echter niet teren en zelfs die helft haalt het voor geen meter bij wat G 'n R ooit uit wist te brengen. In tegenstelling tot Gilbert denk ik ook dat deze plaat haarfijn bewijst waar de songwriting skills van de band lagen: bij een stuk donkerharig tuig met de weinig sprekende naam Saul Hudson.

Overigens, als ex-reviewer mag ik niet al te veel zeiken over puntentelling, maar zijn 88 punten voor een plaat die je beschrijft als 'voor de rest maar wat gewoontjes' niet heel erg veel?
Juist.
Alleen ik zeg het met mindere woorden, hehe.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za nov 22, 2008 7:21 pm

dako schreef:[..]


Oh, dus het is niet een mening, zoals het jouw mening is dat Joran van der Sloot niet bestaat?
Hij heeft z'n eigen vriendin zelfs van Joran van der Sloot.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za nov 22, 2008 7:25 pm

Ik kan me totaal niet vinden in de review. Ik geef meteen toe dat ik er geen tien keer naar geluisterd heb, want dat kan ik simpelweg niet. Als ik er een serieuze cijfer aan moest geven, dan zou ik uitkomen op een 3 ongeveer. Ik ben blij voor de mensen die 'm gaaf vinden, maar voor mij is Guns n' roses morsdood.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » za nov 22, 2008 7:39 pm

Inmiddels heb ik hem ook wat vaker geluisterd en ik kan niet zeggen dat ik tot nieuwe inzichten kom. En natuurlijk had ik geen tweede Appetite verwacht. Op zich staan er wel wat aardige deuntjes op. Maar op de plaat ontbreekt het heilige vuur waar vergelijkbare bands op recent materiaal wel voldoende van blijken te hebben. Het klinkt allemaal wat flauwtjes.
Ik zou een 7 geven ofzo. De single Better vind ik nog altijd het aardigste nummer van de plaat.
Laatst gewijzigd door Edwynn op za nov 22, 2008 8:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za nov 22, 2008 7:57 pm

sal schreef:[..]


Hij heeft z'n eigen vriendin zelfs van Joran van der Sloot.
Je mag best zeggen dat je jaloers bent. ;)
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za nov 22, 2008 7:59 pm

Als ik dat zou zijn, zou ik dat zeker doen.
Maar echt realistisch is het niet wat je daar nu aankaart.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za nov 22, 2008 7:59 pm

Welke gedeelte dan niet?
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za nov 22, 2008 8:00 pm

Er is maar 1 gedeelte, hansworst.
Dat over jaloezie enzo.
;)
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za nov 22, 2008 8:01 pm

Maar waarom is dat niet realistisch dan..? Wil je zeggen dat m'n vriendin lelijk is? :P
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za nov 22, 2008 8:05 pm

Nee, ik wil helemaal niks zeggen, ik dol maar wat.
Leer dat nou toch eens! :mrgreen:

Anyways, ik heb 't nieuwe album van Axl Rose en z'n bij elkaar geraapte zootje muzikanten nog niet geluisterd.
En ik ben er ook niet echt benieuwd naar.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » za nov 22, 2008 8:05 pm

He Bassie en Adriaan,

slowchatten werkt beter op msn.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za nov 22, 2008 8:06 pm

Oke,
Afbeelding
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
sal
Berichten: 3535
Lid geworden op: di feb 19, 2008 1:18 pm
Locatie: Goes, da's in Zeeland.
Contacteer:

Bericht door sal » za nov 22, 2008 8:06 pm

Bob schreef:He Bassie en Adriaan,

slowchatten werkt beter op msn.
Zeg, B100. Hou je eens even buiten het dagelijkse relkwartiertje van BN1 en mij.
EDIT: @BN1: :lol:
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]


[size=67]Buma in me zak.[/size]

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » za nov 22, 2008 11:43 pm

Als je een plaat in de trant van "Appetite For Destruction" verwacht, kan je "Chinese Democracy" beter links liggen. Ondanks het album links en rechts wat vullers heeft, zijn nummers als "Sorry", "Madagascar", "Chinese Democracy" en "Street of Dreams" ronduit geniaal. Ook "Better", "Shackler's Revenge" en "Scraped" zijn prima te genieten. "IRS" en "Prostitute" hadden wat mij betreft gewist kunnen worden ten faveure van wat meer uptempo stampers. Conclusie: geen klassieker, maar wel een kwalitatief hoogstaand rockalbum waarbij Axl en Guns n' roses bewijzen nog altijd bestaansrecht te hebben..
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za nov 22, 2008 11:47 pm

Ik heb hem nu anderhalf keer beluisterd en "matig" is het woord dat vooralsnog in me opkomt.
Maar ik zal er nog eens wat meer mijn best voor doen de komende dagen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » za nov 22, 2008 11:53 pm

yowannuzz schreef:Ik heb hem nu anderhalf keer beluisterd en "matig" is het woord dat vooralsnog in me opkomt.
Maar ik zal er nog eens wat meer mijn best voor doen de komende dagen.
In het begin vond ik het album ook vrij matig, maar naar mate je 'em vaker luistert, begint alles op zijn plek te vallen. Chinese democracy is een echte groeibriljant. Hoe vaker je hem luistert, des te beter hij wordt.

Ik kan me overigens prima vinden in het review van Gilbert. Het is goed geschreven en hij geeft precies de sterke en minder goede punten van het album weer...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » zo nov 23, 2008 12:58 am

Mr Brownstone schreef:[..]


Chinese democracy is een echte groeibriljant. Hoe vaker je hem luistert, des te beter hij wordt.
Ja, tuurlijk. Als je alles lang genoeg luistert, ga je het in de loop der tijd wel leuk vinden, ja.
Zo kan ik ook Bullet For My Valentine nog leuk vinden als je me lang genoeg opsluit in een kamer met boxen waar ik niet bij kan waar alleen BfmV uit te horen zal zijn.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
vengeancefan
Lult over cdtjes
Berichten: 1701
Lid geworden op: vr dec 15, 2006 10:07 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » zo nov 23, 2008 11:52 am

en zo zie je dus maar weer dat een recensie ook de mening is van één persoon.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo nov 23, 2008 12:25 pm

Black No.1 schreef:[..]


Ja, tuurlijk. Als je alles lang genoeg luistert, ga je het in de loop der tijd wel leuk vinden, ja.
Zo kan ik ook Bullet For My Valentine nog leuk vinden als je me lang genoeg opsluit in een kamer met boxen waar ik niet bij kan waar alleen BfmV uit te horen zal zijn.
Dat is dus klinkklare onzin en ik hoop voor je zelf dat je dat ook zelf weet.
R&b bijv. vind ik verschrikkelijk en hoe lang ik er ook naar zal luisteren ik zal het nooit gaaf en of leuk gaan vinden.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 23, 2008 12:38 pm

Ik heb er nog niet echt een oordeel over.
Slechts stukjes geluisterd. Zelfs in de nummers zitten sterke variaties: Shackler's Revenge, bijvoorbeeld, bevat erg goede, catchy, maar ook heel matige stukken/geluiden
'Better' lijkt ook heel slecht bij de eerste 30 seconden, en dan wordt het opeens toch nog wat en het refrein is het opeens weer een stapje terug....
Tja, wat moet je nou met dat soort nummers ????

Maar.... als Axl Rose los gaat blijkt toch maar weer wat een gave stem die gast toch heeft. Alleen dat is al een behoorlijk pluspunt. Weer eens wat nieuwe songs met die unieke stem! "If the World" is weinig aan, maar wordt helemaal gered door de zang.
Street of Dreams doet echt weer aan de oude radio-klassiekers (de ballads) denken.

Van wat ik tot nu toe van gehoord heb, zou ik kunnen zeggen dat ik er geen geld voor over heb. Maar wie weet....

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » zo nov 23, 2008 1:50 pm

Black No.1 schreef:[..]


Ja, tuurlijk. Als je alles lang genoeg luistert, ga je het in de loop der tijd wel leuk vinden, ja.
Zo kan ik ook Bullet For My Valentine nog leuk vinden als je me lang genoeg opsluit in een kamer met boxen waar ik niet bij kan waar alleen BfmV uit te horen zal zijn.
Als eendimonsionale popmetal meer je ding is, raad ik je aan naar het recente werk van In Flames te luisteren... :P
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 23, 2008 2:03 pm

Nu toch maar even wat tijd gemaakt om het goed te luisteren. En na een aandachtige luisterbeurt moet ik mijn mening toch wat bijschaven. Hij is toch behoorlijk gaaf! Vooral de 2e helft van het album. En ik denk dat een aantal nummers inderdaad na wat meer luisterbeurten nog beter gaan worden. Vooral even wennen aan die industrial invloeden...

Ik denk dat de cd binnenkort toch WEL hier komt te liggen/draaien...


Ik bespeurde overigens nog de sample: "what we've got here, is failure to communicate...." Tussen de M.L. King quotes door.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo nov 23, 2008 2:18 pm

Joris schreef:Ik bespeurde overigens nog de sample: "what we've got here, is failure to communicate...." Tussen de M.L. King quotes door.
Ja gaaf is dat..

De film waar dat uitkomt is die de moeite waard?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 23, 2008 2:19 pm

Ik weet niet waar het uit komt...

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo nov 23, 2008 2:28 pm

Uit Cool Hand Luke
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo nov 23, 2008 4:35 pm

Rascul schreef:In tegenstelling tot Gilbert denk ik ook dat deze plaat haarfijn bewijst waar de songwriting skills van de band lagen: bij een stuk donkerharig tuig met de weinig sprekende naam Saul Hudson.
Onzin. Slash heeft in vergelijking met Axl, Izzy en Duff maar bar weinig song credits. Er is zelfs geen enkel GnR nummer wat alleen van de hand van Slash komt.

Overigens vind ik ook de matige albums van Velvet Revolver een bewijs dat Slash iemand als Axl nodig heeft om tot grootse muziek te komen.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » zo nov 23, 2008 4:54 pm

Johan schreef:[..]


Onzin. Slash heeft in vergelijking met Axl, Izzy en Duff maar bar weinig song credits. Er is zelfs geen enkel GnR nummer wat alleen van de hand van Slash komt.

Overigens vind ik ook de matige albums van Velvet Revolver een bewijs dat Slash iemand als Axl nodig heeft om tot grootse muziek te komen.
om over Snakepit maar niet te spreken

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo nov 23, 2008 5:29 pm

Als ik het me goed kan herrinderen wasde 1e Snakepit wel gaaf...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo nov 23, 2008 5:47 pm

Zij hadden in ieder geval een betere zanger dan die Scott Weiland.

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » zo nov 23, 2008 5:53 pm

Johan schreef:[..]


Onzin. Slash heeft in vergelijking met Axl, Izzy en Duff maar bar weinig song credits. Er is zelfs geen enkel GnR nummer wat alleen van de hand van Slash komt.

Overigens vind ik ook de matige albums van Velvet Revolver een bewijs dat Slash iemand als Axl nodig heeft om tot grootse muziek te komen.
Je praat in de wind vriend. Sommige mensen zullen Slash' naam blijven roepen, hoeveel geldige argumenten je ook hebt.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » zo nov 23, 2008 5:58 pm

True. So true.

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 1921
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:18 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » zo nov 23, 2008 5:59 pm

Ernst-Jan schreef:Als ik het me goed kan herrinderen wasde 1e Snakepit wel gaaf...
Die tweede is pas gaaf. En die zang (andere zanger) is nog veel gaver.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » zo nov 23, 2008 7:24 pm

Godver, wat is If The World eigenlijk een gaaf nummer.

Ik wilde er eigenlijk even mee wachten, maar aangezien het nog wel een weekje kan duren tot de cd binnen is ben ik toch maar wat tracks gaan luisteren op myspace.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » zo nov 23, 2008 8:02 pm

This i love is toch wel een erg gaaf nummer btw
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » zo nov 23, 2008 8:36 pm

better is een hardstikke goed nummer met een hele gave zanglijn. Wat boeit dat nB introotje nou? Wij openden onze laatste cd met een stuk gaye trancemuziek en daar hoor je ook niemand over.

Daarnaast denk ik niet dat Axl 15 jaar onafgebroken met die plaat bezig is geweest. Axl doet gewoon waar die zin in heeft.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 23, 2008 10:52 pm

Ach, laat ook maar, was een te makkelijk inkoppertje-edit.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Heer der Heerscharen
Berichten: 86
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 1:09 pm

Bericht door Heer der Heerscharen » zo nov 23, 2008 11:08 pm

aaah toe dan? Ik vind jouw posts altijd het leukst.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 23, 2008 11:12 pm

Bedankt voor het compliment.
Het had vaag iets te maken met niemand daar over horen, enzo.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » ma nov 24, 2008 2:00 am

Bob schreef:Godver, wat is If The World eigenlijk een gaaf nummer.
Grappig, net degene die ik meestal skip. Prostitute, There Was A Time en Street of Dreams zijn wat mij betreft instant klassiekers.

Gebruikersavatar
Marcel Hubregtse
Berichten: 638
Lid geworden op: za aug 11, 2007 9:17 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » ma nov 24, 2008 10:18 am

Mmm, hoe vaker ik hem beluister hoe slechter ik 'm vind worden. Bij de eerste luisterbeurt was ik al totaal niet blij, maar na luisterbeurt 20 ben ik nog bedroefder. Deze cd gaat nog eerder de deur uit bij mij dan destijds St. Anger.
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » ma nov 24, 2008 2:42 pm

Ernst-Jan schreef:This i love is toch wel een erg gaaf nummer btw
Inderdaad. Axl zingt er fantastisch. Bovendien doet de Slashy gitaarsolo het ook prima.

If the World vind ik ook wat minder. There was a Time, Street of Dreams, This I love, Prostitute en Madagascar zijn nu m'n favorieten.

Het begin van Scraped is ook heel gaaf!

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » ma nov 24, 2008 3:41 pm

Nou, daarvan vind ik dan weer dat ze het van de backstreetboys hebben gejat !

Net weer genoten van de laatste strofe van Catcher in the Rye. De leak speelde ik niet vaak, maar de definitieve versie komt toch verrassend uit de hoek.

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » di nov 25, 2008 8:15 pm

Chinese democracy is inderdaad een album dat je meerdere keren moet luisteren voordat je het door hebt. Overigens ben ik benieuwd of we binnen afzienbare tijd nog meer nieuw materiaal uitkomt. Als je meer dan 15 jaar aan een plaat werkt, mag je wel verwachten dat er nog genoeg nieuw materiaal op de plank ligt...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8434
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di nov 25, 2008 8:23 pm

op de myspace staat die iig niet meer. Toch maar naar de winkel komende week.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » di nov 25, 2008 11:01 pm

Mr Brownstone schreef:Chinese democracy is inderdaad een album dat je meerdere keren moet luisteren voordat je het door hebt. Overigens ben ik benieuwd of we binnen afzienbare tijd nog meer nieuw materiaal uitkomt. Als je meer dan 15 jaar aan een plaat werkt, mag je wel verwachten dat er nog genoeg nieuw materiaal op de plank ligt...
Er zouden in 2010 en 2012 weer albums moeten verschijnen. Er zwerven in ieder geval al heel wat songtitels rond op internet die ooit genoemd zijn door bandleden.

- Silkworms (is live al gedaan, meer een soort elektronische combinatie tussen Back off Bitch en My world. Niet goed, wel grappig met wel hele grove lyrics)
- Thyme
- Oklahoma
- Suckerpunched
- Seven
- Ides of March
- The General
- Atlas Shrugged
- Leave Me Alone
- Checkmate
- No Love remains
- Friend or Foe
- Zip it
- Something Always
- Hearts get killed
- Closing in on you
- We were lying

Gebruikersavatar
Mr Brownstone
Berichten: 720
Lid geworden op: za sep 30, 2006 11:00 am
Locatie: Assen

Bericht door Mr Brownstone » wo nov 26, 2008 7:55 am

Johan schreef:[..]


Er zouden in 2010 en 2012 weer albums moeten verschijnen. Er zwerven in ieder geval al heel wat songtitels rond op internet die ooit genoemd zijn door bandleden.

- Silkworms (is live al gedaan, meer een soort elektronische combinatie tussen Back off Bitch en My world. Niet goed, wel grappig met wel hele grove lyrics)
- Thyme
- Oklahoma
- Suckerpunched
- Seven
- Ides of March
- The General
- Atlas Shrugged
- Leave Me Alone
- Checkmate
- No Love remains
- Friend or Foe
- Zip it
- Something Always
- Hearts get killed
- Closing in on you
- We were lying
Ben benieuwd hoeveel van die songtitels ook daadwerkelijk nieuwe nummers zijn en geen werktitels...
The more fuck off the name, the more fuck off the band!

Plaats reactie