Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 09, 2008 8:11 pm

bij bandnamen als Twisted Tower Dire en Zandelle heb ik dan weer de neiging om weg te lopen. Slappe hap vind ik dat.

Maar goed, checken maar weer, we blijven aan de gang :)

Na Osiris is het eerst tijd voor Nasty Savage hier
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 09, 2008 8:17 pm

Jeroen schreef:bij bandnamen als Twisted Tower Dire en Zandelle heb ik dan weer de neiging om weg te lopen. Slappe hap vind ik dat.

Maar goed, checken maar weer, we blijven aan de gang :)

Na Osiris is het eerst tijd voor Nasty Savage hier
Ik begrijp wat je bedoelt maar toch moet je het eventjes checken - lang niet slecht.

Wat US metal betreft heb ik in 2008 vooral genoten van
HELSTAR
SHADOWKEEP (is niet Amerikaans doch wel qua stijl)
BYFIST
HELD UNDER
FATAL VIOLENCE
ORDER OF NINE
MINDWARP CHAMBER
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 09, 2008 8:24 pm

ik heb zeker genoten van Metal Church, een degelijke plaat zonder teveel poespas, maar het luisterde wel weer lekker weg. Daarnaast was er met de composities ook weinig mis.
Helstar vond ik wat tegenvallen, ik miste toch de typerende klassiek aandoende riedels en het echte vernuft. Desondanks toch wel een leuke plaat.
Shadowkeep is echt goed bezig, een uitstekend album met vooral sterke nummers.
Iced Earth heeft me ook weer weten te overtuigen met The Crucible of Man. Een sterke consistente plaat, die stukken beter wegluisterde dan Framing Armageddon.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 09, 2008 8:36 pm

IPV Nasty Savage dus maar ff Ascend from the Cauldron erin gedrukt, van Deadly Blessing uiteraard. Wat staan er toch lekkere riffs op deze plaat , heerlijk. De zang was ff wennen, maar meestal is het wel goed. Slechts af en toe vind ik het wat teveel van het goede.

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 09, 2008 10:00 pm

Die Deadly Blessing is een wereldplaat en live waren ze twee maal top!

Ski heeft trouwens net een plaat uit met zijn nieuwe band FAITH FACTOR. Lekkere plaat al is de productie te tam om de plaat op een hoger niveau te tillen...

Ik ben ondertussen naar PANDEMIC aan het luisteren; progressive thrash met de zanger van TOTAL ECLIPSE. Geen slechte plaat die technisch thrash mixt met eighties metal en death metal...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 09, 2008 10:03 pm

Faith Factor, dat is dan weer een bandnaam die me de tenen ernstig doet krommen. Dat I Love Jesus mutsje was al tot daar aan toe, maar het lijkt verdorie wel Stryper met dat gepreek.

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 09, 2008 10:08 pm

Jeroen schreef:Faith Factor, dat is dan weer een bandnaam die me de tenen ernstig doet krommen. Dat I Love Jesus mutsje was al tot daar aan toe, maar het lijkt verdorie wel Stryper met dat gepreek.
Goh, ik heb daar niet echt last van maar geloof me; op dat vlak valt het goed mee. Alleszins een plaatje die je maar eens moet beluisteren...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 09, 2008 10:10 pm

ik normaliter ook niet, ik ben ook een groot liefhebber van Neal Morse, maar bij mutsjes en allerlei parafernalia komt het nogal goedkoop en gimmick/achtig over. Zelfde geldt voor zo´n bandnaam, maar goed , het kan geen kwaad om het eens te proberen. God zij met me, als het niet bevalt.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do dec 11, 2008 1:42 pm

Wat er in december allemaal op US gebied uitkomt is niet te geloven voor een doorgewinterde oldschooler. De bandjes kunnen de prullebak in:

OMEGA POINT: Infinte Rhymes demo op cd
FALSE WITNESS demo op cd
CHOZZEN PHATE demos op cd en LP
OBLIVION KNIGHT demos op cd en LP
SYRUS demos op cd en LP met oa Ray Alder van Fates Warning
XINR anthology op cd: lekker vage ouwe US metal anno 1984
ASYLUM demos op cd

Reeds uitgebracht: MILITIA demos en EP: Power/Thrash met sirene zang: wie wil dat nou niet.

Ook het vermelden waard: DEAD CALM

Ja, allemaal demos van bands uit een ver grijs verleden maar stuk voor stuk brilliant.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Hellhammer

Bericht door Hellhammer » vr dec 12, 2008 5:15 pm

Jeroen schreef:bij bandnamen als Twisted Tower Dire en Zandelle heb ik dan weer de neiging om weg te lopen. Slappe hap vind ik dat.
Heb je die eerste drie platen van TTD weleens gehoord? Die zijn werkelijk fantastisch. Vele malen beter dan dat gedrocht Netherworlds....
Sentinel schreef:Wat er in december allemaal op US gebied uitkomt is niet te geloven voor een doorgewinterde oldschooler. De bandjes kunnen de prullebak in:

OMEGA POINT: Infinte Rhymes demo op cd
FALSE WITNESS demo op cd
CHOZZEN PHATE demos op cd en LP
OBLIVION KNIGHT demos op cd en LP
SYRUS demos op cd en LP met oa Ray Alder van Fates Warning
XINR anthology op cd: lekker vage ouwe US metal anno 1984
ASYLUM demos op cd

Reeds uitgebracht: MILITIA demos en EP: Power/Thrash met sirene zang: wie wil dat nou niet.

Ook het vermelden waard: DEAD CALM

Ja, allemaal demos van bands uit een ver grijs verleden maar stuk voor stuk brilliant.
Labels als Stormspell en Arkeyn Steel zorgen ervoor dat er inderdaad genoeg mooi US metal spul op de markt komt. Ben zelf vooral benieuwd naar Oblivion Knight, Omega Point en False Witness. Van Xinr heb ik wat samples gehoord, en dat klonk echt fantastisch. Doet me zwaar denken aan Hell en jaren 70 Priest.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 16, 2008 10:19 pm

Ik vond TTD nou niet echt geweldig op KIT VIII. Maar de oudere platen zijn dus wel aan te raden? Aan wat voor een referenties moet ik dan denken?

Ik moet duidelijk wat meer US bands hebben, want de meeste hebben gewoon erg gave en goede zang.

Van Jacob's Dream beluister ik nu dus dat tweede album en dat klinkt al lekker. Ben zeer benieuwd naar hun debuut.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo dec 17, 2008 10:28 am

Hellhammer schreef:[..]

Heb je die eerste drie platen van TTD weleens gehoord? Die zijn werkelijk fantastisch. Vele malen beter dan dat gedrocht Netherworlds....
Sterker nog, met "Curse of the Twisted Tower" hebben ze een klassieker van jewelste afgeleverd, geniale epische composities; ik stel dit werk op gelijk niveau als bv de beste platen van Manilla Road. Netherworlds daarentegen vond ik helaas ook dikke stront.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo dec 17, 2008 2:19 pm

Hmm dan moet ik die plaat eens beluisteren!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 27, 2008 1:32 pm

James Rivera is ook weer terug bij Seven Witches (volgens de band omdat men straks 10 jaar bestaat). Tecchio is er dus weer uit. Op zich jammer, aangezien hij ook heeft bewezen dat de matige composities van breedbekkikker Frost het toch vooral van de zang moesten hebben.

Hopelijk schrijven er nu eens wat meer mensen mee aan de nummers, want die oubollige troep op Deadly Sins (met een enkele uitzondering) was echt te min.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za dec 27, 2008 2:07 pm

James Rivera is echt op weg een parodie van zichzelf te worden. :lol:

Nu nog uit Helstar stappen en weer een Distant Thunder plaat opnemen.
It's the end of time

hellish star

Bericht door hellish star » za dec 27, 2008 4:44 pm

Dragonforce schreef:James Rivera is echt op weg een parodie van zichzelf te worden. :lol:

Nu nog uit Helstar stappen en weer een Distant Thunder plaat opnemen.
Helstar zal hij nu niet opgeven...

Strijdkreet

Bericht door Strijdkreet » za dec 27, 2008 5:34 pm

Sentinel schreef:[..]

Sterker nog, met "Curse of the Twisted Tower" hebben ze een klassieker van jewelste afgeleverd, geniale epische composities; ik stel dit werk op gelijk niveau als bv de beste platen van Manilla Road. Netherworlds daarentegen vond ik helaas ook dikke stront.
Ik ben een grote fan van het oude werk van TTD. En ik reken Manilla road als een van mn favoriete bands. Maar stiekem kan ik een paar nummers van Netherworlds wel waarderen.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 27, 2008 6:28 pm

hellish star schreef:[..]
Helstar zal hij nu niet opgeven...
al mag hij qua stijl wel meer richting die plaat van Distant Thunder opschuiven. Muzikaal vond ik die plaat toch echt interessanter dan de laatste Helstar plaat, al is die wel ietsjes gegroeid nog de laatste weken.

hellish star

Bericht door hellish star » za dec 27, 2008 8:52 pm

Jeroen schreef:[..]

al mag hij qua stijl wel meer richting die plaat van Distant Thunder opschuiven. Muzikaal vond ik die plaat toch echt interessanter dan de laatste Helstar plaat, al is die wel ietsjes gegroeid nog de laatste weken.
Ik vond van niet. Distant Thunder was te "Euro" klinkend voor mij. Ik hou van het meer duistere werk...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 28, 2008 12:29 pm

Voor de liefhebbers heb ik even de recensie van 'Ascend from the Cauldron' overgetikt uit de AMH. De meningen over Ski waren altijd wel verdeeld, zo te zien. Ik kan me er zelf niet in vinden (ik vind Ski apart, uniek en ook wel aardig goed). Grappig is wel de constant voortdurende bash tegen New Renaissance Records (elke Aarsschok Metal Hammer weer).

Deadly Blessing
Ascend From The Cauldron
New Renaissance Records

De combinatie van New Renaissance records en Deadly Blessing kon eigenlijk maar één ding betekenen; totaal ondergeproduceerde death/thrash van het ergste soort. Maar nee, Deadly Blessing is geen thrashmetal band, maar eerder een melodieuze speedmetal formatie en de produktie is ook helemaal niet zo slecht. Slecht is echter wel de zang van een zekere Ski, die bovendien verantwoordelijk is voor de meeste, zeer clichématige teksten. Hij heeft de irritante gewoonte om bijna alles op een gillende manier te zingen, terwijl de muziek zich daar vaak helemaal niet voor leent. De nummers waar hij iets minder vaak aan één stuk door loopt te krijsen (zoals ,,Deliver Us From Evil'', niet van Exodus trouwens) zijn dan ook het best te pruimen.
Muzikaal gezien is dit zonder twijfel de beste band die tot nu toe op New Renaissance een elpee heeft uitgebracht. Alleen die Ski hè? Deruitsodemieteren en gewoon een nieuwe zanger zoeken, dan scoort de volgende Deadly Blessing elpee een paar punten hoger. In de gaten houden dus, deze band.

6

André Verhuysen

(Bron: AMH Mei 1988)

Ik denk dat ik zelf maar eens een recensie ga schrijven. Misschien maar eens doen.
Laatst gewijzigd door Jeroen op di dec 30, 2008 12:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Sentinel

Bericht door Sentinel » zo dec 28, 2008 7:27 pm

En dan vergeet tie dat er ook mensen zijn die een ongekend harde lul van die zangstijl krijgen. De Bathory albums kregen ook altijd een zeer hoge score :lol:

Niks mis met New Renaissance Records, een geweldig label. Een vergeten release van dit ondergewaardeerd label:

DREAM DEATH:

Afbeelding
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 28, 2008 7:44 pm

Ik kwam laatst ook zo'n kraakrecensie tegen van een band genaamd Steel Fury. De recensie op Metal Archives is er echter zeer lovend over. Wat moet ik me daarbij voorstellen, qua muziek?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo dec 28, 2008 8:26 pm

Sentinel schreef:Niks mis met New Renaissance Records, een geweldig label.
Qua releases niet. Qua nakoming van beloftes, betalingen en ander label gedoe is het echter een zeer slecht label.
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo dec 28, 2008 9:18 pm

exact, dankzij het label hebben veel bands niet de promotie gekregen die ze verdienden. Toch jammer, aangezien er inderdaad wel wat beloftes rondliepen.
Maar, wat is Dream Death qua muziek (en Steel Fury)

EDIT: Dream Death zojuist even opgesnuffeld. Dat vind ik helaas niets. Nogal saai eigenlijk.
EDIT AGAIN: En Steel Fury klinkt verdomd aardig. Leuke speed/thrash in het straatje van Metallica (Ride the Lightning periode) met gave solo's en een snuifje melodie. Eens opsnorren, die cd.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma dec 29, 2008 10:13 am

Jeroen schreef:[..]

Ik moet die Distant thunderplaat toch maar wat vaker luisteren, hoor ik. De laatste Helstar is goed te pruimen wat mij betreft.

En Deadly blessing is erg gaaf! Ik heb die band opgepikt uit een veel oudere post van je (laatst alle speed/thrashtopics doorgesnuffeld, kan ik meer mensen aanraden overigens). De nummers op myspace waren erg goed!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 4:54 pm

Zo is het, erg gave band. Dat nieuwere materiaal klinkt ook wel weer leuk, al vind ik nog steeds dat op Ascend from the Cauldron alles het beste naar voren komt. Gave sfeer, rauwe doch interessante metal, aparte zang en één van de gaafste hoezen die ik ken.
Meer interessant spul uit de New Renaissance stal?

Vertel vertel vertel, over Steel Fury en andere vergeten groepen.
Hellish star, Sentinel, Metal79(waar hangt hij uit?) en alle andere ouwe rotten, kom op!

Sentinel

Bericht door Sentinel » ma dec 29, 2008 5:43 pm

Qua promotie ed was het idd. een ruklabel, net als eigenlijk alle andere labels. Dat is dan ook denk ik de reden dat vrijwel de meeste bands op NRR alleen een debuut hebben uitgebracht. Nou, wat is noemenswaardig uit de NRR-stal:

SCREAMER: Tagert Earth: Geweldige powermetal ala Oude Queensryche en Lethal.

AMULANCE: Vettige old school US metal met een licht thrash randje. Ik vind hem super en de demo's zijn nog beter. Vooral een nummer als 7th Son is pure waanzin.

CEREBUS: Too Late To Pray: Uitstekende US metal met een unieke sfeer ala bv Siren; echt een topplaat.

GARGOYLE: s/t: voor mij een metal klassieker; power metal met de nadruk op melodie en een uitstekende zanger.

MEDIEVAL: hier moet je van houden. Ikzelf vind het te gek. Heeft een beetje een Motorhead attitude.

NECROPHAGIA: Season Of The Dead: Death Metal klassieker, regelrecht uit de tombe. De rest van deze band vind ik helaas STUKKEN minder, op de eerste demo's na.

INDESTROY: Technische thrash, wel leuk.

POST MORTEM, BLOOD FEAST, ANVIL BITCH en AT WAR: Lekkere oldschool rag-thrash zoals die voor die tijd normaal was. Gewoon lekkere zuipmuziek. AT WAR bestaat volgens mij weer.

SAVAGE STEEL: Begins with a Nightmare: moet ik nog eens naar luisteren.

HELLION: ben ik nooit echt kapot van geweest.

THE UNSANE: Inverted Crosses: een werkelijk te gekke thrash/speed metalplaat. Heeft wel wat weg van een Slayer anno 1984. Een van mijn favo NRR releases.

DEADLY BLESSING is al genoemd.

DREAM DEATH vind ik persoonlijk super. Saint Vitus in de versnelling met een rauwere strot.

En ik moet toegeven dat ik STEEL FURY nog nooit heb gehoord.

NRR heeft ook te gekke samplers uitgebracht zoals de SPEED METAL HELL compilaties die net zo goed zijn als de oude METAL MASSACRE's en de SATAN's REVENGE compilaties, met name deel II met het beruchte alles vernietigende NECROVORE nummer.

Ik ben er nog een paar vergeten volgens mij.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 7:18 pm

Van Savage Steel ken ik wel Do or Die en dat vind ik eigenlijk een zeer matig album. Slecht geluid (is dit uberhaupt afgemixt of gemastered?) en de nummers gaan niet echt ergens heen. Ik heb wel eens vergelijkingen gelezen met Toxik, maar afgezien van enkele complexere riffjes hoor ik dat niet. Leuk hoor, complexe muziek, maar als de nummers niet lopen is het wel jammer.

Ik zie trouwens van Screamer dat ze in 2008 nog een nieuwe plaat opnamen genaamd What Excites You. Klinkt wel okay zo op de Myspace.
Van Amulance staat al enige tijd een nieuw nummer op de Myspace (ruwe versie), klinkt wel erg okay!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 7:43 pm

Ik zie trouwens op de site van NRR dat veel van die cd's opnieuw zijn uitgebracht. Enig idee of die nog ergens te koop zijn bij een Europese distro?
Gezien wat negatieve verhalen heb ik er weinig vertrouwen in om bij het label zelf te bestellen. Ik las ook zonet dat er bij een bepaalde versie van die Amulance re-release wat mis was met het geluid. duss..

Er staan ook een aantal op CDPLUS, is dat aan te raden?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma dec 29, 2008 7:57 pm

Jeroen schreef:Ik zie trouwens op de site van NRR dat veel van die cd's opnieuw zijn uitgebracht. Enig idee of die nog ergens te koop zijn bij een Europese distro?
Gezien wat negatieve verhalen heb ik er weinig vertrouwen in om bij het label zelf te bestellen. Ik las ook zonet dat er bij een bepaalde versie van die Amulance re-release wat mis was met het geluid. duss..
Ik geloof niet dat er een distro is die veel NRR releases heeft. Je zult wrs op zoek moeten naar een distro die een of twee van de releases heeft. Ik heb trouwens in het verleden wel eens order geplaatst bij het label en kreeg binnen een week mijn bestelling thuisbezorgd.

EDIT: Vergelijk de CDPLUS prijzen met die van het label zelf, als ze enigzins overeenkomen zou ik daar bestellen.
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 29, 2008 8:11 pm

naja, eerst Steel Fury en Amulance maar eens besteld. Dat klonk het gaafst op het eerste gehoor. Via Cdplus.

Iets anders. Deadly Blessing zit momenteel in de studio. Zijn die lui eigenlijk al getekend?
Anders is het misschien wel weer wat voor Melissa Records, die zijn aardig goed bezig wat betreft dit soort muziek (de laatste Shadowkeep was super!)

Andere aanrader waar ik een paar jaar terug mee in aanraking kwam. Hellhound. Vast wel bekend onder de liefhebbers. Smakelijke mix tussen meer Engels getinte heavy metal en Amerikaanse thrash. Luistert lekker weg en het viel me vooral op vanwege de ontzettend gave riffs. Geen simplistisch gedoe, maar uitstekend uitgewerkte nummers. Erg tof!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 30, 2008 12:47 am

Amulance is zeer zeker een aanrader! Ik heb ook de rerelease en ik heb er geen klachten over. Ziet er netjes uit en een goede kwaliteit.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 12:51 am

Hehe, die moet ik hebben. Ik voel weer die prettige ouderwetse koop/verzameldrang op komen als ik die muziek allemaal hoor. De combinatie van onrust en enthousiasme. Geweldig! Dan wil ik dat tastbare in handen hebben in de vorm van de cd (of LP). Dan baal ik er alweer van dat ik er op de Platenbeurs in Utrecht niet aan gedacht heb. Jammer, maar helaas. Erg eigenlijk, ik zit bijna de hele dag tussen de schoolzaken door dit topic in de gaten te houden, voor meer bandinformatie :P, of ik struin het internet weer eens af bij mailorders, of zines, om maar dingen te weten te komen. Wat mooi, wat mooi

Den

Bericht door Den » di dec 30, 2008 9:16 am

Orklord schreef:Amulance is zeer zeker een aanrader! Ik heb ook de rerelease en ik heb er geen klachten over. Ziet er netjes uit en een goede kwaliteit.
Die rerelease van de demo's op Stormspell zijn super. Toen ik die had gekocht had ik een berichtje gedropt op de myspace van Amulance dat ik nog op zoek was naar die cd van hun en of ze wisten waar ik die kon krijgen. Kreeg een berichtje terug: doe het niet! Hij klinkt klote en ziet er niet uit!

Die gasten hebben daarna de mp3's naar me gestuurd om aan te tonen dat het niet al te best klinkt en ik moet ze gelijk geven. Dus als je Amulance wil kopen zou ik op zoek gaan naar de demo's op Stormspell.
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 30, 2008 9:52 am

Den schreef:[..]
Die rerelease van de demo's op Stormspell zijn super. Toen ik die had gekocht had ik een berichtje gedropt op de myspace van Amulance dat ik nog op zoek was naar die cd van hun en of ze wisten waar ik die kon krijgen. Kreeg een berichtje terug: doe het niet! Hij klinkt klote en ziet er niet uit!

Die gasten hebben daarna de mp3's naar me gestuurd om aan te tonen dat het niet al te best klinkt en ik moet ze gelijk geven. Dus als je Amulance wil kopen zou ik op zoek gaan naar de demo's op Stormspell.
Die cd is zo slecht niet, enkel de productie valt tegen. Die Stormspell release is machtig, daar staan schitterende metalsongs op...

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di dec 30, 2008 10:43 am

Ik heb alleen die stormspell release en die klinkt inderdaad erg goed!

Den

Bericht door Den » di dec 30, 2008 11:02 am

hellish star schreef:[..]
Die cd is zo slecht niet, enkel de productie valt tegen. Die Stormspell release is machtig, daar staan schitterende metalsongs op...
ik doelde ook op de productie.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 11:08 am

Orklord schreef:Ik heb alleen die stormspell release en die klinkt inderdaad erg goed!
die is ook moeilijk te vinden. Maar goed, ik wil ze allebei wel op zich :P

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di dec 30, 2008 2:32 pm

Den schreef:[..]

hehe, heb je die toevallig nog? Ik heb vorig jaar ook de rerelease gekregen en die is inderdaad super. Zo goed, dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat hun debuut zo slecht is.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 2:41 pm

die is ook niet slecht, zeker niet zelfs. Maar het klinkt wel wat rauwer (die compilatie is geremixt en gere-mastered). NRR was nooit echt gul in het geven van grote productiebudgetten, dus het klinkt niet super. Vergelijkbaar met de productie van Deadly Blessing. Die re-releases van die albums via NRR zijn gewoon liefdeloos op cd gekwakte oude opnames. Dus ze klinken ongeveer hetzelfde als de LP. Geen remix/master dus.

Sentinel

Bericht door Sentinel » di dec 30, 2008 3:42 pm

Die productie op het debuut van Amulance geeft nou net dat smerige "chainsaw" geluid. Al moet ik toegeven dat die demo "The Rage Within" beter is qua alles. Ik zou idd. die Stormspell release binnenhalen en de LP een keer voor een euro of 7 op een platenbeurs scoren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 9:52 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5237

zo dan, eens even Ascend from the Cauldron de aandacht gegeven die het verdiende. En nee, het is geen puur subjectieve lofrede geworden. Ook deze klassiekers verdienen erkenning.

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 30, 2008 10:55 pm

Jeroen schreef:http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=5237

zo dan, eens even Ascend from the Cauldron de aandacht gegeven die het verdiende. En nee, het is geen puur subjectieve lofrede geworden. Ook deze klassiekers verdienen erkenning.
Of deze van op METAL TO INFINITY - The classic ones: http://metaltoinfinity.00freehost.com/D ... ldron.html

Er staan trouwens nog reviews van schitterende US Metal platen tussen...

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 11:04 pm

en allemaal tussen de 90 en 100 punten (meestal 100). Leuk om te lezen, maar dat is dan weer overdreven :P

hellish star

Bericht door hellish star » di dec 30, 2008 11:17 pm

Jeroen schreef:en allemaal tussen de 90 en 100 punten (meestal 100). Leuk om te lezen, maar dat is dan weer overdreven :P
Het is dan ook één van de meer gespecialiseerde US Metal websites... 8)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di dec 30, 2008 11:19 pm

Ik zeg tijd voor Savage Grace - After the Fall From Grace. Ik lees veel over Master of Disguise en dat is terecht, maar ik vind deze tweede schijf toch ook erg goed te doen (ondanks dat de zang niet altijd even zuiver is). Zo'n riff waar We Came, We Saw, We Conquered mee opent, fantastisch!

Mag trouwens ook best opnieuw uit worden gebracht, Master of Disguise en deze. Ik heb zelf een vrij lelijke bootleg cdversie van After the Fall From Grace. Althans, het lijkt een bootleg, aangezien de titel in de matrix van de cd gedrukt staat. Of heb ik het mis en is die plaat door Black Dragon gewoon liefdeloos op cd gekwakt vanaf de LP, want ik hoor gewoon het gekraak van de LP :P

Den

Bericht door Den » wo dec 31, 2008 9:17 am

innuendo schreef:[..]

hehe, heb je die toevallig nog? Ik heb vorig jaar ook de rerelease gekregen en die is inderdaad super. Zo goed, dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat hun debuut zo slecht is.
die moet ik nog wel hebben liggen. PM het adres waarop je het wil ontvangen, dan zal ik me er ergens dit weekend even over buigen.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo dec 31, 2008 2:33 pm

ik heb eindelijk wat van die dingen kunnen bestellen via Open Grave, voor redelijke prijzen. Ook die The Rage Within and the Aftermath was daar nog in stock, dus ik kijk er naar uit!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jan 03, 2009 7:41 pm

Schop! Savage Grace luisteren allemaal!
Beide platen!

hellish star

Bericht door hellish star » za jan 03, 2009 7:55 pm

Jeroen schreef:Schop! Savage Grace luisteren allemaal!
Beide platen!
Draait hier geregeld zijn rondjes, net als Liege Lord

Gesloten