Black Metal
- Blood&Ashes
Ik heb Just Fuck Off van Malveillance in de kast staan, maar dat is niet echt een release om over te spreken. Verschikkelijk is het album zelfs. Corps Morts klink wel anders (beter), maar verder ben ik ook niet echt bekend met de band (na Just Fuck Off heb ik verder geen energie in de band gestoken).D. schreef:[..]
Zijn hier mensen bekend met het (tevens) Canadese Malveillance? Ik niet zo, maar wat ik van hem ken is snel gespeelde punky black metal. Een nummer op zijn Myspace is heel anders en is wel een beetje wat ik bedoel. Weet iemand misschien of hij een release (demo/album/whatever) heeft met muziek in diezelfde stijl? Het nummer zelf staat als unreleased aangegeven.
Myspace: http://www.myspace.com/malveillanceband
Het nummer dat ik bedoel is Corps Morts.
Waar is TTT trouwens als je hem nodig hebt?
EDIT: Zojuist vernomen dat TTT niet meer onder ons is. Toch jammer. In ieder geval krijgen jullie de groeten van hem.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
Heh, op zich kan ik met zijn punknummers ook nog wel wat voor zover ik die gehoord heb. Soms heb ik gewoon van die slechte kapotte rommel nodig.3MHC schreef:[..]
Ik heb Just Fuck Off van Malveillance in de kast staan, maar dat is niet echt een release om over te spreken. Verschikkelijk is het album zelfs. Corps Morts klink wel anders (beter), maar verder ben ik ook niet echt bekend met de band (na Just Fuck Off heb ik verder geen energie in de band gestoken).
Dat is het hem juist. Op zich kan je met die punknummers wel wat, het probleem is dat een plaat als 'Just fuck Off' 22 (!) rammelende punk nummers bevat, die nagenoeg allemaal hetzelfde zijn. Na 10 nummers hoor je vrijwel geen verschil meer.D. schreef:[..]
Heh, op zich kan ik met zijn punknummers ook nog wel wat voor zover ik die gehoord heb. Soms heb ik gewoon van die slechte kapotte rommel nodig.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Sjongejonge, sinds dat drakerige gedoe van een paar jaar terug moest ik niets meer van Blut Aus Nord hebben, maar vanochtend viel toch de promo op de mat. En wat een plaat is dit geworden! Tonnen sfeer en helemaal geweldig qua spel en productie. Zowel schitterende melancholieke riffs als prachtige tokkels en ook de nodige leads, het is allemaal zo goed gedaan dat ik er regelmatig kippenvel van krijg. Het is lang geleden dat ik zo gegrepen werd door een black metalplaat. In mijn optiek gaat dit dan ook veel dieper dan de meeste black metal. Dit kon nog best wel eens de beste black metalplaat van het jaar worden, als het aan mij ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Ik ben erg benieuwd naar dat album. Als het goed is komt ie hier binnenkort ook binnen.
Ik heb trouwens het nieuwe album van Throne of Katarsis gehoord en ik moet zeggen dat het me verre van tegenvalt. Geen absolute topper maar gewoon goeie en degelijke black metal. Het eerste wat me opviel is dat er toch wel wat verschil is met het debuut. Deze klikt iets volwassener, rauwer en donkerder.
Ik heb trouwens het nieuwe album van Throne of Katarsis gehoord en ik moet zeggen dat het me verre van tegenvalt. Geen absolute topper maar gewoon goeie en degelijke black metal. Het eerste wat me opviel is dat er toch wel wat verschil is met het debuut. Deze klikt iets volwassener, rauwer en donkerder.
- Blood&Ashes
Hehe, dat was precies wat mij ook opviel. Leuk album inderdaad, maar toch zal ik het denk ik niet vaker opzetten dan die keer die ik voor mijn recensie nodig had.sanguis schreef:Ik heb trouwens het nieuwe album van Throne of Katarsis gehoord en ik moet zeggen dat het me verre van tegenvalt. Geen absolute topper maar gewoon goeie en degelijke black metal. Het eerste wat me opviel is dat er toch wel wat verschil is met het debuut. Deze klikt iets volwassener, rauwer en donkerder.
Nu aan de nieuwe Funeral Mist...en jezus, wat is hij gaaf zeg!
Volgens mij komt Maranatha officieel komende maandag (dus overmorgen) zowel op cd als dubbel-lp uit. Zie http://www.noevdia.com/listdistri.php voor een overzicht van de releases van het label (al kan het zijn dat die link in sommige webbrowsers niet werkt).Mikhael0 schreef:Weet toevallig iemand wanneer de vinyl versie van Funeral Mist komt? Of word er helemaal geen vinyl versie gedrukt?
- Blood&Ashes
De officiële cd-release is al geweest, want ik heb hem binnen.Gilbert schreef:Volgens mij komt Maranatha officieel komende maandag (dus overmorgen) zowel op cd als dubbel-lp uit. Zie http://www.noevdia.com/listdistri.php voor een overzicht van de releases van het label (al kan het zijn dat die link in sommige webbrowsers niet werkt).

Eh, volgens mij verwar je het woord "officieel" met feitelijk/officieus etcetera. Vaak is de feitelijke release al voor de officiële releasedatum. Zo liggen cd's meestal op vrijdag al in de winkel, als ze officieel op maandag in Nederland uitkomen. De officiële releasedatum is in mijn ogen echter de dag dat hij volgens de website/persberichten van het label (of de band) te koop zou moeten zijn. Dat is in dit geval dus overmorgen, maar ik weet natuurlijk niet of de dubbel-lp door het label inmiddels ook al verstuurd is naar degenen die hem besteld hebben, of dat dat nog even duurt.Blood&Ashes schreef:[..]De officiële cd-release is al geweest, want ik heb hem binnen.
Goede vraag. Ik heb eens even wat gezocht op internet, maar de bandleden laten niet meer los dan af en toe een bevestiging dat ze nog steeds met Aria Galactica bezig zijn. Er is wel een gerucht dat het album in december 2009 uit zou moeten komen, maar dat lijkt mij pure speculatie. In ieder geval is het wel nog steeds de bedoeling dat het album afgemaakt en uitgebracht zal worden, maar dat zeggen de bandleden inmiddels al jaren zonder dat ze de belofte nakomen. Het is een soort Chinese Democracy verhaal dus.Jeroen schreef:Misschien niet echt black metal meer, maar blijft toch in godsnaam die nieuwe cd van The Kovenant??

www.myspace.com/metalconspiracy
Conspiracy komt volgende week ook met een nieuw album. Geen idee of daar hier fans van zitten, maar ik heb er zin in.
Conspiracy komt volgende week ook met een nieuw album. Geen idee of daar hier fans van zitten, maar ik heb er zin in.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
Ik krijg je splatter versie als het goed is volgende week binnen.3MHC schreef:Satanic Warmaster heeft (eergister?) een nieuwe split 7'' uitgebracht met Totenburg. Moet wel een aardige split worden. De splatter versie is (uiteraard) helaas al uitverkocht. Iemand anders deze al besteld?
Hoop dat hij gaaf is.
http://www.Lafawijn-records.tk
Nice. Ik kwam er een halve dag te laat achter dat deze split uit kwam, dus ik heb het maar moete doen met de grijze vinyl versie, helaas. Mooi verzorgt artwork wel.Lafawijn schreef:[..]
Ik krijg je splatter versie als het goed is volgende week binnen.
Hoop dat hij gaaf is.
- Blood&Ashes
De nieuwe Funeral Mist is weer een fantastisch stuk black geworden. Veel bizar samplegebruik een uitzinnige Arioch en razende agressie. De nummers zijn daarnaast muzikaal en tekstueel weer bijzonder goed uitgewerkt. Qua thematiek zit Maranatha op één lijn met Salvation, maar dit is een van de weinige overeenkomsten met dit album. Maranatha is geen stortvloed aan agressie geworden, maar er zitten veel kalmere stukken in. Het album lijkt heel goed uitbalanceerd te zijn, voor wat betreft rust en razernij. Ondanks een compleet nieuwe aanpak, overdondert deze muziek je nog steeds. Zelden pakt een album me zo erg dat ik van begin tot eind op het puntje van mijn stoel zit, maar Funeral Mist flikt het hem nu voor de tweede keer!
Voor de mensen die Funeral Mist nog niet kennen, hier wat samples: http://www.myspace.com/thefuneralmist (helaas niets van Maranatha).
Voor de mensen die Funeral Mist nog niet kennen, hier wat samples: http://www.myspace.com/thefuneralmist (helaas niets van Maranatha).
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Godver, ik moet dat ding echt gaan bestellen. Ik ben ech razend benieuwd. Ergens vond ik overigens wel dat juist die ongeremde razernij mede de kracht was van Funeral Mist.Blood&Ashes schreef:De nieuwe Funeral Mist is weer een fantastisch stuk black geworden. Veel bizar samplegebruik een uitzinnige Arioch en razende agressie. De nummers zijn daarnaast muzikaal en tekstueel weer bijzonder goed uitgewerkt. Qua thematiek zit Maranatha op één lijn met Salvation, maar dit is een van de weinige overeenkomsten met dit album. Maranatha is geen stortvloed aan agressie geworden, maar er zitten veel kalmere stukken in. Het album lijkt heel goed uitbalanceerd te zijn, voor wat betreft rust en razernij. Ondanks een compleet nieuwe aanpak, overdondert deze muziek je nog steeds. Zelden pakt een album me zo erg dat ik van begin tot eind op het puntje van mijn stoel zit, maar Funeral Mist flikt het hem nu voor de tweede keer!
לֹא אעבוד
Ik heb net je review gelezen van Throne... en ik ben het er helemaal mee eens.Blood&Ashes schreef:[..]
Hehe, dat was precies wat mij ook opviel. Leuk album inderdaad, maar toch zal ik het denk ik niet vaker opzetten dan die keer die ik voor mijn recensie nodig had.
Nu aan de nieuwe Funeral Mist...en jezus, wat is hij gaaf zeg!
- Blood&Ashes
Dat was bij Salvation ook zeker zo, samen met nog een lading andere elementen. Maranatha is over het algemeen veel rustiger, maar Arioch heeft dit echt fantastisch uitgewerkt. Salvation is nog steeds mijn favoriet, maar ik ben blij dat hij niet die kant op is gegaan en wat nieuws heeft laten horen. Een afwisselend repertoire kan geen kwaad.AmnesJAn schreef:Godver, ik moet dat ding echt gaan bestellen. Ik ben ech razend benieuwd. Ergens vond ik overigens wel dat juist die ongeremde razernij mede de kracht was van Funeral Mist.
- Blood&Ashes
Inderdaad, maar ik vind Blessed Curse en A New Light ook erg indrukwekkend. Wel meer trouwens. 
Gaaf ook dat hij zulke leuke samples in zijn muziek verwerkt heeft. Die reli-fanaat is echt geniaal. Trouwens, ik heb me even verbeeld dat ik in Anti-Flesh Nimbus een krijs hoorde die niet van Arioch afkomstig is. Enkele andere worden vervormd, maar eentje kan ik echt niet plaatsen.

Gaaf ook dat hij zulke leuke samples in zijn muziek verwerkt heeft. Die reli-fanaat is echt geniaal. Trouwens, ik heb me even verbeeld dat ik in Anti-Flesh Nimbus een krijs hoorde die niet van Arioch afkomstig is. Enkele andere worden vervormd, maar eentje kan ik echt niet plaatsen.
- Blood&Ashes
Vanwege Salvation natuurlijk. Het lijkt me onmogelijk daar overheen te gaan, terwijl ik dat eigenlijk wel soort van verwacht. Nu ik lees dat hij in een redelijk andere stijl is ontstaat er hoop.
Stiekem verwacht ik er wel heel veel van, vandaar "Ik doe mijn best het ergste te vrezen...".
PS. Iemand nog Akitsa-achtige suggesties? (Zie eerdere post.)
Stiekem verwacht ik er wel heel veel van, vandaar "Ik doe mijn best het ergste te vrezen...".
PS. Iemand nog Akitsa-achtige suggesties? (Zie eerdere post.)
- Blood&Ashes
- XnegativeX
- Contacteer:
Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?
Misschien komt dat wel gewoon omdat ik helemaal idolaat ben van The Mystical beast of rebellion en omdat dit nieuwe album daar weer niet bij in de buurt komt. Maar ik vind het gewoon slappe hap.
Dat zweverige gitaarwerk mist kracht, de zang is totaal ondergesneeuwd in de productie, het oeverloze semi-accoustische gepiel werkt op mijn zenuwen en ik mis de donkere tint, die black metal toch wel een beetje hoort te hebben, compleet.
Ieder z'n smaak natuurlijk maar mij is het allemaal veel te lichtvoetig en te zweverig. Beter dan Odinist maar nog kilometers verwijderd van het magistrale Mystical beast.
Misschien komt dat wel gewoon omdat ik helemaal idolaat ben van The Mystical beast of rebellion en omdat dit nieuwe album daar weer niet bij in de buurt komt. Maar ik vind het gewoon slappe hap.
Dat zweverige gitaarwerk mist kracht, de zang is totaal ondergesneeuwd in de productie, het oeverloze semi-accoustische gepiel werkt op mijn zenuwen en ik mis de donkere tint, die black metal toch wel een beetje hoort te hebben, compleet.
Ieder z'n smaak natuurlijk maar mij is het allemaal veel te lichtvoetig en te zweverig. Beter dan Odinist maar nog kilometers verwijderd van het magistrale Mystical beast.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
Maar hij is zo mak als een lammetje. Terwijl black metal de wolf hoort te zijn.Jeroen schreef:ik vind het geweldig, veel beter dan het oude werk.
Het enige scherpe randje aan dit album is de zang...en die hoor je amper.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
nou en, ik zie het niet specifiek alsof iets zo hoort te zijn. Het is zoals het is en op die manier is het een uitstekende plaat met bakken sfeer. De muziek is uitstekend gecomponeerd en gearrangeerd (met een heleboel mooie spanningsbogen) en het voelt eigenlijk als een grote trip. Of dat nu niet helemaal black metal is, maakt me eigenlijk niet uit.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
- Blood&Ashes
Ik heb de promo inmiddels ontvangen en zal er vanavond eens iets over schrijven. Als het een voortzetting van Mort is, dan sluit ik me waarschijnlijk bij je aan.XnegativeX schreef:Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?
Eens zien of ik hetzelfde gevoel bij de nieuwe heb.Tjitze ([url=http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3075]klik[/url]) schreef:Op het moment dat ik deze zin typ, ben ik niet één keer verder gekomen dan nummer vijf van Mort. Het is me tot nu toe niet gelukt om een woede-aanval te onderdrukken en te voorkomen dat ik de stopknop een ram verkoop die maakt dat ik wederom diep in de buidel kan tasten, in verband met de aanschaf van een nieuwe cd-speler die deugt.
En toch moet ik deze grensoverschrijdende hel uitzitten.
Slokje wijn.
Koptelefoon.
Ik wil dood.

- Blood&Ashes
Maar...als een band pretendeert black metal te zijn, wat Blut Aus Nord volgens mij nog steeds doet, dan mag het ook naar die maatstaven beoordeeld worden en wordt wel degelijk een pikzwart randje verwacht.Jeroen schreef:nou en, ik zie het niet specifiek alsof iets zo hoort te zijn. Het is zoals het is en op die manier is het een uitstekende plaat met bakken sfeer. De muziek is uitstekend gecomponeerd en gearrangeerd (met een heleboel mooie spanningsbogen) en het voelt eigenlijk als een grote trip. Of dat nu niet helemaal black metal is, maakt me eigenlijk niet uit.
XnegativeX schreef:Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?
Nee hoor.
Wees gerust, hij klink anders. Veel gewoner en saaier vooral, maar ook melodieuzer dit keer. Ikzelf vind MORT echter best leuk, maar helaas is het ook veel gepruttel met een geluid dat maar matig is uitgewerkt.Ik heb de promo inmiddels ontvangen en zal er vanavond eens iets over schrijven. Als het een voortzetting van Mort is, dan sluit ik me waarschijnlijk bij je aan.
Hoeveel bandjes zijn er wel niet die falen om agressief of donker te klinken, maar die toch geweldig worden bevonden? Juist Black Metal is een genre waar misschien 1% dit kan waarmaken, veel meer zal het niet zijn (voor zover ik het genre ken dan, dat dan weer wel).Maar...als een band pretendeert black metal te zijn
Laatst gewijzigd door War_Bomb op do feb 26, 2009 6:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
Liefhebbers van Zuid-Amerikaans klinkende black, zouden er goed aan doen het album van Ayat eens een luisterbeurt te geven - Six Years Of Dormant Hatred. Hoewel de band uit Libanon afkomstig is, hebben ze zich deze stijl van spelen perfect aangemeten en introduceren ze hier veel nieuwe elementen in, die in de tweede helft van het album erg verrassend zijn, maar bijzonder goed geïntegreerd zijn in de muziek. Wat die elementen zijn, dat gaan jullie zelf maar uitvinden. Voor de rest kan je van Ayat een keiharde, hysterisch klinkende en energieke pot black metal verwachten, die behoorlijk afwisselend is en soms met een vette knipoog gebracht wordt.
- Blood&Ashes
Daar sla je de plank naar mijn mening goed mis. De meeste bands die zich serieus met black bezig houden en die er niet te veel pagan/folk en andere springerige zaken door mengen, weten die sfeer juist wel over te brengen. Of ze agressief klinken, dat laat ik in het midden, want dat maakt daarvoor niet bijzonder veel uit. Ik vind veel bands juist falen omdat ze er niet in slagen om hun muziek meer dan doorsnee te laten klinken. Lekker opgaan in de massa, niets gewaagds proberen. Wel of niet black genoeg klinken, heeft daar volgens mij niet veel mee te maken.War_Bomb schreef:Hoeveel bandjes zijn er wel niet die falen om agressief of donker te klinken, maar die toch geweldig worden bevonden? Juist Black Metal is een genre waar misschien 1% dit kan waarmaken, veel meer zal het niet zijn (voor zover ik het genre ken dan, dat dan weer wel).
Zoals ik al zij, voor zover ik het genre ken
Verder is het natuurlijk een erg subjectief iets natuurlijk. Zo zal de een een Burzum donker vinden en en Battles in the North agressief in de oren liggen, terwijl ik beide maar cheesy en duf vind. . De rest, dat er te weinig bands zijn die af wijken van de massa is ook op de meeste andere metalgenres toepasbaar trouwens.

- cataclysm child
Battles in the North is dan ook zo agressief als de pest. Heerlijke plaatWar_Bomb schreef:Zoals ik al zij, voor zover ik het genre kenVerder is het natuurlijk een erg subjectief iets natuurlijk. Zo zal de een een Burzum donker vinden en en Battles in the North agressief in de oren liggen, terwijl ik beide maar cheesy en duf vind. . De rest, dat er te weinig bands zijn die af wijken van de massa is ook op de meeste andere metalgenres toepasbaar trouwens.

Faustian Spirit of the Earth
Ik ben het voor een deel toch wel met War_bomb eens. De bands die echt donker/kwaadaardig klinken zijn maar dungezaaid. Dit betekent niet dat bands die niet in die categorie vallen niet goed kunnen kunnen zijn, maar ik heb niet bij veel bands het gevoel dat ze "echt serieus" zijn. Toen ik aan de black metal begon had ik dat veel meer, misschien dat ik ondertussen wat afgestompt ben?Blood&Ashes schreef:[..]
Daar sla je de plank naar mijn mening goed mis. De meeste bands die zich serieus met black bezig houden en die er niet te veel pagan/folk en andere springerige zaken door mengen, weten die sfeer juist wel over te brengen. Of ze agressief klinken, dat laat ik in het midden, want dat maakt daarvoor niet bijzonder veel uit. Ik vind veel bands juist falen omdat ze er niet in slagen om hun muziek meer dan doorsnee te laten klinken. Lekker opgaan in de massa, niets gewaagds proberen. Wel of niet black genoeg klinken, heeft daar volgens mij niet veel mee te maken.
Ik vond Mort toch behoorlijk kwaadaardig en vooral ziek klinken. Maar het idd weinig met BM van doen, maar dat soort regeltjes zijn ook meer voor puristen. Ik vond het iig een gaaf album. Die nieuwe is weer wat gematigder, normaler en melodieuzer, maar het zieke en scherpe randje is er wel een beetje vanaf.
Met de Mystical Beast Of Rebellion en vooral The Work Which Transforms God hebben ze voor zichzelf dan ook de lat erg hoop gelegd.
Met de Mystical Beast Of Rebellion en vooral The Work Which Transforms God hebben ze voor zichzelf dan ook de lat erg hoop gelegd.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
Deze week uit op Total Holocaust Records
Thronum Vrondor - 'Vrondor II: Conducting The Orchestra of Evil'
Verkrijgbaar bij THR of vrondor@skynet.be
even luisteren:
myspace.com/thronumvrondor
Thronum Vrondor - 'Vrondor II: Conducting The Orchestra of Evil'
Verkrijgbaar bij THR of vrondor@skynet.be