Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr feb 13, 2009 7:44 pm

Liefhebbers van Absolutus zouden het Nederlandse Zwartplaag eens moeten proberen. Het heeft er veel van weg.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za feb 14, 2009 3:30 pm

Satanic Warmaster heeft (eergister?) een nieuwe split 7'' uitgebracht met Totenburg. Moet wel een aardige split worden. De splatter versie is (uiteraard) helaas al uitverkocht. Iemand anders deze al besteld?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za feb 14, 2009 3:35 pm

D. schreef:[..]

Zijn hier mensen bekend met het (tevens) Canadese Malveillance? Ik niet zo, maar wat ik van hem ken is snel gespeelde punky black metal. Een nummer op zijn Myspace is heel anders en is wel een beetje wat ik bedoel. Weet iemand misschien of hij een release (demo/album/whatever) heeft met muziek in diezelfde stijl? Het nummer zelf staat als unreleased aangegeven.

Myspace: http://www.myspace.com/malveillanceband
Het nummer dat ik bedoel is Corps Morts.

Waar is TTT trouwens als je hem nodig hebt?

EDIT: Zojuist vernomen dat TTT niet meer onder ons is. Toch jammer. In ieder geval krijgen jullie de groeten van hem.
Ik heb Just Fuck Off van Malveillance in de kast staan, maar dat is niet echt een release om over te spreken. Verschikkelijk is het album zelfs. Corps Morts klink wel anders (beter), maar verder ben ik ook niet echt bekend met de band (na Just Fuck Off heb ik verder geen energie in de band gestoken).

D.

Bericht door D. » za feb 14, 2009 4:39 pm

3MHC schreef:[..]

Ik heb Just Fuck Off van Malveillance in de kast staan, maar dat is niet echt een release om over te spreken. Verschikkelijk is het album zelfs. Corps Morts klink wel anders (beter), maar verder ben ik ook niet echt bekend met de band (na Just Fuck Off heb ik verder geen energie in de band gestoken).
Heh, op zich kan ik met zijn punknummers ook nog wel wat voor zover ik die gehoord heb. Soms heb ik gewoon van die slechte kapotte rommel nodig.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za feb 14, 2009 5:15 pm

D. schreef:[..]

Heh, op zich kan ik met zijn punknummers ook nog wel wat voor zover ik die gehoord heb. Soms heb ik gewoon van die slechte kapotte rommel nodig.
Dat is het hem juist. Op zich kan je met die punknummers wel wat, het probleem is dat een plaat als 'Just fuck Off' 22 (!) rammelende punk nummers bevat, die nagenoeg allemaal hetzelfde zijn. Na 10 nummers hoor je vrijwel geen verschil meer.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 14, 2009 10:25 pm

Sjongejonge, sinds dat drakerige gedoe van een paar jaar terug moest ik niets meer van Blut Aus Nord hebben, maar vanochtend viel toch de promo op de mat. En wat een plaat is dit geworden! Tonnen sfeer en helemaal geweldig qua spel en productie. Zowel schitterende melancholieke riffs als prachtige tokkels en ook de nodige leads, het is allemaal zo goed gedaan dat ik er regelmatig kippenvel van krijg. Het is lang geleden dat ik zo gegrepen werd door een black metalplaat. In mijn optiek gaat dit dan ook veel dieper dan de meeste black metal. Dit kon nog best wel eens de beste black metalplaat van het jaar worden, als het aan mij ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » vr feb 20, 2009 4:51 pm

Ik kreeg vandaag het nieuwe Funeral Mist album binnen. Na 1 keer luisteren bevalt het me goed.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr feb 20, 2009 11:54 pm

Ik ben erg benieuwd naar dat album. Als het goed is komt ie hier binnenkort ook binnen.

Ik heb trouwens het nieuwe album van Throne of Katarsis gehoord en ik moet zeggen dat het me verre van tegenvalt. Geen absolute topper maar gewoon goeie en degelijke black metal. Het eerste wat me opviel is dat er toch wel wat verschil is met het debuut. Deze klikt iets volwassener, rauwer en donkerder.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 21, 2009 12:04 am

Misschien niet echt black metal meer, maar blijft toch in godsnaam die nieuwe cd van The Kovenant??

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za feb 21, 2009 11:45 am

sanguis schreef:Ik heb trouwens het nieuwe album van Throne of Katarsis gehoord en ik moet zeggen dat het me verre van tegenvalt. Geen absolute topper maar gewoon goeie en degelijke black metal. Het eerste wat me opviel is dat er toch wel wat verschil is met het debuut. Deze klikt iets volwassener, rauwer en donkerder.
Hehe, dat was precies wat mij ook opviel. Leuk album inderdaad, maar toch zal ik het denk ik niet vaker opzetten dan die keer die ik voor mijn recensie nodig had.

Nu aan de nieuwe Funeral Mist...en jezus, wat is hij gaaf zeg!

Mikhael0
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » za feb 21, 2009 2:09 pm

Weet toevallig iemand wanneer de vinyl versie van Funeral Mist komt? Of word er helemaal geen vinyl versie gedrukt?
.....Neglect!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za feb 21, 2009 2:51 pm

Mikhael0 schreef:Weet toevallig iemand wanneer de vinyl versie van Funeral Mist komt? Of word er helemaal geen vinyl versie gedrukt?
Volgens mij komt Maranatha officieel komende maandag (dus overmorgen) zowel op cd als dubbel-lp uit. Zie http://www.noevdia.com/listdistri.php voor een overzicht van de releases van het label (al kan het zijn dat die link in sommige webbrowsers niet werkt).

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za feb 21, 2009 2:59 pm

Gilbert schreef:Volgens mij komt Maranatha officieel komende maandag (dus overmorgen) zowel op cd als dubbel-lp uit. Zie http://www.noevdia.com/listdistri.php voor een overzicht van de releases van het label (al kan het zijn dat die link in sommige webbrowsers niet werkt).
De officiële cd-release is al geweest, want ik heb hem binnen. ;)

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za feb 21, 2009 3:30 pm

Blood&Ashes schreef:[..]De officiële cd-release is al geweest, want ik heb hem binnen. ;)
Eh, volgens mij verwar je het woord "officieel" met feitelijk/officieus etcetera. Vaak is de feitelijke release al voor de officiële releasedatum. Zo liggen cd's meestal op vrijdag al in de winkel, als ze officieel op maandag in Nederland uitkomen. De officiële releasedatum is in mijn ogen echter de dag dat hij volgens de website/persberichten van het label (of de band) te koop zou moeten zijn. Dat is in dit geval dus overmorgen, maar ik weet natuurlijk niet of de dubbel-lp door het label inmiddels ook al verstuurd is naar degenen die hem besteld hebben, of dat dat nog even duurt.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za feb 21, 2009 3:40 pm

Jeroen schreef:Misschien niet echt black metal meer, maar blijft toch in godsnaam die nieuwe cd van The Kovenant??
Goede vraag. Ik heb eens even wat gezocht op internet, maar de bandleden laten niet meer los dan af en toe een bevestiging dat ze nog steeds met Aria Galactica bezig zijn. Er is wel een gerucht dat het album in december 2009 uit zou moeten komen, maar dat lijkt mij pure speculatie. In ieder geval is het wel nog steeds de bedoeling dat het album afgemaakt en uitgebracht zal worden, maar dat zeggen de bandleden inmiddels al jaren zonder dat ze de belofte nakomen. Het is een soort Chinese Democracy verhaal dus. :P

Dommedag

Bericht door Dommedag » za feb 21, 2009 9:10 pm

number_17

Bericht door number_17 » za feb 21, 2009 10:51 pm

www.myspace.com/metalconspiracy

Conspiracy komt volgende week ook met een nieuw album. Geen idee of daar hier fans van zitten, maar ik heb er zin in.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Lafawijn
Contacteer:

Bericht door Lafawijn » zo feb 22, 2009 2:28 pm

3MHC schreef:Satanic Warmaster heeft (eergister?) een nieuwe split 7'' uitgebracht met Totenburg. Moet wel een aardige split worden. De splatter versie is (uiteraard) helaas al uitverkocht. Iemand anders deze al besteld?
Ik krijg je splatter versie als het goed is volgende week binnen.
Hoop dat hij gaaf is.
http://www.Lafawijn-records.tk

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo feb 22, 2009 3:52 pm

Lafawijn schreef:[..]

Ik krijg je splatter versie als het goed is volgende week binnen.
Hoop dat hij gaaf is.
Nice. Ik kwam er een halve dag te laat achter dat deze split uit kwam, dus ik heb het maar moete doen met de grijze vinyl versie, helaas. Mooi verzorgt artwork wel.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo feb 22, 2009 7:20 pm

De nieuwe Funeral Mist is weer een fantastisch stuk black geworden. Veel bizar samplegebruik een uitzinnige Arioch en razende agressie. De nummers zijn daarnaast muzikaal en tekstueel weer bijzonder goed uitgewerkt. Qua thematiek zit Maranatha op één lijn met Salvation, maar dit is een van de weinige overeenkomsten met dit album. Maranatha is geen stortvloed aan agressie geworden, maar er zitten veel kalmere stukken in. Het album lijkt heel goed uitbalanceerd te zijn, voor wat betreft rust en razernij. Ondanks een compleet nieuwe aanpak, overdondert deze muziek je nog steeds. Zelden pakt een album me zo erg dat ik van begin tot eind op het puntje van mijn stoel zit, maar Funeral Mist flikt het hem nu voor de tweede keer!

Voor de mensen die Funeral Mist nog niet kennen, hier wat samples: http://www.myspace.com/thefuneralmist (helaas niets van Maranatha).

Mikhael0
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » zo feb 22, 2009 10:49 pm

Godverdomme, ik luister dat album nu. Wat een meestwerk hebben ze weer afgeleverd. Ik ga nog veel plezier met deze plaat beleven denk ik zo!
.....Neglect!

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » zo feb 22, 2009 11:23 pm

Blood&Ashes schreef:De nieuwe Funeral Mist is weer een fantastisch stuk black geworden. Veel bizar samplegebruik een uitzinnige Arioch en razende agressie. De nummers zijn daarnaast muzikaal en tekstueel weer bijzonder goed uitgewerkt. Qua thematiek zit Maranatha op één lijn met Salvation, maar dit is een van de weinige overeenkomsten met dit album. Maranatha is geen stortvloed aan agressie geworden, maar er zitten veel kalmere stukken in. Het album lijkt heel goed uitbalanceerd te zijn, voor wat betreft rust en razernij. Ondanks een compleet nieuwe aanpak, overdondert deze muziek je nog steeds. Zelden pakt een album me zo erg dat ik van begin tot eind op het puntje van mijn stoel zit, maar Funeral Mist flikt het hem nu voor de tweede keer!

Voor de mensen die Funeral Mist nog niet kennen, hier wat samples: http://www.myspace.com/thefuneralmist (helaas niets van Maranatha).
Godver, ik moet dat ding echt gaan bestellen. Ik ben ech razend benieuwd. Ergens vond ik overigens wel dat juist die ongeremde razernij mede de kracht was van Funeral Mist.
לֹא אעבוד

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo feb 22, 2009 11:41 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Hehe, dat was precies wat mij ook opviel. Leuk album inderdaad, maar toch zal ik het denk ik niet vaker opzetten dan die keer die ik voor mijn recensie nodig had.

Nu aan de nieuwe Funeral Mist...en jezus, wat is hij gaaf zeg!
Ik heb net je review gelezen van Throne... en ik ben het er helemaal mee eens.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma feb 23, 2009 3:13 pm

Ik moet er nog even inkomen, de nieuwe Funeral Mist, maar het nummer 'Blessed Curse' is in ieder geval erg goed.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 23, 2009 5:38 pm

AmnesJAn schreef:Godver, ik moet dat ding echt gaan bestellen. Ik ben ech razend benieuwd. Ergens vond ik overigens wel dat juist die ongeremde razernij mede de kracht was van Funeral Mist.
Dat was bij Salvation ook zeker zo, samen met nog een lading andere elementen. Maranatha is over het algemeen veel rustiger, maar Arioch heeft dit echt fantastisch uitgewerkt. Salvation is nog steeds mijn favoriet, maar ik ben blij dat hij niet die kant op is gegaan en wat nieuws heeft laten horen. Een afwisselend repertoire kan geen kwaad.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » ma feb 23, 2009 5:47 pm

Dimas schreef:Ik moet er nog even inkomen, de nieuwe Funeral Mist, maar het nummer 'Blessed Curse' is in ieder geval erg goed.
Ik was wat te eufemistisch, het nummer is fantastisch.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 23, 2009 6:30 pm

Inderdaad, maar ik vind Blessed Curse en A New Light ook erg indrukwekkend. Wel meer trouwens. :)

Gaaf ook dat hij zulke leuke samples in zijn muziek verwerkt heeft. Die reli-fanaat is echt geniaal. Trouwens, ik heb me even verbeeld dat ik in Anti-Flesh Nimbus een krijs hoorde die niet van Arioch afkomstig is. Enkele andere worden vervormd, maar eentje kan ik echt niet plaatsen.

D.

Bericht door D. » ma feb 23, 2009 6:42 pm

Die nieuwe Funeral Mist moet ik toch maar eens deze kant op laten komen. Ik doe nog steeds mijn best het ergste te vrezen, want ik heb toch het idee dat de plaat alleen maar tegen kan vallen.

Is Displeased trouwens de enige mailorder die hem al heeft, of kijk ik gewoon niet goed?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 23, 2009 6:46 pm

Norma verkoopt hem ook.

Waarom denk je dat hij je tegen gaat vallen?

D.

Bericht door D. » ma feb 23, 2009 6:51 pm

Vanwege Salvation natuurlijk. Het lijkt me onmogelijk daar overheen te gaan, terwijl ik dat eigenlijk wel soort van verwacht. Nu ik lees dat hij in een redelijk andere stijl is ontstaat er hoop.

Stiekem verwacht ik er wel heel veel van, vandaar "Ik doe mijn best het ergste te vrezen...".

PS. Iemand nog Akitsa-achtige suggesties? (Zie eerdere post.)

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma feb 23, 2009 7:03 pm

Ah oké. Ik ben zelf heel erg blij dat hij er niet op die manier overheen is proberen te gaan, want dat was toch nooit gelukt. Ben blij dat Maranatha geen geforceerde kloon is geworden.

Satyr
Contacteer:

Bericht door Satyr » di feb 24, 2009 11:22 am

Zozo, gisteren de twee cd's van Funeral Mist 'gesoulseeked' en dat klinkt lekker hoor 8)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 26, 2009 3:21 pm

Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?

Misschien komt dat wel gewoon omdat ik helemaal idolaat ben van The Mystical beast of rebellion en omdat dit nieuwe album daar weer niet bij in de buurt komt. Maar ik vind het gewoon slappe hap.

Dat zweverige gitaarwerk mist kracht, de zang is totaal ondergesneeuwd in de productie, het oeverloze semi-accoustische gepiel werkt op mijn zenuwen en ik mis de donkere tint, die black metal toch wel een beetje hoort te hebben, compleet.

Ieder z'n smaak natuurlijk maar mij is het allemaal veel te lichtvoetig en te zweverig. Beter dan Odinist maar nog kilometers verwijderd van het magistrale Mystical beast.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 26, 2009 3:34 pm

ik vind het geweldig, veel beter dan het oude werk.

scorpion

Bericht door scorpion » do feb 26, 2009 3:39 pm

de nieuwe funeral mist is inderdaad weer geweldig! vandaag salvation ook nog eens geluisterd en het is inderdaad een totaal ander album geworden. Maar zoals gezegd is dat geen probleem want de nieuwe stijl is ook weer erg goed uitgevoerd. ik vind vooral Jesus Saves! een erg vet nummer geworden.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do feb 26, 2009 3:46 pm

Jeroen schreef:ik vind het geweldig, veel beter dan het oude werk.
Maar hij is zo mak als een lammetje. Terwijl black metal de wolf hoort te zijn.

Het enige scherpe randje aan dit album is de zang...en die hoor je amper.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 26, 2009 3:48 pm

nou en, ik zie het niet specifiek alsof iets zo hoort te zijn. Het is zoals het is en op die manier is het een uitstekende plaat met bakken sfeer. De muziek is uitstekend gecomponeerd en gearrangeerd (met een heleboel mooie spanningsbogen) en het voelt eigenlijk als een grote trip. Of dat nu niet helemaal black metal is, maakt me eigenlijk niet uit.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do feb 26, 2009 5:14 pm

XnegativeX schreef:Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?
Ik heb de promo inmiddels ontvangen en zal er vanavond eens iets over schrijven. Als het een voortzetting van Mort is, dan sluit ik me waarschijnlijk bij je aan.
Tjitze ([url=http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3075]klik[/url]) schreef:Op het moment dat ik deze zin typ, ben ik niet één keer verder gekomen dan nummer vijf van Mort. Het is me tot nu toe niet gelukt om een woede-aanval te onderdrukken en te voorkomen dat ik de stopknop een ram verkoop die maakt dat ik wederom diep in de buidel kan tasten, in verband met de aanschaf van een nieuwe cd-speler die deugt.
En toch moet ik deze grensoverschrijdende hel uitzitten.
Slokje wijn.
Koptelefoon.
Ik wil dood.
Eens zien of ik hetzelfde gevoel bij de nieuwe heb. :lol:

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do feb 26, 2009 5:23 pm

Jeroen schreef:nou en, ik zie het niet specifiek alsof iets zo hoort te zijn. Het is zoals het is en op die manier is het een uitstekende plaat met bakken sfeer. De muziek is uitstekend gecomponeerd en gearrangeerd (met een heleboel mooie spanningsbogen) en het voelt eigenlijk als een grote trip. Of dat nu niet helemaal black metal is, maakt me eigenlijk niet uit.
Maar...als een band pretendeert black metal te zijn, wat Blut Aus Nord volgens mij nog steeds doet, dan mag het ook naar die maatstaven beoordeeld worden en wordt wel degelijk een pikzwart randje verwacht.

iscariah

Bericht door iscariah » do feb 26, 2009 6:25 pm

Maar...als een band pretendeert black metal te zijn
Duidelijk het nieuwe album nog niet gehoord ...

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » do feb 26, 2009 6:33 pm

XnegativeX schreef:Ben ik echt de enige die het nieuwe album van Blut aus nord (wederom) niet kan waarderen?

Nee hoor.
Ik heb de promo inmiddels ontvangen en zal er vanavond eens iets over schrijven. Als het een voortzetting van Mort is, dan sluit ik me waarschijnlijk bij je aan.
Wees gerust, hij klink anders. Veel gewoner en saaier vooral, maar ook melodieuzer dit keer. Ikzelf vind MORT echter best leuk, maar helaas is het ook veel gepruttel met een geluid dat maar matig is uitgewerkt.
Maar...als een band pretendeert black metal te zijn
Hoeveel bandjes zijn er wel niet die falen om agressief of donker te klinken, maar die toch geweldig worden bevonden? Juist Black Metal is een genre waar misschien 1% dit kan waarmaken, veel meer zal het niet zijn (voor zover ik het genre ken dan, dat dan weer wel).
Laatst gewijzigd door War_Bomb op do feb 26, 2009 6:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do feb 26, 2009 6:34 pm

iscariah schreef:Duidelijk het nieuwe album nog niet gehoord ...
Dat is dan ook geen vereiste voor die bewering.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do feb 26, 2009 9:59 pm

Liefhebbers van Zuid-Amerikaans klinkende black, zouden er goed aan doen het album van Ayat eens een luisterbeurt te geven - Six Years Of Dormant Hatred. Hoewel de band uit Libanon afkomstig is, hebben ze zich deze stijl van spelen perfect aangemeten en introduceren ze hier veel nieuwe elementen in, die in de tweede helft van het album erg verrassend zijn, maar bijzonder goed geïntegreerd zijn in de muziek. Wat die elementen zijn, dat gaan jullie zelf maar uitvinden. Voor de rest kan je van Ayat een keiharde, hysterisch klinkende en energieke pot black metal verwachten, die behoorlijk afwisselend is en soms met een vette knipoog gebracht wordt.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » do feb 26, 2009 10:06 pm

War_Bomb schreef:Hoeveel bandjes zijn er wel niet die falen om agressief of donker te klinken, maar die toch geweldig worden bevonden? Juist Black Metal is een genre waar misschien 1% dit kan waarmaken, veel meer zal het niet zijn (voor zover ik het genre ken dan, dat dan weer wel).
Daar sla je de plank naar mijn mening goed mis. De meeste bands die zich serieus met black bezig houden en die er niet te veel pagan/folk en andere springerige zaken door mengen, weten die sfeer juist wel over te brengen. Of ze agressief klinken, dat laat ik in het midden, want dat maakt daarvoor niet bijzonder veel uit. Ik vind veel bands juist falen omdat ze er niet in slagen om hun muziek meer dan doorsnee te laten klinken. Lekker opgaan in de massa, niets gewaagds proberen. Wel of niet black genoeg klinken, heeft daar volgens mij niet veel mee te maken.

War_Bomb

Bericht door War_Bomb » do feb 26, 2009 10:23 pm

Zoals ik al zij, voor zover ik het genre ken ;) Verder is het natuurlijk een erg subjectief iets natuurlijk. Zo zal de een een Burzum donker vinden en en Battles in the North agressief in de oren liggen, terwijl ik beide maar cheesy en duf vind. . De rest, dat er te weinig bands zijn die af wijken van de massa is ook op de meeste andere metalgenres toepasbaar trouwens.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 27, 2009 12:40 am

tijd voor een dooddoener:

vooral bij sfeermuziek zoals dit is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak

cataclysm child

Bericht door cataclysm child » vr feb 27, 2009 1:47 am

War_Bomb schreef:Zoals ik al zij, voor zover ik het genre ken ;) Verder is het natuurlijk een erg subjectief iets natuurlijk. Zo zal de een een Burzum donker vinden en en Battles in the North agressief in de oren liggen, terwijl ik beide maar cheesy en duf vind. . De rest, dat er te weinig bands zijn die af wijken van de massa is ook op de meeste andere metalgenres toepasbaar trouwens.
Battles in the North is dan ook zo agressief als de pest. Heerlijke plaat 8)
Faustian Spirit of the Earth

D.

Bericht door D. » za feb 28, 2009 12:11 pm

Daar sla je de plank naar mijn mening goed mis. De meeste bands die zich serieus met black bezig houden en die er niet te veel pagan/folk en andere springerige zaken door mengen, weten die sfeer juist wel over te brengen. Of ze agressief klinken, dat laat ik in het midden, want dat maakt daarvoor niet bijzonder veel uit. Ik vind veel bands juist falen omdat ze er niet in slagen om hun muziek meer dan doorsnee te laten klinken. Lekker opgaan in de massa, niets gewaagds proberen. Wel of niet black genoeg klinken, heeft daar volgens mij niet veel mee te maken.
Ik ben het voor een deel toch wel met War_bomb eens. De bands die echt donker/kwaadaardig klinken zijn maar dungezaaid. Dit betekent niet dat bands die niet in die categorie vallen niet goed kunnen kunnen zijn, maar ik heb niet bij veel bands het gevoel dat ze "echt serieus" zijn. Toen ik aan de black metal begon had ik dat veel meer, misschien dat ik ondertussen wat afgestompt ben?

Amibor

Bericht door Amibor » za feb 28, 2009 12:17 pm

Ik vond Mort toch behoorlijk kwaadaardig en vooral ziek klinken. Maar het idd weinig met BM van doen, maar dat soort regeltjes zijn ook meer voor puristen. Ik vond het iig een gaaf album. Die nieuwe is weer wat gematigder, normaler en melodieuzer, maar het zieke en scherpe randje is er wel een beetje vanaf.
Met de Mystical Beast Of Rebellion en vooral The Work Which Transforms God hebben ze voor zichzelf dan ook de lat erg hoop gelegd.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Vrondor

Bericht door Vrondor » zo mar 01, 2009 1:00 pm

Deze week uit op Total Holocaust Records

Thronum Vrondor - 'Vrondor II: Conducting The Orchestra of Evil'

Verkrijgbaar bij THR of vrondor@skynet.be

even luisteren:
myspace.com/thronumvrondor

Plaats reactie