Het grote US Metal topic

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Sentinel

Bericht door Sentinel » wo feb 25, 2009 8:12 pm

hellish star schreef:Eentje voor op te zoeken: WICKED WALTZ. Schitterende US Prog Power in de stijl van Tad Morose, Metal Church, Vicious Rumors, Fates Warning, Brutal Hand....

Check http://www.myspace.com/wickedwaltz
Het klinkt wel ok, maar het grootste probleem wat ik heb met al deze bands is de productie; ik ben dan ook gelukkig de enige die moderne producties totaal niet trekt. Daar komt ook bij dat de songstructuren niet boeien. Ik ben bang dat er NOOIT een album ook maar ooit zal uitkomen dat net zo idioot bruut is als bv de eerste Leatherwolf. Sorry voor het gemekker :D .
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » za feb 28, 2009 3:59 pm

Jeroen schreef:Metal79(waar hangt hij uit?)
Eh, tijdje weggeweest. Lang tijdje eigenlijk. Fora vreten tijd en er zitten al zo weinig uren in een menschenleeven.
Ondertussen zijn er hier bergen oud en nieuw plaatwerk bijgekomen - wat dat betreft is er niets veranderd en ik zal met een potje metal wel m'n graf in gaan ook.

@ Topic: US-metal. Nog altijd mijn 'weapon of choice', al lijkt het subgenre dan nog maar door een handvol mensen te worden gewaardeerd. Jammer, bijvoorbeeld, dat er eind vorig jaar bij het Mario's Metal Mania-festival in 013 zo weinig mensen waren, al werd het naarmate de dag/avond vorderde toch nog gezellig druk. Maar goed, zelf ben ik door werk- en privé-omstandigheden nog nauwelijks bij concerten.
Hopelijk is 'The hourglass effect', het recente album van het Brits-Amerikaanse gezelschap Shadowkeep, nog door wat mensen hier opgepikt. Aan het uitbrengen van deze wereldplaat bij Melissa Records ben ik namelijk medeschuldig. Kon ik in 2008 toch nog een lichtpuntje noteren.

Een 'Hallo' aan Sentinel, Jeroen, Eru, Orklord, Jeffrey en de andere liefhebbers van traditionele metal hier aanwezig.

P.S.
Wicked Waltz vind ik een van dé nieuwkomers in 2008. Mijn recensie van de debuut-EP 'Chapter 1' staat achter deze link:

http://www.digital-steel.com/DS/index.p ... vs&id=1156
Laatst gewijzigd door Metal79 op za feb 28, 2009 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 28, 2009 4:38 pm

Jazeker, die plaat doet het hier erg goed. Vermaak me er nog regelmatig mee. Sterke nummers, goed spel en die zanger heeft een zeer prettig stemgeluid (lekker snerpend op de juiste momenten). Nee, Shadowkeep mag lekker doorgaan wat mij betreft, maar ik had niet anders verwacht na die eerste twee topplaten.

Zeg, over Melissa Records gesproken. Deadly Blessing is toch ook nog op zoek naar een platendeal?

Het zou ook wel aantrekkelijk zijn om zoals Stormspell Records af en toe doet, oude releases (Demo's of full lengths etc.) af te stoffen en opnieuw uit te brengen. Daarvoor lijkt Melissa me nou een ideaal platvorm. Bij voorkeur op verzoek ;)
Laatst gewijzigd door Jeroen op za feb 28, 2009 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Metal79

Bericht door Metal79 » za feb 28, 2009 4:40 pm

Jeroen schreef:Jazeker, die plaat doet het hier erg goed. Vermaak me er nog regelmatig mee. Sterke nummers, goed spel en die zanger heeft een zeer prettig stemgeluid (lekker snerpend op de juiste momenten). Nee, Shadowkeep mag lekker doorgaan wat mij betreft, maar ik had niet anders verwacht na die eerste twee topplaten.

Zeg, over Melissa Records gesproken. Deadly Blessing is toch ook nog op zoek naar een platendeal?
Er waren/zijn meer kandidaten, momenteel moet eerst SK het een tijdje doen. Valt niet mee in tijden van crisis - in de muziekindustrie en daarbuiten.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 28, 2009 4:42 pm

Dat is begrijpelijk uiteraard, hoe loopt de verkoop tot nu toe van die SK cd?

Metal79

Bericht door Metal79 » za feb 28, 2009 4:45 pm

Jeroen schreef:Dat is begrijpelijk uiteraard, hoe loopt de verkoop tot nu toe van die SK cd?
Best aardig, zegt de platenbaas zelf. Fijn dat je het album waardeert. Richie (zanger) was tijdens MMM niet echt gezond, vandaar dat er het een en ander de mist in ging. Inmiddels is hij weer okee en kraakt feilloos de hoge noten.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 28, 2009 4:56 pm

Wat doet trouwens die vorige zanger (Rogue M.) momenteel? Ik meen het wel eens gehoord te hebben, dat iemand het zei, maar ik ben het even kwijt. Vond dat altijd een zeer aparte doch erg gave zanger (breekbaar en soms net op het randje, lekker expressief), dus ik ben wel benieuwd

Metal79

Bericht door Metal79 » za feb 28, 2009 5:39 pm

Jeroen schreef:Wat doet trouwens die vorige zanger (Rogue M.) momenteel? Ik meen het wel eens gehoord te hebben, dat iemand het zei, maar ik ben het even kwijt. Vond dat altijd een zeer aparte doch erg gave zanger (breekbaar en soms net op het randje, lekker expressief), dus ik ben wel benieuwd
Geen idee. Enkele jaren terug hoorde ik op Headway dat hij met een eigen project zou komen, maar sindsdien is er niets meer van hem vernomen.

jeffrey

Bericht door jeffrey » zo mar 01, 2009 3:12 pm

Welkom terug!

Shadowkeep ga ik zsm beluisteren wanneer myspace me niet meer fuckt.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo mar 01, 2009 3:28 pm

Metal79 schreef:[..]Geen idee. Enkele jaren terug hoorde ik op Headway dat hij met een eigen project zou komen, maar sindsdien is er niets meer van hem vernomen.
Dat project van Rogue M heet Chaosgenesis. Toen gitarist Chris van Hayden in 2007 toetradt tot Biomechanical, werd Chaosgenesis even stilgelegd, maar in april 2008 zette hij het volgende bericht op hun MySpace pagina:
Tuesday, April 22, 2008

Chaosgenesis is back on track

Hey guys, as some of might already know I'm no longer a member in Biomechanical. This means that Chaosgenesis is back on track. We are determined of finalizing the recording of our first album this year. I will post an update soon.

CVH
Sindsdien hebben ze niks meer van zich laten horen, maar misschien komt later dit jaar dus een nieuw album met de vocalen van Rogue M uit. Zie: http://www.myspace.com/chaosgenesis.

Sentinel

Bericht door Sentinel » ma mar 02, 2009 4:03 pm

Metal79 schreef:[..]

Eh, tijdje weggeweest. Lang tijdje eigenlijk. Fora vreten tijd en er zitten al zo weinig uren in een menschenleeven.
Ondertussen zijn er hier bergen oud en nieuw plaatwerk bijgekomen - wat dat betreft is er niets veranderd en ik zal met een potje metal wel m'n graf in gaan ook.

@ Topic: US-metal. Nog altijd mijn 'weapon of choice', al lijkt het subgenre dan nog maar door een handvol mensen te worden gewaardeerd. Jammer, bijvoorbeeld, dat er eind vorig jaar bij het Mario's Metal Mania-festival in 013 zo weinig mensen waren, al werd het naarmate de dag/avond vorderde toch nog gezellig druk. Maar goed, zelf ben ik door werk- en privé-omstandigheden nog nauwelijks bij concerten.
Hopelijk is 'The hourglass effect', het recente album van het Brits-Amerikaanse gezelschap Shadowkeep, nog door wat mensen hier opgepikt. Aan het uitbrengen van deze wereldplaat bij Melissa Records ben ik namelijk medeschuldig. Kon ik in 2008 toch nog een lichtpuntje noteren.

Een 'Hallo' aan Sentinel, Jeroen, Eru, Orklord, Jeffrey en de andere liefhebbers van traditionele metal hier aanwezig.

P.S.
Wicked Waltz vind ik een van dé nieuwkomers in 2008. Mijn recensie van de debuut-EP 'Chapter 1' staat achter deze link:

http://www.digital-steel.com/DS/index.p ... vs&id=1156
He, welcome back!!!! Hoog tijd dat er weer eens wat obscure US bands in dit topic geknikkert worden.

Laatste dagen weer compleet in de ban van Damien Thorne: Sign Of The Jackal, nadat het me gelukt is dat kreng van LP op m'n IPOD te zetten. US metal uit Chicago met prachtige melodielijnen en een uitstekende zanger. De doffe productie brengt de nodige mystiek in het geheel en maakt de plaat helemaal af. Zeker de moeite waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » ma mar 02, 2009 10:57 pm

@ Gilbert: dank voor de Chaosgenesis-info. Laatste nieuws daaromtrent ligt helaas erg ver in het verleden.

@ Jeffrey: MySpace kan een lastig kreng zijn...

@ Sentinel: Damien Thorne, goede US-band. Heb ze op Headbangers Open Air gezien. Gedeeltelijk dan, het was al laat en het bier smaakte wel erg goed, meen ik me te herinneren.

@ alle US-metalheads: iemand bij Helstar in Dynamo op 24 mei?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 02, 2009 11:00 pm

nope, wel bij Helstar in t voorprogramma van Forbidden in De Lantaarn Hellendoorn op 4 juni

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » ma mar 02, 2009 11:09 pm

Jeroen schreef:nope, wel bij Helstar in t voorprogramma van Forbidden in De Lantaarn Hellendoorn op 4 juni
Misschien ook aanwezig, als de tijd het toelaat. Trouwens, de band 'Hell Star' staat in het voorprogramma van Forbidden. :lol:
It's the end of time

jeffrey

Bericht door jeffrey » ma mar 02, 2009 11:28 pm

Ik probeer aanwezig te zijn. Maar dat moet volgens mij geen probleem wezen, zeker niet nu met het nachtnet.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 02, 2009 11:36 pm

24 mei ga ik mijn best voor doen. Dat is een zondag toch? Zou mooi zijn als dat een middag gig is.

En ik zie dat ik nog zat te beluisteren heb hier. :P en welkom terug Metal79!

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mar 04, 2009 3:23 pm

Sentinel schreef:Wat er in december allemaal op US gebied uitkomt is niet te geloven voor een doorgewinterde oldschooler. De bandjes kunnen de prullebak in:

OMEGA POINT: Infinte Rhymes demo op cd
FALSE WITNESS demo op cd
CHOZZEN PHATE demos op cd en LP
OBLIVION KNIGHT demos op cd en LP
SYRUS demos op cd en LP met oa Ray Alder van Fates Warning
XINR anthology op cd: lekker vage ouwe US metal anno 1984
ASYLUM demos op cd

Reeds uitgebracht: MILITIA demos en EP: Power/Thrash met sirene zang: wie wil dat nou niet.

Ook het vermelden waard: DEAD CALM

Ja, allemaal demos van bands uit een ver grijs verleden maar stuk voor stuk brilliant.
Allemaal geweldig materiaal inderdaad. De Omega Point-demo heb ik indertijd - ik zat toen een tijd in Parijs - wanneer ik in een park of op een caféterras zat te lezen helemaal grijsgedraaid, als dat bij een cassettebandje de term is. Een klassieker in oude-Queensryche-/Crimson Glory-stijl. Het is een wonder dat de Grieken van Arkeyn Steel de bandleden hebben opgespoord en deze CD-uitgave voor elkaar hebben gekregen. Al zien de AS-hoesjes/boekjes er steevast troepig uit en staat alles vol met type- en zetfouten, tot dusver is elke release een verplicht US-metalnummer.

Bij de Militia-cd zat trouwens voor de voorbestellers een klein-formaat backpatch van 'Regiments of death'. Ik zal het Keep It True-optreden moeten missen, maar een mens kan niet alles hebben.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mar 04, 2009 6:31 pm

Vandaag tegengekomen op myspace:

Predator
www.myspace.com/predatorheavymetal

Volgens mij een behoorlijk jonge band. Het klinkt best tof in ieder geval!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mar 04, 2009 9:34 pm

Zo, ik heb 14 pagina's US-metal-topic door en kan nou posten zonder (hopelijk) teveel te doubleren. :)

Is het hier eigenlijk al bekend dat de oppergoden der technische Texas-metal Watchtower in 2010 op het Duitse Keep It True spelen en dat ze momenteel bezig zijn om, na een eeuwenlange pauze, de zang voor het derde album Mathematics op te nemen?

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 10:01 pm

potver , gave shit is dat. Dat wist ik nog niet.
Heb je ook enig idee of Realm ooit nog de derde plaat gaat uitbrengen dan?

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mar 04, 2009 10:09 pm

Jeroen schreef:potver , gave shit is dat. Dat wist ik nog niet.
Heb je ook enig idee of Realm ooit nog de derde plaat gaat uitbrengen dan?
Wilde ik net aan jou vragen. :D

Die lui van Realm waren altijd al non-communicatief en hebben naar eigen zeggen alleen maar de pest in over 'vroeger', dus ik verwacht er niets van.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 10:25 pm

wat is dat nu weer voor een reden? Blessed Death bracht toch ook jaren na opname Hour of Pain uit, prima plaatje. Het is gewoon zonde en het knaagt, vooral omdat die twee albums die Realm heeft naar meer smaken. En er is meer, maar het komt er niet, verdomme

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo mar 04, 2009 10:28 pm

Zonde inderdaad... Ik geloof dat Dark Angel ook nog een volledige plaat op de schappen heeft liggen. Maar goed, dat hoort niet in deze topic.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 10:31 pm

niet helemaal een volledige plaat, meer een demo (met dezelfde naam als Exodus' laatste, The Atrocity Exhibition) , maar ja, Dark Angel is ook zo'n vaag verhaal. Dan bestaan ze weer, dan weer niet. Maar ja, Ron Rhineheart is nu al een aantal jaren 'reborn' christian, dus ik vraag me af of hij nog zin heeft om dergelijke teksten uit te braken. Daarom heeft ie Oil toen opgericht, om lichtere teksten te kunnen schrijven. Beetje vaag, want bij een paar optredens een aantal jaren terug zat hij er gewoon weer in. Als er ooit echt wat komt, dan hoop ik toch met Ron en niet met Don Doty, hoezeer ik ook genieten kan van de eerste twee platen van Dark Angel, ik zweer altijd bij Time Does Not Heal

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mar 04, 2009 11:00 pm

Jeroen schreef:wat is dat nu weer voor een reden?
Dat moet je die lui van Realm vragen. Maar ze antwoorden toch niet. :D
Interviews met de band in Snakepit stonden al niet bol van de antwoordtechnische bereidwilligheid, eh, gezelligheid.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 11:23 pm

dan nog begrijp ik het probleem niet om die muziek niet uit te brengen. Ik bedoel, dat nummer (titel even kwijt) wat op Youtube rondzwerft vind ik erg gaaf klinken

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 04, 2009 11:27 pm

'The Final Argument Of Kings':

http://www.youtube.com/watch?v=N-s6vy7lmLs

Geen officiele video natuurlijk, maar in elkaar geknutseld door een fan.

Ik heb in het verleden overigens demoversies van andere nummers van dat nooit-uitgebrachte album van Realm gehoord, van post-Suicity demo.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 11:30 pm

oh ja? vertel vertel, ik ben echt een en al oor als het om die band gaat. Hoe klonk het? Veelbelovend? Logische stap voorwaarts?

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 04, 2009 11:32 pm

POWERMAD schijnt overigens ook al sinds 2007 bezig te zijn met een nieuw studio-album.

Een gezamelijke Toxik/Realm/Powermad-tour zou naturlijk de ultieme musicale natte droom zijn!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 11:33 pm

de tering, hou op man, dat zou echt geniaal zijn. Maar goed, een paar jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat Forbidden en Helstar op een steenworp van onze woonplaatsen zouden komen spelen.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 04, 2009 11:34 pm

Dat andere materiaal van REALM (twee demonummers) is te vergelijken met 'The Final Argument of Kings', pakkend en wat gestroomlijnder en 'makkelijker' dan het materiaal op 'Suicity'. Jammer dat ik de desbetreffende mp3's niet meer heb.

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » wo mar 04, 2009 11:36 pm

Herstel: het gaat om de '1992 Demo', met daarop de cover van King Crimson die nu te horen is op de reissue van 'Suicity' en het nieuwe (eigen) nummer 'Cast The First Stone'.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo mar 04, 2009 11:37 pm

ik vind de gedachte werkelijk ondraaglijk dat er van zo'n band nog materiaal op de plank ligt.

Sentinel

Bericht door Sentinel » do mar 05, 2009 5:24 pm

Jeroen schreef:de tering, hou op man, dat zou echt geniaal zijn. Maar goed, een paar jaar geleden hadden we ook niet kunnen denken dat Forbidden en Helstar op een steenworp van onze woonplaatsen zouden komen spelen.
Dat zou wel leuk zijn idd. Zou Realm wel heel erg graag zien. Endless War life zien zou te gek zijn. Die plaat rost als een ididoot en heeft ook nog eens een lekkere aparte sfeer.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Metal79

Bericht door Metal79 » do mar 05, 2009 5:35 pm

Sentinel schreef:[..]

Dat zou wel leuk zijn idd. Zou Realm wel heel erg graag zien. Endless War life zien zou te gek zijn. Die plaat rost als een ididoot en heeft ook nog eens een lekkere aparte sfeer.
Het zou me verbazen als het nog eens lukt. Eigenlijk heeft vooral de te gekke zanger, die indertijd door zijn collega's er uit is gezet omdat hij een sirene en geen deathhrashrochel heeft, er zin in. Merkwaardig maar waar.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mar 05, 2009 6:44 pm

Suiciety maar weer eens even aan het draaien. Het heeft een behoorlijke tijd geduurd voor ik em op waarde kon schatten, maar die plaat groeit nog steeds. Vooral met mijn nieuwe koptelefoon (gericht op lagere bassgeluiden) is het genieten geblazen, plaat klinkt er een stuk beter door (productie is toch een beetje dun). Gaafheid.

Natasja
Contacteer:

Bericht door Natasja » do mar 05, 2009 6:51 pm

Van Realm ken ik alleen Endless War, maar ik zal binnenkort Suiciety ook eens gaan proberen.
http://www.last.fm/user/Natasja-84

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mar 05, 2009 6:53 pm

Zeker doen, op de lange termijn is die misschien wel beter. Zoals ik al zei, wat moeilijker om in te komen en de productie is ook ff wennen, maar qua muziek is het spectaculair. Maar goed, je kon dat Osiris nummer ook goed waarderen, dus dan gok ik dat je dit ook wel erg gaaf vindt (ligt wel enigszins in hetzelfde straatje).

Metal79

Bericht door Metal79 » do mar 05, 2009 10:49 pm

Op 8 mei verschijnt het derde album van Sacred Oath, aldus de mail van zanger/gitarist Rob Thorne van vandaag aan de 'Oathbangers':

SACRED OATH PREPARE MAY 12TH RELEASE OF THEIR LATEST ALBUM, ‘SACRED OATH,’ AND FILM VIDEO FOR “COUNTING ZEROS”

Release dates for both the standard and deluxe version of the CD have been set for May 12th (US, Canada) . The official version contains 10 songs in a jewel case. The deluxe edition has 14 songs and is packaged in an elaborate digipack with a 16 page lyric and photo booklet. All four bonus tracks in the deluxe package are additional brand new songs. Why two editions? “Pricing, really” says Rob Thorne. “Old-school Oathbangers won’t have any qualms paying $14 for the deluxe, but newcomers to the band might, and we’re working on an exclusive with iTunes to feature the album at a discounted price. You just can’t do that with 14 songs.”

‘Sacred Oath’ will be available for mp3 download through all the major online retailers, but the band expects to make an announcement about an iTunes exclusive in the coming weeks.
“Much of the recording of this album has just been a whirlwind. The band is in a zone,” said Thorne. Sacred Oath’s last album ‘…’Till Death Do Us Part’ spent a few weeks on the iTunes homepage as one of eight best live metal albums in 2008.

Recently, the group filmed the first video off of ‘Sacred Oath,’ for the track “Counting Zeros.” “Yeah, it’s easy to get into character for a metal video when you’re standing outside in a 14 degree wind chill for 13 hours straight,” says Thorne about the recent filming of the video. “We all had pretty bitter looks on our faces. “Counting Zeros” is about the current mess we’re in, both economically and with the war, so I guess you could say the weather was in our favor. We just had to grin and bear it.”

When questioned about the band’s third album in as many years - this after a 20-year hiatus following the band’s debut, ‘A Crystal Vision,’ in 1987, Thorne responded, “What can I tell you? I can’t explain the timing of it all. But it sure is working, and we’re having a great fucking time!”

Tracklisting for ‘Sacred Oath’ Standard version (jewel case)
1. Paradise Lost
2. Blood Storm
3. Voodoo Dolls
4. Counting Zeros
5. High and Mighty
6. Sacred Oath
7. Caught In The Arc
8. Buried Alive
9. What The Dark Will Undo
10. Hunt For The Fallen Angel

Tracklisting for ‘Sacred Oath’ Deluxe edition (Digipack)
1. Paradise Lost
2. Blood Storm
3. Buried Alive
4. Voodoo Dolls
5. Counting Zeros
6. Caught In The Arc
7. Mistress Of The Setting Sun
8. High and Mighty
9. Wings Of Salvation
10. Order Of The System Lords
11. Sacred Oath
12. What The Dark Will Undo
13. Scourge Of Sin
14. Hunt For The Fallen Angel
-Sacred Oath

http://www.reverbnation.com/sacredoath

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do mar 05, 2009 11:04 pm

Echte metalfans willen geen digipacks. En als de standaard versie de officiele is, is de deluxe dan een bootleg? :?

Ben benieuwd of de nieuwe plaat weer wat meer naar de oude SO neigt.
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do mar 05, 2009 11:16 pm

beetje een vreemde redenering, vooral omdat het gewoon splinternieuwe songs betreft

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 09, 2009 2:11 pm

Tof! Een nieuwe Sacred Oath! Ik ben daar zeer benieuwd naar de vorige plaat vond ik namelijk erg goed.

Metal79

Bericht door Metal79 » ma mar 09, 2009 2:53 pm

Orklord schreef:Tof! Een nieuwe Sacred Oath! Ik ben daar zeer benieuwd naar de vorige plaat vond ik namelijk erg goed.
Misschien dat je dan het ophanden zijnde tweede album van Crescent Shield ook kunt waarderen. The stars of never seen verschijnt op 8 mei via het onvolprezen Cruz del Sur in Europa. Vorig jaar mocht ik een handvol tracks, waaronder het geniale 'Under cover of shadows', al in preproductieversies horen: het belooft een geweldig album te worden.

Sinds vandaag is de nieuwe track 'Lifespan' (dat al tijdens hun Keep It True-optreden werd gespeeld) op hun MySpace te beluisteren.

Hier het persbericht van gitarist Dan DeLucie:

CRESCENT SHIELD SET RELEASE DATE AND REVEAL ARTWORK FOR NEW ALBUM

US Metal diehards CRESCENT SHIELD will release their second album "The Stars of Never Seen" this spring on Cruz del Sur Music. The album will be released on the 8th of May in Germany and Europe, 11th of May in UK and June 2 in USA/Canada. The first pressing will include a limited edition DVD of their entire performance at Germany's Keep it True Festival in April 08. The artwork for the CD was again done by comic book artist Gerry Alanguilan and can be viewed below.

The band is in the final stages of mixing the record with renowned metal producer Bill Metoyer, so the new album promises to be not only a step up musically but also sonically. Tracklisting for "The Stars of Never Seen" follows:

UNDER COVER OF SHADOWS
THE GRAND HORIZON
TIDES OF FIRE
10,000 MIDNIGHTS AGO
TEMPLE OF THE EMPTY
MY ANGER
THE BELLMAN
THE ENDURANCE
LIFESPAN

Dan

Afbeelding

--------------------------------------
Crescent Shield - Traditional Heavy Metal
http://www.crescentshield.com
http://www.myspace.com/crescentshield

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma mar 09, 2009 2:56 pm

Ben benieuwd. Hun debuut vond ik wel ok, maar niet echt bijzonder.

Metal79

Bericht door Metal79 » ma mar 09, 2009 3:24 pm

Orklord schreef:Ben benieuwd. Hun debuut vond ik wel ok, maar niet echt bijzonder.
Even naar 'Lifespan' gaan luisteren op MySpace. Dat begin al, met die supermelodieuze US-metalgitaren!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 10, 2009 7:24 pm

Zeg Metal79, ben jij eigenlijk ook bekend met de band Steel Fury? Hebben in de jaren 80 een plaat uitgebracht op New Renaissance (Lesser of Two Evils) waarop ze behoorlijk furieuze US power/thrash speelden. Beetje in het Megadeth/Metallica straatje, iets technischer en met een lekker ongenuanceerd hakkende drumsound. AMH kraakte em destijds af, maar sinds ik dat plaatje heb vermaak ik me er prima mee.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di mar 10, 2009 7:48 pm

Orklord schreef:Ben benieuwd. Hun debuut vond ik wel ok, maar niet echt bijzonder.
Dat vind ik ook van hun nieuwe nummer en het andere myspace materiaal(dat ik beluisterd heb).

Jammer, want hun hart voor de muziek zit wel op de juiste plaats. Te zien o.a. aan de coverart en hun keuze voor een organische productie.
It's the end of time

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di mar 10, 2009 8:12 pm

Tja, ik heb het al vaker gezegd, maar de zanglijnen liggen me bij Crescent Shield ook niet heel lekker in het gehoor. Onward bevalt me dan toch veel beter, ook qua muziek (rijk aan geweldige melodieuze stukken). Het is goed, maar niet heel goed.

Metalheank

Bericht door Metalheank » di mar 10, 2009 11:47 pm

Ik vind de productie van Crescent Shield eigenlijk behoorlijk klote. Niet prettig voor me om naar te luisteren. Maar afgezien daarvan had het vorige album wel erg aanstekelijke nummers.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Metal79

Bericht door Metal79 » wo mar 11, 2009 6:28 pm

Jeroen schreef:Zeg Metal79, ben jij eigenlijk ook bekend met de band Steel Fury? Hebben in de jaren 80 een plaat uitgebracht op New Renaissance (Lesser of Two Evils) waarop ze behoorlijk furieuze US power/thrash speelden. Beetje in het Megadeth/Metallica straatje, iets technischer en met een lekker ongenuanceerd hakkende drumsound. AMH kraakte em destijds af, maar sinds ik dat plaatje heb vermaak ik me er prima mee.
Dat is een NR-album dat in mijn collectie ontbreekt (geloof ik tenminste). Gaat op de zoeklijst, dank voor de tip.

Wat Crescent Shield betreft: de productie van de nieuwe plaat is veel krachtiger. En de nummers zitten zo geniaal in elkaar ('Under cover of shadows'!). Dat is nog 's componeren én arrangeren. Live is de band ook erg sterk, de charismatische Grant voorop.
Onward en Cypher Seer, allebei bands waarbij Michael Grant zong, vind ik goed. Maar Crescent Shield is een niveau hoger wat intelligent gemaakte US-metal aangaat. Voor mij dan. :)
Ik kan alleen maar zeggen: geef Crescent Shield nog een kans.

Gesloten