Bring me the horizon

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
necropsy

Bring me the horizon

Bericht door necropsy » di jun 23, 2009 7:52 pm

iemand die deze band kent? zijn ook volgens mij erg jonge gasties maar ze maken wel goede muziek na mijn weten.....deathcore geloof ik......ik heb twee cds van hun en wijkt ook af naar suicide silence en all shall perish 8)

http://www.myspace.com/bmth
Laatst gewijzigd door necropsy op di jun 23, 2009 7:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar ben ik voor geholpen...

Tox

Bericht door Tox » di jun 23, 2009 7:53 pm

Ik ken de band ja, vandaar dat er nog geen topic van was.
NOT MY FUCKING TEMPO

sal
Contacteer:

Bericht door sal » di jun 23, 2009 7:55 pm

Deathcore, wat een prutgenre vind ik dat toch.
Ga dan gewoon hardcore/metalcore maken of gewoon loeiharde death metal.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

[size=67]Buma in me zak.[/size]

necropsy

Bericht door necropsy » di jun 23, 2009 7:57 pm

sal schreef:Deathcore, wat een prutgenre vind ik dat toch.
toch mag ik het graag luisteren...weer is wat anders :)

sal
Contacteer:

Bericht door sal » di jun 23, 2009 8:01 pm

necropsy schreef:[..]

toch mag ik het graag luisteren...weer is wat anders :)
Weer EENS! :curse:
Wat vind je er dan zo gaaf aan?
Al dat technische gerotzooi, afgewisseld met breakdowns en blastbeats en vocalen die niet om aan te horen zijn, maar meer klinken als een varken wat gegangraped word.
Dank je feestelijk.
[quote="Amibor"]Ze zal ongetwijfeld tegen alle verwachtingen in een ontzettend strakke lap entrecote hebben waar hij zijn beaderde bifiworst terloops loeihard naar binnen kan prakken.[/quote]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di jun 23, 2009 8:09 pm

op Waldrock gezien, en ik had eigenljk wat gayers verwacht (gezien het publiek...)

maar het viel me eigenlijk nog best mee.

Afbeelding

Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

necropsy

Bericht door necropsy » di jun 23, 2009 8:18 pm

sal schreef:[..]

Weer EENS! :curse:
Wat vind je er dan zo gaaf aan?

dit is gewoon verstand op nul en raggen maar muziek....erg gaaf wat ik graag mag luisteren als ik me dag niet heb.....3 nummers en ik ben er weer boven op :D

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 8:20 pm

Ik vind het nogal eendimensionaal. Het is allemaal wel strak en men zal technisch best begaafd zijn, maar het boeit voor geen ene meter.
Suicide Silence vind ik zo mogelijk nog erger, totaal geen lijn in te ontdekken. Ik ben gek op technische metal, maar dit heeft daar niets mee te maken, puur random smijten met gehak, dezelfde moderne riffs en een schreeuwerige grunt. Neen, deathcore vind ik echt het genre van de willekeur.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

necropsy

Bericht door necropsy » di jun 23, 2009 8:25 pm

Jeroen schreef:Ik vind het nogal eendimensionaal. Het is allemaal wel strak en men zal technisch best begaafd zijn, maar het boeit voor geen ene meter.
net wat ik zeg,het is verstand op nul en maak maar wat.....ik wil de band niet promoten ofzo hoor,gewoon weer is wat anders dan black,death,thrash enz.....metal :)

sal
Contacteer:

Bericht door sal » di jun 23, 2009 8:27 pm

necropsy schreef:[..]

net wat ik zeg,het is verstand op nul en maak maar wat.....ik wil de band niet promoten ofzo hoor,gewoon weer is wat anders dan black,death,thrash enz.....metal :)
Verstand op nul?
Daar ben ik 't al helemaal niet mee eens.
Het is juist 't andere uiteinde.
Veels te veel moeilijk doen enzo.

(Vind ik dan he, voor ik er weer gezeik mee krijg en mezelf moet gaan corrigeren.)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jun 23, 2009 8:29 pm

het is zeker anders, maar vooral een heel stuk minder. Het is gewoon de hardere variant van emocore, ook zo'n leeg en zielloos genre van clearasil mannetjes die maar zoveel mogelijk problemen verzinnen om over te jammeren. Dit is een streepje harder.

Ik draai muziek omdat ik gek ben op melodie, vernuft en goede nummers. Die heb ik tot nu toe slechts bij All Shall Perish aangetroffen, en dat was verder ook niet om over naar huis te schrijven. Smaken verschillen uiteraard, maar dit is typische wegwerpmuziek.

@Sal, dat moeilijk doen valt nogal mee. Het is vooral random riffs (nou ja, monotone hakstukjes) over en na elkaar smijten, wat drums eronder met hier en daar een duizend keer eerder gehoorde tempowisseling en klaar. Beetje geschreeuw eroverheen. Heeft niets te maken met goed componeerwerk, het is duidelijk allemaal op de automatische piloot. Nummers beginnen en hebben een einde, dat is het enige wat er over gezegd kan worden. Het loopt vaak voor geen ene meter en van spontane momenten is geen sprake. Het is volstrekt 'gemaakt'.
Laatst gewijzigd door Jeroen op di jun 23, 2009 8:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tox

Bericht door Tox » di jun 23, 2009 8:32 pm

ik had eigenljk wat gayers verwacht (gezien het publiek...)

Daar wringt de schoen ook. Metal toegankelijk willen maken voor van die fashioncore trendhoppers.
Even kijken welke elementen van metal/hardcore het goed doen.. Breakdowns? Ja, goed, gooien we die in elk nummer. Meerdere keren. Ook in de intro. En de outro.
Tattoo's? Vet, zo zie ik er wel true uit, even in het boekje kijken wat het nu ook alweer betekende..
Nu m'n haren nog quasi-nonchalant doen, maar wel zorgen dat er een duidelijk model in zit, niet dat ik voor lul loop. Beetje scheef voor het oog, ja dat is lekker mysterieus, daar gaan die 12-jarige chickies wel van kwijlen.
Even kijken.. Oh ja, oorbellen! Of van die mini-wieldoppen? +50 scenepoints?! Jaaa! Kicken man! Nu nog een te strakke broek halen, en van die afgelikte allstars of instappers aandoen. Liefst met ruitjes of iets met een kaartspel.

Te gek man.

Nee, noem je dan meteen een faggy emo band die metal probéért te spelen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo jun 24, 2009 1:10 am

Ik HAAT die vocalen, echt haat! Een paniekerige opgesloten emotiener, bezig met het verwerken van zn afkickverschijnselen als gevolg van het gedwongen beeindigen van zijn cokeverslaving. Ach ende wee... Daar doet het me aan denken.

De gitaarriffs en instrumentale stukken zijn echt de shit, heerlijk rag en beukwerk van formaat, fel, venijnig en agressief. LOVE IT!

...en dan komt dat iele manneke weer met zn stemmetje. Jammer! Hier moet gewoon een dikke vadsige bebaarde grunter voor met een diepe growl die uit zn grote teen komt :)

Bob

Bericht door Bob » wo jun 24, 2009 4:07 am

Daar wringt de schoen ook. Metal toegankelijk willen maken voor van die fashioncore trendhoppers.
Even kijken welke elementen van metal het goed doen.. Solo's? Ja, goed, gooien we die in elk nummer. Meerdere keren. Ook in de intro. En de outro.
Tattoo's? Vet, zo zie ik er wel true uit, even in het boekje kijken wat het nu ook alweer betekende..
Nu m'n haren nog laten groeien, maar wel zorgen dat er een duidelijk model in zit, niet dat ik voor lul loop. Beetje tot op m'n rug, ja dat is lekker mysterieus, daar gaan die 12-jarige chickies wel van kwijlen.
Even kijken.. Oh ja, oorbellen! Of van die mini-wieldoppen? +50 scenepoints?! Jaaa! Kicken man! Nu nog een te strakke spandex halen, en van die afgetrapte kisten aandoen. Liefst zwart en echte van 't leger

Te gek man.

Nee, noem je dan meteen Iron Maiden.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo jun 24, 2009 9:22 am

sal schreef:Deathcore, wat een prutgenre vind ik dat toch.
Nou, nou er zitten best toffe dingen tussen hoor!

maar goed Bring me the Horizon vind ik maar niks.

Ear to ear

Bericht door Ear to ear » wo jun 24, 2009 11:27 am

Jeroen schreef:het is zeker anders, maar vooral een heel stuk minder. Het is gewoon de hardere variant van emocore, ook zo'n leeg en zielloos genre van clearasil mannetjes die maar zoveel mogelijk problemen verzinnen om over te jammeren. Dit is een streepje harder.

Ik draai muziek omdat ik gek ben op melodie, vernuft en goede nummers. Die heb ik tot nu toe slechts bij All Shall Perish aangetroffen, en dat was verder ook niet om over naar huis te schrijven. Smaken verschillen uiteraard, maar dit is typische wegwerpmuziek.

@Sal, dat moeilijk doen valt nogal mee. Het is vooral random riffs (nou ja, monotone hakstukjes) over en na elkaar smijten, wat drums eronder met hier en daar een duizend keer eerder gehoorde tempowisseling en klaar. Beetje geschreeuw eroverheen. Heeft niets te maken met goed componeerwerk, het is duidelijk allemaal op de automatische piloot. Nummers beginnen en hebben een einde, dat is het enige wat er over gezegd kan worden. Het loopt vaak voor geen ene meter en van spontane momenten is geen sprake. Het is volstrekt 'gemaakt'.
Duidelijke mening!
Eens kijken of ik je mening kan veranderen, check:

My Bitter End - The Renovation (www.myspace.com/mybitterend) aanrader: Finding Level Ground
Zeer technische melodieuze "deathcore". Ik geef toe, de stem is apart. Maar deze band is voor mij dé definitie van goede deathcore. Nummers met een eigen verhaal, goede opbouw, fijne gitaarloopjes en 't nodige keiharde beukwerk. De drums zijn (uiteraard) zwaar getriggerd. Maar het drumwerk is uitmuntend, veel eigen breaks ed. Wel een harde click jammer genoeg.
Probeer er eens goed doorheen te luisteren ('t kwartje viel bij mij ook pas na veel draaibeurten).
(ik ben echt helemaal leip van deze plaat, dat was wel duidelijk denk ik hehe, dus geheel objectief is dit verhaal uiteraard niet :wink:)

En OT: Van BMTH vind ik alleen de eerste EP: This Is What The Edge Of Your Seat Was Made For goed, alleen maar beuken. Daarna werd het snel minder.
WHORECORE

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2009 12:03 pm

Ik zal het eens checken. Ik sta natuurlijk altijd open voor nieuwe zaken, zo vergrijst ben ik qua muzieksmaak nou ook weer niet. Ik kan bijvoorbeeld uitstekend uit de voeten met een hypermoderne band als The Arcane Order, ookal zijn daar de -core invloeden op één hand te tellen. Het probleem bij deathcore is gewoon vaak dat de nummers niet zoveel voorstellen. De ideeën zijn er wel, maar de uitwerking leidt niet tot een boeiend resultaat. Daarom kan een plaat je wellicht de eerste luisterbeurt volledig wegblazen, maar na meerdere luisterbeurten slaat de verveling toe omdat er niets blijft hangen. Dat is mijn grootste probleem met het genre. Ik kom er nog op terug.

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » wo jun 24, 2009 1:46 pm

grappig dat iedereen zo reageert zoals de meeste mensen over metal zullen praten. random gerag en gewoon maar wat schreeuwen. ik ben hier niet om de band te promoten, maar kijk eens wat een aantal van jullie beweren over deze band.

zelf vind ik trouwens de zang helemaal niks, die lichte stem. net zoals het gitaarwerk, zo licht en dan van die riffs die me niet aanspreken
kortom, ik zal er nooit een euro voor zo'n band neerleggen

edit: http://www.youtube.com/watch?v=3Og4fCRN ... PL&index=1

deze clip past wel in de kansloze troep

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jun 24, 2009 2:15 pm

Dat hebben die bands dan aan zichzelf te danken. Vanwege dit soort groepen krijg je dus die welbekende vooroordelen over geschreeuw en dat ben ik wat betreft BMTH helemaal met de massa eens.

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » wo jun 24, 2009 4:33 pm

Woutjinho schreef:grappig dat iedereen zo reageert zoals de meeste mensen over metal zullen praten. random gerag en gewoon maar wat schreeuwen. ik ben hier niet om de band te promoten, maar kijk eens wat een aantal van jullie beweren over deze band.

zelf vind ik trouwens de zang helemaal niks, die lichte stem. net zoals het gitaarwerk, zo licht en dan van die riffs die me niet aanspreken
kortom, ik zal er nooit een euro voor zo'n band neerleggen

edit: http://www.youtube.com/watch?v=3Og4fCRN ... PL&index=1

deze clip past wel in de kansloze troep
CHEWBACCA! Predator! LOL :D

BJ

Bericht door BJ » wo jun 24, 2009 4:55 pm

Bring Me The Horizon en aanverwanten, ik vind het werkelijk verschrikkelijk. Dit heeft voor mij niks meer met metal te maken eigenlijk. Ik zie het meer als (nog meer) over the top emo.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Woutjinho
Contacteer:

Bericht door Woutjinho » do jun 25, 2009 1:21 am

Jeroen schreef:Dat hebben die bands dan aan zichzelf te danken. Vanwege dit soort groepen krijg je dus die welbekende vooroordelen over geschreeuw en dat ben ik wat betreft BMTH helemaal met de massa eens.
gewoon grappig om te zien hoe een aantal hier reageren, terwijl als je nieuw metallica of manowar afkraakt er meteen een lading gezeik over je heen krijgt. terwijl hier hetzelfde gebeurt, ik weet overigens niet of het door dezelfde personen is ofzo hoor

btw: dat geschreeuw doet me denken aan the dillenger escape plan... awful

Ear to ear

Bericht door Ear to ear » do jun 25, 2009 9:03 am

Trouwens, BMTH speelt m.i geen deathcore, meer metal/emocore. Deathcore -bands: Rose Funeral, Winds Of Plague, From The Shallows, Carnifex, (vroegere) All Shall Perish, Oceano en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Nogmaals: De 1e EP van BMTH is bruut, daarna werd 't softer, irritanter en veel meer gericht op de scenesletjes met pauwekapsels en wortelbroeken. (deze chicks zijn wel uitermate geschikt voor headwalks en dergelijke)
WHORECORE

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 25, 2009 9:42 am

Ik heb het geprobeerd, maar bij mij blijft er ook niets van hangen, i.t.t. andere deathcore bands als Carnifex. Ik vind het te fragmentarisch denk ik. Te weinig samenhang.
Facebook band

The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory

Last.fm profiel

Mikhael0
Contacteer:

Bericht door Mikhael0 » do jun 25, 2009 9:42 am

Of je ramt gewoon al het emo-tuig de verdommenis in, dan ben je er ook vanaf :D
.....Neglect!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jun 25, 2009 9:44 am

Wat boeien die fanboys nou, het gaat toch om de muziek?
Facebook band

The end is not the end you see - it's just the recognition of a memory

Last.fm profiel

BJ

Bericht door BJ » do jun 25, 2009 11:12 am

KoenM schreef:Wat boeien die fanboys nou, het gaat toch om de muziek?
Ja en nee. Natuurlijk is de muziek het belangrijkst, maar in het geval van Bring Me The Horizon zijn de fans voor mij een extra reden om het te vermijden.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

necropsy

Bericht door necropsy » do jun 25, 2009 7:09 pm

me onderbuurjongetje houd nou ook van een soort van metal....hij had twee kaartjes gekocht voor hem en mij...kan die hele gozer niet maar ik moest mee......een concert van silverstein in de melkweg(nooit van gehoord maar ja tis gratis).....nu begrijp ik een beetje dat emo gedoe gezien het publiek wat er op afkwam.....geloof ook best dat bmth ook zo een publiek trekt.....ach het was een leuke avond maar toch ook weer niet :)

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do jun 25, 2009 7:20 pm

Kap eens met die punten ;)
Ik kan je haast niet volgen

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 25, 2009 7:59 pm

Ik vond ze op Waldrock behoorlijk gaaf.

...sorry :(
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

necropsy

Bericht door necropsy » do jun 25, 2009 8:08 pm

XnegativeX schreef:Ik vond ze op Waldrock behoorlijk gaaf.

geen sorry.....ik wou dat ik erbij was want het beukt wel geloof ik live :)

BJ

Bericht door BJ » do jun 25, 2009 10:50 pm

XnegativeX schreef:Ik vond ze op Waldrock behoorlijk gaaf.

Daar gaan je scenepoints. Gelukkig dat je een gave avatar hebt, net die laatste film gezien, woah!

Plaats reactie