Vader + Marduk, 27 september,Atak Enschede

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
blackstar666

Bericht door blackstar666 » ma sep 28, 2009 2:26 pm

Zo, gisteravond hierheen geweest in Atak. Eerste band behoorlijk saai, helemaal standaard death metal met veeeeeeel solo's. Wel echt superstrak, maar niet echt niet leuk.

fleshgod apocalypse, trendy italiaantjes met klassieke muziek tussen de nummers door. zanger wist de boel wel wat te verlevendigen, maar de brutal death metal was nou ook niet enorm boeiend.

toen Vader wat me enorm tegenviel. Die zanger zat maar wat te lummelen over dat het zondagavond was en dat niemand er echt zin in had, en het publiek was eigenlijk ook wel enorm gezapig. Alleen tijdens Wings even een pitje maar voor de rest stond iedereen maar doodstil wat te staan. Vader zelf droeg er ook aan bij want speelde zwaar ongeinteresseerd, dus vond niet erg dat ze niet heel lang speelden.

Toen Marduk, en ongelooflijk, gewoonweg FANTASTISCH weer. Vette sfeer, enorm goede podiumprestatie, allemaal vette nummers met een perfecte afwisseling tussen oude en nieuwe nummers. Zo machtig als op Party San had ik het bij lange na niet verwacht maar het kwam echt dicht in de buurt, supervet optreden!

kriegsnebel

Bericht door kriegsnebel » ma sep 28, 2009 2:29 pm

CUBALIBRE schreef:Tijdschema (ovb)
18.00-18.30 The Ordher
18.50-19.20 Fleshgod Apocalypse
20.15-21.30 Vader
21.45-23.00 Marduk
Veel tijd tussen Fleshgod apocalypse en Vader?
Bier en metal

CUBALIBRE

Bericht door CUBALIBRE » ma sep 28, 2009 2:54 pm

kriegsnebel schreef:[..]

Veel tijd tussen Fleshgod apocalypse en Vader?
55 mijn. :shock:
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

CUBALIBRE

Bericht door CUBALIBRE » ma sep 28, 2009 2:56 pm

CUBALIBRE schreef:[..]

55 min. :shock:
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma sep 28, 2009 4:14 pm

Waarschijnlijk heeft het publiek ook trek in een hapje.
Wat dat betreft is het toch wel jammer dan de Vet Cave niet meer in leven is.

Nou, ik hoorde al dat Marduk gisteren behoorlijk de moeite was dus ik ben benieuwd...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » ma sep 28, 2009 4:22 pm

CUBALIBRE schreef:Tijdschema (ovb)
18.00-18.30 The Ordher
18.50-19.20 Fleshgod Apocalypse
20.15-21.30 Vader
21.45-23.00 Marduk
Mooi.
Dat wordt dus een vroegertje.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

goddethroned

Bericht door goddethroned » ma sep 28, 2009 7:00 pm

blackstar666 schreef:Zo, gisteravond hierheen geweest in Atak. Eerste band behoorlijk saai, helemaal standaard death metal met veeeeeeel solo's. Wel echt superstrak, maar niet echt niet leuk.

fleshgod apocalypse, trendy italiaantjes met klassieke muziek tussen de nummers door. zanger wist de boel wel wat te verlevendigen, maar de brutal death metal was nou ook niet enorm boeiend.

toen Vader wat me enorm tegenviel. Die zanger zat maar wat te lummelen over dat het zondagavond was en dat niemand er echt zin in had, en het publiek was eigenlijk ook wel enorm gezapig. Alleen tijdens Wings even een pitje maar voor de rest stond iedereen maar doodstil wat te staan. Vader zelf droeg er ook aan bij want speelde zwaar ongeinteresseerd, dus vond niet erg dat ze niet heel lang speelden.

Toen Marduk, en ongelooflijk, gewoonweg FANTASTISCH weer. Vette sfeer, enorm goede podiumprestatie, allemaal vette nummers met een perfecte afwisseling tussen oude en nieuwe nummers. Zo machtig als op Party San had ik het bij lange na niet verwacht maar het kwam echt dicht in de buurt, supervet optreden!
Je verwoord het precies zoals ik het ook zou doen 8)
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Deathwish

Bericht door Deathwish » ma sep 28, 2009 7:25 pm

Aanstaande zondag (04-10-09) in Leeuwarden - Romein.
Schema:

17.00 - 17.30 The Ordher
17.45 - 18.15 Fleshgod Apocalypse
18.45 - 19.45 Vader
20.00 - 21.00 Marduk

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 28, 2009 9:33 pm

In de Atak was het gisteren in ieder geval gezellig.

The Ordher mocht de avond/middag aftrappen. De podium presentatie van deze Brazilianen was nogal tam en het publiek bleef er dan ook redelijk mak onder. De drummer is trouwens wel een losgeslagen beest. Gewoon geweldig om naar te kijken. Verder deed dit mij weinig eigenlijk.

Fleshgod apocalypse deed het al een stuk beter. Al kwam hun technische death metal niet altijd even goed uit de verf omdat de lead gitarist mening solo en melodie verneukte. Jammer eigenlijk. Leuk dat je zulke technische muziek op cd zet maar dan moet je het live ook waar kunnen maken. Verder trouwens weinig te klagen want ik heb er wel van genoten. Zeker van de At the gates cover.

Daarna kwam Vader als een dolgedraaide oorlogsmachine het podium op. De energie spatte er van af en het kwam allemaal enorm woest over. Ook hier was wel een minpuntje te vinden. De fonkelnieuwe band van Peter is duidelijk nog niet helemaal op elkaar ingespeeld. Dit werd vooral pijnlijk duidelijk tijdens Wings (een van mijn favoriete Vader nummers) waar de drummer het tempo veel te hoog had liggen.

En toen...Marduk. HO-LY SHIT! Wat ongelovelijk gaaf! Ik heb echt met kippevel staan kijken. Wat een bizarre, zieke wervelwind van geweld zetten ze gisteren neer op het podium. De laatste keer dat ik ze zag speelden ze nogal veel langzame nummers maar deze nieuwe drummer blaast 80% van de show vol. Als een razende sneltrein raasde Marduk over Enschede. Voor mij het beste concert van dit jaar tot nu toe.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » ma sep 28, 2009 10:57 pm

Een vriend van me bevindt zich nu in de 013 en Vader is net afgelopen en hij vond het zwaar kut door het geluid i.v.m. een kleine zaal(?).

Hopelijk voor hem (en de andere aanwezigen) is Marduk wat aangenamer.
Hakkaa päälle pohjan poika!

kriegsnebel

Bericht door kriegsnebel » di sep 29, 2009 8:33 am

Black No. 1 schreef:Een vriend van me bevindt zich nu in de 013 en Vader is net afgelopen en hij vond het zwaar kut door het geluid i.v.m. een kleine zaal(?).

Hopelijk voor hem (en de andere aanwezigen) is Marduk wat aangenamer.
Vader had echt kut geluid in 013. En was inderdaad in de kleine zaal.
Verder had Vader er wel zin in. En marduk was ook super gaaf!
Bier en metal

kriegsnebel

Bericht door kriegsnebel » di sep 29, 2009 8:33 am

De 2 eerste bands niet gezien. Heb ik daar wat aangemist?
Bier en metal

Jonathaan

Bericht door Jonathaan » di sep 29, 2009 11:27 am

Stond ik daar godverdomme. Om half 8. Was het uitverkocht. Helemaal voor niks naar dat klote tilburg gereisd. Gelukkig wel met OV'tje. Maar toch.

kriegsnebel

Bericht door kriegsnebel » di sep 29, 2009 2:10 pm

Wat was er eigenlijk aan de hand met die gozer die boos was bij de ingang? tussen 22.30 en 22.45? was wel grappig. iemand hier iets van meegemaakt?
Bier en metal

Deathwish

Bericht door Deathwish » di sep 29, 2009 2:41 pm

Eerst verplaatsen naar kleine zaal en vervolgens uitverkocht zijn, apart.

anji

Bericht door anji » di sep 29, 2009 2:57 pm

Was gezellig. Wel veels te druk in die kleine zaal. En ik vond 't geluid best meevallen.
[url=http://www.last.fm/user/matthijs--]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/10x2/matthijs--.jpeg[/img]
[/url]

metallicattim
Contacteer:

Bericht door metallicattim » di sep 29, 2009 4:38 pm

ik snap het commentaar op het geluid van Vader echt niet... ik heb zelden zo'n vet, bruut, gedefinieerd en zuiver geluid gehoord bij zo'n caliber band ( death metal ).
Weet iemand met welke versterkers Vader speelt, die waren nl. niet aanwezig op het podium, alleen de Laboga cabinetten stonden op het podium.

Het geluid van marduk viel me overigens erg mee, ik had het slechter verwacht, maar ook dat geluid was super!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di sep 29, 2009 4:53 pm

Nou, ik weet niet waar jij stond, maar overal waar ik plaats nam, was het geluid niet te pruimen.

Links alleen maar bas, rechts alleen maar galm, achterin alleen maar ruis en vooraan ging het wel, maar daar wa sook de pit.
Nee, ikzelf heb Vader dus nog NOOIT met zo`n slecht geluid gehoord.

En de drummer gaat echt veel te fucking snel. Dat maakt een rommeltje van de nummers. Heel jammer, want ik ben van Vader echt ultieme strakheid gewend, alleen de laatste tijd heeft de band moeite met de bandeenheid.

Maar buiten dat was het een lekker optreden. Woestheid ten top en daar houd k wel van.

Sowieso waren alle bands flink op dreef. The Ordher, tja, ik houd gewoon van dat soort bands en ze hadden ( zeker na de terugkeer van de bas, want in de tussentijd werd de gitaar lekker hard gezet ) een donker en knuppelhard geluid. En die drummer, omg...die drummer!!!!

Wat je overigens niet van Fleshgod Apocalypse kan zeggen, want die drummer is eigenlijk gitarist en hij bakte er op de drums vrij weinig van. Gelukkig ving het vocale drietal dat prima op en de gitaren deden ook goed werk. Dus wederom ook hier eigenljik ene heel aardig opterden.

Marduk was vooral de eerste helft van de set een allesverwoestende pletwals op 12 knoppen. Naderland kakte de agressie wel een beetje in, maar werd tegen het einde van de set weer flink van stal gehaald.
Vooral de stem van Mortuusch ging door merg en been, dus dat is altijd een positief gegeven.

Overigens vond ik dat alle bands een slecht tot heel slecht geluid hadden ( dat overigens gaandeweg de set wel iedere keer iets beter werd ) en alle bands kampten met één of meer ( technische ) problemen ( gebroken bassnaar, onstrakke drummers, te snelle drummers, etc )...
Maar het mooie was dat het totaalgeluid iedere keer weer een oplossing bood dus alle vier de bands hebben mij een vette avond onder de voeten geschoven.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di sep 29, 2009 4:54 pm

The Ordher is geen slechte band maar bleek live toch wat eentonig en natuurlijk was het jammer van de problemen met de bas.
Fleshgod Apocalypse was geniaal. Alleen had van mij die cover niet gehoeven.
Vader was ouderwets degelijk. Derde keer dat ik ze in deze line-up zag en ik vond het zeker de sterkste.
Marduk is niet mijn ding en die heb ik dan ook niet gezien.

En voorin, waar ik stond, vond ik het geluid ook ok.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di sep 29, 2009 8:00 pm

Marduk roste weer eens vakkundig alles in puin.

En de drummert van Vader heeft een erg mooi shirt aan. :mrgreen:

Afbeelding
לֹא אעבוד

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » di sep 29, 2009 9:14 pm

Ik heb alleen Marduk gezien en dat was wederom een zeer gaaf optreden. Volgens mij voor mij de eerste keer dat ik ze in een klein zaaltje zag als de kleine zaal (voorheen was het altijd in de grote zaal, Hof ter lo of op festivals) en ik moet zeggen dat het ondanks de drukte me wel beviel. Verhoogd zeker de sfeer. het geluid was inderdaad niet erg om over naar huis te schrijven, maar ik kan niet zeggen dat ik er me aan gestoord heb.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di sep 29, 2009 9:33 pm

AmnesJAn schreef:En de drummert van Vader heeft een erg mooi shirt aan. :mrgreen:
Wat staat erop dan? Unidork? Kan het niet goed lezen. :P

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di sep 29, 2009 9:42 pm

Hellborn? :P
לֹא אעבוד

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » di sep 29, 2009 10:12 pm

Ooooh. :P

Deathwish

Bericht door Deathwish » vr okt 02, 2009 3:50 pm

NotYourBitch schreef:[..]

Waaaat?Wie is dat?
Oooow Leeuwarder?Nee,maar een vriend van me studeert en woont daar,dus........ :)
Maar zoals je kan lezen kom ik uit Amsterdam.
Ah, omdat je overal reageert dat je aanwezig zult zijn.
Niettemin een goede zaak natuurlijk. :)

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » vr okt 02, 2009 4:33 pm

wel vroeg zondag, maar sowieso aanwezig bij vader/marduk

Plaats reactie